Permalänk
Medlem

Moderkort för S775 och 2 8800GT

Tjenare

Har tänkt mig att upgradera med att köpa ett till 8800gt och köra SLI med mitt gamla nu när de fallit i pris. Känner mig inte riktigt hemma i moderkorts djungeln men de kraven jag tänkt ut iallafall:

- Stödja SLI
- S775
- Helst bra med plats mellan PCI-E platserna, mitt nuvarande GT tar 3 kortplatser med nya kylaren. Det andra kortet får jag väll köpa en mindre kylare till men iallafall 2 kortplatser till det med.
- Behöver ha trådlöst nätverk så antingen inbyggt eller att jag kan använda en PCI port trots den stora platsåtgången för Grafikkorten.
- DDR2
- Helst 64 bit kompitablet ( är väll det mesta nu iof)
- Hyfsade överklockingsmöjligheter, kommer nog behöva pressa min E6750 och mina 800 mhz minnen för att orka med 8800GT i SLI.

Ja det var väll det...

Alternativet till detta är att köra med mitt gamla mobo och bara köpa ett helt nytt grafikkort, mitt nuvarande saknar dock stöd för PCI-E 2.0 men det ska väll inte göra alltför mycket skillnad? Funderar framförallt på Radeon 4870. Känns som att det nästan kan bli mera prisvärt om de korten blir bra...

Hoppas jag lagt detta i rätt del av forumet annars får jag be så mycket om ursäkt. La det här eftersom intel inte stödjer SLI med sina mobos... Men kanske den här tråden skulle ha legat där? Eller i köpråd? Iallfall, hoppas någon vänlig själv kan ge mig lite hjälp på vägen åtminstonde.

// Rasmus

Permalänk

Jag har Asus P5N-D, har allt du söker men stödjer endast 800 mhz minnen. ~ 1000kr