Permalänk
Medlem

Vad jag ville med mitt inlägg var att påvisa att Comhem inte bara är skit. Har alltid haft utlovade hastigheter och inga nätnedgångar på över ett år och ett halvt år.

Permalänk
Medlem

Vi har haft Comhem bredband i nästan två år och det har aldrig krånglat. Jag har trimmat mitt Windows XP med Bredbandskollens program och fick alldeles nyss dessa resultat:

Ta emot: 9,07 Mbit/s
Skicka: 1,12 Mbit/s

Det får väl anses bra när man har beställt 8/1?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

Jag kan ha fel, men jag tror att du får sådana värden på 8/1 uppkopplingen om det inte är någon direkt överbelastning i nätet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonestar
Väntar också på att beställa 24/8 till göteborg/kungsladugård. Familjebostäders evighetsprojekt "Framtidens Bredband" kommer ju säkert bli klart innan Comhem får tummen ur..

Jo, man kan ju undra hur lång tid det tar. Nullz0rz skrev ju i gamla comhemtråden http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=793... att de höll på här i mitten av december. Man tycker ju att de borde vara klara vi det här laget. Vet iochförsig inte vad de behöver göra för att uppgradera till 64QAM för upploaden.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Vi har haft Comhem bredband i nästan två år och det har aldrig krånglat. Jag har trimmat mitt Windows XP med Bredbandskollens program och fick alldeles nyss dessa resultat:

Ta emot: 9,07 Mbit/s
Skicka: 1,12 Mbit/s

Det får väl anses bra när man har beställt 8/1?

Vad hade du för värden innan optimeringen?

Visa signatur

X2 4200+ Zalman 7700-alcu, 2048 Mb Corsair xms 4400, Asus A8N SLI-Delux
XFX 7800 GT med ac nv5, Corsair 520W.

Permalänk
Medlem

Fick detta idag från kundrelationer efter att ha undrat hur det går, jag kan säga att jag haft 64QAM hela tiden:

Planen för att Partille skall vara klart är nu 20 februari, + - ett par dagar. Arbetet på att öka kapacitet på anslutningspunkterna innan Partielle blev fördröjt därav att vi ej blev klara i slutet av januari som planerat.

There story continues......

Dom är ju iaf inte svåra på att reducera priset för mig så det skall dom ha en eloge för men i slutändan betalar man hellre fullpris för ett fungerande bredband.

/null

Permalänk
Medlem

Vore nice om någon kunde fråga om Kungsladugård/Majornas ETA också Annars, hur kommer man i kontakt med kundrelationsenheten så man själv kan ringa och fiska? Gissar på att Abonnemangsfrågor inte är någon idé?

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk

BasseBaba : kan inte mera en hålla med dig. Bor i en lägenhet byggd 2005 och bara problem.

haha bor vi i samma område tro? Har loss hela tiden och skit dålig lina hög ping. Och ja som du sa att skiten dör ibland o sen kommer det upp.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Munken123
Vad hade du för värden innan optimeringen?

Jag vet inte riktigt men det skiljde några hundra Kbit/s så det kan vara värt att testa. Kör programmet härifrån: http://www.bredbandskollen.se/bbtrim.exe

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

Fick precis 23.81mbit och 7.61mbit på bredbandskollen, stämmer inte riktigt för jag kan utan problem ladda ner i 2.7mb/s och skicka i 850 - 950kb/s.

.. annars är det väldigt stabilt i grunden för mig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizor
Fick precis 23.81mbit och 7.61mbit på bredbandskollen, stämmer inte riktigt för jag kan utan problem ladda ner i 2.7mb/s och skicka i 850 - 950kb/s.

.. annars är det väldigt stabilt i grunden för mig.

Stämmer väll ganska bra... 23.81/8 = 2,9 ; 7,61/8 = 0,951

Permalänk

Här är några resultat (har 8/1 från comhem).

1. Hämtning av linuxkärna från ftp.sunet.se (över ftp-protokoll, ej http-gateway)

20:13:32 (902.72 KB/s) - `linux-2.6.23.9.tar.gz' saved [57407526]
20:14:41 (931.78 KB/s) - `linux-2.6.23.9.tar.gz' saved [57407526]
(samma fil hämtad två gånger)

2. Pingning av ping.sunet.se:

--- ping.sunet.se ping statistics ---
100 packets transmitted, 100 received, 0% packet loss, time 100082ms
rtt min/avg/max/mdev = 9.303/13.117/26.389/3.794 ms

Detta är gjort runt kl 20:00 en ikväll, en lördagkväll, då jag förmodar att alla kidz sitter hemma och tankar wärsch.. Inget att klaga på i resultaten som jag ser det

Permalänk

om du maxxar din lina samtidigt som du pingar så är det väll inte konstigt att din ping är hög?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
om du maxxar din lina samtidigt som du pingar så är det väll inte konstigt att din ping är hög?

Om det var mig du tilltalade så kan jag påpeka att pingningen och nedladdningen inte gjordes samtidigt. Jag tycker heller inte att ping-tiden är så farligt hög.

Permalänk
Medlem

Just nu ligger all telefoni och bredband nere i hela Stockholmsområdet. 40 minuter har jag varit avskuren just nu. Får se hur stort detta fel är.
Blev tvungen att plocka fram det trådlösa bredbandet för att kunna surfa in här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gandolf
Just nu ligger all telefoni och bredband nere i hela Stockholmsområdet. 40 minuter har jag varit avskuren just nu. Får se hur stort detta fel är.
Blev tvungen att plocka fram det trådlösa bredbandet för att kunna surfa in här.

Har du kollat med fler källor, eller har du antagit att det gäller hela Stockholmsområdet för att du själv inte kommer åt nätet?

Permalänk

inget problem här.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Låg nere för mig med i Norsborg.

Permalänk

dog nu nyss 3 ggr på raken.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk

Jag har haft galna problem med ComHem de senaste 2-2½ månaderna..

Nästan varje kväll sen december mellan ~18-24 ligger min 8/1 på mellan 250Kbit/s - ~2Mbit ner(den hoppar upp och ner hela tiden), uppåt ligger den för det mesta runt ~0.9Mbit/s hela tiden. Jag har ringt och mailat otaliga gånger med samma resultat: Vi har belastningsproblem eller det är fel i ditt område.

De(ComSist) säger att teknikner jobbar på att lokalisera problemet men när jag påpekade att det fortfarande går som en snigel genom sirap på kvällarna och undrade om det verkligen tar 2 månader så svarar de bara undvikande och att det kan ta längre än en månad(!) att hitta vad som är fel..

:X

Jag har polare som bor i närheten(1-2 kvarter bort) som också har ComHem, visserligen 24/1, men som inte märkt av ett dugg.

Nån annan som har det här problemet i Stockholm eller t.o.m i Vasastan? :E

Permalänk
Medlem

Måste faktiskt berömma Comhem i mitt fall, verkar som jag har haft tur. Flyttade och mitt nykopplade område funkade inte så bra, felanmälde och dom krävde 3 st mätningar som vanligt, hade gjort mätningarna som tur var innan. Dom skulle kolla upp detta och återkomma till mig och visst gjorde dom det efter 2 arbetsdagar. En tekniker-tid bokades och till och med han kom i tid. Felet löstes och efter det har jag mina (ta i trä) stabila 24/8....

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
Dom skulle kolla upp detta och återkomma till mig och visst gjorde dom det efter 2 arbetsdagar. En tekniker-tid bokades och till och med han kom i tid. Felet löstes och efter det har jag mina (ta i trä) stabila 24/8....

Vad var felet och vad gjorde teknikern?

Permalänk

Kan inte förstå att folk använder ComBort.
vill bara varna och göra folk uppmärksammad på att
Vem som helst kan säga upp ditt internet hos ComBort (Comhem)
Har själv råkat ut för de.
Så vill göra er uppmärksammad på de är osäkert att ha ComBort som internet leverantör!
Hoppas inte på varning eller anmärkning på den här kommentaren.
Men de är sant att man kan begå brott på ComBort.
Varnar folk då jag själv har råkat ut för de och efter de vill jag aldrig ha ComBort mer väljer andra internet leverantörer framför ComBort.

Permalänk
Medlem

Sa någon annan upp ditt abonnemang utan att några invändningar gjordes? Hur gick det till, typ? Jag känner ingen förutom min plånbok som skulle vilja göra en så hädisk akt iaf.

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem

Någon som vet när comhems 24/8 mbit tjänst kommer till göteborg? Bor i mölndal och har aldrig problem med comhem laddar ner i 3mbit

Visa signatur

Intel core quad Q6600 | BallistiX PC8500 4000MB | Geforce 8800GTS 640mb | Gigabyte | Antec 900 | Razer Pro | Razer Mantis | Logitech G15 | Samsung syncmaster 226BW | 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skarp431
Någon som vet när comhems 24/8 mbit tjänst kommer till göteborg? Bor i mölndal och har aldrig problem med comhem laddar ner i 3mbit

Sist jag tala med kundtjänst lät det som de flesta i GBG har fått möjlighet till 8 Mbit/s uppströms. Men det finns några områden där de inte är klara. Kan inte heller få det här i Majorna/Kungsladugård. Frågar man efter någon tidsplan så kan de inte svara på det. Du menar väll att du laddar ner med 3 Mbyte/s?

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Junior.80
Kan inte förstå att folk använder ComBort.

Jag spelar aldrig så ping är ointressant. Däremot laddar jag hem saker ibland och då kommer jag garanterat upp i högre hastigheter än om jag hade valt ADSL. Förstår du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Junior.80
Kan inte förstå att folk använder ComBort.
vill bara varna och göra folk uppmärksammad på att
Vem som helst kan säga upp ditt internet hos ComBort (Comhem)
Har själv råkat ut för de.
Så vill göra er uppmärksammad på de är osäkert att ha ComBort som internet leverantör!
Hoppas inte på varning eller anmärkning på den här kommentaren.
Men de är sant att man kan begå brott på ComBort.
Varnar folk då jag själv har råkat ut för de och efter de vill jag aldrig ha ComBort mer väljer andra internet leverantörer framför ComBort.

Eh va? Ska man förstå ditt inlägg som så att det inte gillar att du blivit avstängd från ComHem pga du begått ngn form av brottslig handlig? Och vad har du gjort då? Fildelning, internettrakasserier, förbjuden porr eller vad?

Permalänk
Medlem

[CD]Elias: Ja men 10 comhemkunder som klagar i en tråd säger ju inte att det fungerar kass för alla eller ens många... eller hur?

BasseBaba: Oflyt. Du kanske flyttade till en av de få utrustningarna i vanliga comhemnätet som fortfarande är riktigt belastade. Vet att störra jobb göras inom närmaste 2-3 veckorna ang det dock.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Har nyligen bytt till ComHem från Glocalnet och det enda jag ångrar är att jag inte har gjort det tidigare. Stabil hasitghet och inga slumpmässiga nerkopplingar etc. Fungerar exemplariskt t.o.m. med mina homeplugs från netgear Kan ju vara så att jag har flyt också

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/