Permalänk
Skrivet av drivrutiner.net:

Använder du torrent så stäng av flood detection.

Jag har redan stängt av ip flood detection. Och det spelar ingen roll om jag tankar torrents eller inte för det är fortarande samma problem. Finns det ingen som har ett liknande problem eller kan hjälpa mig ?

Permalänk
Skrivet av julpyntarN:

Hej jag har comhem 100/10 och jag är glad för att linan inte droppar som för många andra här. Men det jag däremot är irriterad över är att jag inte kan kolla på youtube med mer än 360p kvalite för den buffrar alldeles för sakta och att det tar väldigt lång tid att komma åt en del utländska hemsidor bland annat cnet, mlgpro och engadget och en del andra.

Låter skumt.
Youtube-problemet: prova att avinstallera flash och hämta på nytt.
Långsamma sidor låter ju som dns-problem men det har du redan testat. Jag har inget bättre förslag.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag tänkte kolla lite med er hur jag ska göra med mina två(2) abbonemang jag har.

Har nämligen haft problem med båda linorna sen jag skaffade comhem.

Problemet är att jag har nå brutala packetlosses, pingar jag mot sunet så tappar jag kontakten med omvärlden c:a var 15:e pingning.. Samma problem både i Örebro och Västerås, har testat 3 olika modem (netgear 100/10 modemet man får och cisco modemet man fick när man hade 50/10) och testat med X antal NIC och datorer.

Ringde precis till comhem för 7:e gången och påpekade att problemet är kvar, second line har tittat på problemet och "åtgärdat" det, nu när jag ringde så skulle den snälla tjejen (som inte visste vad pinga sunet är för något) kolla upp mitt problem och sedan ringa upp mig.. har hört detta förr och självklart har dom inte hört av sig igen.

Som grädde på moset så ska jag flytta från Örebro och bo enbart i västerås, pratade med killen när jag tecknade abbet i västerås om det skulle vara några problem sen när jag ska flytta till västerås på heltid, och de skulle absolut inte bli några problem, jag skulle bara flytta abbet från örebro till västerås och sedan ha ett abbonemang.. Men så blev det ju inte.. Nu sitter jag och betalar för 100/10 och 24/1 abbonemang på samma adress.. Jag kan inte utnyttja båda linorna med två modem på samma adress och internet fungerar knappt alls på adressen..

Så med andra ord sitter jag och betalar 750kr/månad för EN lina som inte fungerar... JAG VILL BLI AV MED COMHEM hur f*n ska jag gå till väga för att slippa detta helvetes företag, det måste ju gå att häva allt DIREKT efter all skit som hänt. (Har redan sagt upp båda abbonemangen men det är ju 3 månaders uppsägningstid på dessa).

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Jag tänkte kolla lite med er hur jag ska göra med mina två(2) abbonemang jag har.

Har nämligen haft problem med båda linorna sen jag skaffade comhem.

Problemet är att jag har nå brutala packetlosses, pingar jag mot sunet så tappar jag kontakten med omvärlden c:a var 15:e pingning.. Samma problem både i Örebro och Västerås, har testat 3 olika modem (netgear 100/10 modemet man får och cisco modemet man fick när man hade 50/10) och testat med X antal NIC och datorer.

Ringde precis till comhem för 7:e gången och påpekade att problemet är kvar, second line har tittat på problemet och "åtgärdat" det, nu när jag ringde så skulle den snälla tjejen (som inte visste vad pinga sunet är för något) kolla upp mitt problem och sedan ringa upp mig.. har hört detta förr och självklart har dom inte hört av sig igen.

Som grädde på moset så ska jag flytta från Örebro och bo enbart i västerås, pratade med killen när jag tecknade abbet i västerås om det skulle vara några problem sen när jag ska flytta till västerås på heltid, och de skulle absolut inte bli några problem, jag skulle bara flytta abbet från örebro till västerås och sedan ha ett abbonemang.. Men så blev det ju inte.. Nu sitter jag och betalar för 100/10 och 24/1 abbonemang på samma adress.. Jag kan inte utnyttja båda linorna med två modem på samma adress och internet fungerar knappt alls på adressen..

Så med andra ord sitter jag och betalar 750kr/månad för EN lina som inte fungerar... JAG VILL BLI AV MED COMHEM hur f*n ska jag gå till väga för att slippa detta helvetes företag, det måste ju gå att häva allt DIREKT efter all skit som hänt. (Har redan sagt upp båda abbonemangen men det är ju 3 månaders uppsägningstid på dessa).

Tack på förhand.

Uppsägningen vet jag inte direkt hur du ska kunna göra något åt. Inte heller varför du fick 2 abonnemang istället för 1. Vänd dig till deras Kundrellationsavdelning.

Det jag undar är vad du anmält problemet som till comhem? Är det bara pingen du har problem med eller även hastigheten i tex bredbandskollen? Uppmäter comhem's support loss mot ditt modem? Deras support ska kunna mäta loss samtidigt som du tex pingar sunet. Får de inga loss men du får loss ligger felet antingen efter deras ubr'r eller mellan din dator och modemet. Är det efter ubr'n ska i princip hela orten ha samma fel vilket är högst tveksamt. Du kan ju börja med att testa pinga ditt modem och se om du får loss och hur svarstiden ser ut. Loss mellan modem och dator är ju dator, tp eller modemrellaterade. Modemen har du ju testat flera så det låter inte som felkällan. Får deras support packetloss är det antingen signalproblem eller en s.k. returstörning. Oddsen för att det är en returstörning på båda orterna är minimal men endå fullt möjlig. Jag antar att inte felet är konstant? Konstanta fel ska inte vara några problem för comhem att identifiera och fixa.

julpyntarN: Tycker youtube-klipp är segt ibland och jag har annan operatör. Beror på vilket klipp man försöker se. De klipp som inte visas ofta ligger på servrar med sämmre bandbredd har jag fått för mig. Dessutom verkar youtube blivit generellt segare senaste månaderna. Testa tex break.com Är det inte samma fel där vet du ju att felet troligen ligger hos youtube. Om det är samma fel på båda kan det ju vara något med datorn eller hos comhem. testa också utan ev brandvägg och antivirusprogram. Avast och AVG är tex program som börjat spöka till datorer på detdär sättet senaste tiden.

avvedjih: "Har 24/1 " Har du månne ett Cisco EPC2425? Vet att det modemet är rätt instabilt, ibland värre om man inaktiverar trådlöst. Testa inaktivera detta i så fall. comhem är på gång med ny mjukvara till det tydligen inom närmaste veckorna. Enda sättet att byta ip är att releasa ip'et på datorn och slå av modemet i 24-48h. Inte alltid det fungerar heller. Annars kan man få annan ip om man byter macadress på sitt nätverkskort, googla vettja. Det andra hänger jag inte med på. Fungerar prima med tex anonine oavsett operatör som proxy, det döljer din ip men hur det går att spela via det och hur pingen berörs vet jag inte. Hastigheten förblir hög i alla fall. Finns andra trådar om proxys på swec.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Phunky:

Uppsägningen vet jag inte direkt hur du ska kunna göra något åt. Inte heller varför du fick 2 abonnemang istället för 1. Vänd dig till deras Kundrellationsavdelning.

Det jag undar är vad du anmält problemet som till comhem? Är det bara pingen du har problem med eller även hastigheten i tex bredbandskollen? Uppmäter comhem's support loss mot ditt modem? Deras support ska kunna mäta loss samtidigt som du tex pingar sunet. Får de inga loss men du får loss ligger felet antingen efter deras ubr'r eller mellan din dator och modemet. Är det efter ubr'n ska i princip hela orten ha samma fel vilket är högst tveksamt. Du kan ju börja med att testa pinga ditt modem och se om du får loss och hur svarstiden ser ut. Loss mellan modem och dator är ju dator, tp eller modemrellaterade. Modemen har du ju testat flera så det låter inte som felkällan. Får deras support packetloss är det antingen signalproblem eller en s.k. returstörning. Oddsen för att det är en returstörning på båda orterna är minimal men endå fullt möjlig. Jag antar att inte felet är konstant? Konstanta fel ska inte vara några problem för comhem att identifiera och fixa.

Som jag skrev så har jag anmält det 7 gånger, deras secondline har hittat fel och har "åtgärdat" dem. Problemen kvarstår. Har hört av mig på nytt igen efter "åtgärderna". Har som sagt testat med flera olika NIC och datorer, har även testat under win XP & 7 samt linux, problemet kvarstår.

Har testat med 5 olika TP kablar, alla cat 6 & Cat5e.

Så att problemet ligger hos mig är nog ganska uteslutet.

Vet ärligt talat inte hur comhems kontakt med mitt modem är, för de jag pratat med supporten har sagt något i stil med "Ehm.. jaaaa..... det ser bra ut mot dig!!!" när jag bett dem kolla kontakten mot modemet.

Vet inte riktigt hur det fungerar med kabelinternet, men har jobbat med ADSL själv, och då kan man ändra på felkorrigeringsfilter, sänka hastigheter m.m. för att få en stabilare länk/signal.. har även påpekat detta mot supporten men de kan inte göra något sådant mot mitt modem, har nämnt att jag är villig att offra bandbredd för att få en stabil lina, men som sagt så går detta inte enligt dem.

Permalänk

Så fort de drog in fiber till min byggnad sa jag upp skit comhem, nu betalar jag mindre för 50x högre hastighet. De har mage att ha 3 månaders uppsägningstid också.

Fick ingen hjälp på supporten.
Kommer aldrig att ha comhem igen.

Permalänk
Tele2
Skrivet av huttala:

Jag tänkte kolla lite med er hur jag ska göra med mina två(2) abbonemang jag har.

Har nämligen haft problem med båda linorna sen jag skaffade comhem.

Problemet är att jag har nå brutala packetlosses, pingar jag mot sunet så tappar jag kontakten med omvärlden c:a var 15:e pingning.. Samma problem både i Örebro och Västerås, har testat 3 olika modem (netgear 100/10 modemet man får och cisco modemet man fick när man hade 50/10) och testat med X antal NIC och datorer.

Ringde precis till comhem för 7:e gången och påpekade att problemet är kvar, second line har tittat på problemet och "åtgärdat" det, nu när jag ringde så skulle den snälla tjejen (som inte visste vad pinga sunet är för något) kolla upp mitt problem och sedan ringa upp mig.. har hört detta förr och självklart har dom inte hört av sig igen.

Som grädde på moset så ska jag flytta från Örebro och bo enbart i västerås, pratade med killen när jag tecknade abbet i västerås om det skulle vara några problem sen när jag ska flytta till västerås på heltid, och de skulle absolut inte bli några problem, jag skulle bara flytta abbet från örebro till västerås och sedan ha ett abbonemang.. Men så blev det ju inte.. Nu sitter jag och betalar för 100/10 och 24/1 abbonemang på samma adress.. Jag kan inte utnyttja båda linorna med två modem på samma adress och internet fungerar knappt alls på adressen..

Så med andra ord sitter jag och betalar 750kr/månad för EN lina som inte fungerar... JAG VILL BLI AV MED COMHEM hur f*n ska jag gå till väga för att slippa detta helvetes företag, det måste ju gå att häva allt DIREKT efter all skit som hänt. (Har redan sagt upp båda abbonemangen men det är ju 3 månaders uppsägningstid på dessa).

Tack på förhand.

Hej huttala,

Vi får inte kännedom om alla omständigheter genom att läsa ditt inlägg. Men som vi tolkar det du skrivit så ska det räcka med att kontakt Kundservice på 0771 – 55 00 00 för att du skall bli av med det ena abonnemanget.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Tele2:

Hej huttala,

Vi får inte kännedom om alla omständigheter genom att läsa ditt inlägg. Men som vi tolkar det du skrivit så ska det räcka med att kontakt Kundservice på 0771 – 55 00 00 för att du skall bli av med det ena abonnemanget.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson

Ska jag hänvisa till detta inlägg, med ditt namn då?

För jag har som sagt redan kontaktat kundtjänst som sagt att detta inte går utan att jag måste betala för båda abonnemangen tills uppsägningstiden är slut på det andra som jag skaffade "tillfälligt".

Permalänk
Skrivet av huttala:

Ska jag hänvisa till detta inlägg, med ditt namn då?

För jag har som sagt redan kontaktat kundtjänst som sagt att detta inte går utan att jag måste betala för båda abonnemangen tills uppsägningstiden är slut på det andra som jag skaffade "tillfälligt".

Don't take no for an answer!

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har precis skaffat comhem(efter många om o men) men nu undrar jag hur jag får till active mode i dc++?. Man kanske inte får fråga i såf ber jag om ursäkt

Kan man köra UPnP? Så ställer den in sig själv och det blir active mode?

Permalänk
Tele2
Skrivet av huttala:

Ska jag hänvisa till detta inlägg, med ditt namn då?

För jag har som sagt redan kontaktat kundtjänst som sagt att detta inte går utan att jag måste betala för båda abonnemangen tills uppsägningstiden är slut på det andra som jag skaffade "tillfälligt".

Hej huttala,

Vi kör två exempel här nedan där vi anger förutsättningarna.

1. Om vi har en kund som medvetet tecknat två olika abonnemang för användning på två olika adresser så ses dessa två abonnemang som två separata avtal. Om kunde ifråga vill att abonnemanget skall upphöra på den ena adressen så måste kunden kontakta oss och informera om detta. Uppsägningstid och bindningstid gäller enligt de allmänna villkoren. Om detta exempel passar in på dig så har vi inte gjort något fel.

2. Om vi har en kund som bor på en adress men flyttar och i processen får ett nytt abonnemang plus att kunden har kvar sitt gamla så har vi helt enkelt gjort fel . Är det på detta vis det förhåller sig i ditt fall så vänligen kontakt Kundservice igen, och du får gärna hänvisa till mitt namn och detta inlägg.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Som jag skrev så har jag anmält det 7 gånger, deras secondline har hittat fel och har "åtgärdat" dem. Problemen kvarstår. Har hört av mig på nytt igen efter "åtgärderna". Har som sagt testat med flera olika NIC och datorer, har även testat under win XP & 7 samt linux, problemet kvarstår.

Har testat med 5 olika TP kablar, alla cat 6 & Cat5e.

Så att problemet ligger hos mig är nog ganska uteslutet.

Vet ärligt talat inte hur comhems kontakt med mitt modem är, för de jag pratat med supporten har sagt något i stil med "Ehm.. jaaaa..... det ser bra ut mot dig!!!" när jag bett dem kolla kontakten mot modemet.

Vet inte riktigt hur det fungerar med kabelinternet, men har jobbat med ADSL själv, och då kan man ändra på felkorrigeringsfilter, sänka hastigheter m.m. för att få en stabilare länk/signal.. har även påpekat detta mot supporten men de kan inte göra något sådant mot mitt modem, har nämnt att jag är villig att offra bandbredd för att få en stabil lina, men som sagt så går detta inte enligt dem.

"felkorrigeringsfilter, sänka hastigheter m.m." inget som går eller gör skillnad på cabelinternet. Finns ingen central eller modeminställning för felkorrigering per kund. Det sköts automatiskt. Hastigheten ska aldrig göra nån skillnad. Har man ett fel blir det normalt sett inte bättre om man sänker hastigheten. Det är väldigt stor skillnad på cable och *dsl.

gojz: Beror på vilket modem du har. Har du netgear så inaktivera NAT. Har du ett epc2434 eller 2425 så är det alltid passive. I alla fall tills man kan inaktivera NAT i dessa modem också iom nästa mjukvara. Tror uPnP är aktivt alltid i deras modem men det ser man i modemgränssnittet och kan själv ändra.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Skrivet av Phunky:

gojz: Beror på vilket modem du har. Har du netgear så inaktivera NAT. Har du ett epc2434 eller 2425 så är det alltid passive. I alla fall tills man kan inaktivera NAT i dessa modem också iom nästa mjukvara. Tror uPnP är aktivt alltid i deras modem men det ser man i modemgränssnittet och kan själv ändra.

Vadå, går det inte att göra port forwarding på dessa modem? Går väl att få till active mode med NAT om man gör port forwarding på den port som dc++ använder.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av distortion10000:

Vadå, går det inte att göra port forwarding på dessa modem? Går väl att få till active mode med NAT om man gör port forwarding på den port som dc++ använder.

Jo det går att portforwarda på modemen men vad jag minns från dc++ tiden då det ens var rellevant så kan man inte bli annat än passive bakaom en router om man inte kan slå av NAT... Kan dock minnas fel.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Hej.

I går fick vi hem ett ny modem (Netgear CG3100) för en 10mbit lina från Comhem. Efter lite strul så fick vi igång både internet och telefon. Internet var rätt "hackigt", det gick fint en liten liten stund men sen bröts det av. Det funka dock i spel och så men inte när man surfade.
Jag blev tillsagd att stänga av NAT i inställningarna vilket jag gjorde och nu funkar bredbandet men jag har inte tillgång till modemet längre.

Får följande fel meddelande.

Fel 101 (net::ERR_CONNECTION_RESET): Okänt fel.

What do?

Och, finns det någon säkerhetsrisk i att stänga av NAT?

Permalänk
Medlem

Du når modemet med 192.168.0.1 med nat avslaget. 192.168.100.1 med nat påslaget. Nämns lite varstans i tråden. Jo det kan vara en säkerhetsrisk (även om 99% av befolkningen överskattar riskerna på nätet och den sista % underskattar och lyckas med all möjlig skit) om man inte har antivirus & brandvägg på datorerna bakom modemet. Slå på nat igen och inaktivera ipflooding så fungerar det nog bättre oavsett...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Hej allihopa.

Jag har nyss ringt och beställt XXL 100mb från Comhem..
Det jag undrar är:
Jag har just skaffat mig en Netgear WNDR3700 som jag gärna skulle fortsätta använda som router. Vet att jag får en CG3100 från Comhem.

Är det knepigt att fixa så att CG3100 bara agerar modem, och koppla vidare till WNDR3700 som får vara router?
Vad ska man ställa in för att få detta att fungera?
Andra tips?

Har jobbat igenom en del i tråden men helvete.. den är 193 sidor! =D

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Medlem

Går fort att konfigurera som modem.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av Cynic:

Hej allihopa.
Är det knepigt att fixa så att CG3100 bara agerar modem, och koppla vidare till WNDR3700 som får vara router?
Vad ska man ställa in för att få detta att fungera?

Det enda jag gjorde var att stänga av NAT tror jag. Och IP flood detection för prestandan

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av distortion10000:

Det enda jag gjorde var att stänga av NAT tror jag. Och IP flood detection för prestandan

Ok kanon!
Men innebär detta då att man drar kontakten från väggen till modemet, och från LAN1 på modem till Routerns WAN?

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Skrivet av Cynic:

Ok kanon!
Men innebär detta då att man drar kontakten från väggen till modemet, och från LAN1 på modem till Routerns WAN?

Precis

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av distortion10000:

Kanon tack.

Sista frågan:
Jag tankar ganska friskt... hur är Comhem här?.. bör man vara mer skraj än när man sitter på Telias ADSL?

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cynic:

Kanon tack.

Sista frågan:
Jag tankar ganska friskt... hur är Comhem här?.. bör man vara mer skraj än när man sitter på Telias ADSL?

Ingen skillnad men du kan ju testa tex anonine eller nån annan proxyfunktion om du vill vara mer säker.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag tror många här som har comhem tankar det mesta på båda vägar ganska friskt

Jag har då inte fått nåt kul..

Permalänk

Har ComHem medium via kabel-TV-uttaget. Fick ett nytt modem med inbyggd router (CISCO EPC2425).

Loggade in på http://192.168.0.1 (modemets websida). Angav nytt lösenord och gjorde inställningar enl ComHems instruktionsbok.

Dock fungerar endast den stationära PC:n som är fysiskt ansluten med EPC2425. Bärbar PC hittar men kan ej ansluta till nätet. Har uppgivit korrekt lösenord. Antennstyrkan är mkt svag, endast två steg i Win XP. Min Nokia E61i hittade först nätet, men sedemera ej.

Är inte EPC2425 med WPA sämre än Zyxel p320w med WPA2?

Zyxel p320w är för övrigt min bästa accesspunkt jag haft. Bättre än nyare Netgear och nu CISCO.

ComHem hjälp mig nu att nå nätet från mina bärbara enheter. Omstarter x flera är gjort, så mer sofistikerade svar önskas.

Permalänk
Medlem

Ville fråga. Behöver man ha alla dessa på?

Ipsec PassThrough

PPTP PassThrough

Firewall Features

Multicast

Permalänk
Tele2

sega youtube klipp

Hej,

Ser att det skrivits lite om sega youtube klipp och en del tips har givits, men ser inte att någon tipsat om att aktiverar HTML5-videospelaren.

För att utesluta om det är flashspelaren i datorn som strular så är ett test med HTML5-videospelaren på YouTube - Broadcast Yourself. klart rekommenderbart . Det går dessutom att backa tillbaka flash om man vill det.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson

Permalänk
Medlem

Jag har snarare en teori om att youtube har ont om bandbredd. På kvällarna är det omöjligt att se på något annat än 360p klipp medan nu på morgonen då amerikanerna sover har jag inga problem med 1080p klipp.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Röd nätverkslampa på CG3100

Skriver här för det har lite med ComHem att göra, de är väl de enda som säljer denna skiten..

Upptäckte för ett tag sen att lampan för TP-kabeln från min xbox lyser röd på modemet. Tror inte den gjort det innan.. det spelar ingen roll om jag byter port, dom lyser rött ändå. Sätter jag in en kabel till nån av datorerna så blir dom gröna och fina. Märker inget problem med något, det sticker bara i ögonen att det är alldeles rött och fult..

Nån som vet vad det kan vara?

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk

hastighetsvisning, rött=100Mbit grönt=1000Mbit