Permalänk

Hjälp med windows(mus/tengentbord)

Hej, Jag har ett problem som gör en stationär dator helt värdelös.
Det är så att min dator inte vill hitta någon usb/ps2 enhet när windows startat(ej i felsäkerläge heller)
Den är absolut inga problem med mus eller tangentbord, har prövat på andra datorer.
Är det någon som vet något sätt att fixa detta eller ska jag instalera om windows?(xp/vista???)
Help snälla :D<3

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk

har du lyckats lösa problemet har exakt samma problem.

Permalänk
Medlem

Att ps2 inte funkar verkar ju lurigt men en del moderkort har ju funktioner för USB i BIOS som står på disabled i default.
Och har du testat att köra in nån gammal undanstoppad microsoftskit från -93? Försöker du köra med flashigare grejer kan det ju vara drivrutinsproblem. Det känns som om jag alltid får slita fram nåt gammalt skräp ur garderoben när jag sysslar med nya system eller precis omformaterat/installerat om.

Permalänk

USB är på i BIOSen, och ja, jag har testat med gamla skit t-bort

Efter mycket sökande på Google hittade jag följande som jag tänkte testa, http://techrepublic.com.com/5208-6230-0.html?forumID=101&thre...

Troligen fungerar det om jag använder samma t-bord som jag hade innan:
diNovo™ Cordless Desktop® for Notebooks

Problemet för mig är att min 2åriga grabb har slängt bort USB mottagaren, och dessa säljs inte separat. Är inte så sugen på att köpa ett nytt, då alternativet skulle vara en nyare T-bord.

Ingen som sitter på ett diNovo t-bort och vill hyra ut sin USB mottagare för någon liten slant, bor i Göteborgsområdet.