Permalänk
Medlem

Temperaturer på Gigabyte p35 ds3r

Tjena

Jag har precis köpt nya delar och när jag skulle testa load temperaturen så märkte jag att en temperatur märkt system steg till väldigt högt. Den låg runt 40°C i idle och sen steg den nästan till 60°C i load, så jag tog och moddade fast en 80mm fläkt riktat mot nordbryggan(p35). Nu ligger den på kanske 35°C idle men det konstiga är att system temperaturen går fortfarande upp till kanske 55°C i load, så jag undrar nu om system är det samma som chipset eller om sensorn sitter någon annanstans.

Pga detta så har jag inte vågat köra Orthos längre än 10min, för jag är rädd att jag ska ha sönder något.

Permalänk
Medlem

Mjau Processorn från amd pallar max 90 gerade rså tror itne att det kan vara alvarligt min nord brygga är på 70 grader load

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosen70
Mjau Processorn från amd pallar max 90 gerade rså tror itne att det kan vara alvarligt min nord brygga är på 70 grader load

Keh?

Permalänk
Medlem

Köpte en Zalman 9500AT idag och det verkar som om det hjälpte system-tempen också, nu ligger den på 32°C i idle. Prövade förut med Prime95 och då gick den aldrig över 50°C, jag nöjer mig med det.

Låter inte som en bra idé att låta den bli 70°C, hur gör man då? Tejpar igen alla ingångar i chassit?