Första recensionen av 9800 GX2

Permalänk
Avstängd

Vadå, kommer inte gx2 prestera bättre än två GTX i SLI? Det är ju tänkt att vara i stället för SLI, 8800gts 512mb i SLI eller så. Titta på 3870x2 presterar lite bättre än två hd3870 i crossfire. Vad är meningen med att köpa gx2'an om du får två 8800gts 512 i SLI för samma pris typ men presterar bättre?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomzi
dåligt, väldigt dåligt, specielt om de kommer kosta 4000 och endast ge 40 FPS (om de nu är fps för de står poäng ?) , de får jag redan när jag har allt på veryhigh förutom några på high..

Om du tittar efter får det nästan DUBBELT så många fps i crysis än 3870x2 vilket är det just nu "snabbaste" kortet på marknaden. Sedan är det AA man vill åt i crysis.. därför vill man ha snabbare kort. Att spela på veryhigh kan vi redan, men inte att slänga på AA också. Det blir för krävande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Nvidia släppte sitt första 2006. Ati släppte sitt första 99 tror jag det var under Rage 2 serien. 3dfx var ju iofs först av de tre. 3dfx var de som skapade SLI, sen köpte Nvidia upp 3dfx och sålde teknologin som deras egen.

Rent spontant kom jag ihåg detta kortet:
http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.pcperspectiv...

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Nvidia släppte sitt första 2006. Ati släppte sitt första 99 tror jag det var under Rage 2 serien. 3dfx var ju iofs först av de tre. 3dfx var de som skapade SLI, sen köpte Nvidia upp 3dfx och sålde teknologin som deras egen.

Rent spontant kom jag ihåg detta kortet:
http://www.pcper.com/images/reviews/175/card_front.jpg

Och detta kortet:
http://www.hardinfo.dk/art/site/pic/articles/computex_taipei_...

Haha:
http://www.voodoo3dfx.com/Evap/SS_Foro_Recopilacio/2_v6k_Foro...

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

ÄR det bara jag som tycker att detär bra att nya generationens kort inte presterar speciellt mycket bättre? Ger ju kanske spelutvecklarna en chans att tänka över att "fan, vi borde kanske optimera spelet lite"? Istället för att bara "koda på, för att korten kommer säkert att klara av vår skitkod ändå"?

Sedan är Nvidia/ATI och AMD/Intel flamewarsen här ganska töntiga, om ni frågar mig. Spela roll gummiboll vem som är snabbast. Att vissa har snappat upp att konkurrans visst verkar vara bra är ju kanske bra, men finns det konkurrens med 2 aktörer på en världsmarknad? Är det verkligen vettigt att ett bra graifkkort kostar 2-5tusen spänn när det säljs spelkonsoller med hiskelig prestanda och fler funktioner för samma pengar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
...Å andra sidan så märker ju mänskliga ögat ingen skillnad på 27 och 300 fps...

Ännu en nykomling som har läst något på nån sida och försöker styla in det för att stärka sitt argument. Albin N'Doja (tror jag det var) har skapat en tråd där det tas upp en hel dröse om ögon och FPS etc etc. Fanns det inte också en länk till ett testprogram? Läs igenom tråden, kör ev testprogram (om det var den tråden), har du fortfarande samma uppfattning?

Permalänk
Medlem

Man får redan bra prestanda för 3500kr, alltså en X2:a eller för 2500kr får du 8800GTS. Om detta kort kostar mer en 5500kr som man såg för några veckor sen på Prisjakt så skulle jag köpa x2 istället med tanke på R700 och GT200, behöver typ inte köpa något snor dyrt kort idag.

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Medlem

Rage Fury MAXX var ju ett tidigt exempel på gpu:er på samma kort, så nvidia är inte först

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

ha ha schysst bild du hittade på sista quad kortet Albin. En riktig skönhet.

Det var extremt dåliga nyheter att Unreal Engine 4 endast utvecklas för konsolerna. Läste det inte förns nu. Unreal motorn har alltid varit den så vitt jag vet största pc spelmotorn. Snälla säg att det inte är sant.

Med denna försvinner framtida storspel till pc. Buggiga portningar kan komma att regna över oss som nukleärt avfall. Fuck fuck fuck.

Men jag misstänker att framtiden är laptops ändå på gott och ont.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Avstängd

gäsp.

2 år gammal teknik.
ge oss något nytt tack.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

fan va jobbigt... jag ska köpa en ny dator när 9800GTX/9800GX2 släpps men jag vet inte vilket jag ska välja. Är lite sugen på ATI/AMD:s kort som kommer till sommaren men jag orkar inte vänta lägre. Min Dator i sign är ju inte så het längre.
Så vilket kort tycker ni jag ska satsa på? GTX eller GX2 eller kanske rent av 2st 9800GTX?

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

Jag väntar nog tills någon mer tillfärlitlig sida skriver en recention. Eller om någon svensk sida gör det. Sedan är jag mer intreserad av AA AF prestnada i upplösningar runt 12xx till kanske 19xx. Upplösningar över 2000 är det ju inte speciellt många som anväder ändå. Varför körde de te.x inte 3dmark i defualt? Känns lite skummt. Men jag håller på min åsikt tills vi får se lite mer trolvärdiga tester

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

Konsollerna är riktigt kanske den vägen vi får vandra. Jag vandrar den vägen när enligt mig bra spel kommer släppas på konsoll. Detta måste även inkludera tangenbord mus för FPS, lirade Army of Two med en polare på PS3 och jag var fanken förbannad över den kassa kontrollen.

"Du vänjer dig"... det kanske jag gör, men jag blir aldrig bra.

Konsollerna kanske tar över, men då för vi aldrig spel som bra RTS, Alla FPS, tunga RPG osv. Då sitter vi med mainstreamskit som i skivindustrin, och den vet vi ju alla vart den tar vägen...
När entusiastprudukterna försvinner så försvinner fansen anser jag, och entusiastspel till konsoll existerar inte enligt mig, bara en stunds underhållning... Precis som MTV, om vi ska återigen jämföra med musik.

Ledsen för OT.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Vad menas med 50/50?
Kolla in lite tester efter nya drivrutiner så ska du se att 3870x2 i överlag ger ca 15% bättre än Ultra. Om det är någon som luktar fanboy så är det ju du, med tanke på att det ligger väldigt mycket i det jag säger, hur lite du än vill inse det. Jag vill ha det bästa av det bästa i min nya dator men kostar det 2 papp mer för 15% bättre prestanda så kan det slänga sig i väggen. Jag tycker att Nvidia borde släppa SLI drivrutiner till Intel dessutom så får man lite mer att välja mellan. Då hade jag varit mer positivt inställd till Nvidia.

Med 50/50 menas att de presterar i snitt lika bra, mer eller mindre. Kan du länka nån av testerna? googlat för fullt, ser bara samma gamla sidor som innan, de flesta jämför med gts 512 vilket tar kortet i många tester, är billigare, tystare och drar mindre ström. Tycker det är det bästa kortet idag, och bäst i prestanda säger jag ingenting, ultran tar 3870x2 i vissa tester och 3870x2 i andra. Men prestandakronan går fortfarande imo till Ultra.

Att 3870x2 tar Ultran vid Full HD och efter det(typ 2600xnånting) är ju logiskt med tanke på att minnet inte flaskar när man sätter ihop två kort.

Känner mig inte som en fanboy, JAG tycker att prestandatronen går till Ultra, och står fast vid det. Det låter som ATIs 4000 serie kommer bli riktigt bra, och om den blir som jag hoppas så kan du börja kalla mig ATI fanboy,-- Den som är bäst håller jag mig till helt enkelt. Sen att du kommentera typ 5 personer som skrev positivt om nVidia, och att du hackade på dom gjorde så jag fick känslan av fanboy:p

A'n doja vad är det för kort? Ser sjuka ut

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
ha ha schysst bild du hittade på sista quad kortet Albin. En riktig skönhet.

Det var extremt dåliga nyheter att Unreal Engine 4 endast utvecklas för konsolerna. Läste det inte förns nu. Unreal motorn har alltid varit den så vitt jag vet största pc spelmotorn. Snälla säg att det inte är sant.

Med denna försvinner framtida storspel till pc. Buggiga portningar kan komma att regna över oss som nukleärt avfall. Fuck fuck fuck.

Men jag misstänker att framtiden är laptops ändå på gott och ont.

Lugn. Allting kommer till PC ändå.
Unreal 3.5 är första stopp, och det blir Q4.

Permalänk

Voodo3dfx lanserar snart sitt nya kort Exctasy,196 voodoo gpuer på samma bräda. Kommer i en stilfull fulltower liknande svart låda. Korten kyls av 196 5000rps 35mm fläktar. Prestandan förväntas vara likvärdig med intels kommande grafikkortslösning.

Nice, visste inte att det var 3.5 med. Då är 4 ändå så pass långt borta. Xbox 747 lär ju vara ute då. Bara skitspel till konsoler första året ändå.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LfD
Har suttit här senaste åren och hört allt som oftast, "ja men det där är bara ett drivrutinsproblem, det löser de nästa släpp.." Men hör nu upp. Om hårdvaran har prestandaproblem vid premiär så kommer det alltid att finnas problem på det området.

Jo men kortet är väl i princip två 8800GT-kärnor i samma förpackning. 8800GT presterar ju bra med AA/AF, så följdaktligen så bör ju även detta kort prestera bra i AA/AF med vettiga drivrutiner. Hade det varit tal om nya kärnor, så skulle jag dock varit benägen att hålla med, då det alltid finns en stadig övertro att nästa drivrutin skall fixa biffen.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Ännu en nykomling som har läst något på nån sida och försöker styla in det för att stärka sitt argument. Albin N'Doja (tror jag det var) har skapat en tråd där det tas upp en hel dröse om ögon och FPS etc etc. Fanns det inte också en länk till ett testprogram? Läs igenom tråden, kör ev testprogram (om det var den tråden), har du fortfarande samma uppfattning?

Beror ju på hur du ser det. Om du vill se en krispig och fullständigt klar bild så är ca. 60-70 fps idealt men jag kan formulera det på ett annat sätt. Visst ser man skillnad mellan 27 och 300 men den är minimal jämfört med skillnaden mellan 12 och 27 till exempel. Vid runt 27 så försvinner ju allt "lagg", och fps:en slutar bli en flaskhals i hur vi presterar som spelare. Allting över det märks bara vid snabba rörelser, men inte som "lagg" utan oavsiktig "motion blur".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Med 50/50 menas att de presterar i snitt lika bra, mer eller mindre. Kan du länka nån av testerna? googlat för fullt, ser bara samma gamla sidor som innan, de flesta jämför med gts 512 vilket tar kortet i många tester, är billigare, tystare och drar mindre ström. Tycker det är det bästa kortet idag, och bäst i prestanda säger jag ingenting, ultran tar 3870x2 i vissa tester och 3870x2 i andra. Men prestandakronan går fortfarande imo till Ultra.

Att 3870x2 tar Ultran vid Full HD och efter det(typ 2600xnånting) är ju logiskt med tanke på att minnet inte flaskar när man sätter ihop två kort.

Känner mig inte som en fanboy, JAG tycker att prestandatronen går till Ultra, och står fast vid det. Det låter som ATIs 4000 serie kommer bli riktigt bra, och om den blir som jag hoppas så kan du börja kalla mig ATI fanboy,-- Den som är bäst håller jag mig till helt enkelt. Sen att du kommentera typ 5 personer som skrev positivt om nVidia, och att du hackade på dom gjorde så jag fick känslan av fanboy:p

A'n doja vad är det för kort? Ser sjuka ut

Jag har inte lyckats hitta så många test med HD3870x2 vs. 8800ultra utan det är något som jag har sett när jag inte letat efter det. Men du kan ju kolla test mellan HD3870x2 vs. 8800ultra och sedan jämföra test med HD3870x2 Catalyst 8.1 och HD3870x2 Catalyst 8.3. Att hoppa från 8.2 till 8.3 innebär till exempel ca. 10 fps boost i Crysis så att det nu ligger vid medium i DX10 vid 1600*1200, på 46 fps snitt. Framför allt mellan 8.1 och 8.2 var det en stor skillnad i prestanda. Döm inte HD3870x2 efter det första recensionerna och det ska man ju självklart inte göra med 9800gx2 heller. Vid låga upplösningar händer det ju att 8800ultra slår HD3870x2 men vid upplösningar som 1680*1050 och uppåt presterar ju HD3870x2 i överlag 10-15 procent bättre och de lägre upplösningar är ju knappast viktiga i det här sortimentet, då sådana här kort är speciellt utvecklade för "entusiaster" som vill spela i högre upplösningar. Det är ju just därför vi har High End kort.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yuong
Man får redan bra prestanda för 3500kr, alltså en X2:a eller för 2500kr får du 8800GTS. Om detta kort kostar mer en 5500kr som man såg för några veckor sen på Prisjakt så skulle jag köpa x2 istället med tanke på R700 och GT200, behöver typ inte köpa något snor dyrt kort idag.

För 3500 köper man två GT i SLI och så var saken klar. Inget X2 behövs här inte...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
gäsp.

2 år gammal teknik.
ge oss något nytt tack.

- Ge oss R4000

Permalänk
Medlem

Löjligt stort kort, vill inte ens tänka på värmen den skapar eller strömmen den drar.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Beror ju på hur du ser det. Om du vill se en krispig och fullständigt klar bild så är ca. 60-70 fps idealt men jag kan formulera det på ett annat sätt. Visst ser man skillnad mellan 27 och 300 men den är minimal jämfört med skillnaden mellan 12 och 27 till exempel. Vid runt 27 så försvinner ju allt "lagg", och fps:en slutar bli en flaskhals i hur vi presterar som spelare. Allting över det märks bara vid snabba rörelser, men inte som "lagg" utan oavsiktig "motion blur".

För det första heter det hack och inte lagg. Lagg är något till exempel när du har hög ping i Counter Strike och får effekt av det, ett annat ord för latens. Hack är något du upplever när du har för låg fram rate. Sedan kan folk se skillnad på 90 och 140 fps också även om de flesta inte gör det. Det finns blind tests att göra så att man kan räkna ut vad just Du behöver för att du skall vara tillfredställd. Hjärnan ser betydligt snabbare än vad folk tror, skall aldrig underskatta hjärnan.

Jag har gjort en "Bort med 24-30fps myten"- tråd som är stor och informativ och där kan du lära dig mycket:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Jag kan tala om att enligt ett fler tal försök i ett blind test tog det cirka 90 fps innan det flöt för mig. Vem vet, du kanske behöver 120? Det värsta är att endel nöjer sig med 15. Men detta är off topic så ta det PM.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Ge oss R4000

R4000 har funnits sedan 90-talet, världens första 64-bitars prolle..

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

SÅÅÅHMHMHMHM!!! Fläsko kort, de e så de ska va, FLÄSKIGT!!!

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Porraz
SÅÅÅHMHMHMHM!!! Fläsko kort, de e så de ska va, FLÄSKIGT!!!

Eftersom det är dyrt och en riktig slölösning?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Jag tor att jag hellre köper en överclockad 8800gtx kort,både billigt och bra.
Det är ju ändå samma kort fast dyrare. Att betala 1500 kr mer för lite fler fps är onödigt,speciellt för ett skitspel som Crysis.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
För det första heter det hack och inte lagg. Lagg är något till exempel när du har hög ping i Counter Strike och får effekt av det, ett annat ord för latens. Hack är något du upplever när du har för låg fram rate. Sedan kan folk se skillnad på 90 och 140 fps också även om de flesta inte gör det. Det finns blind tests att göra så att man kan räkna ut vad just Du behöver för att du skall vara tillfredställd. Hjärnan ser betydligt snabbare än vad folk tror, skall aldrig underskatta hjärnan.

Jag har gjort en "Bort med 24-30fps myten"- tråd som är stor och informativ och där kan du lära dig mycket:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Jag kan tala om att enligt ett fler tal försök i ett blind test tog det cirka 90 fps innan det flöt för mig. Vem vet, du kanske behöver 120? Det värsta är att endel nöjer sig med 15. Men detta är off topic så ta det PM.

Jag rättar en rättning som förmodligen kommer skapa krig xD

lagg = nätverket / nätet slackar
hack = pga minne / hdd
fpsdrop = fps under 30!

Mvh

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Han fattar inte bättre så det är inget att bry sig om. Klart han håller på nVidia, det sitter säkert ett sådant i hans burk och då måste de såklart vara bättre alla ggr så han kan hävda sig.

EDIT: Bara 15-20% bättre? Det skulle prestera minst 50% bättre om det ska vara värt att lägga ut över 5000:-. Kan inte fatta att nVidia tror detta kommer sälja men det finns människor till allt så nån korkad snubbe kommer väl köpa det.

Även om nVidia tar täten igen så är det på ett ganska tragiskt sätt med tanke på att AMD's lösning krossar nVidias men så långt kan få här se, bara man får 5 extra fps i crysis som är så "bra". Kolla bara cod4, crysis har ingenting bortsett från att det är aningen snyggare jämfört med cod4.

De här e verkligen skrattretande! Läs va du själv skrivit. Du klagar som fan på nVIDIA å att de en skitlösning, att de inte kommer sälja, bara 5 extra FPS i Crysis bla bla bla å fan hans moster, utan att ha nån aning. Så säger du åxå: "det sitter säkert ett sådant i hans burk och då måste de såklart vara bättre alla ggr så han kan hävda sig.", å så sitter DU självklart me ett 3870X2 å klagar på nVIDIA. Ja, nu råkar ja sitta på ett 8800Ultra, men ja har haft ATI åxå, å skiter fulständigt i de, ja skulle ha sagt de här oavsett.
Fan haru läst nyheten eller? nVIDIA får inte 5 FPS mer i Crysis, utan 16.6 FPS bättre, de e en fet skillnad i spelandet.
Ja menar inte att de han sa va rätt, självklart måste de vara konkurrens.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
Jag rättar en rättning som förmodligen kommer skapa krig xD

lagg = nätverket / nätet slackar
hack = pga minne / hdd
fpsdrop = fps under 30!

Mvh

Nja, krig blir det nog aldrig men korrigeringar dock. Du har helt rätt angående lagg, latens (har med nätverk att göra) med andra ord.

Fps drop är inget antal om till exempel under 30 så du har faktiskt fel. Om du spelar med en AVG fps om 30 och sedan sjunker fps ner till 20 har du råkat ut för en FPS drop. 30FPS skulle många anse hacka och hackandet har med både processor, grafikkort, minne, hårddisk att göra så du hade delvis fel där också.

Endel tycker att 50-60fps är hack, de behöver runt 90-100 innan det flyter för deras hjärnor.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Alltså, det är bara att konstatera. Folk har blivit bortskämda i princip sedan Intel släppte Core 2 Duo. Då dumpades processorpriserna till otroliga nivåer. Några månader därefter lanserades 8800-serien och folk blev helgalna igen, inte direkt billigt för ATi hade då inte mycket att sätta emot. Så kommer 8800GT och 38x0...

Och nu då? Jo, nu suger GX2-lösningen för den är "varm, stor och äcklig". Snälla säg mig, hur fan kan nåt som är snabbast på marknaden suga? Visst förstår jag att folk klagar på priset men som snabbaste lösningen på marknaden så har nVIDIA rätt att sätta priset som dom tror/tycker/vill. Inte ser ni heller billiga supersportbilar? Aja, jag vet inte varför jag ens försöker. Folk har... ja, det löns inte helt enkelt.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

60 fps som min. värde på en 60Hz skärm är det optimala.
100 fps på en 100Hz skärm osv..