Starkt framåt för spelkonsoler

Permalänk
Melding Plague

Starkt framåt för spelkonsoler

Den amerikanska ekonomin är inte som den tidigare var och dollarns roll som världsvaluta försämras för varje dag som går. Trots att invånarna i USA går mot mörkare tider hindrar det dem inte att köpa spelkonsoler som aldrig förr, och jämfört med mars förra året såldes ungefär 64 procent fler enheter under samma månad i år.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hur räknar de nu? Med siffrorna där så har Wiit ökat sin försäljning med 178%...

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Hur räknar de nu? Med siffrorna där så har Wiit ökat sin försäljning med 178%...

Vad som avses i början är month-to-month-data, alltså ökningen från februari 08 till mars 08, som för Wii är 67 procent. Year-to-year har dock ökningen mycket rätt varit hela 178 procent vilket också nämns efter tabellen.

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem

Ingen större överraskninbg för min del...

Permalänk
Medlem

Nej nu har jag lust att skriva "OMG vilket drag Wii har på marknaden till skillnad från PS3 och Xbox 360".

Permalänk
Avstängd

Hur kan PS2 och PS3 sälja nästan lika bra? Det görs väl knappt ps2 spel längre? :S

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

PS3 kostar för det man för.
tyvärr är det just därför som folk inte har köpt den. tur man fick tag på en 60GB i tid^^

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Hur kan PS2 och PS3 sälja nästan lika bra? Det görs väl knappt ps2 spel längre? :S

Ps2 säljer fortfarande bra tack vare Guitar Hero, Buzz osv. Billig underhållning för familjen.

Ingen som vill köpa mitt Wii? Har tröttnat på det. 80 spel och 4 handkontroller

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!!
PS3 kostar för det man för.
tyvärr är det just därför som folk inte har köpt den. tur man fick tag på en 60GB i tid^^

Ja, för den går ju inte att få tag på direkt....via tradera/blocket eller nån vanlig återförsäljare. Har tyckt ända sedan PS3 lanserades att man får betydligt mer än man betalr för, Blu-Ray (uttjatat jag vet, dock ett faktum) t.ex
Skönt också att slippa MS$ svinigt dyra Live te 360...det PS3 gör visar bara att man inte behöver mjölka ur vartenda öre ur sina inbitna spelare.
Tror att PS3 ligger före 360 innan 2010 (man får tänka realistiskt), förbi Wii tror jag däremot den aldrig kommer

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravix_04
Tror att PS3 ligger före 360 innan 2010 (man får tänka realistiskt), förbi Wii tror jag däremot den aldrig kommer

Hmm om jag minns rätt så har iaf MS planer på att släppa nästa konsoll då.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skooglund
Ps2 säljer fortfarande bra tack vare Guitar Hero, Buzz osv. Billig underhållning för familjen.

Just det, tänkte inte på det. Nu sitter ju nästan alla med Guitar Hero och Singstar.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravix_04
Ja, för den går ju inte att få tag på direkt....via tradera/blocket eller nån vanlig återförsäljare. Har tyckt ända sedan PS3 lanserades att man får betydligt mer än man betalr för, Blu-Ray (uttjatat jag vet, dock ett faktum) t.ex
Skönt också att slippa MS$ svinigt dyra Live te 360...det PS3 gör visar bara att man inte behöver mjölka ur vartenda öre ur sina inbitna spelare.
Tror att PS3 ligger före 360 innan 2010 (man får tänka realistiskt), förbi Wii tror jag däremot den aldrig kommer

Uhm, du skojar? PS3 kostar över 4000kr, 360 kostar 1800. Vem var det som mjölkade sa du? För mellanskillnaden får du 2-3 år live och 1-2 spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Uhm, du skojar? PS3 kostar över 4000kr, 360 kostar 1800. Vem var det som mjölkade sa du? För mellanskillnaden får du 2-3 år live och 1-2 spel.

Klart att ps3an kostar mer än 360:n när det är mycket dyrare/bättre komponenter i en ps3a.
Plus att sony säljer ju konsoller som fungerar, har aldrig fått ring of death med mitt ps3 iaf.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffen86@hotmail
Klart att ps3an kostar mer än 360:n när det är mycket dyrare/bättre komponenter i en ps3a.
Plus att sony säljer ju konsoller som fungerar, har aldrig fått ring of death med mitt ps3 iaf.

Skulle inte förvåna mig om Bill Gates säger åt speltillverkarna att göra xbox och ps3 spelen likadana, även om dom kan göra dom snyggare på ps3.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffen86@hotmail
Klart att ps3an kostar mer än 360:n när det är mycket dyrare/bättre komponenter i en ps3a.
Plus att sony säljer ju konsoller som fungerar, har aldrig fått ring of death med mitt ps3 iaf.

Det enda som är bättre/dyrare i PS3 är BD-spelaren. Prestandan är ju samma så varför skulle man betala mer för PS3?

Nya 360 har inga problem med sånt, och dom gamla har du 3 års garanti på. Hellre en 360 som går snabbt att byta än en PS3 som du får vänta veckor på om den pajar. MS kommer ju tom och hämtar en trasig 360.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Det enda som är bättre/dyrare i PS3 är BD-spelaren. Prestandan är ju samma så varför skulle man betala mer för PS3?

Nya 360 har inga problem med sånt, och dom gamla har du 3 års garanti på. Hellre en 360 som går snabbt att byta än en PS3 som du får vänta veckor på om den pajar. MS kommer ju tom och hämtar en trasig 360.

Ja det gör ju inget om den pajjar 100 gånger för man har ju garanti.
Sen det här med komponenter ta bara HDMI standarden, det är den nya på ps3 och den gammla på 360. Microsoft sparade några slantar där.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Hur kan PS2 och PS3 sälja nästan lika bra? Det görs väl knappt ps2 spel längre? :S

De flesta är väl bara ute efter en spelkonsol... lite familjeunderhållning... party party-spel.

PS3:an har fortfarande inga stortitlar ute som gör det värt att köpa den. Det är mera en konsol för allt annat än spel. xD Gick lite åt fel håll där. Men det ändras ju nu när Gran Turismo 5 äntligen kommer. *längtar*

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Uhm, du skojar? PS3 kostar över 4000kr, 360 kostar 1800. Vem var det som mjölkade sa du? För mellanskillnaden får du 2-3 år live och 1-2 spel.

men vem vill ha arcade versionen utan hårdisk egentligen? minneskort är SÅÅÅÅÅÅ 90-tal

Permalänk
Medlem

PS3 har väl visst bra mkt bättre komponenter än vad xbox360 har..? -_-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
PS3 har väl visst bra mkt bättre komponenter än vad xbox360 har..? -_-

NEJ
Vad skulle vara bättre?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
NEJ
Vad skulle vara bättre?

PRISET!

Trodde inte att Wii låg så bra till överraskande... Men själv vill man ha en PS3 då många bra RPGs har släppts på PS1/2... Kan tänka mig Wii eller 360 också om dom släpper många sköna RPG titlar

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
NEJ
Vad skulle vara bättre?

Typ allt

Energisnålare, nätagget innuti konsollen, tystare, mindre returer osv vad är INTE bättre?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Uhm, du skojar? PS3 kostar över 4000kr, 360 kostar 1800. Vem var det som mjölkade sa du? För mellanskillnaden får du 2-3 år live och 1-2 spel.

Mjo, men sen anser iaf jag att du får mer i en PS3 än vad du får i en 360.
Filmspelningsmöjligheterna är betydligt bättre på PS3 än i den lilla vita, vad kostade inte en HD-DVD spelare till 360? - jo runt 2000:- när den kom. I det momentet är du nästan uppe i samma pris som en PS3.
Tycker verkligen inte synd om dom slängde bort en sån stor klumpsumma till ett format som (väl ändå) var fördömt till förlust redan när det kom.
I PS3 finns det mesta som jag tycker man behöver inbakat, har dessutom ingen lust att slänga bort (600:- är det väl?) för att kunna spela online....om ett bolag kan borde väl fler kunna?

1800:-, ja det får du en nedbantad 360 för...

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem

Vänta lite nu, om ni ska jämföra Xbox 360 med Playstation 3 kan ni väl inte räkna med Arcade-versionen utan hårddisk.

Ska man jämföra något lättast ska dem ha likvärdiga egenskaper. Kanske en Xbox 360 Premium HDMI-version skulle passa bra?

Den kostar 2500:-.

Playstation 3 kostar 4000:-.

Du får en blu-rayspelare. Billigaste stand alone som finns kostar 2700:-
Tystare konsol.
Gratis över internet.
20GB större HDD.
Trådlöst internet.

Plötsligt vart Xbox 360 jävligt mycket dyrare. Och innan nån hoppar på mig om att jag är en fan-boy så har jag både 360 som PS3.

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk

Har själv både en wii och en ps3. Gillar helt klart ps3 mycket bättre än min wii som mest ligger och skräpar. Finns egentligen inte något wii har som inte ps3 kan leverera. Grafiken på wii är dålig och rörelsekänsliga kontroller kan på inget sätt kompensera för den brist på grafik och spelkänsla som finns. Köpte ps3 för att få en bra blueray spelare samt att kunna spela och är mycket nöjd. Uppdateringar kommer hela tiden och att ha internet uppkoppling på sin blueray spelare är inte allt för vanligt idag. Har du barn så köp en wii annars låt bli, det är mitt tips. Vill du ha verklighetstrogna spel kör du ps3 eller xbox 360. wii kan absolut inte konkurrera inom detta segmentet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
De flesta är väl bara ute efter en spelkonsol... lite familjeunderhållning... party party-spel.

PS3:an har fortfarande inga stortitlar ute som gör det värt att köpa den. Det är mera en konsol för allt annat än spel. xD Gick lite åt fel håll där. Men det ändras ju nu när Gran Turismo 5 äntligen kommer. *längtar*

Forza 3 för 360...tror det kommer o äga Gran Turismo rätt rejält faktiskt..kommer tidigare än GT5 oxå

Forza 2 körde ju trots allt över Gran Turismo-serien riktigt rejält sist

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Nu håller i alla fall inte argumentet som säger att Wii säljer bäst för att den är billigast, en 360 Arcade kan man ju få 500 spänn billigare.

Sen är väl diskussionen att en konsol är bäst beroende på vilka komponenter den består rätt löjlig i sammanhanget. De är faktiskt spelmaskiner och de blir aldrig bättre än sina spel, hur många teraflops de än kan spotta ur sig.

Edit: skum mening

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
NEJ
Vad skulle vara bättre?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=244243,48102,199896,4811...
Bara att kolla vad nedbantad en Arcade är, snåla nog att ta bort hd-utrymmet är dom MS$...
Vad fan ska man då spara på?

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EEKA
Vänta lite nu, om ni ska jämföra Xbox 360 med Playstation 3 kan ni väl inte räkna med Arcade-versionen utan hårddisk.

Ska man jämföra något lättast ska dem ha likvärdiga egenskaper. Kanske en Xbox 360 Premium HDMI-version skulle passa bra?

Den kostar 2500:-.

Playstation 3 kostar 4000:-.

Du får en blu-rayspelare. Billigaste stand alone som finns kostar 2700:-
Tystare konsol.
Gratis över internet.
20GB större HDD.
Trådlöst internet.

Plötsligt vart Xbox 360 jävligt mycket dyrare. Och innan nån hoppar på mig om att jag är en fan-boy så har jag både 360 som PS3.

Om vi då tar det faktum att alla kanske inte har något behov/Vill ha blue-ray?

Då betalar du 1500 för en tystare konsoll, större hd, och gratis "live".

Nu betalar jag dock mina spel, men sedan finns ju argumentet att 360 går att chippa, ps3.an inte.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(