8800GT finns nu på lager i butik X!

Permalänk
Medlem

Varför vill ni så jättegärna ha 8800GT så att ni är beredda att lägga 2500kr+ ? ett 3870 kostar ju cirka 1850kr och borde då bli prisvärdare. Jag förstår varför man vill ha 8800GT om det kostar 2200kr, men 600kr mer än 3870?

Permalänk
Medlem

Hade jag bara beställt kortet så hade det inte varit någon fara att vänta för då hade det inte handlat om så mycket pengar. Men nu känns det trist att ligga ute med 6000 och inte få något för det. Bara sitta och vänta...
Skickar dom de andra grejerna först och kortet senare så får jag betala dubbla frakt och expeditionskostnader och det känns inte heller så kul.

Hade bara Db struntat i att skjuta upp datumet 2 dagar hela tiden och istället skrivit "obekräftat" eller något liknande så hade man inte varit så irriterad heller. Men att bara lova och lova men sen inte hålla det är det mest störande som finns när man köper grejer av någon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henmyr
Varför vill ni så jättegärna ha 8800GT så att ni är beredda att lägga 2500kr+ ? ett 3870 kostar ju cirka 1850kr och borde då bli prisvärdare. Jag förstår varför man vill ha 8800GT om det kostar 2200kr, men 600kr mer än 3870?

För att ett 3870 kostar inte 1850kr med frakt inkluderat.. Inget som jag sett.. Dessutom har jag inte sett det tillgängligt någonstans.
Och dessutom är jag mer van med nvidia drivrutinerna.

Edit: Nvm, hittade ett ställe som sålde 3870 för 1850kr, med frakt inkl Men tja, då skulle jag fortfarande få vänta.. >_<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henmyr
Varför vill ni så jättegärna ha 8800GT så att ni är beredda att lägga 2500kr+ ? ett 3870 kostar ju cirka 1850kr och borde då bli prisvärdare. Jag förstår varför man vill ha 8800GT om det kostar 2200kr, men 600kr mer än 3870?

Hade enkelt kunna köpa en 3870 dock så har jag sli på mobot så naj.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henmyr
Varför vill ni så jättegärna ha 8800GT så att ni är beredda att lägga 2500kr+ ? ett 3870 kostar ju cirka 1850kr och borde då bli prisvärdare. Jag förstår varför man vill ha 8800GT om det kostar 2200kr, men 600kr mer än 3870?

Du kan gärna länka till en butik som har ett 3870 i lager så köper jag det
Har haft beställning inne på ett sånt som blev uppskjutet bara sisådär 3 veckor, så nej tack...Nu ramlade jag över ett 8800gt från onoff, visst lite överpris, men trött på att vänta, betalar hellre 200 extra i stället...

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sublett
För att ett 3870 kostar inte 1850kr med frakt inkluderat.. Inget som jag sett.. Dessutom har jag inte sett det tillgängligt någonstans.
Och dessutom är jag mer van med nvidia drivrutinerna.

Edit: Nvm, hittade ett ställe som sålde 3870 för 1850kr, med frakt inkl Men tja, då skulle jag fortfarande få vänta.. >_<

Den länken tror jag vore välkommen i HD38xx tråden.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Robbaz shg.biz har några i lager.. Lycka till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Du kan gärna länka till en butik som har ett 3870 i lager så köper jag det
Har haft beställning inne på ett sånt som blev uppskjutet bara sisådär 3 veckor, så nej tack...Nu ramlade jag över ett 8800gt från onoff, visst lite överpris, men trött på att vänta, betalar hellre 200 extra i stället...

Haha nej nej.. inte i lager
Tror det var Datorbutiken dock, den billigaste varianten.

Permalänk
Medlem

Woohoo, sitter nu med mitt Albatron från Comegadata i luleå ^^
13,5K stock i 3dmark06 Helt underbar känsla att jag hann få kortet innan Dreamhack Snart blire klock!
Btw om det finns någon desperat j*vel så kanske ja säljer kortet efter sista dagen på DH, sugen?

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Zaphood
[B] BFG 8800GT OC 512MB kom på lager på onoff under kvällen. Har lagt en beställning och hoppas på det bästa.

Stämmer fint, de hade reserverat ett åt mig känns det som
Har mailat lite fram och tillbaka med dom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ovelol
Är onoffs sida buggad eller har de BFG 8800gt på lager:P? verkar skummt att de sitter med GT kort på lager änu när länken postades för typ 12 timmar sedan.

Den va inte buggad. Mitt paket är hos posten och dyker upp imorron eller överimorron, Senast

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWiFT.87
ONOFF har tyvärr inga kort... Beställde två, ringde sedan för att dubbelkolla så att det inte inträffat en skl "ONOFF-miss". Det var tyvärr precis vad som hade skett :p.

Min order är påväg så visst hade dom kort inne ett tag.
Posten har ju mottagit mitt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flatline
Nu är mitt BFG OC på väg från ONOFF, fick vänta två veckor. Inte så farligt.

Likadant här. Äntligen säger jag bara.

/.S

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Totte_
Robbaz shg.biz har några i lager.. Lycka till

Aa såg det var väldigt nära att beställa men det skulle nästan bli 3000 med frak och allt lite segt men man får väll söka lite varje dag.

Permalänk

Okej, finns det någon mer här som har följt den här länken:

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/54367?opendocum...

glatt noterat att kortet fortfarande finns i lager, tryckt på "köp" bara för att få meddelandet "Artikeln du försökte lägga i din varukorg är tyvärr slut i lager!"?

Jag ringde dem precis innan jag försökte med detta och kontrollerade att varan verkligen var i lager, och jodå, det skulle den vara.

Permalänk

Ringde precis onoff....

De finns INTE i lager

Permalänk
Medlem

tog slut igår på Onoff.. beställde imorse å ringde sedan upp.. ny leverans beräknas inkomma på fredag.

Permalänk

XFX @komplett, Preliminärt 253 st. 2007-12-14
tidigare idag var det 7 dec... :s

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arkebuzer
XFX @komplett, Preliminärt 253 st. 2007-12-14
tidigare idag var det 7 dec... :s

Jo, folk verkar beställa som satan

Visa signatur

X2 6000+, 8800GT, 2048

Permalänk

Fattar inte hur derra går ihop ett Grafikkort som presterar lika med 8800GTX?
till halva priset?

Permalänk
Avstängd

Snabbt 3DMark06-test med Gainward 8800GT

Intel E6850 3,0GHz
Gainward 8800GT (Forceware 169.12 beta)
2048MB OCZ Titanium
Windows Vista 32-bitars
abit IP35 PRO

Allt oklockat, inget finjusterat, 11.300 poäng

Kortet är mycket tyst i vanligt arbete, kan inte höra om det är
det eller nån av de andra fläktarna som hörs. Under 3DMark06
hörde jag inte heller någon större skillnad.

Edit: Temp ca 58gr i idle.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk

jag beställde för 1,5 vecka sen... och varje gång det preliminära datumet på sidan skjuts frammåt, får jag ett mail om att min order gjort detsamma... så det känns som att dom har problem med leveranserna, snarare än att det är fler som ställt sig i kö. 100% spekulationer givetvis

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wagjam
tog slut igår på Onoff.. beställde imorse å ringde sedan upp.. ny leverans beräknas inkomma på fredag.

Vafan? Jag förstår inte, jag gjorde en beställning vid 19-tiden idag och fick då iaf ett ordernummer, pengarna drogs osv.

Vad kan jag räkna med då? Står ju iofs att kortet finns på lager än, det gjorde det Inte igår.

Permalänk
Medlem

http://www.tbh.se/index.asp?id=3&kat_id=1689&prod_id=36061

där verkar det finnas! enl deras sida iaf.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Onoff har höjt priset med 200 sedan jag beställde :)..BTW mitt paket är i jönköping hos posten.
Helt 100 på att jag har den imorron!... Känns najs för mig, men jag lider med er som fått vänta jätte länge och fortfarande gör det. :(.

/.S

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........

Permalänk

"XFX GeForce 8800GT XXX 512MB PCI-E
Nu i lager! Vi har ett mindre antal av detta högprestandakort och först till kvarn gäller. Med möjlighet till både HD-gaming och HD-film är det ett måste för den seriöse gamern! "

2999 kr

Finns tydligen ett knippe på www.Tbh.se

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mabec
Vafan? Jag förstår inte, jag gjorde en beställning vid 19-tiden idag och fick då iaf ett ordernummer, pengarna drogs osv.

Vad kan jag räkna med då? Står ju iofs att kortet finns på lager än, det gjorde det Inte igår.

Oavsett om dom har det i lager eller ej så får du alltid ett ordernummer och om du betalar med kort så dras det. Om du beställde ikväll vid 19-tiden så lär du inte fått ett av korten. Beställde ett i morse och jag fick inget. Skickade ett mail och då fick jag svaret att dom får in en ny stor leverans eventuellt på fredag eller nästa vecka.

En fråga (inte enbart till Mabec):
Stod tidigare idag att Komplett skulle få hem lite över 600 XFX-kort och nu står det 200-nånting, var det någon bugg eller har folk beställt som satan?

Ytterligare en fråga:
Gjorde en order från komplett för någon dag sedan och då det stod det leveransdatum 7/12 och nu har dom ändrat till 14/12 men i ordern står det fortfarande 7/12. Brukar datumet i ordern ändras eller får man sig ett den 7:e?

En tredje fråga!:
Då det står t ex. Preliminärt 252 st på komplett, ändras antalet efter varje som bokat ett eller hur är det? Nu har jag nog frågat allt, tror jag

Permalänk
Medlem

Även jag skickade en förfrågan på lagerstatus efter min beställning (lagd för nästan precis 24 timmar sedan), fick följande svar:
"Hej Lars,
Produkten ni har beställt finns i lager och ni kommer att få produkten som
ni har beställt."
Ringde senare upp dem för att återigen bekräfta. Fick denna gång prata med sverigest mest vilsna person som inte hade koll på något, fick inget klart besked om beställningen var packeterad eller bara tänkt att packeteras :).
Vad ska man tro?

Edit: Detta var onoff alltså.

Permalänk

har beställt ett asus 8800gt top nu från db.com. ska bli intressant att se vad dem kan leverera. står eventuellt i lager den 29:e på kortet. någon som sett ett 8800gt kort som är hårdare klockat än vad asus kort är?

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hårdnackad
har beställt ett asus 8800gt top nu från db.com. ska bli intressant att se vad dem kan leverera. står eventuellt i lager den 29:e på kortet. någon som sett ett 8800gt kort som är hårdare klockat än vad asus kort är?

Gillar inte DB:s ev. leveranstider, ändras ju hela tiden och folk har ju väntat i år på ett kort därifrån. Jag var en av dom, håller på jaga ett nu istället.

Men dom är då snabba på att skicka iväg saker som finns i lager, beställde de andra hårdvarorna till min dator därifrån och pang sa det bara och så var paketet skickat och jag hade kolli-id och hela köret.

Permalänk
Medlem

till Syn7e7ik

Vilken tid beställde du ditt kort ifrån onoff?. Jag beställde ett igårnatt/imorse vid 02.00 tiden ca) står fortfarande behandlas på min order så ja skulle tippa på att jag inte han få något. men vore kul o veta hur mkt man missade det med.

Edit: wee kollade precis mina sidor på onoffs hemsida o nu står det skickat så kan förhoppningsvis ge upp det här j** letandet

Permalänk
Medlem

ska till Itel.se 's affär imorgon och köpa upp alla 8800 GT, HAHAHAH MOOOUUAAAHAHHAAHA....fan tänk om dem är slut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CusmaR
http://www.tbh.se/index.asp?id=3&kat_id=1689&prod_id=36061

där verkar det finnas! enl deras sida iaf.

Spammade prisjakt tills jag såg att nån nytt kommit in! Hoppas jag hamnade först i kö.

Har beställt, Lokalt "datorfixarna" "komplett." "TBH.se" "DUSTIN" "DATORBUTIKEN" Men vill bara ha två så hoppas jag hinner stoppa några. Men det är nog dock inte hela världen om jag får in en för mycket.