World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
Hm, ska man köpa wotlk eller sluta spela efter 3år, tycker ni?
Man börjat tröttna på wow, men får isåfall hoppas att det nu blir mer som pre-tbc. Sen kan jag inte bestämma mig om jag ska spela horde eller ally, blir galen :S

Hoppas och tror verkligen inte wow blir mer pre-tbc, har nu Blizzard gjort allt för att spelet skall bli mer casualvänligt ( för att därmed locka en bredare kundkrets ) så lär de inte ändra detta genom att gå tillbaka till ett system som endast gynnade "harcore" spelarna.

Wow är kanon nu, man kan faktiskt kombinera spelet med ett socialt liv och arbete och samtidigt hänga med hyffsat i utvecklingen ingame ( självklart har "hardcore" spelarna fortfarande ett försprång såsom sig bör men det är inte längre "allt eller inget" som det var pre-tbc )

Kan tillägga att jag själv var med i "hardcore" skaran pre-tbc vilket resulterade i dålig sömn ett obifintligt socialt liv och närpå ett brutet förhållande.

Heja blizzard , heja Casuals!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Jag brukar PrtSc å sen klistra in i paint å då blir det ju hela bilden... eller?

ah haaa bra idee skall testa det tack

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

tråkigt att det knappt finns något unikt med klasserna kvar i wow.. alla klasser börjar få mer och mer av varandra abilities ... hörde massa igår.. kommer dock inte ihåg allt.. men t.ex droods har fått revive.. paladins fått instant på nån ability så den blir som warriors execute osv.. för övrigt så har pala retri blivit total imba och vinner damge-done i raider osv utan problem.. pratade med en kille som körde BT med kara-gear och kom top3 på dps som retri.. testar aldrig blizzard klasserna när de gjort några ändringar?
Blev en minimal nerf på retripalas nu senast.. men ingen dramatisk ändring.. fortf obalanserad.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
tråkigt att det knappt finns något unikt med klasserna kvar i wow.. alla klasser börjar få mer och mer av varandra abilities ... hörde massa igår.. kommer dock inte ihåg allt.. men t.ex droods har fått revive.. paladins fått instant på nån ability så den blir som warriors execute osv.. för övrigt så har pala retri blivit total imba och vinner damge-done i raider osv utan problem.. pratade med en kille som körde BT med kara-gear och kom top3 på dps som retri.. testar aldrig blizzard klasserna när de gjort några ändringar?
Blev en minimal nerf på retripalas nu senast.. men ingen dramatisk ändring.. fortf obalanserad.

Men som det är sagts tusentals gånger av blizzard så är dom nuvarande talents gjorda och balanserade för lvl 80 inte 70. Så inget QQ än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan-Dan1el
Men som det är sagts tusentals gånger av blizzard så är dom nuvarande talents gjorda och balanserade för lvl 80 inte 70. Så inget QQ än.

hehe.. svårt att hålla kritiken tillbaka

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan-Dan1el
Men som det är sagts tusentals gånger av blizzard så är dom nuvarande talents gjorda och balanserade för lvl 80 inte 70. Så inget QQ än.

Förutom att det faktiskt inte är balanserat på level 80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
hehe.. svårt att hålla kritiken tillbaka

Du har 100% rätt att klaga precis som alla betalande kunder.

Dock dom bestämmer själv om dom orkar lyssna på dig eller inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Förutom att det faktiskt inte är balanserat på level 80.

Det är snarare så att talents/abilities balanseras för lvl80.
Med andra ord så är det fortfarande WIP.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
tråkigt att det knappt finns något unikt med klasserna kvar i wow.. alla klasser börjar få mer och mer av varandra abilities ... hörde massa igår.. kommer dock inte ihåg allt.. men t.ex droods har fått revive.. paladins fått instant på nån ability så den blir som warriors execute osv.. för övrigt så har pala retri blivit total imba och vinner damge-done i raider osv utan problem.. pratade med en kille som körde BT med kara-gear och kom top3 på dps som retri.. testar aldrig blizzard klasserna när de gjort några ändringar?
Blev en minimal nerf på retripalas nu senast.. men ingen dramatisk ändring.. fortf obalanserad.

Aja sluta klaga på Pala. har sjlv lirat paladin hela TBC och då har dom inte varit OP nån stans. bra att dom får en buff nån gång. men en liten nerf kan dom få. inte meningen att alla andra klasserna ska vara mera OP en paladin. så jag tycker paladins är bra som dom är

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Har nu börjat med en warlock också, dock bara level 14 än så länge, eftersom jag prioriterar mer min mage (menar klassen) just nu, som är lvl 39.
Men i låga level verkar warlocken riktigt bra, som level 12 så tog jag solo hogger, nu dog demonen, men hade nog klarat om inte det fanns en björn också som attackerade. Och som level 13 så klarar man bra 4 level högre mobs. Det hade aldrig min warrior gjort.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Har nu börjat med en warlock också, dock bara level 14 än så länge, eftersom jag prioriterar mer min mage (menar klassen) just nu, som är lvl 39.
Men i låga level verkar warlocken riktigt bra, som level 12 så tog jag solo hogger, nu dog demonen, men hade nog klarat om inte det fanns en björn också som attackerade. Och som level 13 så klarar man bra 4 level högre mobs. Det hade aldrig min warrior gjort.

Warlocks är en mycket starkare solo-klass än warrior, när du kommer upp i level kan du lätt chaindotta upp massor av mobs och draintanka dom och komma ut med ~80% mana/hp.
Problemet med warlocks (i mitt tyckte) är att det blir lite för lätt, man behöver inte engagera sig så mycket för att smälta ansikten.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Warlocks är en mycket starkare solo-klass än warrior, när du kommer upp i level kan du lätt chaindotta upp massor av mobs och draintanka dom och komma ut med ~80% mana/hp.
Problemet med warlocks (i mitt tyckte) är att det blir lite för lätt, man behöver inte engagera sig så mycket för att smälta ansikten.

samma sak med hunters.. de 2 klasserna är utan tvekan lättaste klasserna att spela solo med.. hunters är nog ännu bättre.. minns hur lätt det var att döda elite / rare-mobs som va 3-4 lvlar över en själv.. minns att jag dödade en rare-mob i duskwood som var 6lvlar högre än mig själv.. tog 3 försök och 1 death.. men det gick
Man ser ju dessutom att det oftast brukar vara hunters / warlocks och druids som vinner i lvl:ings tävlingen på en nystartad server.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Bra ställe att farma på som protection warrior i väntan på wotlk?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Jag brukar PrtSc å sen klistra in i paint å då blir det ju hela bilden... eller?

Så man gjorde förut när printscreens blev .tga filer.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redruM
Bra ställe att farma på som protection warrior i väntan på wotlk?

tjaaa. varför inte respecca dps inför levlingen 70-80 och farma va du vill i väntan??

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Jag brukar farma i Death´s Door i Blade Edge , bra med mark of sargers & fel armament som e lätt å sälja på AH

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
tjaaa. varför inte respecca dps inför levlingen 70-80 och farma va du vill i väntan??

Tror jag kommer köra en del instance lvling och dels gör faktist protection helt ok skada samt minimal downtime. Men hmm nog allt är det lockande att gå berserk med två fet 2H-vapen =P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redruM
Tror jag kommer köra en del instance lvling och dels gör faktist protection helt ok skada samt minimal downtime. Men hmm nog allt är det lockande att gå berserk med två fet 2H-vapen =P

mm ser faktiskt riktigt grymt ut med titan grip.. är själv bara en lvl20 warr än så länge.. startade nytt efter några månader utan wow

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Någon som har en bra build för ett levla en rogue från 60-70 och sedan till 80 också efter expansionen. Jag har bara kört rogue innan till lvl30 för flera år sedan men ska spela på en 60 nu och har ingen aning om vilken build jag ska ha. Tipsa gära om hur jag ska börja vid 60 och sen lägga poängen upp till 70.

Tänkte kanske börja såhär: http://wotlk.wowhead.com/?talent=f0xZMgVb0bxqru0LZx

Bra eller anus?

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
samma sak med hunters.. de 2 klasserna är utan tvekan lättaste klasserna att spela solo med.. hunters är nog ännu bättre.. minns hur lätt det var att döda elite / rare-mobs som va 3-4 lvlar över en själv.. minns att jag dödade en rare-mob i duskwood som var 6lvlar högre än mig själv.. tog 3 försök och 1 death.. men det gick
Man ser ju dessutom att det oftast brukar vara hunters / warlocks och druids som vinner i lvl:ings tävlingen på en nystartad server.

Jag har levlat upp en hunter, warlock samt druid och jag tycker fan att druiden tar priset. man gör bra damage, har enorm utility och kan alltid hoppa ut och hela sig när det börjar bli lågt. Ingen downtime alls sålänge man inte chainpullar varje jävla pull med bearform.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKane
Någon som har en bra build för ett levla en rogue från 60-70 och sedan till 80 också efter expansionen. Jag har bara kört rogue innan till lvl30 för flera år sedan men ska spela på en 60 nu och har ingen aning om vilken build jag ska ha. Tipsa gära om hur jag ska börja vid 60 och sen lägga poängen upp till 70.

Tänkte kanske börja såhär: http://wotlk.wowhead.com/?talent=f0xZMgVb0bxqru0LZx

Bra eller anus?

Antingen http://wotlk.wowhead.com/?talent=f0xZMgAz00xqru0goo eller specca ner till killing spree direkt och sen ta malice och relentless strikes på vägen till 70.
Killing spree är förövrigt väldigt trevlig i kombination med blade flurry.

Permalänk
Medlem

Är killing spree nödvändig om man attackerar single targets eller missförstår jag abilityn?

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem

http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=276788003&po...

I den här tråden står det hur man ändrar sina screenshots så de sparas i .tga format och får bättre kvalite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKane
Är killing spree nödvändig om man attackerar single targets eller missförstår jag abilityn?

Står ju "Can hit same target multiple times", så om det bara finns 1 fiende i närheten så blir det ju 5 snabba attacker på bara honom.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Ingår det en månads speltid i Burning Crusade? Eller bara i originalet?

Är lite nyfiken på det här boost-systemet som jag hört rykten om ifall man blir rekryterad av någon? Hur går det till?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Ingår det en månads speltid i Burning Crusade? Eller bara i originalet?

Är lite nyfiken på det här boost-systemet som jag hört rykten om ifall man blir rekryterad av någon? Hur går det till?

Ingen speltid, du köper helt enkelt materialet från BC, inget mer. Blev besviken jag med.

Den andra frågan kan jag dock inte svara på, inte så insatt, tidsbrist fick mig att frysa kontot innan det där kom igång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Ingår det en månads speltid i Burning Crusade? Eller bara i originalet?

Är lite nyfiken på det här boost-systemet som jag hört rykten om ifall man blir rekryterad av någon? Hur går det till?

För att få xp-boost måste du lira med den som bjuder in dig med RAF.

https://www.wow-europe.com/character/recruit-a-friend.html

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKane
Är killing spree nödvändig om man attackerar single targets eller missförstår jag abilityn?

Om du spelat Juggernaut i DOTA, så fungerar attacken som Omnislash, fast utan odödlighet då

Permalänk
Medlem

Nu har jag fixat Ambassador-titeln, jag behövde inte skänka några större mängder cloths. Jag märkte att man ibland får reputation med flera faktioner även om det inte står det. Jag hade t ex. satt Thunder Bluff som experience bar och när jag lämnade in ett quest där det stod att jag fick 125 rep med Silvermoon City såg jag på baren att TB ökade med lika mycket men inte varje gång. Med Questhelper är det lätt att nöta igenom alla lowbie-quests man aldrig gjorde när man levlade.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Kollade lite på Glyphs i wow igår.. och vafan.. är detta ett skämt eller?? hur störda grejer är det inte lagt till där?? Måste väl finnas nån typ av hake, downside eller att de inte alltid fungerar? Jag kollade inte på så många.. men vissa gjorde ju verkligen störda förbättringar... hur fan har de tänkt att de ska kunna balansera allt detta skit de kastat in i wow??? jag ser det som en förstörelse... glyphs kommer ju styra PvP i wow... som om det inte var tillräckligt att de gjort så ingen klass är unik längre..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv