Screenshot: Så här ser mitt COD4 ut.

Permalänk
Medlem

Screenshot: Så här ser mitt COD4 ut.

Tagit hem COD4 demo och det ser inge vidare ut.

Undrar om det är grafikkortet som håller på att ge upp? Jag tycker det ser så ut, kan väl inte vara mkt annat, finns även lite i andra spel, 3dmark06 samma sak.

http://pici.se/pictures/XFSlaivhT.jpg

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem

Re: Screenshot: Så här ser mitt COD4 ut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kahn
Tagit hem COD4 demo och det ser inge vidare ut.

Undrar om det är grafikkortet som håller på att ge upp? Jag tycker det ser så ut, kan väl inte vara mkt annat, finns även lite i andra spel, 3dmark06 samma sak.

http://pici.se/pictures/XFSlaivhT.jpg

Lär vara grafikkortet ja, testa att klocka ner och se om det försvinner.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Ingen skillnad.

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem

Vad är det för kort?

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

ett 1950xt kort har jag för mig, det är min brorsas dator men jag kikar lite.

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem

Ser ut som när man överklockar för mycket, kanske fel på kortet om det är så i fler spel.

Permalänk
Medlem

Får ta och lämna in datorn åt honom då. Tack.

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem

joo antagligen börjar de gå sönder eller så är det regält överhättat...
prova som de andra säger att klocka ner det eller nått, annars bara att lämna in eller köpa nytt har föresten ett 7900gtx om du är intresserad

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

är inte det kännt at x1950xt ofta går för varma?

Problemet fixas nog enklast med att underclocka det för att få ner värme eller det bättre allternativet att fixa till bättre kyllning till grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Man ska inte behöva underklocka eller byta kylning på ett grafikkort för att få det att funka som det ska. Då är det fel på kortet.

Permalänk
Medlem

prova rensa från damm^^

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Man ska inte behöva underklocka eller byta kylning på ett grafikkort för att få det att funka som det ska. Då är det fel på kortet.

Jag skulle tro om han skulle skicka in den på garanti så skulle man nog säga, resna bort dammet(om det finns) eller köp till flera fläktar till chassit(om det finns dålig ventilation i chassit). Sedan får han tillbaka samma grafikkortet. De kanske också rekomenderar en att bytta kyllningen. Orginalkyllningen på 1950Xt är från start kanske undermållig. Så är det ju så att nyare drivrutiner har fått dessa grafikkort gå en hel del varmare då de utnutjas mycket effektivare och gjort kyllningen till mer av det att det inte längre räcker till.

Så jag tror bästa allternativet är faktiskt byta kyllning eller bara läga till eventuella extra fläktar i chassit så att den varma luften åker ut snabbare. Eller fläkt riktad mot grafikkortet så att den varma luften inte står still där iallafall.

Permalänk
Medlem

Tror inte det har med kylningen att göra, det är skithallt i rummet och finns inget damn i varken kortet eller datorn eftersom det rengörs...

Ett kort ska inte ge ifrån sig massa artefakter tycker jag efter inte ens ett år. näe, detta får butiken fixa.

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem

In med det på RMA ögonabums. Det har inget med kylningsproblem att göra. Kortet är paj helt enkelt, och en gissning är trubbel med minnena.

Permalänk
Medlem

visst ska inte kortet göra som du säger med artifakter... Men har du tittat på vilka temperaturer kortet går på när du spelar eller gör annat eller inget med datorn?

Problemet kan ha kommit fram ganska troligt från att det inte varit tillräkligt kyllt från början. Temperaturen i rummet och själva chassit kan skilja väldigt mycket. Stort om chassit är ganska slutet och inte många eller någon fläkt som ventiler ut den varma luften.

Jag har läst att de grafikkorten går alldeles för varma för många personer och de har fått artifakter pågrund av det. De har gått sönder också pågrund av att de gått för varma. En del fixade sina problem med att bara byta ut kyllningen till något bättre.
Men du sade att det inte hjäpte att underclocka? kan ha blivit så att den tagit permanent skada av den eventuella värmen. Bara att RMA den då. Den är ju sönder.

Men sedan när du fått det nya grafikkortet så kan det vara att rekomendera att du tittar på vilka temperaturer den går på. Om de är otroligt höga fixa bättre kyllning till den så att du sedan slipper eventuellta problem med grafikkortet att det kanske pajar igen pågrund av värme.

Om temperaturerna visar sig vara låga eller normalla så kan det varit att kortet av bara otur har pajat. Men måste ändå påpeka att värmen är ganska normallt boven och varför jag tog upp det.