Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av club01
Ja nu pratade jag ju inte om själva telefonen utan bara kameran. Och om vi pratar kameran så vinner C905. Men själva telefonen ska jag inte säga så mycket om. Har inte testat LGn så mycket för att säga nått. Dock rätt rolig telefon. Men skärmen var i de absolut segaste laget för att jag skulle kunna skaffa en.
//Club01

skärmen är inte alls seg! den reagerar på en gång närj ag trycker fingret på den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Det var därför som jag skrev: "Imageshack eller liknande"

Det är ändå nästan inga detaljer som försvinner om du förminskar bilderna till 5Mp, och då passar dom troligtvis för imageshack.

Däremot är det i princip helt omöjligt att avgöra hur bra en kamera är då korten är förminskade till <300Kp

jadu använder du någonsin en bild på 8mp? nej tror inte de. jag tar mindre format och kollar hellre på hur ljuset. focusen hur bra kameran är på nära håll etc.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

faktiskt håller med där vafan fotar aldrig i 8 ...vill ha 1 mega...

Permalänk
Avstängd

jag vill ha typ 2-3 mp med tanke på min storlek på skärmen:P

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Mjo men de är ju så smart idag att bilderna anpassar sig. Så de är klart att man alltid fotar i 8mp eller så stort man kan. Då har man ju mycket större möjlighet att redigera bilden i efterhand och klippa o klistra.
Men sen om det är svårt att ladda upp bilderna på sidor är ju en annan grej. Men ja för eget bruk så fotar man väll alltid i högsta möjliga. Om man inte har väldigt dåligt med utrymme kanske.
Bildkvaliten blir ju som sagt var den samma.
//Club01

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf

jadu använder du någonsin en bild på 8mp? nej tror inte de. jag tar mindre format och kollar hellre på hur ljuset. focusen hur bra kameran är på nära håll etc.

Hört talas om brus? Brusreducering?

Sedan är skärpan svår att avgöra då du har kort i VGA upplösning.

Onödigt köp enligt mig om man inte använder högre upplösning. En iphone/HTC hade varit ett smartare köp..

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Hört talas om brus? Brusreducering?

Sedan är skärpan svår att avgöra då du har kort i VGA upplösning.

Onödigt köp enligt mig om man inte använder högre upplösning. En iphone/HTC hade varit ett smartare köp..

Vga upplösning är 640x480 eller vad det är igen. mina bilder är typ ca 1300 när jag har dragit ner dom. Antingen har du väldigt stora problem med ögonmåttet eller vet jag inte vad.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Vga upplösning är 640x480 eller vad det är igen. mina bilder är typ ca 1300 när jag har dragit ner dom. Antingen har du väldigt stora problem med ögonmåttet eller vet jag inte vad.

Jävlar du, förlåt..

Jag var inne på min Acer aspire one med firefox och där var bilderna förminskade av någon anledning. Dom gick heller inte att se i full upplösning

Än en gång förlåt

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Samma fel igen nu hör jag inte igen via earphone nej nu får det vara nog SONY ERICSSON vafan är det för skitmobil..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infreeze
Samma fel igen nu hör jag inte igen via earphone nej nu får det vara nog SONY ERICSSON vafan är det för skitmobil..

därför övergav jag se :/

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Att earphone slutar fungera verkar vanligt fel på C905, inte mkt att göra, bara skicka in den.. Design fel, och du är inte ensam om det..

Föresten vilken vecka är din tillverkad?

Visa signatur

------------

Permalänk
Avstängd

min lilla historia från se mobiler dom senaste 2 åren är. en w380i harj ag för mig det var. själva luckan man drog upp var väldig ohållbar den blev snabbt glapp. den stängde av sig då och då . min syster har en sån också samma fel där.

k700i tror jag det är. Den är väldigt seg. stänger av sig själv. kamera skyddet gick sönder så jag kan inte ta foton med den.

sen hade jag en w580i knapparna gick sönder på en gång. mobilen blev seg att dra upp. jag har typ 5 vänner som har denna mobil. alla deras knappar har gått sönder. om man råkar tappa den kanske 10-20cm så går mobilen i 100 delar.

min brors tant har en w902 den stänger av sig själv i kyla. den kan bli väldigt seg.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Kaz : hur ser man vilken vecka?

jag vet , rätt många har haft det liksom nu så , ska vända mig direkt till sony ericssons egen verkstad istället, som sagt den höll i 6 dagar fick fan den nya telefonen 11 december!!!!!! 2 telefoner och samma fel...idioter!!

Permalänk

Hmm när man laddar ner kartor till telefonen(via wayfinder´s map loader), funkar det verkligen så att den EJ tar emot data eller annat från weben/wapen? Det verkar som att man måste ha kontakt med webben/wappen/sateliterna för att den ska ladda igång kartorna. Vad tror ni?

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk

Är det styrspak typ den som sitter på k800/810 eller är det styrplatta?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Hmm när man laddar ner kartor till telefonen(via wayfinder´s map loader), funkar det verkligen så att den EJ tar emot data eller annat från weben/wapen? Det verkar som att man måste ha kontakt med webben/wappen/sateliterna för att den ska ladda igång kartorna. Vad tror ni?

Förstår inte riktigt vad du menar men för att ha kartor i både Google maps och Wayfinder så måste man ju vara ansluten till internet på telefonen?
Den laddar ju kartorna allt eftersom. Sateliterna däremot laddar den inga kartor från. Dom bara sätter ut position.
Men jag tycker dock att båda tjänsterna funkar väldigt dåligt. Googlemaps tar en hel evighet på sig att hitta vart man är exakt. Den vill bara sätta ut en ungefärlig position. Ibland får jag se exakt. Lika så Wayfinger tycker jag går bra mycket segare än på min P1i som jag använde Wayfinder med före.

Sen kan jag även passa på att från om det är någon som vet vad den här tjänsten "Statusinfo" är förnått? Jag startar det och den bara står och tuggar men det händer inget. Jag har antagit att det är nått så man kan se hur många sateliter man är ansluten till och hittar? Men jag tycker den borde göra nått mer?
Sen även det här med "Assisterad start" Man kan välja i sitt eget nät eller alla nät där. Kostar det extra att ha den så den väljer från alla nät? Går nämligen bra mycket snabbare att hitta min position i Googlemaps då.
//Club01

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Alltså he, den dära assisterd start andvänds väl om man har wlan igång..så att den inte tankar informationen ifrån 3g nätet väl..

Permalänk
Medlem

infreeze.

När du tar bort batteriet, så ser du vilket vecka den är tillverkad..

Fast när man använder GPS och Wayfinder maploader, så kopplas den ändå upp till nätet, dock ska man spara mera data pga att kartor redan sparat på minnes kort, men som sagt den kopplar ändå upp sig..

Assisterad start går via nätet då ska det gå snabbare att hitta satelliten, jag har den av, funkar som sagt lika bra..

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

Är det ingen som har upptäckt nått skumt med batteriet på sin C905? Köpte nämligen den här telefonen just för att den skulle ha någorlunda bra batteritid. Men ja så var ju inte fallet. Tycker det är skitkasst om man jämför tex med min P1i som jag hade innan som ska ha ungefär likvärdigt. Den räckte batteriet 2-3 dagar i för mig med normalt användande. Den här räcker 1 till 1,5 dagar vid normalt användande.
Hatar att veta att man kan få dåligt batteri när man absolut inte vill de.

Så är det så att det är så kasst batteri på den även fast dom lovar ganska så bra batteritid? Kan dom ljuga så mycket. Eller är det helt enkelt nått fel på mitt batteri? Har läst om liknade fall när folk klagat på batteriet så tänkte om det är nått man borde lämna in? Eller finns det kanske uppdateringar som fixar detta? Har ju läst att dom också kan ställa till med en hel del så jag har inte riktigt vågat att uppdatera min än.
//Club01

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Hej allihopa, jag googlade fel på min c905 och hamnade här. tur att det va lätt att registrera sig!

Min c905 är ca 2 veckor gammal. Den har följande problem.

* Neråt knappen är stum och fjädrar inte som åt övriga håll, men själva funktionen fungerar än så länge. uppkom efter ca 1 vecka.

* Min högtalare skrapar när jag pratar i telefonen, felet uppkom efter ca 1 vecka.

* Knapp #6 har flippat ur helt. Varje gång jag trycker på #6 så frågar telefonen "Fortsätta uppsp. via högtalare" så kan man välja mellan Nej - Ja - Tillbaka. Detta gör att jag inte kan skriva sms som innehåller bokstäverna 6-o-m-n-ö eller skriva ett vanligt telefonnr med en sexa i numret.

Det känns verkligen så jävla bra att allt detta händer med en telefon som är mindre än 3 veckor!

Permalänk
Medlem

Bara lämna in den, så kanske de byter ut den mot en ny.. Som sagt inte mycket att göra åt det, visst e det trist när det händer, tror att det e mest som har den problem som är vid första leverans..

Club01, om jag skulle vara dig ska jag uppdatera den till senaste mjukvara.. Men jag pratar ju minst 2h om dan via 3g, så min håller ca 2dar, tal tid e som sagt bara 4timmar via 3g, så leker man med den litet till .. inga konstigheter, om du inte kör 3, testa och stänga av 3G funktionen, lär ju spara en del ström..

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaz

Club01, om jag skulle vara dig ska jag uppdatera den till senaste mjukvara.. Men jag pratar ju minst 2h om dan via 3g, så min håller ca 2dar, tal tid e som sagt bara 4timmar via 3g, så leker man med den litet till .. inga konstigheter, om du inte kör 3, testa och stänga av 3G funktionen, lär ju spara en del ström..

Hum lika bra att fråga direkt. Har ingen instruktions bok i närheten utan snarare 3mil bort. Så skulle vara tacksam om någon talar om hur jag stänger av 3G och använder bara 2G. Tittade lite men hittade inget. Är ingen höjdare på SE menyer.
Är det lätt att byta? För jag vill ju kunna använda mig av 3G igen när jag ska surfa m.m.
//Club01

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk

Vet inte om det är lika som på min W902 men
Inställningar - Kommunikation - Mobilnät - Gsm/3G-Nät

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

w42 isåfall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Vet inte om det är lika som på min W902 men
Inställningar - Kommunikation - Mobilnät - Gsm/3G-Nät

Okej, jag var där inne och tittade förut också men visste inte riktigt hur det fungerar. Det står bara en 3a på det valet som jag har nu. Så jag antar att jag har 3G. Sen har jag även S COMVIQ, S TELIA. Men båda har en typ får inte parkera skylt framför sig så jag antar att man inte ska välja dom.
Sen den sista står det Sweden 3G sen också en sån där skylt.
Skitsvårt att förklara men ja jag vill inte ställa till nått. Men jag antar att det är de där Sweden 3G som man ska välja?
//Club01

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk

hejhej!

Jag har en fråga angående SMS- skrivande i telefonen. När man skriver långa SMS blir den seg och hänger inte riktigt med, faktum är att man behöver inte alls skriva långt försen den segar till sig.

Finns det något man kan göra för att få den lite rappare? Något man kan ladda ner?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pontusgustavsson
hejhej!

Jag har en fråga angående SMS- skrivande i telefonen. När man skriver långa SMS blir den seg och hänger inte riktigt med, faktum är att man behöver inte alls skriva långt försen den segar till sig.

Finns det något man kan göra för att få den lite rappare? Något man kan ladda ner?

Tror det är nått du får leva med faktiskt. Var lika på min P1i också tidigare. Fast den hjälpte det med att göra ett radbyte så gick det mycket snabbare igen. Igen aning om varför men så funkade det i alla fall. Har dock inte upptäckt att det funkar så bra på den här.
Är ju dock inte det jag stör mig på så mycket utan mer hur dom gjort själva SMS skrivandet. Tycker dom har flyttat om knappar och grejer o jag är inte alls van vid den här modellen. Hade ju qwerty på P1i förut sen Nokia innan den och dom hade mycket smartare SMS system tycker jag.
//Club01

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av club01
Okej, jag var där inne och tittade förut också men visste inte riktigt hur det fungerar. Det står bara en 3a på det valet som jag har nu. Så jag antar att jag har 3G. Sen har jag även S COMVIQ, S TELIA. Men båda har en typ får inte parkera skylt framför sig så jag antar att man inte ska välja dom.
Sen den sista står det Sweden 3G sen också en sån där skylt.
Skitsvårt att förklara men ja jag vill inte ställa till nått. Men jag antar att det är de där Sweden 3G som man ska välja?
//Club01

Är det inte såhär enkelt på c905?

Visa signatur

Signatur raderad.
Max 5 rader och absolut inga hakkors! /Najk

Permalänk
Medlem

asdfgh: Nej tyvärr sådär ser det inte ut. Har som sagt var 4st val och inget av dom står det GSM på. Skulle vara Comviq eller Telia valet i så fall.
Ingen som vet hur man kan stänga av 3G på C905? Eller om det ens går. Skulle göra allt för bara några timmars mer batteritid.
//Club01

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av club01
asdfgh: Nej tyvärr sådär ser det inte ut. Har som sagt var 4st val och inget av dom står det GSM på. Skulle vara Comviq eller Telia valet i så fall.
Ingen som vet hur man kan stänga av 3G på C905? Eller om det ens går. Skulle göra allt för bara några timmars mer batteritid.
//Club01

Tror du är på fel ställe...
För det du är inne på att försöka välja vilket nät...

Valet mellan GSM/3G hittar du på Meny->Inställningar->Kommunikation->Mobilnät->GSM/3G-nät

/Jocce

Visa signatur

Min fotosida: http://www.jocce.se
Sveriges Nya Fotoportal: http://www.fotointresse.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jocce81
Tror du är på fel ställe...
För det du är inne på att försöka välja vilket nät...

Valet mellan GSM/3G hittar du på Meny->Inställningar->Kommunikation->Mobilnät->GSM/3G-nät

/Jocce

Tyvärr, det enda som finns inne på mobilnät när man har gått dit är "Ny sökning" och "Välj nät". Och när jag går in på välj nät så finns dom alternativen som jag sa förut. Är det så illa att det inte går att välja GSM eller 3G på den här telefonen?
//Club01

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |