Starkt framåt för spelkonsoler

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EEKA
Vänta lite nu, om ni ska jämföra Xbox 360 med Playstation 3 kan ni väl inte räkna med Arcade-versionen utan hårddisk.

Ska man jämföra något lättast ska dem ha likvärdiga egenskaper. Kanske en Xbox 360 Premium HDMI-version skulle passa bra?

Den kostar 2500:-.

Playstation 3 kostar 4000:-.

Du får en blu-rayspelare. Billigaste stand alone som finns kostar 2700:-
Tystare konsol.
Gratis över internet.
20GB större HDD.
Trådlöst internet.

Plötsligt vart Xbox 360 jävligt mycket dyrare. Och innan nån hoppar på mig om att jag är en fan-boy så har jag både 360 som PS3.

Bara att applådera

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
NEJ
Vad skulle vara bättre?

Cell processor 3.2 GHz på 7 kärnor jämfört med 360ns 3.2 GHz på 3 kärnor?
Eller vad sägs om att den har wi-fi standard?
Eller att den är bra mycket tystare, 360 låter som en gräsklippare.
Slot-drive?
Eller att för varje trådlös konsol du köper måste du köpa en separat laddare?
Förutom BD...
Hårddisk som standard?

Inget illa om 360, men PS3 har mycket bättre komponenter därav priset och förseningarna. Säga vad man vill om PS3 att den är dyr, har mycket innehåll man inte behöver bla bla bla, men det är helt fel att påstå att den inte har bättre komponenter än 360n som när den släpptes var väldigt "rushad"
Tänk på de som köpte en vid release, får dras med en utan HDMI? Ska de köpa en ny för 3000 kr?

Visa signatur

Bianconeri siamo noi, ma chi cazzo siete voi?

Permalänk
Medlem

Sakta i backarna lite nu
Säljer bäst och säljer mest är ju inte samma sak.

Det är ju viktigare vad de tjänar på försäljningen, om nintendo tjänar 1kr per konsoll och sony 1000kr så säljer ju sony bättre.

Tittar man t.ex. på mobiltelefonmarknaden finns knappt sony ericsson om man räknar per såld telefon men om man räknar per tjänad krona är de näst störst.

Är det fortfarande nintendo som är kvar på täppan om man ser till intäkter?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Sakta i backarna lite nu
Säljer bäst och säljer mest är ju inte samma sak.

Det är ju viktigare vad de tjänar på försäljningen, om nintendo tjänar 1kr per konsoll och sony 1000kr så säljer ju sony bättre.

Tittar man t.ex. på mobiltelefonmarknaden finns knappt sony ericsson om man räknar per såld telefon men om man räknar per tjänad krona är de näst störst.

Är det fortfarande nintendo som är kvar på täppan om man ser till intäkter?

Vet inte hur det är nu men när PS3 och 360 kom ut gick båda med förlust. Wii har gått med vinst för varje såld konsoll. Fast nu går nog PS3 och 360 med vinst men har ingen aning om hur länge dom gjort det.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Vet inte hur det är nu men när PS3 och 360 kom ut gick båda med förlust. Wii har gått med vinst för varje såld konsoll. Fast nu går nog PS3 och 360 med vinst men har ingen aning om hur länge dom gjort det.

Detta är korrekt. Jag gissar på att placeringen skulle varit likadan om man kollar på vinst.

Permalänk
Medlem

Tycker WIRN har en riktigt bra poäng. Är det inte alltid så att xbox och PS har gått med förlust för varje såld konsoll, kanske att ta i med "alla" men iaf de senaste 2 för PS...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juventino
Cell processor 3.2 GHz på 7 kärnor jämfört med 360ns 3.2 GHz på 3 kärnor?
Eller vad sägs om att den har wi-fi standard?
Eller att den är bra mycket tystare, 360 låter som en gräsklippare.
Slot-drive?
Eller att för varje trådlös konsol du köper måste du köpa en separat laddare?
Förutom BD...
Hårddisk som standard?

Inget illa om 360, men PS3 har mycket bättre komponenter därav priset och förseningarna. Säga vad man vill om PS3 att den är dyr, har mycket innehåll man inte behöver bla bla bla, men det är helt fel att påstå att den inte har bättre komponenter än 360n som när den släpptes var väldigt "rushad"
Tänk på de som köpte en vid release, får dras med en utan HDMI? Ska de köpa en ny för 3000 kr?

För det första är det fel att kalla Cell processorns SPE (synergistic processing elements) för kärnor, iaf i den mening man vanligen har med kärnor såsom en vanligt desktop processor.
Dessutom är bara 6 st användbara för spelprogrammerare den sjunde är reserverad till operativ systemet.
För det andra så är 360's processor en tre kärnig med 2 hårdvarutrådar vardera (alltså 6 trådar). Cell har troligtvis mer bruteforce men vilken som är bäst till spel beror väldigt mkt på utvecklarna och cell ska vara speciellt svår att programmera till (jämfört med andra).

Slot drive behöver inte vara en fördel, kan tänka mig att många föredrar en med en helt vanligt släde.

360 har hårddisk som standard, arcade är en nedbantad version.

(om man vill ha en 360 med hdmi kostar det runt 2500kr premium versionen, arcade kostar ca 1800kr en 20gb 360 hdd går få för under 500kr på ebay vilket då blir 2300kr)

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Det är mer eller mindre fakta att ps3 har bättre kvalitet och bättre komponenter i sig. Så nog om det.

Det diagrammet egentligen visar är ju att kraft inte är allt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson

(om man vill ha en 360 med hdmi kostar det runt 2500kr premium versionen, arcade kostar ca 1800kr en 20gb 360 hdd går få för under 500kr på ebay vilket då blir 2300kr)

Det hela hadlar ju inte om hur mycket hdd man själv kan sätta in, utan för hur mycket man får med själva konsolen. Finns ju inget som hindrar dig eller mig att sätta i en 1TB hdd i antingen sin PS3 respektive 360.
Kan i vissa fall tycka att Sony snålat lite med 40/60 & 80GB (80GB endast tillgänglig i USA) är lite i snålaste laget.
Det är dock här som PS3 vinner mark med bättre prestanda.
...den klassiska XBOX´n hade ju 20GB, vilket då var rätt så mkt.
Men som sagt, hur mycket hdd man kan man ju välja själv, det är ju inte det vi talar om.

Kort sagt, 360: Stor hdd (om man väljer Elite, 120GB), bra prestanda
PS3: Något snål hdd (utöver 80GB) dock överlägsen 360 i prestanda.
Vem vill förresten ha en maskin som låter som en torktumlare?

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem

Det var inte svårt att gissa att det skulle bli en konsol vs konsol diskussion under denna nyhet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Det är mer eller mindre fakta att ps3 har bättre kvalitet och bättre komponenter i sig. Så nog om det.

Det diagrammet egentligen visar är ju att kraft inte är allt.

Jag säger inte emot att det är bättre kvalitet på komponenterna i ps3 men att de skulle ha bättre "reell" prestanda (alltså cell har massa gflops men hur funkar det i praktiken) håller jag inte med om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravix_04
Det hela hadlar ju inte om hur mycket hdd man själv kan sätta in, utan för hur mycket man får med själva konsolen. Finns ju inget som hindrar dig eller mig att sätta i en 1TB hdd i antingen sin PS3 respektive 360.
Kan i vissa fall tycka att Sony snålat lite med 40/60 & 80GB (80GB endast tillgänglig i USA) är lite i snålaste laget.
Det är dock här som PS3 vinner mark med bättre prestanda.
...den klassiska XBOX´n hade ju 20GB, vilket då var rätt så mkt.
Men som sagt, hur mycket hdd man kan man ju välja själv, det är ju inte det vi talar om.

Kort sagt, 360: Stor hdd (om man väljer Elite, 120GB), bra prestanda
PS3: Något snål hdd (utöver 80GB) dock överlägsen 360 i prestanda.
Vem vill förresten ha en maskin som låter som en torktumlare?

Jag pratade inte om att sätta i hårddisk själv utan det billigaste sättet att få en 360 med hdmi och hårddisk. Vilket är att köpa en arcade och sedan en original 360 hårddisk från ebay för ~500kr.
Sen finns det visst något som hindrar mig att sätta in 1Tb hårddisk i 360. Det går bara att använda original hårddiskar, alltså 20Gb eller 120Gb (finns några hacks men ingen som ökar lagringutrymmet, man kan alltså sätta in en större men det syns inte)
Dessutom är det 2.5" diskar, finns inga 2.5" 1Tb.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Sakta i backarna lite nu
Säljer bäst och säljer mest är ju inte samma sak.

Det är ju viktigare vad de tjänar på försäljningen, om nintendo tjänar 1kr per konsoll och sony 1000kr så säljer ju sony bättre.

Tittar man t.ex. på mobiltelefonmarknaden finns knappt sony ericsson om man räknar per såld telefon men om man räknar per tjänad krona är de näst störst.

Är det fortfarande nintendo som är kvar på täppan om man ser till intäkter?

Tar man det i hänseende är Wii ännu bättre för att de har tjänat ända sedan start för att inte tala om att tekniken de satt in egentligen är mycket billigare än vad hårdvaran kostar, de har gått ca 1000 kr i vinst per konsol sen start, vet inte hur det ligger till just nu.

Någon som sa tidigare att PlayStation gått i förlust de 2 senaste generationerna, det är fel faktum är att playstation hållt upp budgeten åt Sony ganska länge nu (inte PS3 dock). Det är däremot Microsoft som gått med förlust hela förra generationen och ett år eller så med 360n, nu gör de dock vinst.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
För det första är det fel att kalla Cell processorns SPE (synergistic processing elements) för kärnor, iaf i den mening man vanligen har med kärnor såsom en vanligt desktop processor.
Dessutom är bara 6 st användbara för spelprogrammerare den sjunde är reserverad till operativ systemet.
För det andra så är 360's processor en tre kärnig med 2 hårdvarutrådar vardera (alltså 6 trådar). Cell har troligtvis mer bruteforce men vilken som är bäst till spel beror väldigt mkt på utvecklarna och cell ska vara speciellt svår att programmera till (jämfört med andra).

Slot drive behöver inte vara en fördel, kan tänka mig att många föredrar en med en helt vanligt släde.

360 har hårddisk som standard, arcade är en nedbantad version.

(om man vill ha en 360 med hdmi kostar det runt 2500kr premium versionen, arcade kostar ca 1800kr en 20gb 360 hdd går få för under 500kr på ebay vilket då blir 2300kr)

Vad gäller processorn har du nog rätt, men vad man kan säga är att PS3ans processor kostade bra mycket mer. Sony sätter ofta krokben för sig själv, PS2 var också svår att utveckla till (emotion engine).

Tror nog ändå att de flesta skulle föredra slot-drive, ett plus på min lista i alla fall.

360n har inte hårddisk som standard, det är fel att säga så. Många 360 har sålts utan hårddisk, spelar ingen roll vad folk har idag. Med PS3 så kan folk utveckla spel i tanken att man har en hårddisk till sitt förfogande för att förkorta laddningstider osv, det kan man inte med 360n för då kan inte alla spela spelet. Är du med?

Fint, jag visste inte dagens prissättning, 2300 kr för en konsol med begagnad HDD på ebay, eller en premium för 2500 med HDMI det är fortfarande 2300-2500 kr för mycket, de som spelar utan HDMI får 20% sämre bildkvalitet för att de köpte den tidigare.

Visa signatur

Bianconeri siamo noi, ma chi cazzo siete voi?

Permalänk
Medlem

Ehm, snabbmatlandet köper mer skitmat och spelar mer än någonsin... tjckissarr!

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Hur ska det gå om något år när alla barnen tröttnat på att vifta med sina nubshoocks/wiinubs eller va de nu heter.. Då?

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
Hur ska det gå om något år när alla barnen tröttnat på att vifta med sina nubshoocks/wiinubs eller va de nu heter.. Då?

Då köper de varsitt Nintendo DS såklart.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juventino
Cell processor 3.2 GHz på 7 kärnor jämfört med 360ns 3.2 GHz på 3 kärnor?
Eller vad sägs om att den har wi-fi standard?
Eller att den är bra mycket tystare, 360 låter som en gräsklippare.
Slot-drive?
Eller att för varje trådlös konsol du köper måste du köpa en separat laddare?
Förutom BD...
Hårddisk som standard?

Inget illa om 360, men PS3 har mycket bättre komponenter därav priset och förseningarna. Säga vad man vill om PS3 att den är dyr, har mycket innehåll man inte behöver bla bla bla, men det är helt fel att påstå att den inte har bättre komponenter än 360n som när den släpptes var väldigt "rushad"
Tänk på de som köpte en vid release, får dras med en utan HDMI? Ska de köpa en ny för 3000 kr?

Som någon annan nämnde, Cell har inte 7 kärnor, den har en kärna och 6 SPE:er. Och vad spelar det för roll vad för CPU det sitter i när dom presterar samma sak?

Visst låter 360ns DVD-spelare en del, men det är inget större problem om man spelar med ljud på.

Men å andra sidan kostar Dual Shock 3 över 100kr mer än 360s dosa, du har även möjigheten att köpa billiga AA-batterier och separat laddare. Plus att du kan byta batteriet i 360s, PS3-dosorna är bara kasta när dom är slut.

På vilket sätt är slot-in bättre? Visst, lite ballare, men någon reell funktion har det ju inte.

BD är egentigen enda pluset PS3 har.

Dom som har en 360 utan HDMI får köra med komponent eller VGA som erbjuder i princip samma kvalitet som HDMI. PS3 är ju den konsoll som genomgått flest versioner, 40, 60, 80GB, med/utan PS2-hårdvara osv osv.

Den kanske har fler komponenter, men faktum är att det enda som är bättre är BD-spelaren, och det har hittils bara varit en nackdel för spel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Jag säger inte emot att det är bättre kvalitet på komponenterna i ps3 men att de skulle ha bättre "reell" prestanda (alltså cell har massa gflops men hur funkar det i praktiken) håller jag inte med om.

Jag pratade inte om att sätta i hårddisk själv utan det billigaste sättet att få en 360 med hdmi och hårddisk. Vilket är att köpa en arcade och sedan en original 360 hårddisk från ebay för ~500kr.
Sen finns det visst något som hindrar mig att sätta in 1Tb hårddisk i 360. Det går bara att använda original hårddiskar, alltså 20Gb eller 120Gb (finns några hacks men ingen som ökar lagringutrymmet, man kan alltså sätta in en större men det syns inte)
Dessutom är det 2.5" diskar, finns inga 2.5" 1Tb.

Hade tydligen dålig koll angående 360. Men det gör ju 360 bara ännu sämre än den redan är, om nu ovanstående stämmer. Eller?
Alla komponenter som nämns här är ju i vilket fall standard i alla PS3 modellerna.
Fattar inte riktigt vitsen med att köpa en 360 för det priset utan hdd, överprisstt är mitt ord. men men

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem

Nintendo kan flytta omkring enheterna mellan regionerna och amerikanarna har helt enkelt fått flest konsoler då efterfrågan där är störst.
Tillverkningen har inte ökat.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk

Inte konstigt då det kostar så mycket att ha en speldator som krånglar och ha sig.

Dock hade de flesta av mina polare minst en konsol av förra generation, alla dessa hade en xbox då den hade grymma mediamöjligheter efter modifikation.
Men idag känner jag känner faktisk inte enda IRL som äger en konsol av den nya generationen, i.o.f. är min bekantskapskrets nu äldre men de spelar fortfarande.
Orsaken är att skillnaden mot den förra generationen är såpass liten, så de väntar på nästa generation eller rejält prisras. Dessutom vill de ha en konsol som utklassar den gamla modifierade xboxen på allt.
Nå tydligen har jag en udda bekantskapskrets...

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Som någon annan nämnde, Cell har inte 7 kärnor, den har en kärna och 6 SPE:er. Och vad spelar det för roll vad för CPU det sitter i när dom presterar samma sak?

Visst låter 360ns DVD-spelare en del, men det är inget större problem om man spelar med ljud på.

Men å andra sidan kostar Dual Shock 3 över 100kr mer än 360s dosa, du har även möjigheten att köpa billiga AA-batterier och separat laddare. Plus att du kan byta batteriet i 360s, PS3-dosorna är bara kasta när dom är slut.

På vilket sätt är slot-in bättre? Visst, lite ballare, men någon reell funktion har det ju inte.

BD är egentigen enda pluset PS3 har.

Dom som har en 360 utan HDMI får köra med komponent eller VGA som erbjuder i princip samma kvalitet som HDMI. PS3 är ju den konsoll som genomgått flest versioner, 40, 60, 80GB, med/utan PS2-hårdvara osv osv.

Den kanske har fler komponenter, men faktum är att det enda som är bättre är BD-spelaren, och det har hittils bara varit en nackdel för spel.

Du har ju verkligen koll på dina saker, slår vad om att du aldrig sett en PS3 eller dess kontroller. Om det är en av dom alla födelar PS3 har gentemot 360 så är det ju handkontrollen, just pga. den enkla anledningen att dom inte behöver några batterier. Har inte införskaffat mig en Dual Shock 3 än, kan därför inte uttala mig angående den, men PS3 dosorna kunde ju inte vara enklare att ladda. En usb-kabel och inga dyra laddare...
Vad kostar dom laddarna förresten? 300:- Det är såna här små hål som MS håvar in sina stålar.
Angående ljudnivån är det upp till var och en, tycker ändå den överrumplar dom flesta dammsugare, helt otroligt. Men det är ju upp till var och en som sagt.
Sen är det också en ganska klar skillnad mellan VGA/komponent och HDMI vad gäller bild och ljud. Märker man inte det är det nåt fel. Sen en liten fråga också: Vad menar du med att Blu-Ray spelaren har varit en nackdel för spel? Väldigt intressant att höra.

Angående handkontrollerna, var vänlig och uttala dig om sånt du har koll på tack & inte vice versa.

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem

Finns fler bra spel till 360 än så länge. Därför håller jag den som min favorit.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

360:n har som sagt bättre GPU än PS3 som är baserad på ett 7800GTX ATI´s Xenon GPU är ju som sagt föregångaren till ATI´s R600 kärna

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juventino
Cell processor 3.2 GHz på 7 kärnor jämfört med 360ns 3.2 GHz på 3 kärnor?
Eller vad sägs om att den har wi-fi standard?
Eller att den är bra mycket tystare, 360 låter som en gräsklippare.
Slot-drive?
Eller att för varje trådlös konsol du köper måste du köpa en separat laddare?
Förutom BD...
Hårddisk som standard?

Inget illa om 360, men PS3 har mycket bättre komponenter därav priset och förseningarna. Säga vad man vill om PS3 att den är dyr, har mycket innehåll man inte behöver bla bla bla, men det är helt fel att påstå att den inte har bättre komponenter än 360n som när den släpptes var väldigt "rushad"
Tänk på de som köpte en vid release, får dras med en utan HDMI? Ska de köpa en ny för 3000 kr?

tack för det! Då var det uträtt!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
tack för det! Då var det uträtt!

Nej vänta nu ett tag, menar du att man måste köpa en laddare för varje handkontroll, och att en laddare inte funkar till alla? Trodde fan helt ärligt att en laddare kunda ladda upp alla kontroller, oavsett hur många man har.
Innebär ju att man måste slänga bort 1200 (om dom nu kostar 300, vet ej) för att ladda upp alla kontrollerna
Släng bort pengarna bara gott folk
MS kan ta och dra åt h*****e

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravix_04
Du har ju verkligen koll på dina saker, slår vad om att du aldrig sett en PS3 eller dess kontroller. Om det är en av dom alla födelar PS3 har gentemot 360 så är det ju handkontrollen, just pga. den enkla anledningen att dom inte behöver några batterier. Har inte införskaffat mig en Dual Shock 3 än, kan därför inte uttala mig angående den, men PS3 dosorna kunde ju inte vara enklare att ladda. En usb-kabel och inga dyra laddare...
Vad kostar dom laddarna förresten? 300:- Det är såna här små hål som MS håvar in sina stålar.
Angående ljudnivån är det upp till var och en, tycker ändå den överrumplar dom flesta dammsugare, helt otroligt. Men det är ju upp till var och en som sagt.
Sen är det också en ganska klar skillnad mellan VGA/komponent och HDMI vad gäller bild och ljud. Märker man inte det är det nåt fel. Sen en liten fråga också: Vad menar du med att Blu-Ray spelaren har varit en nackdel för spel? Väldigt intressant att höra.

Angående handkontrollerna, var vänlig och uttala dig om sånt du har koll på tack & inte vice versa.

Givetvis kan du använda sladden till alla dosorna, inte samtidigt men det är ju inget problem. Till 360 har du ju alternativet att köpa 4 AA-batterier och på så sätt alltid kunna spela trådlöst. Och som sagt, PS3-dosorna kostar mer än 100 kr mer, Play and Charge-kitet kostar 150 spänn.

Nej det är ingen större skillnad på bild mellan VGA/Kompoent och HDMI.

Blu-ray har ledit till att PS3 blev försenad och svindyr. På spelsidan har det bidragit till längre laddtider än 360, krav på installationer samt att GTA IV nu är bristvara pga att dom inte kan tillverka tillräckligt med skivor. Allt detta för okomprimerat ljud i Metal Gear Solid, inte riktigt värt det va?

Ang. ljudnivån så varierar det ju en del, men dom 360s jag har hört har vart helt ok. Utan spel i låter dom inte så mycket mer än PS3.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Givetvis kan du använda sladden till alla dosorna, inte samtidigt men det är ju inget problem. Till 360 har du ju alternativet att köpa 4 AA-batterier och på så sätt alltid kunna spela trådlöst. Och som sagt, PS3-dosorna kostar mer än 100 kr mer, Play and Charge-kitet kostar 150 spänn.

Nej det är ingen större skillnad på bild mellan VGA/Kompoent och HDMI.

Blu-ray har ledit till att PS3 blev försenad och svindyr. På spelsidan har det bidragit till längre laddtider än 360, krav på installationer samt att GTA IV nu är bristvara pga att dom inte kan tillverka tillräckligt med skivor. Allt detta för okomprimerat ljud i Metal Gear Solid, inte riktigt värt det va?

Ang. ljudnivån så varierar det ju en del, men dom 360s jag har hört har vart helt ok. Utan spel i låter dom inte så mycket mer än PS3.

Att 360's dosor är billigare väger ju knappast upp nånting. Det finns ju en anledning till att Sonys dosa blivit utsedd till tidernas bästa gamepads:
http://www.gamereactor.se/artiklar/2469/Tidernas+b%E4sta+och+...
Detta är jag knappast ensam om att tycka.
Du kanske har missat det, men PS3 dosorna är också trådlösa utan nån play and charge bla bla. Det är bara att erkänna att det är enklare och billigare med PS3 på denna punkt. Sen kan man ju se det här med kontroll-punkten på 2 sätt:

1: 360 dosor är billigare, sure. Glöm dock inte bort att köpa ett storpack batterier.
2: PS3 dosorna är billigare utan nåt lull-lull. För om du nu köper din lilla laddare till 360 så är du redan uppe i mer pengar än vad en PS3 dosa kostar., Men det är klart, vem har lust att köpa batterier jämt och ständigt? Det är ju säkert ingen dålig produkt, men den där plug and play grejen är ju inte direkt nån fördel till 360. Snarare än nackdel, då detta är inbakat i Sixaxis.
Pltsligt är du uppe i 500:-, vilket till och med är dyrare än
Dual Shock 3.
Den äldre och sämre dosan är dyrare än den nya och bättre.
Vilken är den dyraste dosan plötsligt?
Låter det rimligt tycker du?
Dessutom har ju 360 dosa varit sig densamma ända sedan den lanserades, med undantag för trådlös. PS3 har alltid behövt några sladdar till sina kontroller med PS3. I det här segmentet ligger Sony
långt före MS, dom släpper nog inte en ny kontroll innan dom släpper
en ny konsol. 720 hette den va?

Det revolutionerande med Dual Shock kan du läsa här http://www.ps3bloggen.se/nyheter/dualshock-3
Sen är 360 sämre på kontroll-punkten, om du inte har lust att köpa nya batterier (uppladdningsbara eller vilket som) varke gång 360 gnäller över nivån så köper du bara ett Play and Charge-kit...strunt samma att det är billigt. DU måste ändå peja för det, det behöver du inte med en PS3. Småpengar förvisso, dock ett faktum.

Svindyr kan man inte säga att den är, försenad förvisso dock inget som jag tror berör särskilt många. SKulle gärna vilja se källor till dina påståenden angående Metal Gear och GTA. Att det är längre laddningstider var ju känt redan innan PS3 lanserades, det är nytt, större (utrymmesmässigt) och bättre format.
I mina ögon är det utan tvekan värt det, sitter inte direkt och skriker på skärmen bara för att spelet tar lite tid på sig att ladda som tydligen ovanstående är känslig för.

Angående HDMI vs. VGA/Komponent talar jag för mig själv, körde med det sistnämnda då jag fick med dessa vid köpet. Bytte sedan upp mig till Monster HDMI och märkte en klar förbättring, bla. bilden släpade inte efter lika mkt och dessutom var både fägerna och ljudet markant bättre.
^ Dock min synpunkt

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem

Och jag går och startar mitt RC-Pro AM i NES 8 bitars =).

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem

Playstation 3 ownz!! så... punkt.. lägg ner evighetsdiskussionen.

Att Nintendo Wii sålder bra mycket mer än Ps3 och 360 var ingen nyhet, inte heller att 360 sålde något bättre än Ps3 i USA..

skulle vilja se försäljningen i Japan för jag har för mig att 360 säljer uselt i japan..nåja, "uselt". Nintendo säljer bäst där också och Ps3 på andra plats.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gratzner
Playstation 3 ownz!! så... punkt.. lägg ner evighetsdiskussionen.

Att Nintendo Wii sålder bra mycket mer än Ps3 och 360 var ingen nyhet, inte heller att 360 sålde något bättre än Ps3 i USA..

skulle vilja se försäljningen i Japan för jag har för mig att 360 säljer uselt i japan..nåja, "uselt". Nintendo säljer bäst där också och Ps3 på andra plats.

Kanske för att båda är JAP

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravix_04
Att 360's dosor är billigare väger ju knappast upp nånting. Det finns ju en anledning till att Sonys dosa blivit utsedd till tidernas bästa gamepads:
http://www.gamereactor.se/artiklar/2469/Tidernas+b%E4sta+och+...
Detta är jag knappast ensam om att tycka.
Du kanske har missat det, men PS3 dosorna är också trådlösa utan nån play and charge bla bla. Det är bara att erkänna att det är enklare och billigare med PS3 på denna punkt. Sen kan man ju se det här med kontroll-punkten på 2 sätt:

1: 360 dosor är billigare, sure. Glöm dock inte bort att köpa ett storpack batterier.
2: PS3 dosorna är billigare utan nåt lull-lull. För om du nu köper din lilla laddare till 360 så är du redan uppe i mer pengar än vad en PS3 dosa kostar., Men det är klart, vem har lust att köpa batterier jämt och ständigt? Det är ju säkert ingen dålig produkt, men den där plug and play grejen är ju inte direkt nån fördel till 360. Snarare än nackdel, då detta är inbakat i Sixaxis.
Pltsligt är du uppe i 500:-, vilket till och med är dyrare än
Dual Shock 3.
Den äldre och sämre dosan är dyrare än den nya och bättre.
Vilken är den dyraste dosan plötsligt?
Låter det rimligt tycker du?
Dessutom har ju 360 dosa varit sig densamma ända sedan den lanserades, med undantag för trådlös. PS3 har alltid behövt några sladdar till sina kontroller med PS3. I det här segmentet ligger Sony
långt före MS, dom släpper nog inte en ny kontroll innan dom släpper
en ny konsol. 720 hette den va?

Det revolutionerande med Dual Shock kan du läsa här http://www.ps3bloggen.se/nyheter/dualshock-3
Sen är 360 sämre på kontroll-punkten, om du inte har lust att köpa nya batterier (uppladdningsbara eller vilket som) varke gång 360 gnäller över nivån så köper du bara ett Play and Charge-kit...strunt samma att det är billigt. DU måste ändå peja för det, det behöver du inte med en PS3. Småpengar förvisso, dock ett faktum.

Svindyr kan man inte säga att den är, försenad förvisso dock inget som jag tror berör särskilt många. SKulle gärna vilja se källor till dina påståenden angående Metal Gear och GTA. Att det är längre laddningstider var ju känt redan innan PS3 lanserades, det är nytt, större (utrymmesmässigt) och bättre format.
I mina ögon är det utan tvekan värt det, sitter inte direkt och skriker på skärmen bara för att spelet tar lite tid på sig att ladda som tydligen ovanstående är känslig för.

Angående HDMI vs. VGA/Komponent talar jag för mig själv, körde med det sistnämnda då jag fick med dessa vid köpet. Bytte sedan upp mig till Monster HDMI och märkte en klar förbättring, bla. bilden släpade inte efter lika mkt och dessutom var både fägerna och ljudet markant bättre.
^ Dock min synpunkt

Jag ska försöka förklara det för dig. 360-dosan kommer utan några batterier, alternativen är alltså

  • AA-batterier, dyrt och träligt att köpa nya

  • Laddbara AA, väldigt billigt och smidigt. 100kr för laddare och 4 batterier. Billigare än DS3

  • Play and Charge. Du får ett laddbart batteri och en sladd, fungerar precis som på PS3 med fördelen att du kan byta batterier när det är slut, PS3-dosorna får du kasta när det batterier är slut. Kostar ungefär samma som en DS3, skiljer några 10:or.

Så vad var det som kostade sa du? En 360-dosa och Play and Charge kostar ungefär samma som en Dual Shock 3, jag skulle vilja påstå att 360s alternativ är bättre då du kan välja och byta batteriet när det är slutkört. Även 360-dosan har fått massa utnämnaden... Att kalla en 14 år gamal design för den bästa är rätt korkat, för det är den inte. En så enkel sak som att styrkorset och vänstra spaken ska byta plats för att det ska bli optimalt verkar Sony missat.

Man kan ju iaf konstatera att folk väljer PS3 för massa konstiga anledningar. MS har äntligen lyckats göra något bra och springer rundor runt PS3 och Wii tillsammans när det gäller spel. Lustigt att folk som tjatade om att PS2 var bäst pga sitt spelutbud för några år sen och att Xboxen tekniska överlägsenhet inte spelade någon roll nu verkar helt glömt att man köper lådorna för att spela.