8800GT finns nu på lager i butik X!

Permalänk
Medlem

Har inte fått mitt kort skickat från komplett men jag valde hämtbutiken i GBG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeppan
nu eren ju nere på 300 st ! 5 kort på 15 minuter.. d var en jävla snabb beställningshastighet de hade

Inte så konstigt är det? Folk läser den här tråden. Går på länken. Och beställer

Permalänk

Kommer också hämta ut mitt kort i hämtbutiken i Stockholm. Får se om det blir imorgon eller på Onsdag.

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sublett
Det är inte det antalet som visas på sidan hursomhelst.
Förklara istället hur dom isåfall har kunnat beta av siffror på dagar då dom inte fått in NÅGOT kort
Läs igenom tråden, det står någonstans här i.

Förövrigt, när beställde du? Kanske ska beställa ett själv

Ja ja, jag bryr mig inte så mycket bara jag får mitt kort

Hur som helst jag beställde mitt den 21/11.

Visa signatur

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bante
Snackade med DB idag beställde asus 8800gt 1\11. Han sa fick jag kortet innan jul skulle jag vara glad "suck".

MEn vafaN!!! , om det där inte är bullshit så är alla på db värda en stor fet STOCK rätt uppkörd i anoalen! nu börjar man fan bli less asså.

hur fan kan dom skriva prem. 16 nov. ? när dom nu säger att man ska vara glad om man får det innan jul? det är ju en månad dit? :S

Idjjuuuuter / Hampus, beställt Asus kort den 8 nov, har inte fått än

Permalänk
Medlem

Beställde ett asus gf 8800GT october 31 från DB, har Prel. leveransdatum 2007-11-26 nu, kommer förmodligen uppdateras till ännu längre fram vid tolvslaget som vanligt. Undra hur långt man kan skjuta fram det, börjar bli riktigt desperat nu, köpte precis UT3 så sitter och granskar varenda vrå på paketet. *gnisslar tänderna*

Permalänk
Medlem

Nu har mitt från komplett skickats, verkar inte vara nån bluff det här. Men lite lustigt det där med prel datumet ändå.

Man borde höra av sig till komplett o fråga vad som är på gång:P

Men men, hoppas på bra kort till alla nu. Vi vill inte se några fel på våra 88GT...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Nu har mitt från komplett skickats, verkar inte vara nån bluff det här. Men lite lustigt det där med prel datumet ändå.

Man borde höra av sig till komplett o fråga vad som är på gång:P

Men men, hoppas på bra kort till alla nu. Vi vill inte se några fel på våra 88GT...

Hehe, tror inte det skall vara några problem med korten

Visa signatur

X2 6000+, 8800GT, 2048

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pongi
Hehe, tror inte det skall vara några problem med korten

Nä Komplett är ju seriöst företag så Det är nog chill ^^

Beställde ett därifrån idag iaf, precis nyss.. lär ju inte få något ikväll.. Men någongång vore ju sjysst
Fast helst av allt vill jag ha mitt Asus som kostade lika mycket (då) hos DB >_<

Permalänk

Var sååå nära att byta från MSI till ett Asus igårkväll när jag såg att det preliminära datumet på de korten var satt tills idag. Ganska glad att jag inte gjorde det, och förlorade min plats i kön till MSI-korten.

Permalänk

När man ser dessa desperata poster är jag glad att jag hade stuidedag just förra onsdagen när korten kom in på dustinhome. Hade inte stått ut med mitt fx5600 särskilt länge till.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att avbeställa mitt albatron från www.computercare.se o lägga en beställning på xfx på komplett. Tror ni det kommer gå snabbare att få kortet om jag gör det?

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk
Medlem

inte alltför desperat... fortf lite fundersam över om jag ska vänta på gts

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeppan
Det är ju inte nvidia som är probelmet här...de väntade sig ju faktistk detta o tillverkade massvis med chip..

tyvärr är det en underleverantör av vad jag förstått en strömkomponent som inte kan hosta upp...

Så det ligger alltså massvis med klara g92or men de har inte denna strömkomponent så går ej o färdigställa 8800gt:orna utan de

Fast de skulle inte designat kortet så att det blev beroende av en komponent som det fanns så stor brist av. Om underleverantören ljög ordentligt om sin produktionsförmåga så kanske det är deras fel iofs, och då kan man ju bara hoppas att Nvidia går ut med det så det sprids i branchen.

Permalänk
Medlem

knappast något skumt med korten ifrån komplett.
snackade med dem i förra veckan, de sa att de vet inte när de får ifrån leverantören, de har bara fått ungefärliga leveransdatum och om de har tur så kommer det några kort det preliminära datumet, o dessa korten skickar ut enligt kösystem.
De flesta vet ju detta men tänka bidra lite ifall de va nån som missat det.

Däremot att några som beställt 25:e fick sina packade redan idag känns skumt..
Ja skulle tippat på att de fått in ett gäng idag som de på nått sätt inte lagt in i kösystemet, utan skickat ut till de senaste ordrarna, vem vet.. kanske blivit så många bokningar så kölistan börjar räkna om muahahahahaha

Permalänk
Medlem

alla ni som är desperata efter 8800gt, hur kan ni sitta med bara en beställning på datorbutiken eller komplett och bara rulla tummarna....leta för guds skull!! ring runt till massa affärer varje dag, plötsligt ligger det ett kort nånstans.
själv tog jag fram alla datorbutiker i skåne på eniro, ringde och ringde och plötsligt......ett sparkle 8800gt i lager i en liten butik i malmö.

sitt inte bara på ärslet, jaga!!

tror förresten inte alls på att beställa asus, enligt vad jag har hört så ligger det ofantligt många beställningar hos dem världen över. sparkle däremot, som var vad jag fick tag på, verkar faktiskt dimpa ner lite här och där emellanåt...

eller kanske någon vill köpa ett radeon 3870 istället, jag har nämligen ett som ligger på posten och vill bli hämtat som jag beställde i ren frustration men inte hann avbeställa....

Visa signatur

GA-P35-DS4 ll E8400@3,51 Zerotherm Nirvana ll 4096mb Corsair xms2 6400 800mhz cl5 ll Powercolor HD3870 OC 512mb DDR4 ll WD Caviar 660GB 7200rpm

Permalänk
Medlem

BFG 8800GT OC 512MB kom på lager på onoff under kvällen. Har lagt en beställning och hoppas på det bästa.

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/54367?opendocum...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaphood
BFG 8800GT OC 512MB kom på lager på onoff under kvällen. Har lagt en beställning och hoppas på det bästa.

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/54367?opendocum...

jao satt precis här o fundera om jag skulle slå till eller inte, men jag är för snål för att pröjsa 500pix mer än vad det egentligen skulle kosta mig.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

http://webbshoppen.bai.se/default.asp?lProductId=14012
står att de har ett kort på lager

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Precis som nån sa, efter midnatt ändrades statusen hos db till:
"Försenad, avvaktar nytt leveransdatum."

Börjar bli duktigt trött på dem och deras bluff-leveranstider.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Precis som nån sa, efter midnatt ändrades statusen hos db till:
"Försenad, avvaktar nytt leveransdatum."

Börjar bli duktigt trött på dem och deras bluff-leveranstider.

+1

Funderar på om man ska beställa det ifrån OnOff. Men 380 spänn mer, är 380 spänn mer än vad jag vill betala =/

Permalänk
Medlem

Sannolikt får man ett XFX snabbare från Komplett (2095:-) eller Dustin (2395:-).
Dustin brukar pricka in leveranser rätt så bra. Lite dyrare, men kan de leverera är det värt.

Permalänk

Beställde ett ifrån OnOff. Frågan är om jag ska avbeställa mitt Sparkle 8800GT och tappa min plats från kön, eller om jag ska vänta tills jag ser att det är skickat från OnOff.

Permalänk
Medlem

Står att onoff.se har kort inne blir lite dyrare givetvis när det gäller en sådan butik men kan vara värt att lägga ut lite xtra för att få de före

Visa signatur

- | i7 2600k @ 4.5ghz (Noctua NH-D14) | ASRock Z68 Extreme4 | 4x4gb 1600Mhz Ripjaws | Corsair SSD Force 3 60GB | PowerColor Radeon HD6970 Xfire | Fractal Design Newton R2 1000W | 2TB Western Digital Caviar Green | -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runken
http://webbshoppen.bai.se/default.asp?lProductId=14012
står att de har ett kort på lager

Tihi, jag beställde det ^^ Och nu står det inte längre att de har ett kort på lager, vilket jag tolkar som positivt. Hemsidan verkar lite läskig dock, men den hade fått goda omdömen på prisjakt. Nu är det bara hålla tummarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Williat
Tihi, jag beställde det ^^ Och nu står det inte längre att de har ett kort på lager, vilket jag tolkar som positivt. Hemsidan verkar lite läskig dock, men den hade fått goda omdömen på prisjakt. Nu är det bara hålla tummarna.

Grattis :p, kan inte fatta att ingen nappade på det tidigare

Visa signatur

X2 6000+, 8800GT, 2048

Permalänk
Medlem

suck.. missade webshoppens trots att jag suttit här hela kvällen, men men slängde iväg en order till onoff, aningen dyrt men frakten va desta billigare. återstår o se om det kommer något. såg även att detta va en OC version (625mhz) och funderade på hur det ligger till egentligen. Kan man klocka de "förklockade" korten mer,mindre lr lika mkt som oklockade varianter? eller är det bara att företaget redan klockat lite åt en?

Permalänk

Webhallen får in Albatron GeForce 8800GT 512MB, den 29:e enligt deras preliminära datum..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_GNUU
suck.. missade webshoppens trots att jag suttit här hela kvällen, men men slängde iväg en order till onoff, aningen dyrt men frakten va desta billigare. återstår o se om det kommer något. såg även att detta va en OC version (625mhz) och funderade på hur det ligger till egentligen. Kan man klocka de "förklockade" korten mer,mindre lr lika mkt som oklockade varianter? eller är det bara att företaget redan klockat lite åt en?

Företagen flashar oftast om med nya klocks..är ju en o samma företag som tillverkar 8800gt..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har beställt från onoff.

Se om de verkligen fanns ett lager..........

300 kr mer men mitt 1900xt börjar bli till salu.

Visa signatur

Kunskap är makt, vem styr din kunskap?

J.Johansson