Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bilder på Asus Maximus II Formula

Permalänk
Melding Plague

Bilder på Asus Maximus II Formula

Färsk information om ett P45-baserat moderkort från Asus har läckt ut på nätet. Det handlar om R.O.G Maximus II Formula, en uppföljare till den mycket omtyckta Maximus Formula.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snyggt kort! gillar lösningen på kylningen.

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk

Lite konstigt att Asus tar hjälp av Creative med ljudkortet nu när de har blivit direkt konkurrenter?

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

nice!

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Proffsmoddare

Måste instämma, väldigt snyggt kort.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Inaktiv

Vackert kort. Skule nog vilja ha ett sånt här, beroende på hur det presterar.

Permalänk
Hjälpsam

Ja det var verkligen en läcker design verkar välbyggt också, synd bara att det följde med ett ljudkort från Creative.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Vill HA! Alltid älskat Asus framföra alla andra tillverkare.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Bland de snyggaste jag sett, men priset lär ju vara mindre roligt

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Inget DDR3 minnes stöd? :S

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Inget DDR3 minnes stöd? :S

Formula = DDR2
Extreme = DDR3
så har det åtminstone varit senaste tiden med Asus ROG

Permalänk
Medlem

Maximus II Formulera ? står så i brödtexten

heter det formulera eller formula ?

Edit: ingress heter det kanske

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Asså är det bara jag som tycker att Asus moderkort saknar det enda viktiga hos ett moderkort? Typ stabilitet, "billigt-men-bra", som en DS3a o sånt? Allt godis medföljer ju, t.ex. ett tufft ljudkort som är externt för att det ser sexigare ut, och det känns som de gör kylningen så snygg som möjligt istället för så effektiv som möjligt. Har läst skit många Asuskort som överhettas, antagligen nForce då.

Bara min åsikt om dom...

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

De va ju vackert att se på... MEN presterar de lika vackert?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Inaktiv

Kass. Täck hela plattan med kylflänsar så kan det bli något..

Ertan

Jag håller med dig där. Ägde för länge sedan ett Asus P2B eller något, till en Pentium II, som var helt underbart stabilt och krånglade verkligen aldrig.

Men sedan dess har jag i princip bara haft problem med Asus med dess brister på stabilitet.

Edit; har i princip haft problem med ALLA moderkort sedan Penitum II var på tapeten. Alltid konflikter, kassa BIOS, datakorruptioner, blåskärmar, höga temperaturer, you name it..

Permalänk
Medlem

16 fas - helt sjukt alltså :D.

Visa signatur

e6600 @ 3000Mhz - AC Freezer 7 - P5b - OCZ SLi-Ready 4096 MB PC6400 - XFX 8800GT @ 690Mhz - vf900 - Corsair 450vx - 500 + 250 GB Samsung SATA - 250 GB PB USB - Gigabyte Poseidon - 22" Acer

Permalänk

det blev inga nyheter om amds

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=347277

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Om man tittar kring den övre PCI express x1 porten ser man en sladd. Är det till en fläkt för nordbryggan måntro?

Permalänk
Medlem

det är till dendär lilla lysande lampan (rog)

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Avstängd

Ytterligare bevis på att ett modekort kan vara vackert

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Avstängd

Otroligt snyggt kort

Permalänk
Medlem

blir nog en sådan när jag kirrar ny rig nu i sommar/höst :>

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Medlem

Ofta man behöver anslutning för 8st fläktar på moderkortet O.o, lär inte bli så kul kabeldragning av det.

Edit: 8st var det.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muppens
Ofta man behöver anslutning för 7st fläktar på moderkortet O.o, lär inte bli så kul kabeldragning av det.

Absolut för många än för få, bara irriterande att behöva dra kablar över hela moderkortet.

Permalänk
Medlem

Hade det inte varit billigare att integrera något av sina egna kort?
Eller är det budget X-Fi i förklädnad...?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Hade det inte varit billigare att integrera något av sina egna kort?
Eller är det budget X-Fi i förklädnad...?

Antagligen. Bara jämför storleken här med ett riktigt X-Fi t.ex. Inte ens hälften så stort dvs. mycket mindre komponenter som gör sitt jobb iaf. Asus har väl tagit kärnan från Creative och mixat den med deras egna komponenter eller något.

Permalänk
Medlem

Och som vanligt går man ju o öppnar varje sidodörr i ett chassi för o kolla hur ett moderkort ser ut, eller hur?
Visst ser det bra ut, men hur nödvändigt är det egentligen? o.O
Ajja får väl hoppas det presterar bra också annars är ju designen ogjort arbete.

Permalänk

Gillar kylningen på den, resten bryr jag mig inte vidare mycket om dock. Är inte kunnig med överklockning utan vill bara ha en sval och tyst dator.

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Medlem

"Nu har Asus tagit hjälp av Creative för att förbättra det." - Tillåt mig skratta, sen när förbättrar man någonting när man tar in Creative i leken? Varför inte slänga med en minskad modell av sitt egna Xonar-kort istället, då hade man kanske fått se på stabilt, bra ljud till skilldnad från Creatives sorgliga ursäkter till drivrutiner.

Sen är det tydligen bara jag som är less på dessa fåniga namn dagens tillverkare ger sina kort "Maximus Mega Super Duper Formula Extreme Striker Turbo Force" osv osv. Men fjortisarna lär ju älska det, inte minst ihop med den designen, vem behöver groteskt stora kylflänsar som tar upp en massa plats för viktigare saker, jag personligen föredrar fler PCI-platser och möjligheten att lätt kunna ta loss flänsarna till förmån för vattenkylning, som är att föredra om man ska klocka lite hårdare, nej, gimmickkort säger jag.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Om det klockar bra , är stabilt och håller någolunda bra temps så blir det ett sånt till sommar xD

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi