Julpynta SweClockers logotyp: finalen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Det ser ju onekligen ut som att vinnaren är korad. Grattis, Sir_Manfred!

Ja grattis!:)

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Tycker Xorious var lite skrikig, men jag gillar det. Känns lite mer jul än dom andra.

Sir_Manfred var också bra, men röstade på Xorious.

Permalänk
Medlem

Stog o vägde mellan Sharpy och Sir_Manfred.
Tillslut blev det Sharpy eftersom jag tror att den passar bättre med resten av sidans design, även om jag nog tyckte Sir_Manfred var lite snyggare.
...hade gärna sett några testsidor där loggan faktiskt varit inlaggd i sidan så man såg exakt hur det såg ut, svårt att bara göra det i fantasin tycker jag.
Hur som helst, fina bidrag!

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

Alla har sin charm! Skulle man inte kunna lägga in allihopa och låta olika loggor laddas var gång sidan laddas?:)

Men Patos var mest stilren imo, han fick min röst:P

[edit] Tog bort en ful smiley ; )[/edit]

Visa signatur

Kamera: Canon EOS 1000D, 20/1.8, 50/1.8, 70-200/4L
Flickr!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j_
Skulle man inte kunna lägga in allihopa och låta olika loggor laddas var gång sidan laddas?:)

Förra året rullade vi tre olika logotyper på det sättet. Personligen tyckte jag att det blev lite virrigt.

Permalänk
Medlem

Soulnuts version var helt överlägsen enligt mig. Sir_Manfreds var fin i utförandet men passar sig inte för webben.

Grattis till alla finalisterna!

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Era nötter

Vem fan kan rösta på någon annan än Xorious!? I sådana fall är ni inte objektiva. Detta var en "jultävling" ingenting annat. Sir Manfred har gjort ett bra jobb, men bäst jobb med tanke på incitamentet är Xorious, period. Skall man sedan bortse från detta är Xorious verk fortfarande överlägset mest talangfullt med val av färger och atmosfär som drar blicken och erbjuder en detaljrikedom som knäcker allt annat. Sir Manfred fick inte ens med den lilla beskrivande texten. Så tonåringar; sluta runka och rösta på Xorious. Annars tar jag på mig min tomb raider dräkt och slaktar alla djur i hela världen.

Permalänk
Medlem

Ok. Inte för att jag jobbar med detta varje dag, men jag ger gärna min input:

Pato: fin val av objekt, bra pyntat faktiskt men lite för lite gjort med bokstäverna.

Sharpy: bra snö, men ack för lite färg och tyvärr för lite pynt. Skulle inte skada med lite mer kontrast så att snön ELLER pynt kommer fram.

Sir: HIMLA bra belysning, bra detalj på snön och terrängen.

Soulnut: hmm, tyvärr tycker jag att det ser lite ofärdigt ut, fattas en bakgrund, vit mot grå snö.. nja.. kunde varit tvärtom..

Xorious: Frostit, pyntat och välgjord, bra bakgrund som inte tar till sig för mycket.

Alla ser faktiskt himla bra ut, men xorious är faktiskt den som har pyntat strategiskt samt en himla fin blanding av färger. Du får min röst.
Tänker man jul, tycker jag din är bäst.

Permalänk
Medlem

Pato, snyggt och rent

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiKrist
Vem fan kan rösta på någon annan än Xorious!? I sådana fall är ni inte objektiva. Detta var en "jultävling" ingenting annat. Sir Manfred har gjort ett bra jobb, men bäst jobb med tanke på incitamentet är Xorious, period.

Jag vet inte hur du fungerar, men jag kopplar iaf ihop snö-jul...

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

Stog mellan Sir_Manfred och Soulnut för mig. dom andra va för "jippo aktoga" men eftersom manfred hade ett fint snö landskap med glow och 3D effekter fick min röst gå till Sir_Manfreds bidrag.

Permalänk

Xorious får mitt stöd, mysig, och skön att kolla på

Visa signatur

Intel Core i5-3570K (Corsair H60) | ASUS P8Z77-V | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB | ASUS 680 DCUII TOP | Corsair HX 850W 80+ | Samsung SSD Basic 830-Series 256GB, Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Good Job Sir_Manfred !!

Permalänk

Xorious var mer julig.
Sir_Manfred var mer vintrig bara. Ingen julkänsla

Det fick bli Xorious. Snyggt!

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Helt klart Sir_Manfred

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

Sir_Manfred

En mysig känsla i den loggan!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

pato

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem

Asch, nå det var ändå trevligt och komma bland dom fem utvalda samt ett stort tack till alla som röstade på mitt förslag, uppskattas väl!

Sen ett stort grattis sir_manfred! Du måste avslöja sen vad det var i det hemliga paketet.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Ja grattis Manfred!
Synd bara att Manfreds ser så jäkla "plastig" ut.
Men o andra sidan så kanske det passar bra in på Sweclockers?

Xor hade lyckats fånga den "gamla julkänslan" bättre med sin IMO.

Visa signatur

C2D E6600@3,2GHz. Kylning: ZALMAN CNPS9700 LED - ASUS p5w dh deluxe BIOS 1305 - 4Gb Geil DDR2 PC2-6400 - Geforce 8800GTS 512. - APLUS Case XClio 2, Sidodörr med 250mm-fläkt, Midi tower. - Hiper Nätagg ATX 530W. - Windows XP Pro. - NEC MultiSync 20WGX2 20.1".

Permalänk
Medlem

E ingen vit jul direkt, tycker det ska va lite mer grått och trist. Annars va den fin vinnarens bidrag. synd att det inte stämde med vädret bara.

Permalänk
Avstängd

Vad hände med Sir_Manfred's animerade gif?
Den är ju klockren!
Använd den för tusan!
Utan nedfallande snöflingorna i Sir_Manfred's bild så blir det inte alls likadant!
Ni måste inte följa "platta/döda/ej animerade logotyper trenden".
Sir_Manfred's animerade logo är inte alls stor!
Och nej det är inte försent att byta utan loggan än!

Säger bara; Sir_Manfred's animerade logo ftw!

Visa signatur

CMS 831, Seasonic M12 700W, EVGA 680i SLI A1, C2D E6600, Noctua NH-U12F, Geforce 9800GTX+, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB, WD Raptor 74GB, WD Caviar 500GB, Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

Permalänk
Medlem

Soulnut!

För att den är så stilren och fräsch!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Synd att man inte hann rösta. Men det verkar som rätt har vunnit ändå

Permalänk

Re: Era nötter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiKrist
rösta på Xorious. Annars tar jag på mig min tomb raider dräkt och slaktar alla djur i hela världen.

Time to get dressed and ready for action

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk

Sir_Manfred. Inget snack om saken.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Sir_Manfred

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Eftersom omröstningen är över låser jag tråden. Fortsätt gärna att diskutera tävlingen i nyhetsforumet.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015