Futuremark släpper bilder på 3dmark Vantage

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H_Bozz
kör du ett voodoo 5 och en 200gb hd i en amiga?

Haha voodoo va riktigt riktigt länge sen man hörde om

Vafan?
Game-o-Meter Result:

Close, but no cigar - your computer does not meet the minimum requirements.
Ni ser mina specs under

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ Black Edition | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | Inno3d Geforce 8800GT | CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME | 1TB HDD | Windows XP Pro sp2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Men vissa blir rasande om det fattas 3dmark-poäng, precis som fabror joakim när det fattas pengar i hans valv. Sen att det är en omöjlighet att köra dx10-test i XP eller att operativsystemet inte alls har någon egentlig koppling till överklockning existerar inte i deras värld.

Så låt dem sitta och häcka på XP och DX9 så går vi andra vidare med något nytt...

Gå du vidare med ditt...jag tänker då inte uppgradera till Vista för nåt som 3DMark iaf så för mig spelar det ingen roll. Däremot förstår jag att folk blir irriterade då man kan få samma grejer i DX9 som i DX10 (Se bara på Crysis) men MS inte valt att släppa DX10 till XP bara för att sälja fler ex av Vista. Dessutom är den stora skillnaden mellan DX9 och DX10 inget vi användare som ska bry sig om utan spelutvecklarna som fått det enklare att koda. Skrattretande också att Crysis med "DX10 modd" går snabbare på XP än på Vista.

Vista blir kanske det första OS:et man kommer skippa helt. Allt beroende om det kommer spel som man bara måste ha och som inte går hacka att köra under XP med fina inställningar. Då blir man ju tvingat att installera Vista och köra antingen dualboot eller helt på Vista.

Ontopic: Det nya 3D Mark ser ju rätt nice ut :). Men som vanligt inte lönt att köra med dagens hårdvara utan installera först när man skaffat nästa generations grafikkort. Fast jag gillar fortfarande inte att deras tester är så statiska och inte representerar spelprestandan direkt.

Permalänk
Medlem

Hade varit roligt att testa. Tyvärr så var det ju till Vista, vilket jag inte har eller för den delen tänkt skaffa särskilt nämnvärt.

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem

Väntar faktiskt rätt mycket på att köra det här. Hoppas att Futuremark fått till något som får hakan att klistras mot golvet den här gången. Det lär ju inte gå perfekt, men 20-25 rutor med ett 8800GT lär det ju kunna bli.

Permalänk
Medlem

Wow kan dom inte droppa rymdtemat och komma på något bättre ? blir det demoscener som ser taskigt ut jämfört med doom eller quake.. kom igen nu..

Permalänk
Medlem

skulle vara trevligt med en follow up på Matrix miljön från 01 och det där med trollen från 03

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellfish_
Haha voodoo va riktigt riktigt länge sen man hörde om

Vafan?
Game-o-Meter Result:

Close, but no cigar - your computer does not meet the minimum requirements.
Ni ser mina specs under

Såg lovande ut ända tills "Windows XP Pro sp2".

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellfish_
Haha voodoo va riktigt riktigt länge sen man hörde om

Vafan?
Game-o-Meter Result:

Close, but no cigar - your computer does not meet the minimum requirements.
Ni ser mina specs under

Ja alla ser nog dina Specs.. du kör Xp med DX9.. lista ut resten själv.
Trevlig helg föresten.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Ser grymt trevligt ut med riktig mastodont rymdstrid!

Påminner om slutet på Farscape TV-serien.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Men vissa blir rasande om det fattas 3dmark-poäng, precis som fabror joakim när det fattas pengar i hans valv. Sen att det är en omöjlighet att köra dx10-test i XP eller att operativsystemet inte alls har någon egentlig koppling till överklockning existerar inte i deras värld.

Så låt dem sitta och häcka på XP och DX9 så går vi andra vidare med något nytt...

Word!

Permalänk
Medlem

Dags o uppgradera lite saker i datorn snart tror jag
har jädra problem att spela vissa spel nu som BioShock jag köpte, jädra lagger det är o hellgate ;P medel till låg på grafikinställningar.

hmm, längtar redan efter ny moder/cpu/minne/grafikkort

Jo o lite tankar om bilderna, ser läckert ut. "Men" det mesta verkar vara alla ljus, mönster och sådant som är ökat. Alltså grymt många saker samtidigt som är överallt.

Skulle vara roligt med lite test när man ser naturen ich skogar o sjöar, om inte i djungeln kanske som dom gamla var. Börjar bli tröttsamt detta med robotar, krig, rymd bla.bla

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Avstängd

Mycket ylande om huruvida maskiner klarar av att köra 3dmark eller ej. Hur ointressant är det egentligen? Är det ett självändamål att köra just 3dmark? Kör ni 3dmark med polarna varje kväll eller?

Är det inte långt mer intressant hur era maskiner presterar i de spel som ni för närvarande tycker är roliga och dessutom spelar?

3dmarkresultat kan möjligen vara intressanta som en undanskymd del i ett större test mellan olika grafikkort. Att testa en enstaka konfiguration är ju bara våldsamt intetsägande och ointressant, förutsatt att testaren inte tycker det är väldigt skoj och roande att titta på samma test om och om igen. Om så är fallet så är det ju bara oerhört tragiskt.

Permalänk

undra vad man kommer få i poäng på detta. är det samma slags poängsystem måntro? och undra vad de här grabbarna som fick 30000 i 3dmark06 kommer få på det nya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Gå du vidare med ditt...jag tänker då inte uppgradera till Vista för nåt som 3DMark iaf så för mig spelar det ingen roll. Däremot förstår jag att folk blir irriterade då man kan få samma grejer i DX9 som i DX10 (Se bara på Crysis) men MS inte valt att släppa DX10 till XP bara för att sälja fler ex av Vista. Dessutom är den stora skillnaden mellan DX9 och DX10 inget vi användare som ska bry sig om utan spelutvecklarna som fått det enklare att koda. Skrattretande också att Crysis med "DX10 modd" går snabbare på XP än på Vista.

Det är ju precis det jag menar. Du vill inte gå till Vista för 3DMark och jag vill inte stanna kvar i XP för 3DMark. Valet av operativsystem ligger inte i 3DMark för varken dig eller mig. Men någon började gnälla på att Vista var skit för att de inte får lika mycket 3DMark poäng där. Varför då inte bara nöja sig mitt sitt XP och 3DMark06?

Angående Crysis skiter jag i vilket faktiskt. Det behöver inte vara Microsofts fel att prestandan är som den är, med tanke på att DX9 spel i Vista flyter bättre av någon anledning än vad de gör i XP för mig.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
3dmarkresultat kan möjligen vara intressanta som en undanskymd del i ett större test mellan olika grafikkort...

Glöm inte. Det är ett perfekt program för alla som vill jämföra sin e-kuk. "Mine is bigger than yours", osv..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael
Väntar faktiskt rätt mycket på att köra det här. Hoppas att Futuremark fått till något som får hakan att klistras mot golvet den här gången. Det lär ju inte gå perfekt, men 20-25 rutor med ett 8800GT lär det ju kunna bli.

Nu har jag naturligtvis inget att backa upp det med.
Men jag tror snarare en 10-15 bildrutor / sekund, med tanke på de bilderna...

Permalänk

Så länge mina spel presterar sämre i Vista än i XP (test @gamespot) så kommer jag inte uppgradera. Väntar hellre några år och kör sen Windows 7.

Visa signatur

System: 2500K @4.1GHz, GTX 780, 8GB DDR3 @1866MHz

Permalänk
Musikälskare

yay

"You're set! Your machine's built for speed and can handle the minimum requirements!"

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

hmm ... dom där bilderna får mig att drömma om ett nytt "Tie fighter", det vore kul med den grafiken!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H_Bozz
kör du ett voodoo 5 och en 200gb hd i en amiga?

På tal om amiga. Det ser faktiskt ut exakt som Wing Commander 1 som jag lirade på min A500. Det gick väl ungefär i 5 fps, men det lär ju inte gå fortare nu.

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga att det linkar battlestar galactica än star wars.

men man vet ju varför... star wars är taget från allt kolla bara på orginal Cylons och sen på darth vader.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Ånej nu måste jag installera vista när som helst för att få en cigar :S men det kanske är en bra sak.

Permalänk

Varför skaffa Vista bara för att få dåliga poäng i nya 3Dmark? Kan man inte bara få leva i sin bubbla där man får 15000 i 05 och känna att man har en riktig superdator?

EDIT: förresten tycker jag det liknar Star Wars en hel del, men inte Espisode IV-VI så klart. Trean är det ganska likt... Och tänk dig ett Tie-fighter spel nu! Ohh! Inte helt fel!

Permalänk
Medlem

Ser väldigt grafikdetaljerat ut, nu blev jag imponerad av deras design på rymdfarkostarna t.o.m. I 06 såg allt ut som en lego version

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

(2) Publishers Recommended System
Hide full details.. What is this?
Processor: Intel Core 2 Duo E6600 or equivalent AMD CPU.
Comparing your CPU Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (running @3500MHz) with the requirement Intel Core 2 (running @2400MHz)
• Your processor is significantly more powerful in raw performance

Display Card: Fully D3D10/SM4.0 compliant graphics card, 512MB
Comparing your display card NVIDIA GeForce 8800 Ultra with the requirement NVIDIA GeForce 8800 GT
• Your display card is about as powerful in raw performance
• Your display card has all the required features

Memory: 2048MB
You have 8192MB

Free Disk Space: 2GB
You have 157.99GB

Operating System: Windows Vista (Server editions not supported)
You have Microsoft Windows Vista

Hamnade på recommended (grön 2) iaf, lite uff dom jämför mitt Ultra med GT dock

Permalänk
Medlem

Ser bra ut detta, och ska bli kul att testa på datorn

Det är bra tycker jag att det använder sig av dx10, XP är på väg att dö ut iom att de flesta datorer som säljs har Vista förinstallerat.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EfterlysT
Synd att det kräver dryga Vista. Inte många seriösa klockare som använder det skräpet direkt.

Du får gärna utveckla det där med fakta.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
Du får gärna utveckla det där med fakta.

Jag kan personligen inte starta vista med höga klocks tex, måste nog hitta en billig ultimate version någonstans.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se ett FINT bildspel sen. kolla sign

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Jag kan personligen inte starta vista med höga klocks tex, måste nog hitta en billig ultimate version någonstans.

Ehm, tror inte ditt system är tillräckligt stabild isåfall, OS är bara en mjukvara, det kanske är så att XP inte stressar systemet lika mycket på alla delar som Vista.

Annars om man tänker så kan man ju klocka datorn olika för olika spel, eh, damn, det här gamla spelet kan köras med prollen i 4.5ghz, använder ju bara 20% av en kärna, och krashar inte, sen tex crysis klarar den bara 2 utan att krasha. Inget mer prime95 heller

Permalänk
Medlem

Härligt att Futuremark kommer med ett nytt krävande benchmark för den "nya" generationens hårdvara/OS. Detta bör få ordentlig fart på både nVIDIA och ATi - vilket gynnar oss konsumenter. Det är ingen hemlighet att nVIDIA och ATi tävlar om vem som gör bäst presterande grafikkort/drivrutiner för Futuremarks produkter.
Verkar vara rätt mycket blur-effekter osv., vilket i dagens läge tynger ner de flesta datorer rätt kraftigt när man spelar. Det beror iofs på vilken teknik som nyttjas, men det är gott att höra att nVIDIA's och ATi's grafikkort kommer att få svettas - och det förhoppningsvis rejält.

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X