Skivbolagen ger sig på Internetleverantörerna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loddie
ska man motverka fildelning så måste man ju också cencurera google eftersom man kan hitta torrents där också.

det funkar inte riktigt så, du kan ju fortfarande surfa in på sidan, men du kommer itne kunna ladda ner torrenten, då din ISP blockar P2Ptrafiken.

Enkelt, du komemr kunna ladda ner torrenten, men inte själva innehållet i torrenten-

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

Tänk om dom kunde jaga pedofiler , våldtäcksmän , terroirister och allt annat lika ihärding som dom ska stoppa fildelning.....

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albertalbertsson
Det roliga är ju att de är inte artisterna som förlorar på de, de får ju sina fjuttiga procent, men fildelningen gör ju så att biljetter till konserter går som smör i solsken.

De är de jävla skivbolagen som vill ha sina miljoner, vad förväntar de sig när skivor och filmer kostar 200kr st?...

Jo artisterna får ju sin andel, dock kanske en mindre andel än vad dom skulle kunna få. För det är faktiskt inget att knussla om, självklart förlorar bolagen pengar på fildelning, Men det är ju som sagt mycket för deras vägran att anpassa sig till ny teknik.

Men det är en grupp som missas helt i de flesta av dessa debatter, och det är alla producenter/studiomusiker/sing&song writers. bolagen klarar sig alltid, men jag tror ju tyvärr att det är den gruppen som kan ligga lite pyrt till om skivbolagen inte vill anpassa sig till den nya tekniken.

Permalänk
Medlem

inte konstigt. verkar som alla stora företag har tagit till sig mafia fasoner. det är skamligt. det som är tur är att det inte går runt folk och tar döden på andra människor för detta. men in princip är det samma sak. tysta dom som inte håller med dig. dom som gör något bättre än dig så ser du bara till att dom försvinner..
bah. internet mafia lives. hehe undrar om internet kmmer ligga till grunden för nästa världskrig

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem

förbjuda p2p, filtrera surfningen och förbjuda sidor trodde jag var sånt man gjorde i diktaturer eller militärstater. känns på något sätt som om skivbolagens pengar ger dom makt.

skulle bli förskräkt om dom får igenom detta i Sverige, då kanske man på allvar skulle överväga att använda boken 1984 som lärobok fär samhällsvetenskap i skolan.

Permalänk

Hehe för en gångs skull säger jag "Go Telia!" :D.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

Det är inte riktigt sant att om artisterna skulle lägga ut sitt alster på nätet så skulle de tjäna mer än om de var bundna av giriga Sony eller andra skivbolag. För riktiga artister som gör musik för att det är kul och för att förverkliga sig själva o dyl. är det sant men alla de mediokra artister som är "produkter" av skivbolagens aggressiva marknadsföring skulle inte överleva och det skulle i slutändan innebära att vi skulle slippa all skitmusik som tvingas på medelsvensson som Absolut Music eller tekniskt begåvade Idolartister som sjunger låtar ur Max Martins kommersiella skvalpstudio. Att fildela upphovsrättsligt skyddat material är inte lagligt oavsett vad giriga sweclockers tycker och tänker.

Någon nämnde att ingen skulle vilja ha mer än 2Mbits uppkoppling om fildelningen försvann eller spärrades? Men alla Wow och online-spelare då? Eller alla forskare som jobbar i projekt tillsammans sittande i skilda världsdelar. Ska de också skita i snabb uppkoppling för att fildelning stryps?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maho
Tänk om dom kunde jaga pedofiler , våldtäcksmän , terroirister och allt annat lika ihärding som dom ska stoppa fildelning.....

WORD!.....

parasiter!. dom bryr sig inte ett dugg om världen och var rätt egentligen är. bara dom får ta så mycket pengar dom vill från alla andra och göra dom till sina slavar så blir dom glada. det verkar ju vara stora företag som börjar bli kriminella :p... dessutom är lagen väldigt gles nu. trodde vi hade byggt upp samhällen för att hjälpa och upplyfta människor så att de kunde uppleva livet. inte för att stora företag skulle börja inkrkta och kontrollera våra liv.. det är ju som att gå tilbaka till medeltiden då all information var kontrollerad och bara de som stod i kraft fick tillgång till information osv....

tänk om alla pengar som hade satsat på att skydda dator spel, bygga kryterings hrådvara och annat sånt skräp hade lagts på något riktigt vettigt i stället. verkar ju snarare som att det tagit död på data spels branchen.

/markus

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3ri
Jo artisterna får ju sin andel, dock kanske en mindre andel än vad dom skulle kunna få. För det är faktiskt inget att knussla om, självklart förlorar bolagen pengar på fildelning, Men det är ju som sagt mycket för deras vägran att anpassa sig till ny teknik.

Men det är en grupp som missas helt i de flesta av dessa debatter, och det är alla producenter/studiomusiker/sing&song writers. bolagen klarar sig alltid, men jag tror ju tyvärr att det är den gruppen som kan ligga lite pyrt till om skivbolagen inte vill anpassa sig till den nya tekniken.

Jag har uppfattat de som att sing&song writers går bättre en aldrig förr nu när de kan lägga ut sin musik på internet allears t ex.
Men Producenterna kan nog drabbas, ja.
Men såklart många "goda" drabbas, man får helt enkelt komma på något bra sätt.

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Hedersmedlem

Undras hur de rent tekniskt har tänkt sig att lösa detta. Hur pass väl kan man egentligen filtrera fildelningsprotokoll? Måste open-source projekt skicka med någon sorts signatur för att inte bli utfiltrerade?

Jag bodde ett par år i ett land där avlyssning av telefoner och annat kommunikation var en del av vardagen. Visst man vänjer sig, men jag trodde liksom inte att jag skulle behöva leva med detsamma i mitt hemland.

Om det finns tillräckligt bra teknik för filtrering, vilket jag tvivlar på, låt IFPI göra lite samhällstjänst först i att få tag på sexualförbrytare och skydda barn som ständigt far illa pga av onda Internet-användare. Ifall de arbetar upp tillräckligt mycket goodwill, så kanske en och annan börjar acceptera tanken på sådan filtrering. Däremot att införa teknik pga så vaga skäl känns oroväckande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albertalbertsson
Jag har uppfattat de som att sing&song writers går bättre en aldrig förr nu när de kan lägga ut sin musik på internet allears t ex.
Men Producenterna kan nog drabbas, ja.
Men såklart många "goda" drabbas, man får helt enkelt komma på något bra sätt.

Det har du nog rätt i

Permalänk
Medlem

Först vill de lobba igenom att de ska få dra människor till civilrätt med enbart ett IP nr som bevis (har lyckligtvis inte gått igenom ännu) och nu detta?

När ska våran regering be dem dra långt söderut?

Med en sån teknikfientlighet som de har så märker man ganska tydligt att deras intresse för bättre lagliga altenativ = noll.
Att sen våra politiker inte kan se skillnad på ord och handling (något som man lär sig i barnåldern) är bara skrämmande.

Jag säger det i klarord till våra politiker som tydligen behöver ett bildspel för att fatta:
Upphovsrättsindustin vill censuera internet med lagar och filter för att hålla en gammal affärsidé flytande. De har med andra ord INGET intresse att förnya sig och skapa intreaktiva tjänser på nätet som är billiga och lättanvända oavätt vad de säger. Se bara hur de agera utanför talestolen.

Men visst, de har mycket pengar och pengar kan tydligen prata ganska väl, ändra upp till regeringsnivå kan tyckas...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
Hur var det nu.. 96% av internetbandbredden används för fildelning... tror ni internetleverantörerna vill ge sig på sina kunder? då skulle de gå i konkurs hela bunten, för vem skulle betala för 100/100 om de inte fildelade? INGEN.

Snarare tvärtom, finns ju miljoner andra sätt att utnyttje 100mbit på lagligt

Spelserver? webbserver? ftp för lagliga matrial osv listan kan göras lång... Däremot skulle ju självklart andelen som innehar dessa hastigheter minska rejält även bandbredden. Vilka skulle vara de största förlorarna? jo ISPerna samt Datortillverkarna.... folk handlar hela tiden nya datordelar, nya hårddiskar ny router ny switch för att kunna maximiera sin nya 100lina.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Jag skulle bara vilja meddela ansvarig redaktör att nyheter som på något sätt berör fildelning borde sluta publiceras här på sweclockers. Antingen det eller så bör policyn i forumet angående diskussioner om upphovsrättsskyddat material ändras, och således öppna upp sandlådan helt och hållet. En positivt vinklad nyhetsrapportering gällande piratkopiering känns i mina ögon mycket opassande tillsammans med de förhållandevis strikta regler som gäller i forumet. Forumet, som ändå måste betraktas som sajtens kärna. Nyhetsrapporteringen som den är nu underminerar allt vad ställningstagande heter fullständigt och gör att gällande regler känns löjeväckande.

Det senare alternativet känns mer rimligt då det ganska tydligt framgår vilken ställning majoriteten av sweclockers skribenter, moderatorer och användare tar i frågan.

Ett rimligt antagande är att era annonsörer har ett finger med i spelet som gör att reglerna i § 7 helt sonika inte kan slopas. Om detta är fallet bör ni starkt överväga alternativ ett.

Det är inte Sweclockers som har tagit ställning, det är svenska folket. Det spelar ingen roll om du går in och tittar på Aftonbladet, Expressen eller Sweclockers. Samma kraftiga majoritet skulle svara exakt lika dant.

Det är bara fjantigt och extremt korkat att gå emot en folkrörelse. Det kommer komma altenativ till dagens sätt att sälja musik och film. Strunt samma vem det är, den som kommer med ett vettigt altenativ kommer tjäna stora pengar. IFPI verkar så dumma och konservativa i detta ämne att jag hoppas att de kommer gå under innan de inser sitt STORA misstag.

Permalänk
Medlem

Det är skrämmande att se den totala okunnighet om vad detta kan leda till, hur naiv måste man inte vara för att inte se hur detta kan missbrukas? Finns det någon form av en "rimlighetsgräns" för IFPI?

Vet inte vad som är mer skrämmande, detta eller de faktum att politiker överväger att ge privat vinstdrivna organisationer polisiär makt & laga kraft...

Finns det verkligen ingen som ser vartåt det barkar med allt detta?

Får dom igenom något av sina förslag någonsin så beror det antingen på total okunnighet eller fullständig korrumption hos sittande "styre"

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Äntligen ställer Telia upp och står emot som det storföretag det är, tror telia kan behöva lite mer publicitet av den här typen. Jag som har bilden av telia som monopolet som skiter i sina användare får genast en ljusare syn på företaget.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o3w1
Äntligen ställer Telia upp och står emot som det storföretag det är, tror telia kan behöva lite mer publicitet av den här typen. Jag som har bilden av telia som monopolet som skiter i sina användare får genast en ljusare syn på företaget.

hehe precis..
men när de känner sig riktig hotade så tar de fan fram klorna..
bra jobbat.

Förut var det bara tyst tyst om denna fråga.

Men om organisationer får tillgång till ip addresser, ser jag ingen anledning att själva sidan skall blockeras.

Det är ju fel utav princip att censurera sidor, börjar man använda det på detta vis.. jag då kommer ju allt annat efter.

Kan tänka mig att den ISP som INTE genomför dessa "blockeringar" kommer att vara segrare.

Sedan om man tittat på USA, så verkar de INTE ha infört blockering mot ens Pirate bay.. det betyder ju att det skulle vara helt fel om vi gjorde det eller?

sorry lite full

Permalänk

alla internet leverantörer borde gå ihop o strejka, stäng av all internet trafik.. o se va alla skivbolag tycker om det.. snacka om att dom sku förlora miljoner på det..

ska IPS begränsa oss så skivbolagen "säljer mer" så borde ISPena få halva kakan av vinsten..

dom får ju säkert inte ett skit för det om det nu mot förmodan sku gå igenom nå sånt här tjafs.. elakt, blir ju ISPena som blir dom drabbade av kunder som slutar betala för sina feta linor o går tillbaka till 1mbit..

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu överväger vi om vi ska vidta någon rättslig åtgärd mot operatörerna som enligt vår uppfattning borde hjälpa oss med vissa webbsidor.

Ja, att lämna in en stämningsansökan står i deras fulla rätt. Men jag har svårt att se något gehör för varför ISP'erna ska hjälpa till med någonting.

Citat:

På Irland har vår systerorganisation IRMA redan stämt Irlands största internetoperatör Eircom och snart gör vi detsamma.

Jahaja, noterat.

Citat:

Ägnar man sig åt olaglig verksamhet får man räkna med att man blir utsatt för vissa motåtgärder. Kan operatörerna stänga av dem för att de inte betalar räkningen på 40-50 kronor så borde operatörerna kunna stänga av personer när de begår ett brott.

Ägnar man sig åt olaglig verksamhet får man räkna med att man blir ansatt av det Svenska rättsväsendet. Kollektiv bestraffning (finns de som delar uppkopplingen med övrig familj) är ingenting vi utövar i Sverige, dessutom är det som det nämnts i artikeln - en välfärdsfråga - Bankärenden, e-post, ja det mesta i vårt samhälle har på ett eller annat sätt flyttat ut på nätet. Med andra ord är det dagsbot, skadestånd, brottsskadeersättning och fängelse som kan komma ifråga utifall någon skall dömas för någonting.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
På vilket sätt är den vinklad?
Och regel sju förbjuder inte generella diskussioner kring piratkopiering, så vad har den med den här nyheten att göra?

Vill du prata med redaktörn är det f ö bättre att du mailar honom, länk finns här till höger. Hans ande vakar inte över varje tråd i forumet.

Just den här nyheten? Nej, inte uttalat i vilket fall, om man inte räknar det faktum att den ens publicerades. Relevansen att posta den på en hårdvarusida med ett relativt brett spektra av nyheter finns ju helt klart, men det skulle förvåna mig om den främsta anledningen till att den publicerades inte är att "flörta" med läsarna.
Återigen, regel sju påstod jag vara inkonsekvent i förhållande till postade nyheter i ett generellt sammanhang, inte just relevant till den här nyheten.

Och prata med redatören känns inte lika angeläget som att bara få det sagt, se det som ett oadresserat öppet brev

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Snabb fråga bara. Det var du som röstade FÖR filtrering eller??

Nej, det hela låter otroligt klumpigt ärligt talat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eagleorn
Jag håller med Olegh om att det är lite hyckleri, så fort det ens andas något som kan knytas till piratkopiering låses tråden. Och §7 förbjuder visserligen inte piratkopierat material, men alla antydan till innehav är förbjudet ... Man får inte heller diskutera hur man kan kringgå det (kryptering m.m)

Jag håller verkligen med om att IFPI:s förslag är dåligt och ogenomtänkt, de tacklar problemet på fel sätt, och jag tycker att det är bra att det tas upp och uppmärksammas, men nivån på flertalet inlägg är minst sagt låg, folk verkar vara fruktansvärt enkelriktade. I vilken annan tråd på sweclockers hade språk som "jävla idioter" tolererats?

Näe, jag tycker att det är bra att diskussionen hålls, men den måste, precis som Olegh påpekar, komma upp ur sandlådan så att vi på ett vettigt vis, med vårdat språk och med vettiga argument kan skapa oss en åsikt.

Visst finns det en del nyanserade inlägg i tråden, men det är långt ifrån alla ...

Skönt med lite medhåll, verkar som vi ser på saken på ett snarlikt sätt.
Och precis som du säger, skulle den efterföljande "diskussionen" i varenda nyhetstråd av det här slaget kunna hållas på en högre nivå än "jävla idioter" skulle problematiken inte ens finnas där.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
ajaj, nu blir det obekvämt för swec igen.
Snart kommer också den här nyheten att försvinna spårlöst precis som den berömda Telia vs Bahnhof nyheten gjorde nyligen...

I värsta fall blir det väl kanske en upprensning av Off-topic poster som det faktiskt är..
Kul å andra sidan om man nu lyckas röra om i grytan lite.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampe10
Det är inte Sweclockers som har tagit ställning, det är svenska folket. Det spelar ingen roll om du går in och tittar på Aftonbladet, Expressen eller Sweclockers. Samma kraftiga majoritet skulle svara exakt lika dant.

Klart som korvspad att Sweclockers har tagit ställning i frågan. Det märkliga är att det verkar finnas två olika. Som jag redan skrivit är jag också väl medveten om vad användarna tycker, men om allting var helt upp till användarna skulle då fortfarande regel sju finnas kvar i forumet?

EDIT: Skönhetsfel.

Permalänk
Medlem

grejen är väll den att bolagen verkar tro att folk skulle köpa lika många skivor/filmer som dom laddar ner ifall dom inte kunda just ladda ner... tror nog att det inte skulle bli någon rejäl höjning av försäljningen på dessa produkter....

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Al0X
grejen är väll den att bolagen verkar tro att folk skulle köpa lika många skivor/filmer som dom laddar ner ifall dom inte kunda just ladda ner... tror nog att det inte skulle bli någon rejäl höjning av försäljningen på dessa produkter....

Kan inte göra annat än hålla med.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Min första tanke är ett ironiskt lycka till, fast med tanke på det *sätt in svärord här* justitiedepartementets senaste agerande så kanske man borde känna ett visst hot... hur som helst så går det alltid att kringgå vad de än hittar på.

regel 7 förövrigt är väl till för att hålla borta sweclockers ur legalt trubbel så man får väl leva med det...

de som förespråkar såna här idiotförslag borde sätta sig in i vad net neutrality innebär, eff.org har bra artiklar i frågan.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk

Haha, vilka jävla måsar. Köper skivor jag gillar, men det kanske man ska lägga av med nu. Heja Telia!

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maho
Tänk om dom kunde jaga pedofiler , våldtäcksmän , terroirister och allt annat lika ihärding som dom ska stoppa fildelning.....

Och hur enkelt är det på en skala?

Hur synliga är dessa jämfört med fildelare?

Dock är böterna överdrivna i jämförelse med ovan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Då var det slut på skivköpandet för gott då, bojkottar skivbolagen och därmed IFPI.

Min personliga åsikt och erfarenhet är annars att nedladdningen gynnar försäljningen av film, musik och litteratur beroende på intresse...

Ska fan bojkotta dem. Har köpt spel, film, musik innan hos diverse webbutiker som vanliga affärer men ska de bråka så ska jag BRÅKA !!

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Lars Gustafsson på IFPI har helt klart deklarerat genom dessa uttalande att han är en idiot som bara älskar den censurapparat som finns i kina. Korrupt är han till på köpet eftersom han ser till ett finansiellt intresse snarare än ett ideologiskt.

IFPI Som organisation för övrigt är ett helt bakom vagn tappat helveteshål som borde blockeras snarare än att deras fiender blockeras. Att det från deras sida handlar om att skydda artister är lögn. Kan de inte formlulera sig så här:

"Vi vill att dessa sajter blockeras så att våra arbetsgivare kan fortsätta att manipulera sitt oligopol, parasitera på kreativt folk och uppehålla sin försäljning av dyra plastskivor genom att låta sina online alternativ vara för dåliga och dyra."

Säger de så här ljuger de i alla fall inte. Man blir arg när man hör deras skitsnack om att internet ska blockeras, uppkopplingar ska strypas osv. Det hör fanimej inte hemma i en demokrati! Skulle dock IFPI och APB mfl fatta detta? Nej de får trots allt betalt för att inte göra det. Det sorgliga är att de vet hur man oljar på politiker och hur dessa ska tas för att antingen stifta lagar ingen vill ha eller få dem att göra som Tomas "bend over" Bodström och lyda andra makter än egna folket.

Lyckas de kommer det då att hjälpa? Svaret är naturligtvis kommer det bara ha en promille effekt. Folk kommer att hitta vägar runt detta och kryptering kommer att öka. Till följd av att IFPI kommer att bli indirekt skyldiga när pedofiler och terrorister kommer att börja nyttja dessa krypteringar för att sprida sina vidriga övergrepp eller terroristplaner samtidigt som polisen belastas med skitsnack som prioriteras PGA skivbolagskorruption.

Naturligtvis ett worst case scenario men IFPI verkar ignorera all vet och sans nu för tiden.

Har i alla fall vädrat minn åskit nu. Själv tackar jag min lyckliga stjärna för beatport.com inte har VMA med DRM utan MP3 filer.

Permalänk
Medlem

TVÅ AV FEM ARTISTER VILL LEGALISERA FILDELNING.

Inte för att undersökningen är statistiskt säkerställd, men artikeln är läsvärd och har sina poänger.

http://sydsvenskan.se/nojen/article312151.ece

Permalänk
Medlem

TV4 text-tv: Amerikanske chefsåklagaren Michael Mukasey "Piratfilmer finansierar terrorism", nu är det krig bered er på en amerikansk invasion !

Allt är tydligen terrorism i dagsläget

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ri
förbjuda p2p, filtrera surfningen och förbjuda sidor trodde jag var sånt man gjorde i diktaturer eller militärstater. känns på något sätt som om skivbolagens pengar ger dom makt.

skulle bli förskräkt om dom får igenom detta i Sverige, då kanske man på allvar skulle överväga att använda boken 1984 som lärobok fär samhällsvetenskap i skolan.

Frågan som dyker ner i mitt huvud är.

Vem bestämmer vilka sidor som är förbjudna ?

Vem bestämmer vilket material som är lagligt att fildela ?

Vem bestämmer vilken information som ska vara tillgänglig på internet ?

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W