Permalänk
Medlem

visst kommer datorn till dörrn? elller måste man åka å hämta den?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boten89
visst kommer datorn till dörrn? elller måste man åka å hämta den?

Visst kommer datorn till dörren. För att få den tidigare och när det passade mig så valde jag dock att själv åka och hämta den. Hade jag inte gjort det hade datorn levererats till mig (till min dörr) idag eller imorgon.

Visa signatur

XPS M1530: [T8100 2,1GHz 3Mb] [GeForce 8400M GS 128Mb] [3Gb 667MHz DDR2] [200Gb 7200rpm] [15.4" 1440x900] [8x DVD+/-RW Slim Slot-Load] [6-cell Li-Ion] [

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreasBB
Visst kommer datorn till dörren. För att få den tidigare och när det passade mig så valde jag dock att själv åka och hämta den. Hade jag inte gjort det hade datorn levererats till mig (till min dörr) idag eller imorgon.

Du har ungefär liknande specs som jag funderar på att skaffa. Skulle va riktigt snällt av dig om du kunde pröva att dra igång nån hd-film se om det fungerar bra?

Permalänk

Nu ringde dom från Schenker och sa att jag kommer få den imorgon kväll :/
Jag frågade om man kunde hämta den själv men det kunde man tydligen inte enligt henne...

/Alex

Visa signatur

Fractal Design Arc
Intel I5 2500K
AsRock P67 PRO3 REV B3
Asus 6870 CU OC
Corsair 8GB 1333Mhz XMS3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alx__1991
Nu ringde dom från Schenker och sa att jag kommer få den imorgon kväll :/
Jag frågade om man kunde hämta den själv men det kunde man tydligen inte enligt henne...

/Alex

Höh, det är ju fel.
För du kan åka och hämta den från terminalen där den ligger i.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

hur vet man var den ligger? det står bara:
Location - SE - STOCKHOLM

Visa signatur

Fractal Design Arc
Intel I5 2500K
AsRock P67 PRO3 REV B3
Asus 6870 CU OC
Corsair 8GB 1333Mhz XMS3

Permalänk
Medlem

när ja tittar på min order som nu går att se så står de "1280x800 SMSNG M1530 " antar då att de är en samsung man får då eller inte ...bara hoppas den är skaplig ... har försökt att söka info om samsung 1280x800
men kan bara hitta de som skrivs om samsung 1440x900

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

Vet någon vad det är för knapp som gör så att man hoppar bak eller upp några rader? Jag vet att det är så på alla bärbara datorer och jag tycker att det är ganska störigt.

Visa signatur

Dell M1530||250gb HDD 5 400 v/min SATA-hårddisk||3gb Ram|| NVIDIA GEForce 8600M|| Intel Core 2 Duo CPU T800 2.10Ghz||1440x900||

Permalänk
Avstängd

Det är LCD skärmar på m1530 va?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Jag vet att det egentligen är lite väl mycket tjat om att "Min beställning är i fas si å så, och när kommer den då?" o.s.v. i den här tråden...

Men nu måste jag trampa ner i samma träsk

Asså, min beställning har fastnat i Fas 4 (snart en vecka nu). Trodde det skulle gå snabbt mellan 4 o 5 ... det står ju i beskrivningen av fas 4 att den normalt klaras av dagen efter produktion

Kontaktade Dells Kundtjänst igår och de skulle kolla upp det med fabriken sa de...

Men eftersom deras svar åxå dröjer så jag tänkte bara höra om det är någon annan här som är i samma läge?

Beräknat lev.datum har alltid varit 2008-06-11 (beställde 14/5)...De väntar väl inte med att skicka för att det beräknade datumet ska gälla? Nä, så kan det ju inte va...

Permalänk
Medlem

Schenker har sitt föråd i spånga, Sök på hemsidan!!!

Skulle dock rekommendera att man åker och hämtar datorn med bil då det är jävlig krongligt att ta sig dit med pendeltåg o buss.

Visa signatur

Intel Core 2 due E4300 - Abit - Socket LGA775(ip95) - Corsair Value S. PC5300 DDR2 1024MB

Permalänk
Medlem

nu har man fått datorn... sitter å surfar och den spinner som en katt går bra mycket finare en gammel datorn btw var det bara jag som missuppfattat å trodde att det skulle vara en tv tuner i den? blev lite besviken men får väl köpa enusb tuner

Permalänk

Undrar om man kan få ut ljudet via HDMI kontakten på XPS 1530, fick inget ljud när jag pluggade in HDMI'n direkt till tv.. Ljudet var fortfarande kvar i datorns högtalare

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boten89
nu har man fått datorn... sitter å surfar och den spinner som en katt går bra mycket finare en gammel datorn btw var det bara jag som missuppfattat å trodde att det skulle vara en tv tuner i den? blev lite besviken men får väl köpa enusb tuner

står ingenstans att det ingår en tvtuner.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smekt-Burkmat^
Undrar om man kan få ut ljudet via HDMI kontakten på XPS 1530, fick inget ljud när jag pluggade in HDMI'n direkt till tv.. Ljudet var fortfarande kvar i datorns högtalare

Du måste ju ställa in i inställningarna att den skall skicka ut ljudet via hdmi

Permalänk

Jag fick för en timme sen
jag är riktigt nöjd:) men jag fick Samsung skärmen...
den ser lite grynig ut på sina ställen, men inget överdrivet ser ändå rätt bra ut.
Är det värt att tjata för att få den utbytt eller ska man bara låta den va kvar?

/Alex

Visa signatur

Fractal Design Arc
Intel I5 2500K
AsRock P67 PRO3 REV B3
Asus 6870 CU OC
Corsair 8GB 1333Mhz XMS3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alx__1991
Jag fick för en timme sen
jag är riktigt nöjd:) men jag fick Samsung skärmen...
den ser lite grynig ut på sina ställen, men inget överdrivet ser ändå rätt bra ut.
Är det värt att tjata för att få den utbytt eller ska man bara låta den va kvar?

/Alex

hahah. jadu..vad ska man svara på en fråa som är personlig.
du bestämmer ju själv om du tycker det är värt det.
du sa själv aatt det ser rätt bra ut ändå , så vad är problemet? =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
står ingenstans att det ingår en tvtuner.

men det stod ju så här i listan

vilket jag tolkade som att det var en tv tuner som det kom med en fjärr till...

en annan fråga: jag försökte lira Race Driver: Grid men kunde barra välja 1280x800 fast jag har 1680x1050 display. på min sationära kan jag lira på 1680x1050 va kan det bero på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alx__1991
Jag fick för en timme sen
jag är riktigt nöjd:) men jag fick Samsung skärmen...
den ser lite grynig ut på sina ställen, men inget överdrivet ser ändå rätt bra ut.
Är det värt att tjata för att få den utbytt eller ska man bara låta den va kvar?

/Alex

Jag fick oxå samsung ,,, ja tycker inte den är så farligt dålig som en del vill påstå kanske har denna bättre kvalitet än tidigare skärmar .. kommer å behålla denna ,, min är inte suddig samt fina färger är de med,, svart är svart å vitt är vitt

MVH Micke

dock så försvann klockan i gadjet var ju så trevlig färg på den mörkblå ... kan man få tillbaka den på någotvis ..nån som vet

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk

okej, hmm jag behåller den nog med, ser faktiskr fint ut

Visa signatur

Fractal Design Arc
Intel I5 2500K
AsRock P67 PRO3 REV B3
Asus 6870 CU OC
Corsair 8GB 1333Mhz XMS3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Du måste ju ställa in i inställningarna att den skall skicka ut ljudet via hdmi

Tackar hittade den inställningen nu när jag kollade, trodde den skulle mata ut där med än gång, som den gör med skärmen men det gjorde den inte.. Tack så mycket.

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boten89
men det stod ju så här i listan http://img239.imageshack.us/img239/1835/namnlsaq9.jpg

vilket jag tolkade som att det var en tv tuner som det kom med en fjärr till...

en annan fråga: jag försökte lira Race Driver: Grid men kunde barra välja 1280x800 fast jag har 1680x1050 display. på min sationära kan jag lira på 1680x1050 va kan det bero på?

det kommer med en fjärr,
När ja kollar på xps 1530 så hittar jag inget om tvtuner, vart kollar du?

EDIT: hittade, kollade igenom gamla kvittot.
Som sagt så är det fjärren som ingår, som går att avända till tvtuner har jag hört.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

va fan jag kan bara spela i 1280x800 fast jag har 1680x1050 display, nån annan som har det problem? har provat både race driver: grid och mass effect. samma sak på båda. måste jag ställa in nåt eller hur funkar det, jag blir fan tokig

Permalänk
Medlem

Ska installera om Vista och undrar om det är något särskilt jag ska tänka på såsom portioner. Om jag installerar om med recovory cdn kommer alla programm Och drivrutiner finnas eller får jag instalerra dom manuellt?

Permalänk
Medlem

Blir nog en frustrationsöl efter jobbet idag. Beställde min laptop i tisdags med den enda rabatten jag hittade, 5%. Vad tror ni händer då, jo idag så är dom trevliga nog att skicka mig ett mail med 15% rabatt på XPS.

1100 spänn billigare hade den varit om jag avvaktat 2 dagar. *bohoo*

För dom som uppenbarligen har bättre tajming så kommer 15% koden här: PWX7F1$P0ZH$TL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MeMo
Blir nog en frustrationsöl efter jobbet idag. Beställde min laptop i tisdags med den enda rabatten jag hittade, 5%. Vad tror ni händer då, jo idag så är dom trevliga nog att skicka mig ett mail med 15% rabatt på XPS.

1100 spänn billigare hade den varit om jag avvaktat 2 dagar. *bohoo*

För dom som uppenbarligen har bättre tajming så kommer 15% koden här: PWX7F1$P0ZH$TL

Avbeställ och beställ på nytt.

Permalänk
Medlem

Vad rekomenderar ni att jag väljer till?

Hej!

Jag har som många andra också funderat på att köpa en XPS 1530.

1) Är det här den mest prisvärda bärbara datorn för tillfället?
(Det verkar som det i denna tråd)

2) Vad rekommenderar ni att jag väljer till, är några tillval "extra" prisvärda? Är det t.ex. en bra idé/prisvärt att betala 1000 kr extra för en något snabbare processor t.ex.? Jag har även sett att en bättre skärm rekommenderas av många här i tråden.
(Datorn kommer användas till kontorsprogram, internet, ev. spela upp film på min 42" TV, och lite spelande någon gång ibland. Jag vill att den ska kännas/vara snabb och hålla ett tag in i framtiden också.)

3) Någonting annat jag ska tänka på från er som kan mer om den här datorn?

Mvh /John

Permalänk

exakt avbeställ och bestäl om på nytt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisherman89
exakt avbeställ och bestäl om på nytt

Skulle gjort det om det inte vore för att den redan är i fas 4. Hoppas att den inte fastnar där nu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MeMo
Skulle gjort det om det inte vore för att den redan är i fas 4. Hoppas att den inte fastnar där nu...

Jag avbeställde när en dator fraktades till mig. Var inga problem enligt kundtjänst.