Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=30780
Senaste nytt om wind torde vara intressant för alla Sweclockers. En över/underklockningsknapp har bekräftats. Är datorn ansluten till ett eluttag överklockas processorn med 20% och går den på batteri så klockas processorn ner och skärmens ljustyrka minskas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Mcdee
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=30780
Senaste nytt om wind torde vara intressant för alla Sweclockers. En över/underklockningsknapp har bekräftats. Är datorn ansluten till ett eluttag överklockas processorn med 20% och går den på batteri så klockas processorn ner och skärmens ljustyrka minskas.

För senaste nytt om MSI wind finns ju också http://www.msiwind.net

EDIT: och här är en ny video på MSI WIND:
http://crave.cnet.co.uk/video/0,139101587,49297131,00.htm?pla...

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk

Det blir en MSI Wind tror jag, är lönen kommer i slutet av Juni. Den lär väl ha börjat säljas i Schweden då va?

Permalänk

Har msi samma strategi som asus så är det snarare så att du kan hoppas hitta den under julgranen. Eller om du menar Schweden som i Tyskland så ja, det finns nog en möjlighet till det.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Imorgon släpps den officiellt! Fyfan va taggad jag är. Synd bara på att de/den första batchen har bara 3-cells batteri. Men fyfan ad snygg den är. Frågan är bara vilka färg man ska ha, choices, choises, choises.

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViXoN
Imorgon släpps den officiellt! Fyfan va taggad jag är. Synd bara på att de/den första batchen har bara 3-cells batteri. Men fyfan ad snygg den är. Frågan är bara vilka färg man ska ha, choices, choises, choises.

Läste nånstans att den första batchen som sagt släpps med 3-cellsbatteri för det är brist på celler för tillfället, men Wind kommer att komma med 6-cells inom en snar framtid. Om källan är korrekt, vill säga (kommer inte riktigt ihåg vart jag läste det)...

Visa signatur

Genius may have its limitations, but stupidity is not thus handicapped.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViXoN
Imorgon släpps den officiellt! Fyfan va taggad jag är. Synd bara på att de/den första batchen har bara 3-cells batteri. Men fyfan ad snygg den är. Frågan är bara vilka färg man ska ha, choices, choises, choises.

Vet du var den kommer att släppas först?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Vet du var den kommer att släppas först?

Vet inte om den släpps hos butiker så, men dom ska väl släppa den officiellt på Computex i Taipei som började idag om jag förstått det rätt

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Vet inte om den släpps hos butiker så, men dom ska väl släppa den officiellt på Computex i Taipei som började idag om jag förstått det rätt

Då kan man väl räkna med Sverige-premiär juli/augusti kanske...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Vad jag fatta så har alla MSI Wind med Win XP 6-cells batteri och alla Linux 3-cells.
Eller har jag fel?

Någon som har något nytt på när Wind dyker upp officiellt i Sverige?
Vet inte om jag ska beställa nu eller vänta på en med svenskt tagentbord dyker upp.

Om någon har fått hem sin MSI Wind, så får ni rapportera lite hur det går att göra lite olika program. Word, MediaPlayer, StarCraft, BF1942 m.f.l.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

recension:
http://www.laptopmag.com/review/laptops/msi-wind.aspx

4.5/5

Dold text
Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Har sett båda sidorna innan och ingen av dem svar på mina frågor.

Inget datum för Sverige och 611 i 3DMark säger inte så mycket.
Men jag läse att någon körde Warcraft3 på Asus Eee och de e ju liknande prestanda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Har sätt båda sidorna innan och ingen av dem svar på mina frågor.

Inget datum för Sverige och 611 i 3DMark säger inte så mycket.
Men jag läse att någon körde Warcraft3 på Asus Eee och de e ju liknande prestanda.

Kanske denna review kan svara på några frågor.
http://www.laptopmag.com/review/laptops/msi-wind.aspx

Det är den som rezuth länkade till.
Men den har ju filmer, tester osv, borde väl klara upp det mesta.

Annars känn lugnet, fler tester kommer nog under dagen.

Visa signatur

no signature.

Permalänk
Medlem

Det verkar som att MSI har tabbat till sig och placerat Fn-knappen längst ut till vänster och control-knappen innanför. Jag har sett andra datorer som har det på detta viset, men vem är det som faktiskt vill ha det så? Det är nåt fruktansvärt jobbigt tycker jag. Jag menar, hur ofta använder man Fn i förhållande till Ctrl?

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Hittade MIS Wind på en finsk sida:

http://www.elektroni.fi/?product=12183

Billigast MSI Wind med WinXP som jag hittat!

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha den med en SSD...

Visa signatur

Genius may have its limitations, but stupidity is not thus handicapped.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Det verkar som att MSI har tabbat till sig och placerat Fn-knappen längst ut till vänster och control-knappen innanför. Jag har sett andra datorer som har det på detta viset, men vem är det som faktiskt vill ha det så? Det är nåt fruktansvärt jobbigt tycker jag. Jag menar, hur ofta använder man Fn i förhållande till Ctrl?

Jag har för tillfället en fujitsu siemens lifebook och den har precis likadant..
FNknapp längst till vänster och CTRL innanför.

Före denna hade jag en HP Compaq laptop, den hade tvärt om.
Ctrl till vänster sen FN knappen.

Och helt ärligt, det är en ren vanesak. Det tar kanske 1v så har man vant om sig. Absolut inget jag skulle kalla tabba sig därmemot.
Verkar ju vare 50/50 på hur dem placerar FN knappen tillverkarna emellan.

HP-Compaq - CTRL vänster
Acer - CTRL vänster
Fujitsu Siemens - FN vänster
Lenovo - FN vänster
....

Visa signatur

no signature.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoterNet
Jag har för tillfället en fujitsu siemens lifebook och den har precis likadant..
FNknapp längst till vänster och CTRL innanför.

Före denna hade jag en HP Compaq laptop, den hade tvärt om.
Ctrl till vänster sen FN knappen.

Och helt ärligt, det är en ren vanesak. Det tar kanske 1v så har man vant om sig. Absolut inget jag skulle kalla tabba sig därmemot.
Verkar ju vare 50/50 på hur dem placerar FN knappen tillverkarna emellan.

HP-Compaq - CTRL vänster
Acer - CTRL vänster
Fujitsu Siemens - FN vänster
Lenovo - FN vänster
....

Okej, CTRL-Fn-omplaceringen kan jag leva med. Men när vissa får för sig att flytta högra SHIFT-knappen längst bort så att man måste sträcka fingrarna får att komma åt den...

Visa signatur

Genius may have its limitations, but stupidity is not thus handicapped.

Permalänk

borde det inte gå att ställa om så ctrl och fn byter plats? om man kan ändra tangentbordslayout så borde man kunna byta plats på två tangenter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Mcdee
borde det inte gå att ställa om så ctrl och fn byter plats? om man kan ändra tangentbordslayout så borde man kunna byta plats på två tangenter?

Jag misstänker att FN-knappen är styrd delvis av hårdvaran. T.ex. så kan du ställa ner och upp ljuset på skärmarna på laptops även om du inte läddat nåt operativsystem ännu.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Hittade MIS Wind på en finsk sida:

http://www.elektroni.fi/?product=12183

Billigast MSI Wind med WinXP som jag hittat!

Och hur förstår man vad man klickat på??? =|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jouh
Och hur förstår man vad man klickat på??? =|

Bilden säger en del...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Bilden säger en del...

Jag syftade på hur man beställer...

Permalänk
Medlem

translate.google.com sedan tryck in hemsidan, så blir det lite lättare. > http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.elek...

Jag har sett en röd version också, utöver standard färgerna. Hoppas den kommer i alla pastellfärger.

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jouh
Och hur förstår man vad man klickat på??? =|

Man har en finne på jobbet

Permalänk
Medlem

Måste dock påpeka: DEN FÖRSTA BATCHEN AV WIND KOMMER HA 3CELLS BATTERIER. Detta på grund av branden som skedde för ett tag sedan i en batteriefabrik (LG:s om jag inte minns fel).

Det är som om någon påpekade olika specs på Linux och WinXP versionerna, till exempel så har Linux inte bluetooth.

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND