Permalänk
Medlem

Hur hostar man en Css server?

Nu är jag 60 % säker på att den här tråden är felpostad, så om den är det ber jag vänligen att ngn flyttar till rätt del!

Till frågan nu.

Nu när jag uppgraderat mig till en ny dator så vill jag använda min gamla dator som server till Counter Strike Source.

_______________________________
Spec's

AMD Sempron 3400 - 2GHz
Nvidia K8NF4G (Geforce 6100)
512MByte minne
Nvidia GeForce 6200 TurboCache
~200 Gig HDD

Funkar det att ha en server på den här burken?

Behöver jag uppgradera ngt?

_______________________________

Datorn ligger på en 24MBit lina från Telia , delat med min nuvarande burk.

Vilket program ska jag använda får att få upp servern?

Behöver jag något mer tillbehör för att få detta att funka?

Vilket operativsystem bör jag använda? Windows/Linux?

________________________________

Jag är en total nybörjare på detta med servrar och liknande så all hjälp som kan ges uppskattas!

Visa signatur

|| Intel Core 2 QUAD Q6600 @ 2.4GHz|| GeForce 8800 GTS 640Mb || 3 Gb RAM || 1,5 Tb HDD || Fatal1ty X-Fi || Windows XP Professional || MSI P6N PLATINUM || Razer Deathadder || Razer Tarantula@Battlelight || Steelseries qcK Middle || Logitech X-530 || Steelseries Siberia White || ASUS EEEPC 701 ||

Permalänk

starta css och sedan tryck create server sedan när du är ine ta fram console och skriv sv_lan 0 och sen ta reda på din ip .eller om du vill hitta din server själv så måste du starta tex vilken map som hälst de_dust2 och sedan byta till någon udda map tex fy_simpson och sen sök efter alla fy_simpson mapar och så hittar du namnet på din server brukar oftast vara högst uppe. funkar alltid för mig

Permalänk
Medlem

Ska du bara ha en dedikerad server på burken så bör det räcka.
Sen beror det lite på, det skulle inte skada med lite mer minne. 512 till skulle sitta fint.