Permalänk

Nya minnen

Hej tänker skaffa nya minnen till dumburken.
Ska vara pc6400 minnen efter som jag når en fsb vägg vid ca 380fsb
Något med bra minnes flänsar då minna förra minnen dog av överhettning eller övervolt vet ej vilket kanske en combo.
Bra timings även om detta inte är så ypperligt viktigt. tänker skaffa 4X1 gb stickor då jag kör xp o 2X2gb är ju inget bra val som jag förstår det.
som referens minnen använder jag Corsair Dominator TWIN2X6400C3DF fast dessa är i dyraste laget någon som har något förslag?

Visa signatur

-:Main:- Asus sabertooth X58 | 980X@3.4 | 24GB Corsair PC3-12800 | Gigabyte GTX480 | SB X-Fi Titanium Pro | Corsair SSD Force GT 120GB/WD30EZRX | Antec p183 | Corsair HX850 | Corsair H80 |

Permalänk
Medlem

jag har hört att det är bättre med 2x2 minnen? sybryggan behöver inte jobba lika mycket då. vad har du för en kylare? tror du att minnen med dhx kylning stöter emot cpu-kylaren?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

bättre å köra 2x2 om man ska överklocka

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<