Permalänk
Medlem

beställde också den igår, betalade med kreditkort. Fick min felmeddelande idag morse att den blev annullerad.

Undrar nu bara om jag hade otur att försäljarna titta just in på min order, eller gör dom det på alla andra ordrar också.

Isf ska jag försöka tills jag får min 20 %...

chattade med en supporter över nätet o han svarade:

"Troligen blir de stoppade då man inte får använda 2 koder."

någon som kan bekräfta sin lyckad köp med 2 rabatter eller över?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taiten
oj sorry, får nog skriva lite mer detaljerad, min beställning gick också med 15 + 5, men efter några timmar kom det en brev från Dell Support som skrev att den beställningen inte kan gå vidare till nästa fas pga av att 15 och 5 procent rabatterna egentligen inte ska funka ihop och att det är hemsidan fel att dom "stackar" tillsammans.

Vet du vilken fas den inte kunde gå vidare till?

Beställde du via telefon med anledning citatet du klistrade in?

Att det inte går att använda två rabattkoder samtidgt är ju konstigt eftersom det alltid har gått att använda 10% + 5% tidigare.

Visa signatur

XPS M1530: [T8100 2,1GHz 3Mb] [GeForce 8400M GS 128Mb] [3Gb 667MHz DDR2] [200Gb 7200rpm] [15.4" 1440x900] [8x DVD+/-RW Slim Slot-Load] [6-cell Li-Ion] [

Permalänk
Medlem

Beställde genom nätet och kom inte igenom fas 2 "förproduktion", citat är bara taget ifrån en annan person som fick nån liknande problem, inte något med denna inlägget att göra dock.

Jag har också tänkt på det... 10 + 5 koderna gick ju ihop förut... varför inte denna... eller är det nån regel att rabatter inte får överstiga 15%? :S

Permalänk

Jag hade helt klart legat i mot Dell och varit lite "jobbig". Jag kommer själv göra det om jag får ett sådant meddelande.

Det är de som har gjort fel, inte du som kund. Du har fått en orderbekräftelse från Dell där de har bekräftat din beställning och ditt priset med rabatt, om de sedan i efterhand vill ändra priset pga ett fel på deras hemsida borde det innebära att de bryter mot ingånget köpeavtal. Eftersom de inte uttrycker något hinder mot att använda två rabattkoder på sin hemsida så kan de inte heller kräva att du som kund bör känna till det eller borde ha förstått att något var fel.

Jag hade inte gett mig!

Visa signatur

XPS M1530: [T8100 2,1GHz 3Mb] [GeForce 8400M GS 128Mb] [3Gb 667MHz DDR2] [200Gb 7200rpm] [15.4" 1440x900] [8x DVD+/-RW Slim Slot-Load] [6-cell Li-Ion] [

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taiten
beställde också den igår, betalade med kreditkort. Fick min felmeddelande idag morse att den blev annullerad.

Undrar nu bara om jag hade otur att försäljarna titta just in på min order, eller gör dom det på alla andra ordrar också.

Isf ska jag försöka tills jag får min 20 %...

chattade med en supporter över nätet o han svarade:

"Troligen blir de stoppade då man inte får använda 2 koder."

någon som kan bekräfta sin lyckad köp med 2 rabatter eller över?

Jag hoppas att du vet att 15+5% rabbat inte är 20%, eller hur?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Jag hoppas att du vet att 15+5% rabbat inte är 20%, eller hur?

Hahaha jo jag vet, lättare att skriva så bara men det är lite under 20 iaf... sämst på matte

Permalänk
Medlem

Jag har också beställt med 20% rabbatt.. inte fått något felmeddelande ännu, men är iofs fortfarande kvar i Fas 2. Kommer dock att klaga som fan om dom annullerar min order, eftersom dom skickat ut bekräftelse och allt.

Permalänk
Medlem

lite update på eran order vore fint om den blir annullerad eller inte.
Isf ska jag boka om min, 500 kr är mycket för mig (student) =P.

Permalänk
Medlem

Min dator (med 20% rabatt) är nu i fas 3 (produktion). Antar att det betyder att beställningen godkänts

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spannen
Min dator (med 20% rabatt) är nu i fas 3 (produktion). Antar att det betyder att beställningen godkänts

japp, men inte 20% utan 5% & 15% rabatt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

19,25% närmare bestämt.

Permalänk

Låter som man ska chansa att ta båda rabatterna, vad kan man förlora på de, om man nu inte har bråttom?Och ja innan den 28 måste man beställa då

Visa signatur

En gammal sunkig Dell dator

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taiten
beställde också den igår, betalade med kreditkort. Fick min felmeddelande idag morse att den blev annullerad.

Hur har det gått Taiten? Själv har jag inte fått något "felmeddelande" men min order ligger fortfarande i FAS 2. Beställde förra torsdagen och det har ännu inte rört på sig så jag börjar bli lite irriterad. Har dock sett att det för vissa har gått från FAS 2 ända upp till FAS 4-5 på någon timme, så jag hoppas på det.

Visa signatur

XPS M1530: [T8100 2,1GHz 3Mb] [GeForce 8400M GS 128Mb] [3Gb 667MHz DDR2] [200Gb 7200rpm] [15.4" 1440x900] [8x DVD+/-RW Slim Slot-Load] [6-cell Li-Ion] [

Permalänk
Medlem

Var i samma läge beställde i torsdags och i morse var jag inne och kollade hos dell då låg den i Fas 2, såg din post och hade bara tänkt bekräfta att jag var i samma läge, gick dock in på dell och såg att ordern precis gått in i FAS 4. (har använt mig av 15% +5%)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreasBB
Hur har det gått Taiten? Själv har jag inte fått något "felmeddelande" men min order ligger fortfarande i FAS 2. Beställde förra torsdagen och det har ännu inte rört på sig så jag börjar bli lite irriterad. Har dock sett att det för vissa har gått från FAS 2 ända upp till FAS 4-5 på någon timme, så jag hoppas på det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gelboy
Var i samma läge beställde i torsdags och i morse var jag inne och kollade hos dell då låg den i Fas 2, såg din post och hade bara tänkt bekräfta att jag var i samma läge, gick dock in på dell och såg att ordern precis gått in i FAS 4. (har använt mig av 15% +5%)

Tack gelboy, för din stödjande information. Då behöver jag förhoppningsvis inte oroa mig för att min order har fastnat i systemet utan det är troligtvis på G. Har beräknad leveransdatum måndagen den 9 juni men hoppas verkligen på att få leverans torsdagen den 5, så har man en hel långhelg på sig att leka och pilla.

Visa signatur

XPS M1530: [T8100 2,1GHz 3Mb] [GeForce 8400M GS 128Mb] [3Gb 667MHz DDR2] [200Gb 7200rpm] [15.4" 1440x900] [8x DVD+/-RW Slim Slot-Load] [6-cell Li-Ion] [

Permalänk
Medlem

Fick min igår dock bara med 15% får väl nöja mig med det nu. Men gick ganska snabbt, beställde om i fredag då säljaren klaga på rabatten och fick det igår. Gick nog snabbare för att beställningen gick igenom en säljare.

Fortfarande sne på att jag fick betala 500 kr mer... men aja nu har jag fått den så och är helt nöjd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreasBB
Hur har det gått Taiten? Själv har jag inte fått något "felmeddelande" men min order ligger fortfarande i FAS 2. Beställde förra torsdagen och det har ännu inte rört på sig så jag börjar bli lite irriterad. Har dock sett att det för vissa har gått från FAS 2 ända upp till FAS 4-5 på någon timme, så jag hoppas på det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taiten
Fick min igår dock bara med 15% får väl nöja mig med det nu. Men gick ganska snabbt, beställde om i fredag då säljaren klaga på rabatten och fick det igår.

Fick du din dator igår!? Det gick VÄLDIGT fort! *avundsjuk* Hur som helst, grattis till dig, hoppas du är nöjd.

Visa signatur

XPS M1530: [T8100 2,1GHz 3Mb] [GeForce 8400M GS 128Mb] [3Gb 667MHz DDR2] [200Gb 7200rpm] [15.4" 1440x900] [8x DVD+/-RW Slim Slot-Load] [6-cell Li-Ion] [

Permalänk
Medlem

Jag beställde min dator den 26:e maj och redan den 27 maj har den kommit till fas 5-skickad. Hur lång tid kan de tänkas ta att skicka den? Hade prelimenär leverans 06-10 men det borde ju inte ta mer än en dag eller två och skicka den?

Permalänk
Medlem

Beställde min den 22/5 och har varken fått någon bekräftelse eller uppdatering på Dells hemsida står endast Din order har hittats!

Ringde kundtjänst idag och den är hos Schenker i Danmark, leverans planerad till imorgon.

Schenker ringer det numret du uppgett för att boka in leveransen, svarar man inte tar det säkert en dag extra.

Glöm inte beställa de extradelar ni behöver ihop med datorn, blir ibland mer än dubbelt så dyrt att köpa till efteråt.

Denna gången beställde jag inbyggt Mobilt Bredband för 994 kr.

Permalänk

Chr1ster: Om man inte kan vara hemma, säg på en vecka, och schenker vill leverera... hur gör man då ??

Permalänk
Medlem

Meddela Schenker detta så löser det sig säkert.

Permalänk

jag ska beställa en inspiron 1525 åt min kusin. kommer att landa på ca 6000-6200. 15%-rabatten vid minsta beställningsvärde 7490 kr går ut idag.

om jag biffar upp alla tillvalen så jag landar på 7500 kr kan jag alltså få den för ca 6400? lite dyrare men betydligt bättre.

edit: såg att det inte gäller frakten som är värderad till 500 kr.
så om jag biffar upp den till 7990 kr blir det ca 6800?

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Najsman
jag ska beställa en inspiron 1525 åt min kusin. kommer att landa på ca 6000-6200. 15%-rabatten vid minsta beställningsvärde 7490 kr går ut idag.

om jag biffar upp alla tillvalen så jag landar på 7500 kr kan jag alltså få den för ca 6400? lite dyrare men betydligt bättre.

edit: såg att det inte gäller frakten som är värderad till 500 kr.
så om jag biffar upp den till 7990 kr blir det ca 6800?

Det är bara att testa på Dells hemsida och se hur mycket paketet landar på.

Visa signatur

XPS M1530: [T8100 2,1GHz 3Mb] [GeForce 8400M GS 128Mb] [3Gb 667MHz DDR2] [200Gb 7200rpm] [15.4" 1440x900] [8x DVD+/-RW Slim Slot-Load] [6-cell Li-Ion] [

Permalänk
Medlem

Jag tror rabatten gick ut 16:59:59 idag om det stämmer som står på Dell's hemsida om man gå in under sina rabatter och sen trycker på den för 15%. Vet inte om det bara är om man lagt till den på sitt konto dock. Jag är inte säker.

Visa signatur

-Martin

Permalänk

beställde för tio minuter sedan. 15%-aren funkade, 8149 kr blev 6926 kr. gut!

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Ah, vad bra att jag (Dell) hade fel då.

Ville bara säga att jag också beställde en laptop från dell igår och idag är den i Fas 5 (Skickat).

Visa signatur

-Martin

Permalänk
Medlem

RAbatt

Jag beställde min den 28/5 på kvällen med 15+5% rabatt och idag på morgonen så är den hos schenker i Danmark, borde väl vara här på måndag. Det är ju väldigt snabbt och inget tjaffs rörande rabatterna heller.

Permalänk
Medlem

Så försvann rabatterna lagom till jag skulle beställa en XPS1530 :*(

Någon som har fräscha rabatt och studentrabatt koder eller vet om det kommer dyka upp några för juni?

Permalänk

Jaa, jag vill oxå ha rabattkod

Permalänk
Medlem

Kolla rabattkod.se, där finns det en 5%-kod och några länkar till rabatterade paketlösningar.

Simma lugnt

Visa signatur

ASUS UX-32VD
ESXI-server med 3 "fasta" VM + ett antal test-VMs
HP EX-470 MOD(2Gb RAM, AMD LE-1640, 1Tb WD Green 32Mb) Krashad...
Mini-ITX-server(LAMP+filserver) Egen design