Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stiff
Snälla, det heter spänningsmodd.

volt=spänning

Permalänk
Avstängd

FRÅGA till den kunnige !

Spännings kittet borde väl fungera bra till nyare moderkort gjorda 2003 ? some x mitt albatron klarar 2,2V utan problem från bios å med denna spännins mods kit så ska jag kunan dra upp den mer ? Eller har jag missfittat detta nu ?

Permalänk
Medlem

vill ha en volt modd till mit asus a7v333-x mobo...

Visa signatur

Asus a7v333-x voltmod, T-bred 1700+ (JIUHB-0311-vpmw)@2645mhz vcore:1,9v ,vattenkylning

Permalänk
Medlem

Undrar om du har någon beskrivning på hur man ska fästa allting osv. Funderar på att köpa Vdimm och Vddmod men eftersom jag inte riktigt vet vars jag ska fästa allting, och speciellt hur så vill jag gärna se en bild eller något.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Kiten funkar, i olika versioner, till dom flesta moderkort, dock så är det svårt att få tag på info om lite mer "udda" korten..

Har du info om Voltmod för just ditt kort så är chansen väldigt stor att det går att fixa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinhead
Kiten funkar, i olika versioner, till dom flesta moderkort, dock så är det svårt att få tag på info om lite mer "udda" korten..

Har du info om Voltmod för just ditt kort så är chansen väldigt stor att det går att fixa.

nej jag har inte hittat någon info om mitt mobo =((( men de borde ju finnas tycker ja

Visa signatur

Asus a7v333-x voltmod, T-bred 1700+ (JIUHB-0311-vpmw)@2645mhz vcore:1,9v ,vattenkylning

Permalänk
Medlem

någon som vet om denna modden funkar på mitt a7v333-x mobo
http://darkforce.dyndns.org/pics/modpics/modc.jpg

från ben 6 till jord..

Visa signatur

Asus a7v333-x voltmod, T-bred 1700+ (JIUHB-0311-vpmw)@2645mhz vcore:1,9v ,vattenkylning

Permalänk
Medlem

är de någon som har en voltmod till asus a7v8x???

Visa signatur

Asus a7v333-x voltmod, T-bred 1700+ (JIUHB-0311-vpmw)@2645mhz vcore:1,9v ,vattenkylning

Permalänk
Medlem

Tinhead:Har du V-Modd för minnen åxå??Har ett ASUS P4G8X deluxe(Ang modd till graffet så tror jag att ja ligger lite lågt tills mobot e på g)

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem

gabbax: ska nog inte vara omöjligt att fixa nej.. har du set någon som gjort och kan ge mig en länk så är det ännu enklare

Permalänk
Medlem

TINHEAD:
http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.php?threadid=175716

Här är länken, hoppas att den kan va till hjälp.Så det går att öka på V till minnena.Ps, en pris uppgift vore bra först:D .Om det är et ok pris så kör vi sen

Kan maila mig eller skriv här..

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk

jag skulle oxo behöva en vdimm mod då mitt BE7 bara ger mej 2.7V

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Jag har ett EPoX 8RDA och skulle vilja "voltmodda". Nån som vet om det funkar med en vanlig resistor på 680 - 700ohm och 1W som man löder fast mellan lödpunkterna? Isåfall kostar det ju inte många kronor att utföra. Bilder finns på www.8rda.com

Visa signatur

I rather laugh with the sinners than cry with the saints

Permalänk
Medlem

http://8rda.com/page2_2.htm för att vara exact

Visa signatur

I rather laugh with the sinners than cry with the saints

Permalänk
Medlem

Yepp, det fungerar, du måste dock labba fram vilken resistans du behöver för att nå just den volt du vill ha, plus att du gör ganska stor åverkan på kortet dvs garantin är körd..

Permalänk
Medlem

Men det KITet jag köper av dig, underlättar inte det??.Som ja sa i Mailet att jag vill ha alla 3 KIT 2 till graffet o ett till mobot=)=)

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem

Blanco: svaret var menat till dig

gabbax: Jo, precis

Permalänk
Medlem

mja

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stiff
Snälla, det heter spänningsmodd.

hmm, spänning=volt=V

dvs. man skulle kunna kalla det: spänningsmod, voltmod, Vmod
vill man krångla till det ännu mer får man väl det

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Re: mja

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
hmm, spänning=volt=V

dvs. man skulle kunna kalla det: spänningsmod, voltmod, Vmod
vill man krångla till det ännu mer får man väl det

Tycker iofs att man kan kalla det voltmod eller vmod eller spänningsmod....
men...
Du har fel.
Är höjd=meter=m ?

Permalänk

tinhead... eftersom du sysslat en del med de här spänningsmoddarna så kanske du kan avgöra om den här gripklon är i lagom storlek eller inte för att gripa runt de här benen...

http://8rda.com/upload/8rda_vdd_chip_mod2.jpg

http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/20/2002939.htm

köpte nämligen gripklor på clasohlson men fick en tråkig överraskning när jag såg att de var för stora för att kunna gripa tag kring benen på kretsen...

Visa signatur

1700+ JIUHB @ 2109Mhz (210*10) || 8RDA+ || 2*256 TwinMOS w/ Winbond PC3200 || Asus GF4 ti4200 || Hitatchi/IBM Deskstar 180GXP 120gb || Seagate Barracuda IV 60 gb || IBM 16.7 gb

Permalänk
Medlem

tror att den ska funka rent anslutningsmässigt.. kan tänkas vara lite för stor å tung i "bakändan" men det ska nog funka

Permalänk

Läste lite i tråden om volt-modd. Jag har ett Asus A7N8X Deluxe med en Athlon XP 1700+ Palomino. Är det lönt att försöka ge sig på V-modda denna processor? Den är inte lika snäll att överklocka som T.B modell B, har jag hört.

Permalänk
Medlem

nightdriver: Själva voltmodden är ju inte direkt svår.. men kolla runt lite vad folk har klarat med mer volt å den cpu du har vetja..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjirn
Tycker iofs att man kan kalla det voltmod eller vmod eller spänningsmod....
men...
Du har fel.
Är höjd=meter=m ?

Klart man får kalla det vad man vill så länge folk förstår en, men om man nu ska vara smygperfektionist (som jag) så heter der faktist spänningsmodifikation.

Exempel:
Om du ska mäta längden på något (i meter), inte säger du väl "jag ska metra upp den".
Om du ska väga något (i gram), inte säger du "jag ska gramma den".
Om du ska mäta volymen på något (i liter), inte säger du "jag ska litra den"
Du förstår nog vad jag menar!?

Visa signatur

Där alla tänker lika, tänker ingen speciellt mycket.
Om du tror att du vet, så är du dåligt underrättad.

Permalänk
Medlem

Ehh?Jag måste bara få lägga mig i denna disk:D Varför i H....TE håller ni på som "småbarn":mad: .Dom flesta vet vad ni menar med "voltmo" resp "Sp mod". Snälla sluta o "märka" ord, låt tråden användas till det var tänkt för...;)

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem

Re: Re: mja

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjirn
Tycker iofs att man kan kalla det voltmod eller vmod eller spänningsmod....
men...
Du har fel.
Är höjd=meter=m ?

? höjd=meter=m?? den fattade jag inte riktigt.. meter och m är ju en längd-enhet.. höjd är väl däremot inte det.
jag går el så jag tror jag kan en sån simpel grej..

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: mja

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
? höjd=meter=m?? den fattade jag inte riktigt.. meter och m är ju en längd-enhet.. höjd är väl däremot inte det.
jag går el så jag tror jag kan en sån simpel grej..

Hehe Stiff fattade inte vad jag menade heller, jag höll med honom till 100% men men..
Jag menade bara att höjd mäts i meter, precis som spänning mäts i volt, men att höjd och meter inte är samma sak, precis som spänning och volt inte är samma sak...

Anledningen till att jag tycker man kan säga volt-mod är att på engelska heter spänning "voltage", och lite svengelska får man acceptera i datorbranchen, IMHO

... men det är ju inte rätt...

Permalänk
Medlem

FRÅGA..VAd gör man när man Volt moddar..`???

Visa signatur

tycker jag

Permalänk
Medlem

Ökar spänningen till den komponent du voltmoddar

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem

är de någon som har vdimm/vdd mod till ett a7v8x

Visa signatur

Asus a7v333-x voltmod, T-bred 1700+ (JIUHB-0311-vpmw)@2645mhz vcore:1,9v ,vattenkylning