World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
precis.. och nästan alla kommer ju skapa en death knight, så det kommer bli en hård kamp om plategear både för dps och tanking..

Bara för alla skapar en behöver det inte vara många med i en raid / party.

Permalänk
Medlem

Asså. idag när jag köpte Subscription på wow efter 6mån offline så skulle jag klicka på mount. DC dirren. vad jag en gör. kan ite andvända mitt mount

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabola
Asså. idag när jag köpte Subscription på wow efter 6mån offline så skulle jag klicka på mount. DC dirren. vad jag en gör. kan ite andvända mitt mount

Klicka C -> Pets -> Mounts

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Klicka C -> Pets -> Mounts

never thought about that tnx

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Är verkligen i valet och kvalet om det är värt att köp WotLK eller inte. Hmm, det eller GoW2 antar jag, tufft val :S

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Glyph Fråga

Jag köpte Glyph of shadow Prot.
Minor Glyph
Increases the dur. of shaddow prot and prayer bla bla..
by 10 min...

Sen när jag jag satte in den i Glyphen så blev det bara 5 minuter!! Varför?? Hur...????
Det tråkiga var att jag hade redan en som var på 5 min och ville byta upp mig till den på 10... åså blev det bara 5 min...

Ingen på servern som kan / vill svara .. å gm vägrar svara innom rimlig tid...

Permalänk
Medlem

Att dom har bakat ihop all spelldamage är ju ren skit. So what om man får DE mycket gear sen för att alla redan har det, känns som ett ganska klent argument.

Jag har inte spelat aktivt på runt två år men nu när man kommer tillbaka så känns spelet helt annorlunda. Det är precis som dom har suddat ut allt som gör klasserna unika och tagit bort roller. Nu verkar det som alla ska kunna göra allt. Känns ju som att man inte kan vara unik längre för allt ens klass kan göra kan någon annan också.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKane
Att dom har bakat ihop all spelldamage är ju ren skit. So what om man får DE mycket gear sen för att alla redan har det, känns som ett ganska klent argument.

Jag har inte spelat aktivt på runt två år men nu när man kommer tillbaka så känns spelet helt annorlunda. Det är precis som dom har suddat ut allt som gör klasserna unika och tagit bort roller. Nu verkar det som alla ska kunna göra allt. Känns ju som att man inte kan vara unik längre för allt ens klass kan göra kan någon annan också.

Sant, känner lite så också :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Snark
Sant, känner lite så också :/

mjo.. håller med jag också.. dock har jag inte spelat på några månader (precis börjat igen) .. så har inte hunnit se detta i praktiken än

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Re: Glyph Fråga

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Jag köpte Glyph of shadow Prot.
Minor Glyph
Increases the dur. of shaddow prot and prayer bla bla..
by 10 min...

Sen när jag jag satte in den i Glyphen så blev det bara 5 minuter!! Varför?? Hur...????
Det tråkiga var att jag hade redan en som var på 5 min och ville byta upp mig till den på 10... åså blev det bara 5 min...

Ingen på servern som kan / vill svara .. å gm vägrar svara innom rimlig tid...

Så du hade redan en glyph of shadow protection och trodde genom att sätta dit en likadan så ökade du tiden?
För mig är den iallafall 20 minuter , 10 minuters ökning - kanske ändras i patchen som kommer idag?

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKane
Att dom har bakat ihop all spelldamage är ju ren skit. So what om man får DE mycket gear sen för att alla redan har det, känns som ett ganska klent argument.

Jag har inte spelat aktivt på runt två år men nu när man kommer tillbaka så känns spelet helt annorlunda. Det är precis som dom har suddat ut allt som gör klasserna unika och tagit bort roller. Nu verkar det som alla ska kunna göra allt. Känns ju som att man inte kan vara unik längre för allt ens klass kan göra kan någon annan också.

Känner precis tvärtom...fan va gött o slippa ha femtielva olika gearuppsättningar i sina bags, denna ändring samt möjligheten att växla mellan 2 speccs utan att dra till en trainer o resetta osv är de två klart bästa förändringarna i WOTLK!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bratman
Känner precis tvärtom...fan va gött o slippa ha femtielva olika gearuppsättningar i sina bags, denna ändring samt möjligheten att växla mellan 2 speccs utan att dra till en trainer o resetta osv är de två klart bästa förändringarna i WOTLK!!

dock så kommer ju warlocks, mages, priests, moonkin osv att rolla på samma gear.. så att när du springer i 5man grupper i instancer så kanske det är 2-4 olika cloth-users och de needar på allt... kul?
och gränsen mellan healinggear och dpsgear kommer inte vara lika självklar så det kommer vara dpsspelare som needar på healers loot

och genom detta så blir inte klasserna lika unika som tidigare.. och valen man gör genom att specca visst sätt och samla gear till den typen av spelstil blir inte begränsat... dvs man behöver inte leva samma sätt med sina val man gjort..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Men å andra sidan så droppar det ju dubbelt så mycket gear med spellpower nu så det går väl på jämt ut. Låt säga att tidigare droppade en boss 2 items, en med spellpower och en med healing. Nu så droppar ju samma boss samma items men båda har ju spellpower.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
dock så kommer ju warlocks, mages, priests, moonkin osv att rolla på samma gear.. så att när du springer i 5man grupper i instancer så kanske det är 2-4 olika cloth-users och de needar på allt... kul?
och gränsen mellan healinggear och dpsgear kommer inte vara lika självklar så det kommer vara dpsspelare som needar på healers loot

och genom detta så blir inte klasserna lika unika som tidigare.. och valen man gör genom att specca visst sätt och samla gear till den typen av spelstil blir inte begränsat... dvs man behöver inte leva samma sätt med sina val man gjort..

WoW borde ctrl-c ctrl-v:a WARs system där alla får gear-drops indviduellt. Det är ju ändå bara klagomål om gear-drop hela tiden.
BTW hållar jag på att falla dit igen. Känns som jag när som helst kommer dra igång WoW igen. Behöver styrka att motstå....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
WoW borde ctrl-c ctrl-v:a WARs system där alla får gear-drops indviduellt. Det är ju ändå bara klagomål om gear-drop hela tiden.
BTW hållar jag på att falla dit igen. Känns som jag när som helst kommer dra igång WoW igen. Behöver styrka att motstå....

Kämpa inte emot.. då tar beroendet dig med våld istället.. bara slappna av och starta upp spelet... jag vek mig här om dagen, kollappsade, installerade wow igen, la upp subscription och började spela..
Kanske återgår till WAR igen efter jag nått lvl80 i wow..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Vilka skickar ut så man har WotLK den 12:e?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Glyph Fråga

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Så du hade redan en glyph of shadow protection och trodde genom att sätta dit en likadan så ökade du tiden?
För mig är den iallafall 20 minuter , 10 minuters ökning - kanske ändras i patchen som kommer idag?

Japp idag när jag loggade in så blev det 10 min,,, kanske var en bugg....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
Vilka skickar ut så man har WotLK den 12:e?

När jag beställde Originalet och TBC från webhallen så fick jag dem dagen innan.
Och för er som är intresserade, sidan över butiker som har natt öppet på releasedagen är uppe nu.
http://media.wow-europe.com/wrath/midnight-opening/en/index.x...

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem

Letar efter en bra server att flytta till, nu innan Wotlk. Den ska ha runt 50-50 Horde/Alliance-ratio, helst ingen kö till Battlegrounds och en del bra PVE-guilder (Alliance). Den ska inte vara öde heller, gärna full så länge det inte är kö.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Letar efter en bra server att flytta till, nu innan Wotlk. Den ska ha runt 50-50 Horde/Alliance-ratio, helst ingen kö till Battlegrounds och en del bra PVE-guilder (Alliance). Den ska inte vara öde heller, gärna full så länge det inte är kö.

stormscale, höhö

Visa signatur

mjau

Permalänk

12 levlar kvar till 55 och man kan vänta på WOTLK så man kan göra sig en Death Knight, som alla andra ^^ Sjukt drygt att levla =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
stormscale, höhö

Spelar på Stormscalel redan, men jag klarar inte av folket. Har varit här sen dag ett, fast det känns inte som samma server nu längre.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Sylvanas är väl stor. Lite bättre PvE guilder på alliance sidan, eller jävligt mycket bättre. Vet ju inte hur mycket du spelar men Method kör ju där bl.a. :> Ungefär 10 guilder där som dödat Kil'jaeden, 7 av dem är allyguilder.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Hm, ska man köpa wotlk eller sluta spela efter 3år, tycker ni?
Man börjat tröttna på wow, men får isåfall hoppas att det nu blir mer som pre-tbc. Sen kan jag inte bestämma mig om jag ska spela horde eller ally, blir galen :S

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk

Sylvanas är Full, 400 - 500 i kö varje kväll. Spelar Horde där så!
Knappt inga köer till Bgs.

En bra server ur både Pve och Pvp synpunkt.

Permalänk
Medlem

Silvermoon då, kanske också full, ingen aning men av dem 100 bästa guilderna så är 87 ally. Kanske lite tråkigt men du lär ju aldrig bli gankad.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

btw, är det någon som vet hur man tar screenshots utan att de skalas ner i screenschot mappen?

om jag tex tar ett screenshot med "print screen" knappen så hamnar den ju i wow mappen, nerskalad...

Hur tar man i full-res? jag vet att jag har gjort det förut men kommer inte ihåg hur hehe...

Någon som vet?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
btw, är det någon som vet hur man tar screenshots utan att de skalas ner i screenschot mappen?

om jag tex tar ett screenshot med "print screen" knappen så hamnar den ju i wow mappen, nerskalad...

Hur tar man i full-res? jag vet att jag har gjort det förut men kommer inte ihåg hur hehe...

Någon som vet?

fraps ?

Permalänk
Medlem

Jag brukar PrtSc å sen klistra in i paint å då blir det ju hela bilden... eller?

Permalänk
Medlem

Jag gör också precis som Hygglo säger. Det funkar väll?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"