Betaversion av Internet Explorer 8 redo för nedladdning

Permalänk
Melding Plague

Betaversion av Internet Explorer 8 redo för nedladdning

Under natten har Microsoft gjort den första betaversionen av Internet Explorer 8 tillgänglig för nerladdning. Det finns versioner för Windows XP SP2, Windows Vista, Windows Server 2003 samt Windows Server 2008 tillgängliga, alla i både 32- och 64 bitarsversioner.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Usch, explorer.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

här är vi fördomsfria och objektiva såklart, och tycker att microsoft är ett bra företag
trevligt med utveckling iaf

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, kanske får ompröva mitt beslut att endast köra Firefox.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Avstängd

blää för IE men jag måste erkänna att för en gångs skull så börjar den i mitt huvud konkurera med firefox. dock kommer jag hålla mig kvar då firefox nog kommer med något liknande snar me ^^

någon som vet vad det är för standard som microsoft försöker införa???

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Inte en CHANS att jag installerar ie no way

Är inbiten firefox användare och där stannar jag kvar tills jag dör

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk

tror inte att de har bestämt sig för att följa några html standarder nu heller så länge de inte gör det så tänker jag fortsätta med FF

Permalänk
Medlem

Firefox har ju också "activities" liknande saker. Man kan ju bland högerklicka på ett ord och söka efter det på wikipedia, google eller annat.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

vadå nya standarder? så dom ska göra det ännu svårare för oss webutvecklare att göra hemsidor? ytterligare en webläsare att hålla reda på om det fungerar, varör inte bara följa standarden, som firefox gör? allt skulle bli så mycket enklare då.

Permalänk
Medlem

Det vore ju himla schysst om Microsoft kunde implementera W3C-standarderna innan de börjar hitta på nya saker. Det går fortfarande inte att rendera XHTML-kod KORREKT. Faktum är att den inte kan rendera XHTML överhuvudtaget. Man lurar den att läsa XHTML som vanlig HTML. M$ är de enda som kör egen renderingsmotor i sin webbläsare IE.
Det börjar arta sig, men att de inte kommit med flikar förrens i version 7 är skamligt. Opera och Konqueror har redan haft det i x antal år.

Får hoppas att de skärper sig riktigt ordentligt med IE7, eller överhuvudtaget! Blir äcklad av hur de utnyttjar sin monopol på marknaden och deras ekonomiska fördel. De kör med fulspel, hittar på egna standarder istället för att följa de som redan finns och de kan inte komma med något ordentligt Operativsystem heller. Så länge jag har använt Windows, har det aldrig fungerat korrekt någonsin.

Önskar att vi kommer se lösningar och samarbeten mellan konsumentföretag och andra operativsystem såsom Linux. Så sorgligt att M$ betalar företagen så att datorerna kostar mindre än vad de borde göra. Vilket innebär att de tjänar mer pengar än vad de borde göra. Det är därför Linux exempelvis inte får en rättvis chans även om det är gratis. Det skulle kosta företagen mera helt enkelt, såsom Dell även om de kommit med fler alternativ.

Länge leve öppen källkod!

Visa signatur

En dator blir aldrig som man tänkt sig

Permalänk
Medlem

Om det inte vore för att Internet Explorer är den enda som fungerar bra med Playahead vore den väck för länge sedan.

Permalänk
Medlem

Bläh! Den dagen jag använder IE är dagen Jorden går under. Firefox <3

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem

man kan ju googla ett ord i firefox genom att markera det, sen är favorithemsidorna mycket skönare i FF, och att du bara behöver skriva "sweclockers" när du ska surfa in till en hemsida (asså du behöver inte skriva www eller .com lr nåt)

skönare tabbning etc, även om IE i princip bara kopierat allt från firefox till sina nya versioner, så är firefox ändå skönare o finare

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Hedersmedlem

MEN! varför vänter de inte liiite med att släppa IE8 och integrerar denna i XP-SP3? Så får de ju dessutom ut sin läsare till fler användare vilket de förmodligen är intresserade av.

Håller med Skrollster, pritect, och Spiroo. Inget IE om de inte följer standarder. Bort bort bort.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Något jag däremot saknar i FF är att startsidan kan öppnas när man öppnar en ny flik. Det kan man nämligen göra i IE vilket är väldigt skönt om man tex behöver Google som man använder i stort sätt hela tiden.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Något jag däremot saknar i FF är att startsidan kan öppnas när man öppnar en ny flik. Det kan man nämligen göra i IE vilket är väldigt skönt om man tex behöver Google som man använder i stort sätt hela tiden.

skriv det du vill där uppe till höger, sen scrollklicka och det öppnas i ny flik direkt

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Något jag däremot saknar i FF är att startsidan kan öppnas när man öppnar en ny flik. Det kan man nämligen göra i IE vilket är väldigt skönt om man tex behöver Google som man använder i stort sätt hela tiden.

Själv har jag en google sök funktion efter adressfältet. (Firefox)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Något jag däremot saknar i FF är att startsidan kan öppnas när man öppnar en ny flik. Det kan man nämligen göra i IE vilket är väldigt skönt om man tex behöver Google som man använder i stort sätt hela tiden.

CTRL + E - Skriv in sökord - ALT + ENTER

Permalänk
Inaktiv

Det är antagligen W3C standarder de talar om.

Permalänk
Medlem

Göttit, kör både IE och firefox men gillar IE bättre. Ser att många här gillar IE ^^

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Jag kör Mozilla, krånglar Mozilla startar jag IE tillfälligt.

IE är en bra nödlösning om inget annat fungerar

Permalänk
Medlem

Tydligen skall IE8 följa standarder korrekt när den är klar, äntligen någonting vettigt från Microsoft för en gångs skull.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Tydligen skall IE8 följa standarder korrekt när den är klar, äntligen någonting vettigt från Microsoft för en gångs skull.

Det tror jag på när jag ser det...

Nej tacka vet jag öppen källkod folk som är inbitna datoranvändare typ
sweclockare vet vad man skall köra för webbläsare

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

du behöver inte skriva www med IE heller.. själv gillar jag IE bättre för att det ser snyggare ut, tycker Firefox är liet väl "kantigt"

Permalänk
Medlem

:S

Huva vad äckligt det blev.
Med deras nya standard så blev sweclockers hemsidan annorlunda, och inte lite heller xD
Och emuleringen gjorde det lite bättre, men känns som det är mer "känsla" i Firefox. Man känner sig lugn helt enkelt med Firefox jämnfört med ie8

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Jag har kört Firefox 3 på flera utav mina datorer sedan i November, och den fungerar grymt bra. Kommer uppdateringar flera gånger i veckan.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Ska berätta en liten sanning för er alla FF älskare, FF klarar inte av att följa alla standarder. Dem enda webbläsarna som är i färdig version och som klarar W3C är Opera och Safari. Däremot så har både FF 3 betan och IE 8 betan klarat W3C. Så snälla sluta med denna FF hysteri.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Något jag däremot saknar i FF är att startsidan kan öppnas när man öppnar en ny flik. Det kan man nämligen göra i IE vilket är väldigt skönt om man tex behöver Google som man använder i stort sätt hela tiden.

hur kan du sakna en sån irreterande funktion?

när jag söker ctrl+t sen skriver jag bara (i adressfältet som markeras automatiskt) sen enter.

kan inte bli enklare.
FF FTW

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hagis2k
Det tror jag på när jag ser det...

http://pici.se/222580

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Något jag däremot saknar i FF är att startsidan kan öppnas när man öppnar en ny flik. Det kan man nämligen göra i IE vilket är väldigt skönt om man tex behöver Google som man använder i stort sätt hela tiden.

Lägg in tillägget "Tab Mix Plus". Det ger dig massa konfigurationer till flikarna.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch