Remote desktop med RSS hjälp!

Permalänk
Medlem

Remote desktop med RSS hjälp!

Hej. Jag har sedan några månader ställt upp en server i en kompis lägenhet. Servern kör win 2k3 server och fungerar som fil- och ventriloserver. Han som bor där är inte hemma så ofta och när han är där så har han inte så stor koll på servern så jag har försökt att få till en remote desktop applikation så att jag kan administrera servern från mitt hus, en mil bort så man knatar gärna inte emellan så ofta:P.
Jag har inte haft nån vidare framgång i ärendet, först använde vi Radminveiwer som funkade bra ända tills trailen på en månad gick ut, då går den inte att installera om utan att reinstalla servern.
VNC har vi också försökt med men eftersom det bara är för lan gick inte det heller.
Sen hittade jag den här länken - http://theillustratednetwork.mvps.org/Ssh/RemoteDesktopSSH.ht... - jag lyckades inte få till det nu heller, måste ha jagort något fel. Är det nån som är haj på sånna här saker och vill hjälpa mig så vore jag tacksam.

PS: Själv kör jag Win XP och har försökt lära mig ubuntu på en lekburk.

Permalänk

Varför kan ni inte använda windows egna genom att ansluta till fjärrskrivbord?

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk
Medlem

Det klagade och sa att det bara var för lan, men det kanske inte stämmer?

Permalänk
Medlem

Det stämmer inte.
Jag har kört Remote Desktop mot en dator som står 18 mil bort.
Jag öppnade porten som RD använder i routern.
Sedan anslöt jag bara till routerns WAN-IP

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)