Futuremark släpper bilder på 3dmark Vantage

Permalänk
Melding Plague

Futuremark släpper bilder på 3dmark Vantage

Futuremark som producerat de populära 3dmark-prestandatesten jobbar som vanligt på en ny version av 3dmark-sviten. Det blir inget årsnummer denna gång likt 3dmark06 utan prestandatestet kommer att heta Vantage. De släppte idag hårdvarukrav samt ett par skärmdumpar från prestandatestet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

wow @ grafiken rly

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk

Varför blir man sugen på en ny dator när man ser sånt här?

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Revenge of the Sith?

Ser lite ut som öppningsscenen i Star Wars 3...

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk

Synd att det kräver dryga Vista. Inte många seriösa klockare som använder det skräpet direkt.

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Medlem

Wow, hoppas det släpps snart, 3dMark06 börjar kännas lite uttjatat nu

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

Ge mig ett spel med de där miljöerna och grafiken! Jag menar, kolla planeten med all stadsljus osv

Permalänk
Medlem

Det är när de släpper sådant här som man känner att ens nya dator är skit.. 3dmark är i maskopi med hårdvarutillverkarna! De får oss att vilja köpa nya grejor för att det vi har inte klarar av det. Det måste vara så, hö hö hö..

Permalänk
Medlem

Hoppas att det släpps inom ett par månader, det kommer bli spännande att se.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk
Avstängd

Var inte 3D Mark 06 typ insidan på det där rymdskeppet?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Nice indeed.

Permalänk

Futuremarks första spel kommer bli ett fps spel i rymdmiljö?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EfterlysT
Synd att det kräver dryga Vista. Inte många seriösa klockare som använder det skräpet direkt.

Och varför skulle det fungera sämre att klocka med vista? jag får precis samma resultat i både xp och vista.

OT: Ser riktigt nice ut, blir att skaffa när det kommer

Permalänk
Hedersmedlem

gief den grafiken! .. dock börjar mitt 7900GTX bli lite trött, men det får duga ett tag till iaf:)

Permalänk

Ser bra ut. Grymma bilder.

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EfterlysT
Synd att det kräver dryga Vista. Inte många seriösa klockare som använder det skräpet direkt.

Lite svårt, för att inte säga omöjligt, att göra DX10-test i XP.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

En ny Return to Proxycon. Synd att ingen av mina datorer orkar med det.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Lite svårt, för att inte säga omöjligt, att göra DX10-test i XP.

Men vissa blir rasande om det fattas 3dmark-poäng, precis som fabror joakim när det fattas pengar i hans valv. Sen att det är en omöjlighet att köra dx10-test i XP eller att operativsystemet inte alls har någon egentlig koppling till överklockning existerar inte i deras värld.

Så låt dem sitta och häcka på XP och DX9 så går vi andra vidare med något nytt...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att köra det där när det släps, och oj vad XP ägarna kommer beklaga sig

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH

Så låt dem sitta och häcka på XP och DX9 så går vi andra vidare med något nytt...

And so you did. Nöjda med det nya, är ni ?

Permalänk
Medlem

hmm....

Varför känns det som om min dator inte kommer kännas så bra när det släpps?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Ska bli kul att köra det där när det släps, och oj vad XP ägarna kommer beklaga sig

Ja det kommer gnällas, men det har inte hänt något direkt för XP så det känns ganska onödigt att utveckla en ersättare till 3DMark06 för XP.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av THE.KGB
And so you did. Många nöjda med det nya, är ni ?

Jag är jätte nöjd. Mitt sarkastiska inlägg är inte skrivit för att jag tycker det är fel att stanna kvar vi något man gillar, även om det är Windows XP. Utan på folk som gnäller för att andra väljer att gå vidare. Finns inte en enda nyhet om Vista på Sweclockers som saknar gnälliga kommentarer. :/

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Det här får mig att undra vilka datorer dom har där borta på Futuremark egentligen, när dom lyckas köra sån här grafik egentligen... Kan det hända...kan det vara sant? Har dom datorer som klarar Crysis "the way it's meant to be played"?

Så fort jag har min nya dator ska jag fixa Vista 64-bit med eventuellt XP Professional parallelt och då jävlar ska det bli 3dmark Vantage!!!

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Håller med till 100% att vi bör gå vidare. Vill också njuta av allt Vista har att erbjuda men på något sätt borde det ju ändå vara herrarna på Microsoft som ser till så att folk blir nöjda. Inte så att jag måste vara tvungen att öppna "Vista-programming for dummies" och börja utveckla områdena där Microsoft inte orkat (?) gå hela vägen ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Det här får mig att undra vilka datorer dom har där borta på Futuremark egentligen, när dom lyckas köra sån här grafik egentligen... Kan det hända...kan det vara sant? Har dom datorer som klarar Crysis "the way it's meant to be played"?

Så fort jag har min nya dator ska jag fixa Vista 64-bit med eventuellt XP Professional parallelt och då jävlar ska det bli 3dmark Vantage!!!

Kommer nog inte finnas nån dator som kommer kunna köra det där mjukt och fint, ännu!
Men var nog samma sak när 05/06 släpptes nån högre FPS så det flöt, var det väl ingen som hade, eller inte många iallafall, tror jag.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Äntligen en ny 3Dmark.

Hmm... testade min hårdvara, svaret blev: "Either your hardware is too new, too old or too rare - we don't know enough of it to give an accurate estimation. Sorry." Äsch då.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Musikälskare

Det är i sådana här lägen det känns ganska bra att ha gått över till Vista

Ska bli kul att testa

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crusher
Äntligen en ny 3Dmark.

Hmm... testade min hårdvara, svaret blev: "Either your hardware is too new, too old or too rare - we don't know enough of it to give an accurate estimation. Sorry." Äsch då.

kör du ett voodoo 5 och en 200gb hd i en amiga?

Permalänk
Medlem

Det känns som att mitt 8800gts320 kommer gå ner på knäna, pussa mina fötter och be mig stänga av programmet?

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Avstängd

Fick detta
You're set! Your machine's built for speed and can handle the minimum requirements!
Kör Vista x64 home premium och är kanon nöjd med det.

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||