8800GT - Vmod| The 3Dmark Beast |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowrider89
Shamino har ju verkligen fläskat ur de poäng han kan få ur prollen. Vanliga cpu-scores brukar väl sällan hamna på över 3,5k.. Han har krämat ur 5k till bara där.. E ju en prestandaförbättring på ca 150%.. inte illa.

Men 29k e fasen riktigt extremt..

Längtar f.ö. tills man kommer med lite fina clocksresultat på nya GTS.

Hehe, de är sjuka de grabbarna. Fast man ser också att när CPUn körs i sådana höga frekvenser så ökas poängen för GT't också eftersom de har likvärdig klock om du kollar på bilderna ovan men det skiljer ändå några hundra poäng i SM2 och SM3 score.

Jo, de nya GTS korten kommer bli mycket intressanta och se klock på. Jag kommer att lägga upp en bild ovan om klock från 8800GTS 512 och 3dmark.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowrider89
Shamino har ju verkligen fläskat ur de poäng han kan få ur prollen. Vanliga cpu-scores brukar väl sällan hamna på över 3,5k.. Han har krämat ur 5k till bara där.. E ju en prestandaförbättring på ca 150%.. inte illa.

Men 29k e fasen riktigt extremt..

Längtar f.ö. tills man kommer med lite fina clocksresultat på nya GTS.

Borde finnas en orb med 24/7 resultat också.
Extremklockare kör ju saker som baseras på, om grejerna håller blir det bra poäng

Dock kommer skillnaden att minskas med nya cpu´s, tydligen kan normalklockare nå nästan 5ghz med vattenkylning vilket gör deras resultat närmare än tidigare skillnader mellan Ln2 och annan kylning.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Borde finnas en orb med 24/7 resultat också.
Extremklockare kör ju saker som baseras på, om grejerna håller blir det bra poäng

Dock kommer skillnaden att minskas med nya cpu´s, tydligen kan normalklockare nå nästan 5ghz med vattenkylning vilket gör deras resultat närmare än tidigare skillnader mellan Ln2 och annan kylning.

Då slår man 32k i 06 då alltså. Fan vad sjukt egentligen. För ett tag sedan hade man svårt att få 12k i 05.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Då slår man 32k i 06 då alltså. Fan vad sjukt egentligen. För ett tag sedan hade man svårt att få 12k i 05.

Tekniken går framåt Det gäller att inte bli sentimental och titta tillbaka på "den gamla goda tiden".

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolipopz0rz
Tekniken går framåt Det gäller att inte bli sentimental och titta tillbaka på "den gamla goda tiden".

Jag är väldigt modern men när man tänkte att det var ca 1.5år sedan man hade det tufft att få 12k i 3dmark 05 utan klock. Idag får jag över 12k i 06 med grafikkortet orginalt och processorn i endast 3Ghz.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Spänningsökning?

Om man i moderkakans BIOS ställer upp volten på 0.35V extra, vad innebär det i spänningsökning från original?
Har jag förstått rätt om jag säger att kortet inte kan tillgodogöra sig spänningen utan hårdmod?

Visa signatur

| Intel i5 3770K @ 4.2 Ghz | Evo 212 | 24 GB 2400Mhz RAM | MSI GTX 1080 Ti | Corsair HX620W |

| Intel i7 4770 | Evo 212 | 32 GB RAM | GTX 970 |