Onsdagshumor: Intern musikvideo om Vista

Permalänk
Melding Plague

Onsdagshumor: Intern musikvideo om Vista

Bland större företag likt Microsoft är det vanligt att producera egna småfilmer för att motivera personal och säljare. Nu har en intern musikvideo om Vista SP1 läckt ut på nätet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

skön film...

Permalänk

Haha, va "geekigt" . Skulle aldrig ställt upp i musikvideon

Oft

Sen så fattar jag inte vad videon har med datorer och göra ?
Man kan ju läsa på pappret vad Sp1 till Vista innehåller för nåt gott och ont, jag tycker att Swec har ändrat på sig rätt mycket på det sistone. Eller så är det bara jag.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Varför så seriösa alla?

Tyckte själv det var kul skadar väl inte att det kommer lite roligt på swec då och då!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

jag tolkar hela filmen som ren ironi....

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Men lugn.
Haha, vista ftw?
Eller inte...

lol hur somhelst på denna.

Permalänk
Medlem

Den var rolig men seriöst gjord, oväntat för att komma från ondskan M$

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

isch, vad jag hatar saxofon, men okej video!

Permalänk
Medlem

dom misslyckades med att få mig o le, men jag ser fram emot SP1

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
jag tolkar hela filmen som ren ironi....

...eller varför inte som sk guerilla marketing

Visa signatur

Mamma är bäst!

Sur o Deppig?
Läs lite goda nyheter!
https://www.goodnewsmagazine.se/

Permalänk
Medlem

Filmen + det nyinstallerade svenska SP1 gjorde mig lycklig iaf

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Här är en till utav MS-filmerna...
http://www.youtube.com/watch?v=Xr5w3X4R8b4

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur skön som helst!

Visa signatur

Die toten hosen

Permalänk

Handen på hjärtat... Ni som säger att Vista är ren 100% skit, har ni testat det? Eller säger ni det bara för andra säger det?

Just det...

Jag använder Vista, gjort det sen några veckor efter den lanserades. Skitnöjd! Det är inte alls svårt att hålla sig borta från virus, bara du håller dig borta från okända porrsidor och serialsidor. Har hänt några gånger att jag letat fusk till spel, men då ploppar älskade NOD32 fram och tar bort skiten.

Permalänk
Musikälskare

I loled

Välgjord å kul

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Här är en till utav MS-filmerna...
http://www.youtube.com/watch?v=Xr5w3X4R8b4

Haha, den där var ju helt sjukt cool!
Massa kändisar med!
Al Gore: "Oh, hi Bill! No, it's not a inconvenient time..."

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Redan en klassiker!

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk

hyffsat kass... men såg välgjort ut för att komma från M$ för en gångs skull.

Permalänk
Medlem

jag fick då mig ett gott skratt

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Haha, riktigt skoj. Nu vart man ännu en aning gladare i slutet av en redan underbar dag...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Film som har "läkt" ut..

Knappast!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleballenalle
Det är inte alls svårt att hålla sig borta från virus, bara du håller dig borta från okända porrsidor och serialsidor.

Okända porrsidor [smiley som slår sig själv i pannan]

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleballenalle
Handen på hjärtat... Ni som säger att Vista är ren 100% skit, har ni testat det? Eller säger ni det bara för andra säger det?

Just det...

Jag använder Vista, gjort det sen några veckor efter den lanserades. Skitnöjd! Det är inte alls svårt att hålla sig borta från virus, bara du håller dig borta från okända porrsidor och serialsidor. Har hänt några gånger att jag letat fusk till spel, men då ploppar älskade NOD32 fram och tar bort skiten.

Jag har inte haft problem med virus på många år, det som stör mig främst i Vista är att allting man lärt sig i xp, var saker fanns osv. är helt uppochner nu, sen att allting ska ta 3-10 ggr så lång tid i Vista fick mig också att vända på klacken.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleballenalle Det är inte alls svårt att hålla sig borta från virus, bara du håller dig borta från okända porrsidor och serialsidor.

Helt rätt. Besök bara välkända porrsidor så håller man snoken ren.

Skämt å sido, jag gör fortfarande korstecknet för att avskräcka demoner när det pratas Vista. Varför? För att det strular till det som fan för oss i branchen. Användare kommer och klagar på att de inte får sina gamla vanliga funktioner att fungera, eller att saker och ting helt enkelt inte fungerar som det står på "kartongen" - vilket senare visar sig vara avsaknat stöd mellan hård- och mjukvara.

När man sedan förklarar för dem att de måste betala felsökningsavgift och dubbla frakter eftersom det defakto inte varit fel på produkten de skickat in, utan att de måste vänta på uppdateringar, ja då blir de naturligtvis förbannade. Vad medför då detta? Jo, man viker sig och låter företaget bli lidande för att användarna ställer krav som är för kostsamma för oss att "felsäkra" innan leverans.

Detta är helt naturligt vid ett generationsskifte inom operativsystem, samma sak gällde när Windows XP lanserades. "Den där flashiga blågröna skiten".
Det som däremot har gjort undertecknad väldigt förbannad är märkningen "Vista Ready", vilket snarare har visat sig innebära "Vi utlovar färre än fem krasher per dag".

Hur som helst, en vanligt hemmaanvändare som sitter lugnt och stilla och surfar/spelar/läser e-mail kommer säkerligen ha en lugn och fin stund med Vista. Men vi som ständigt rör oss med nya produkter och/eller mjukvaror vet hur förbannat irriterande det kan vara, trots hur bra det kan vara på att hitta/konfigurera ny hårdvara automagiskt.

DOCK måste jag tillägga att det har blivit bättre. Time will tell. Over and out.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
jag tolkar hela filmen som ren ironi....

Jag med.. Det ser ut som om alla är sjuk oseriösa. Dessutom så är bara låten att fiasko

Permalänk
Medlem

vilken reklam kampanj, nu tänker jag köpa vista!!!

Visa signatur

innocence proves nothing

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wwraver
Helt rätt. Besök bara välkända porrsidor så håller man snoken ren.

Skämt å sido, jag gör fortfarande korstecknet för att avskräcka demoner när det pratas Vista. Varför? För att det strular till det som fan för oss i branchen. Användare kommer och klagar på att de inte får sina gamla vanliga funktioner att fungera, eller att saker och ting helt enkelt inte fungerar som det står på "kartongen" - vilket senare visar sig vara avsaknat stöd mellan hård- och mjukvara.

När man sedan förklarar för dem att de måste betala felsökningsavgift och dubbla frakter eftersom det defakto inte varit fel på produkten de skickat in, utan att de måste vänta på uppdateringar, ja då blir de naturligtvis förbannade. Vad medför då detta? Jo, man viker sig och låter företaget bli lidande för att användarna ställer krav som är för kostsamma för oss att "felsäkra" innan leverans.

Detta är helt naturligt vid ett generationsskifte inom operativsystem, samma sak gällde när Windows XP lanserades. "Den där flashiga blågröna skiten".
Det som däremot har gjort undertecknad väldigt förbannad är märkningen "Vista Ready", vilket snarare har visat sig innebära "Vi utlovar färre än fem krasher per dag".

Hur som helst, en vanligt hemmaanvändare som sitter lugnt och stilla och surfar/spelar/läser e-mail kommer säkerligen ha en lugn och fin stund med Vista. Men vi som ständigt rör oss med nya produkter och/eller mjukvaror vet hur förbannat irriterande det kan vara, trots hur bra det kan vara på att hitta/konfigurera ny hårdvara automagiskt.

DOCK måste jag tillägga att det har blivit bättre. Time will tell. Over and out.

Phew... förstod inte det mesta kan jag säga. Kan iallafall säga att JA, det blev lite långsammare, och JA det har funnits kompabilitetsproblem. Men med nya datorn har datorn aldrig hängt sig(aldrig faktist! Såfall bara ett spel, som stängs ner direkt med ALT+F4. exkl bluescreen då)! Allting flyter och jag älskar Vista

Har skivorna ni(är "ni" ett företag?) fått defekta eller? Jävligt otur

Hela 2008 har det funkat som en dröm. Jag har ändå 64 bitars då...

Permalänk

Haha nu blev jag Vista sugen :/

Visa signatur

Workstation: MSI P55 CD53 :: i7 860 2.83GHz :: 2x2GB 1600MHz :: 8600GT :: Intel 80GB X25-M G2 + 3,5TB :: X-Fi XtremeGamer :: Antec 550W Modular :: Fractal Design Define R2 ::
Bärbar: Intel Macbook 13,3" ::
HTPC: Fusion Black :: 4400+ :: 2x1GB :: 500GB :: X-Fi XtremeMusic :: Win 7 :: XBMC Mediastream ::

Permalänk

hahaha, jag ligger ner på golvet och skrattar! Veckans mest underhållande fim:D

Permalänk
Medlem

Allting går att sälja med mördande reklam...
Kom och köp konserverad gröt...

Det är den känslan jag får av det här, det är riktat mot företag, medelålders killar som skall bestämma sig för att köpa in skiten.

XP, win2k look ftw, snabbt och väldigt arbetsvänligt.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730