8800 GT 512 i lager 23 okt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Finns det någon butik överhuvudtaget i Sverige som har denna på lager nu? Har skickat iväg mitt gamla tillbaks till komplett för att den pajjat, och hade tänkt att betala mellanskillnad och ta ett 8800gt istället. De skulle få in 8800gt på fredag, men nu står det den 15:e. Sitter ju utan dator, så funderar n upå att bara köpa ett 8800gt någonstans och sälja sen det utbytta kortet jag får från komplet!

Så, har någon sett 8800gt någonstans i Sverige, eller kanske t.om. någonannanstan i EU som finns på lager ?

De får fortfarande in på fredag, men den batchen är redan uppbokad. Den som kommer in 15:e är nästa batch.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av henkenn
De får fortfarande in på fredag, men den batchen är redan uppbokad. Den som kommer in 15:e är nästa batch.

Det var ju många kvar när jag tittade igår... Jaja, måste fan lösa det här på något sätt. Har ju fan inget grafikkort nu :/

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Hej Vi hade BFG kortet i lager, men det tog slut fort.Dock så kommer ditt grafikkort nu i veckan eller i början av nästa. Med vänlig hälsningRikard/Kundservice

Hoppas sparkle korten kommer in nu under dagen hos db

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk
Medlem

Oj, de kort Komplett skulle få in imorgon (9:e), kom redan idag. Synd att man inte hinner få det före helgen.

Permalänk

DB har fått in mitt ASUS kort idag iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av henkenn
Oj, de kort Komplett skulle få in imorgon (9:e), kom redan idag. Synd att man inte hinner få det före helgen.

Hur vet du att du inte får det innan helgen?
Jag har alltid fått mina grejjer dagen efter de har skickats. Iofs så skickas ju kompletts ASUS-kort från Norge verkar det som, så det kanske dröjer, som du säger.

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS4 | E6750 @ 3.2 GHz | 4 GB Corsair XMS2 800 MHz 4-4-4-12 | ASUS 8800GT | Antec Nine Hundred | Corsair HX620 | 900 GB HDD

Permalänk
Medlem

Här i norr tar det alltid 2 dagar att få paket som levereras i söder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av henkenn
Här i norr tar det alltid 2 dagar att få paket som levereras i söder

Jaha, surt :/.

Menmen, man borde ju ha kortet senast tisdag :).

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS4 | E6750 @ 3.2 GHz | 4 GB Corsair XMS2 800 MHz 4-4-4-12 | ASUS 8800GT | Antec Nine Hundred | Corsair HX620 | 900 GB HDD

Permalänk
Medlem

Det är riktigt surt att posten latar sig på helgen.

Permalänk
Medlem

Nån större skillnad mellan märkerna, mer än vad som följer med, spel, drivisar etc? Vilket ska man boka tro. Finns det kort som OC'ar bättre kanske?

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

För alla som ska köpa 8800gt kan jag säga att jag tryckt ner mitt till 46-48 grader/idle Runt 65-70 load.

Utan att höjja org fläkten

Satte en 80mm fläkt vid sidan av det som sprutar färskt luft på ovansidan av kortet ( dvs krets sidan ) och det kyler som en gud.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

JAG (min 3 år yngrebror) HAR ETT NUUU!!! Blev ett BFG OC istället för ett sparkle som förövrigt blev framflyttat till 13:de. xD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Zlurc
DB har fått in mitt ASUS kort idag iaf.

samma här, dock har inte mitt blivit skickat än(börjar bli trött i fingret,refresh knappen puh hehe), Har ditt blivit med posten??

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Medlem

hur ska man egentligen göra för att få tag på ett kort?
jag har tänkt att köpt en ny dator, men det finns ju aldrig några kort känns det som... helt värdelöst egentligen när det är hur många butiker som helst som ska sälja det.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nu har jag installerat mitt Inno 3D Blev lite orolig först när jag startade datorn efter jag satt i kortet, den började tjuta som fan, men sen kom jag på att jag glömt att stoppa i strömsladden i kortet, nu är den så tyst och fin så

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Leveransklar - Avvaktar leverans

Snart är det dags. :')

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CusmaR
hur ska man egentligen göra för att få tag på ett kort?
jag har tänkt att köpt en ny dator, men det finns ju aldrig några kort känns det som... helt värdelöst egentligen när det är hur många butiker som helst som ska sälja det.

Om du är snabb nog kanske det finns något kort kvar:

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/54367?opendocum...

Visa signatur

- Athlon64 Winchester -

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
För alla som ska köpa 8800gt kan jag säga att jag tryckt ner mitt till 46-48 grader/idle Runt 65-70 load.

Utan att höjja org fläkten

Satte en 80mm fläkt vid sidan av det som sprutar färskt luft på ovansidan av kortet ( dvs krets sidan ) och det kyler som en gud.

Tack för tipset!
Satte dit VGA-tunneln som följde med chassit. Idle-temp sjönk från 57 till 47. Får se vad det gör för OC då mina resultat hittills inte vart så lyckade.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Crysis har nu minst dubbelt så hög fps i 1680x1050 jämfört med mitt tidigare 8800GTS 320MB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X64
samma här, dock har inte mitt blivit skickat än(börjar bli trött i fingret,refresh knappen puh hehe), Har ditt blivit med posten??

Nix, har inte gått iväg än.
"Orderstatus: Leveransklar - Avvaktar leverans"

Permalänk
Medlem

JAAA!! :D!

Jag får mitt ASUS-kort från Komplett idag! När jag beställde stod det att det inte skulle komma till dem förren idag, men det kom igår, och idag kommer det hit!

Fast jag har ju itne fått chassiet ännu :(.
Nej, det blir att montera det på en spånskiva över helgen...

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS4 | E6750 @ 3.2 GHz | 4 GB Corsair XMS2 800 MHz 4-4-4-12 | ASUS 8800GT | Antec Nine Hundred | Corsair HX620 | 900 GB HDD

Permalänk
Avstängd

HEJSAN!

satan vad billiga club3ds kort är på verkko:) 208€! vad är det i kronor
(FINNS INTE I LAGER ÄNNU)

det är inte värt att ta ett OC kort för 40€ mera va

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zadu
JAAA!! :D!

Jag får mitt ASUS-kort från Komplett idag! När jag beställde stod det att det inte skulle komma till dem förren idag, men det kom igår, och idag kommer det hit!

Fast jag har ju itne fått chassiet ännu :(.
Nej, det blir att montera det på en spånskiva över helgen...

That's the spirit! Jag har knappt använt mitt då det inte funkade med det mobo jag tänkte. Får förmodligen min 2160 idag och skall då snickra ihop riggen i sign.

Sedan skall det spelas!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
HEJSAN!

satan vad billiga club3ds kort är på verkko:) 208€! vad är det i kronor
(FINNS INTE I LAGER ÄNNU)

det är inte värt att ta ett OC kort för 40€ mera va

det är ju samma kort med olika klistermärken så det är ju bara köpa det billigaste och köpa en riktig kylare för mellanskillnaden

my 2 cents

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem

alla 8800GT är inte samma kort och använder inte samma kretsar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Zlurc
Nix, har inte gått iväg än.
"Orderstatus: Leveransklar - Avvaktar leverans"

Fast nu är mitt lev, DB riktiga soffpotatisar skulle kunna ha skickats igår,så jag haft det ida innan helgen, de borde ju veta hur herligt hårdvara är för oss nördar hehe, nu tappa man ju livs gnistan ju, får leta på bästa träd med en snara hehe

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjHypnoz
alla 8800GT är inte samma kort och använder inte samma kretsar.

nehhe, säg vad som skiljer då?
vi vill veta vi som ska köpa. bara det bästa duger såklart.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

de största skillnaderna mellan olika 8800gt är hur dom klockat allting, många tillverkare kör lite överklockat.

klart det är samma kretsar, möjligen kan minnena skilja lite men det tror jag inte...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X64
Fast nu är mitt lev, DB riktiga soffpotatisar skulle kunna ha skickats igår,så jag haft det ida innan helgen, de borde ju veta hur herligt hårdvara är för oss nördar hehe, nu tappa man ju livs gnistan ju, får leta på bästa träd med en snara hehe

Japp, min order har oxå gått iväg idag. Hade varit trevligt om dem kunde skickat den igår... Men men, har ju väntat sen den 29/10 så då få man vällan vackert vänta lite till. Tydligen.

Permalänk
Medlem

så nu har jag beställt en dator för 9200;- från DB inklusive ett 8800gt hoppas det kommer nästa vecka nångång.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro