Permalänk
Medlem

Vlc med h264 som val hackar

Nu viste jag inte var jag skulle lägga denna tråd ligger den fel kan någon admin flytta det rätt.

Det funkar bra på dom flesta codex men när jag väljer h264 som verkar vara ett underbart för att få bra bild kvalitet med låg strömhastighet hackar det någon gång i minuten ibland oftare ibland mer sällan skall tillägga att det ej e bandbredd för jag kör internt och datorn är ny istallerad med alla uppdateringar gjorde jag när jag bytte upp mig .

Trodde detta berodde på min gamla 2.4 amd och ville kunna köra detta så ner till affaren och köpte en amd 64 x2 dual 6000+ med 2 g internt och ett gforce 7600 gs + en ny sata II disk och tänkte nu katten skall det gå men nej då *grrr*

Men nu ligger inte processorn på 100 % utan kanske på typ 50 % på båda kärnorna*ler*.

Men på samma gång när jag fick en disk över så gjorde jag som en vän har tyckt länge prova ubuntu linux tror det hette så och där funkar det utan hack.

Nu kanske ni tycker att jag skall köra linux men vill hest lära mig det först + att jag har en sambo som nog kommer behöva lite övertalning innan *ler*^

Någon som har en lösning på detta problem ???

Sen någon som vet om man på något sätt kan få mail program i linuxen att spara mailen på samma ställe som xp burken så man kan ta emot mailen när man sitter i linux systemet och sen när min sambo kör xp se mailen i outlock eller kanske om man installerar thunderbird i xp ???

Anders

Permalänk
Medlem

Använd inte VLC för hd-material, VLC suger kopiöst hårt. Den kör egna codecs och du belastar ditt system något fruktansvärt mycket mer än med riktiga codecs och en bra mediaspelare. Kör coreavc och haali media splitter, kör mpc eller zoomplayer eller liknande så ska det fungera bättre.

Permalänk
Medlem

Bra tumregel att följa

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag håller totalt med Guzzman, CoreAVC är det som är "snällast" mot din CPU, MPC eller ZP är bra spelare. Men installera som sagt även Haalis splitter och inaktivera MPCs egna. AC3Filter för ljudet blir fint.

Combined Community Pack ger jag inte mkt för, likaså MPlayer som krascha nåt kopiöst när jag skulle använda det på macen.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

VLC är en oerhört kompetent spelare för allt möjligt. Tyvär är h264 implentationen en bra bit långsammare än CoreAVC.

720p h264 smålaggar på min laptop med VLC. Flyter dock fint med CoreAVC i SMP-läge.

Permalänk
Medlem

Ok är förmodligen för okunnig på dessa har laddat hem båda programen men hittar ingenstans som jag kan välja att ta emot strömen från min dream box och inte heller någonstans där jag kan koda om det och ströma det vidare med h264 formatet

Funkar dessa att ta emot en ström via min dreambox och sen conventera strömen till h264 och sända ut det igen på annan port ???

Jag tar emot strömen normalt via en zapstream som det kallat i pli till dreambox på ipnr:portnr

Anders

Permalänk
Hedersmedlem

CCCP ftw! har inget annat att rekommendera än MPC när det gäller mediaspelare.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Jag har laddat hem dom program som ni rekomenderar men hittar ingenstans att ta emot en stream och sen skicka ut det igen med h264.

Anders

Permalänk
Medlem

CCCP kalas fint pack.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

FFdshow tryouts och MPC (antingen MPC eller MPC-HC). Finns inget bättre för uppspelning av H.264 m.m..

http://tibrium.neuf.fr/
http://sourceforge.net/projects/ffdshow-tryout