Xp eller Vista i spel

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swennis
Märkligt nog funkade det nu när jag bytade plats på dom!
Men nu får jag bara 4.8 i vistascore på minnena, innan hade jag ju 5,9... vad tusan blir det mindrte för?!

Du har kört en ny test-omgång?
Annars vet jag inte.
Och märker du inte att det går slöare så spelar det ju ingen roll.

Permalänk
Medlem

Testade BF2 lite nu... spelet stängs av efter 3-5 minuter... :/

Permalänk

Skönt att det löste sig. Vistascore vet jag inte ens vad det är, installerade nämligen nyss Vista för första gången ikväll på mitt eget system Säker på att det inte bara är en tillfällighet? Kolla om Vista identifierar alla stickorna, och kör helst en memtest för säkerhetens skull, bara för att utesluta att det verkligen inte är något fel på dom.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Testade Bf igen, då flöt det på...

@Br.Bravo: Vart hittar man memtest? Och hur kollar man om Vista identierar alla stickorna?
Tacksam för svar, noob som man är, och kommer alltid vara gällande sånt här, hehe
När jag kollar på egenskaper på datorn, står där 3070mb ram minne, men det är väl för att jag har 32bitars, och den bara tar emot det..?

Permalänk
Medlem

Windows Vista har enbart varit en positiv erfarenhet för mig. Min hårddisk drar ner min Vista-score till 5.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
http://www.firingsquad.com/hardware/amd_nvidia_windows_vista_...

Ingen skillnad på FPS!

Läser man HELA artikeln och inte bara den sida du länka till så ser man att XP är snabbare men det är inte med mycket. MEN det är en gammal artikel, drivrutinerna är förhoppningsvis ännu bättre nu.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

ska prova lite spel på xp sen vista med nyaste drivarna nu, voreju nice om vista presterade som xp elr bättre

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Någon som vet varför hårddisken tänker hela tiden i Vista? Vad tusan håller den på med? Hur kan man stänga av det? Det segar nämligen ner saker och ting när den får för sig att plötsligt råtänka och knastra som en kulspruta när jag egentligen inte gör något speciellt eller någonting alls. Det känns som någon cache sak, men vafan har den RAM-minnet till då liksom. 4GB ska ju absolut räcka för vanligt windows-bruk utan att behöva använda disken i min värld.

I övrigt så har jag provat och benchat fram och tillbaka mellan XP och Vista nu under några dagar, och jag kan inte säga att Vista 64-bit imponerar på någon punkt alls så här långt. Även om det inte alltid är någon stor skillnad så presterar XP bättre i allt. Fördelen är bara DX10 effekterna. Tom klockning verkar ge bättre resultat i XP.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Mr Bravo: Disken jobbar pga Vistas tracker program som indexerar dina filer i en databas. Det ska gå att stänga av men jag vet inte hur.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Mr. Bravo:

Det är med största sannolikhet indexeringstjänsten som ligger och tuggar. Vill du stänga av den kan du lätt göra detta genom att gå till Kontrollpanelen\Administrationsverktyg, och därefter välja "Tjänster". Nästan längst ner i listan över tjänster hittar du "Windows Search". Stäng av den och indexeringen bör upphöra. Indexeringen tar som bekant en del resurser, framförallt när Vista är nyligen installerat. Sökning i indexerade mappar går betydligt fortare än i mappar som inte blivit indexerade. Jag tycker personligen inte att det är så mycket att ha dock, så jag brukar stänga av tjänsten. Gör som du vill.

Permalänk

Tack! Får prova och se om det blir bättre

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Läser man HELA artikeln och inte bara den sida du länka till så ser man att XP är snabbare men det är inte med mycket. MEN det är en gammal artikel, drivrutinerna är förhoppningsvis ännu bättre nu.

bara att notera att xp inte kan köra dx10/1.
så jämförelsen är moot.
Pratar vi dx9 så är skillnaden idag noll med fördelen för vista allteftersom nya spel dyker upp.

Vista har en hel del fördelar som sällan nämns och hanterar minne och annat betydligt bättre än xp.
nästa steg är att testa vista64bit för att utröna hur det osét med 4gb ram skiljer sig i spelandet.

warhammer kommer ju snart.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
bara att notera att xp inte kan köra dx10/1.
så jämförelsen är moot.

Går visst att köra DX 10 på XP genom vissa modifikationer.
:http://www.idg.se/2.1085/1.104867

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Går visst att köra DX 10 på XP genom vissa modifikationer.
:http://www.idg.se/2.1085/1.104867

Det går att flyga till andra planeter också.
DX10 är endast för Vista och kommande OS.
Så, spelar jag ett dx10 spel har windows XP NOLL FPS.
dvs Vista är flera tusen procent snabbare.

Jag gillar när folk säger att XP är snabbare när det dels är ett utdömt OS samt endast har Dx9 samt har ett gammalt sätt att hantera minne och andra funktioner.

Många håller fast vid gamla saker, nu för tiden är det också inneburit för många mjukvara eller gränssnitt och många skulle vilja spela Pong fortfarande i svart eller vitt på skärmen.
Tex, en kompis jag har sparar allt på sina hårddiskar, dvs allt från spel, och annat i flera år. Så lösningen är att köpa fler hårdiskar och tur är väl att de blir större och större i lagringskapacitet.

Att hålla kvar vid det gamla är mänskligt men ingen ska inbilla mig att XP är bättre än Vista i att hantera funktioner i datorn idag.

Min nya uppdaterade vista burk flyter på som en dröm i allt jag använder den till.

Men jag läser om många här som fortfarande använder 2 år gammal hårdvara eller mer vilket inte är förvånande då många är ungdomar utan inkomster.
Och på en sådan maskin är Vista inte lämpligt.
Körbart ja men Vista har lite högre systemkrav liksom XP en gång hade över win98.

Jag ser fram emot ray tracade spel i realtid.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Går visst att köra DX 10 på XP genom vissa modifikationer.
:http://www.idg.se/2.1085/1.104867

Den där artikeln är från april 2007 och jag har för mig att det bara var BS.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saturday_sun
Windows Vista har enbart varit en positiv erfarenhet för mig. Min hårddisk drar ner min Vista-score till 5.

Samma här. Min Vista-score är 5.9

Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Läser man HELA artikeln och inte bara den sida du länka till så ser man att XP är snabbare men det är inte med mycket. MEN det är en gammal artikel, drivrutinerna är förhoppningsvis ännu bättre nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
ska prova lite spel på xp sen vista med nyaste drivarna nu, voreju nice om vista presterade som xp elr bättre

Det där är utan SP1 på vista.
Här är ett bättre test: http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2303830,00.asp

I DX9 läge är Vista faktiskt snabbare än XP i dagsläget så det är ju något att lägga på minnet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Någon som vet varför hårddisken tänker hela tiden i Vista? Vad tusan håller den på med? Hur kan man stänga av det? Det segar nämligen ner saker och ting när den får för sig att plötsligt råtänka och knastra som en kulspruta när jag egentligen inte gör något speciellt eller någonting alls. Det känns som någon cache sak, men vafan har den RAM-minnet till då liksom. 4GB ska ju absolut räcka för vanligt windows-bruk utan att behöva använda disken i min värld.

I övrigt så har jag provat och benchat fram och tillbaka mellan XP och Vista nu under några dagar, och jag kan inte säga att Vista 64-bit imponerar på någon punkt alls så här långt. Även om det inte alltid är någon stor skillnad så presterar XP bättre i allt. Fördelen är bara DX10 effekterna. Tom klockning verkar ge bättre resultat i XP.

Det är indexeringstjänsten. Det är den som gör att du kan söka genom hela datorn på en halv sekund. Jag tycker den är rätt nyttig faktiskt. Men den går att stänga av. Bara att googla, då jag inte kommer ihåg var man stänger av just nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Går visst att köra DX 10 på XP genom vissa modifikationer.
:http://www.idg.se/2.1085/1.104867

Går inte alls. Den där artikeln handlade om ett projekt som lyckades koda över smådelar av DX10 till XP och sedan köra DX10 grafikdemos med värdelös grafik. Fortfarande är det ingen som har lyckats faktiskt använda DX10 i XP, och ännu mindre någon som lyckats spela ett spel i DX10 i XP.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland

Det där är utan SP1 på vista.
Här är ett bättre test: http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2303830,00.asp

I DX9 läge är Vista faktiskt snabbare än XP i dagsläget så det är ju något att lägga på minnet.

nej, det är med sp1, skilnaden mellan sp1 o utan är bara nån enstaka fps här o där

och nej vista är inte snabare i dx9 spel nu

jag o 2 polare provade på ett lan vi hade o dom av dom spelen vi spelade så var det bara crysis o company of heroes som i princip inte tapade nåt mot xp sp1

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Ok, verkar som det är många här som anspråkar för Vista. Jag står just nu i valet och kvalet om jag ska gå tillbaka till XP eller uppgradera till 64 då jag får nytt moderkort och prolle i nästa vecka.
Min oro är först och främst Adobes produkter. Inga produkter har fungerat felfritt sedan jag bytte till Vista. Photoshop kan inte hantera RAW och Indesign pallar inte med när jag försöker skapa mer än 50 sidor. Helt enkelt ostabilt.

Så, Någon som har 64 och är frekvent användare av dessa program, och dessutom arbetar med RAW som kan få mig att ändra mig och styra tillbaka mig till VISTA?

Visa signatur

En vis man sa: EH!?

Permalänk
Medlem

Jag tyker den största nackdelen med vista är att man inte kan köra IPX protokollet =( Annars har det fungerat bra för mig. Hade lite problem med att spela in musik också iofs, därför jag byte tillbaka till XP. Jag fick aldrig ljudet att matas igenom inporten och ut på utporten dirket. Går hur bra som helst i XP.
Dock tror jag inte det är några problem med spelen

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
nej, det är med sp1, skilnaden mellan sp1 o utan är bara nån enstaka fps här o där

och nej vista är inte snabare i dx9 spel nu

jag o 2 polare provade på ett lan vi hade o dom av dom spelen vi spelade så var det bara crysis o company of heroes som i princip inte tapade nåt mot xp sp1

SP1 gjorde enorm prestandaskillnad i Vista och kolla igen på när det där andra testet gjordes. Ca 6 månader innan SP1 kom ut till Vista. Vad har dina kompisare för specs på datorn? Jag har själv prövat och jag tappar ingenting i Vista jämfört med XP men det kan ju bero väldigt mycket på att jag har 4gb ram. Sedan så råder jag dig att läsa genom det testet som jag länkade till.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
bara att notera att xp inte kan köra dx10/1.
så jämförelsen är moot.
Pratar vi dx9 så är skillnaden idag noll med fördelen för vista allteftersom nya spel dyker upp.

Vista har en hel del fördelar som sällan nämns och hanterar minne och annat betydligt bättre än xp.
nästa steg är att testa vista64bit för att utröna hur det osét med 4gb ram skiljer sig i spelandet.

warhammer kommer ju snart.

Är det nån fördel med vista i warhammer?=

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Någon som vet varför hårddisken tänker hela tiden i Vista? Vad tusan håller den på med? Hur kan man stänga av det? Det segar nämligen ner saker och ting när den får för sig att plötsligt råtänka och knastra som en kulspruta när jag egentligen inte gör något speciellt eller någonting alls. Det känns som någon cache sak, men vafan har den RAM-minnet till då liksom. 4GB ska ju absolut räcka för vanligt windows-bruk utan att behöva använda disken i min värld.

I övrigt så har jag provat och benchat fram och tillbaka mellan XP och Vista nu under några dagar, och jag kan inte säga att Vista 64-bit imponerar på någon punkt alls så här långt. Även om det inte alltid är någon stor skillnad så presterar XP bättre i allt. Fördelen är bara DX10 effekterna. Tom klockning verkar ge bättre resultat i XP.

Har samma problem, jäkla tuggande och knastrande ibland utan att man gör något.

Hörde någon som sa att det hjälpte att stänga av Superfetch. Har testat det, men märkte inte så mycket skillnad.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Har samma problem, jäkla tuggande och knastrande ibland utan att man gör något.

Hörde någon som sa att det hjälpte att stänga av Superfetch. Har testat det, men märkte inte så mycket skillnad.

Som sagts tidigare, indexeringen.
Nu tuggar min hårddisk typ aldrig
Och jag har superfetch på, vad jag vet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Någon som vet varför hårddisken tänker hela tiden i Vista? Vad tusan håller den på med? Hur kan man stänga av det? Det segar nämligen ner saker och ting när den får för sig att plötsligt råtänka och knastra som en kulspruta när jag egentligen inte gör något speciellt eller någonting alls. Det känns som någon cache sak, men vafan har den RAM-minnet till då liksom. 4GB ska ju absolut räcka för vanligt windows-bruk utan att behöva använda disken i min värld.

I övrigt så har jag provat och benchat fram och tillbaka mellan XP och Vista nu under några dagar, och jag kan inte säga att Vista 64-bit imponerar på någon punkt alls så här långt. Även om det inte alltid är någon stor skillnad så presterar XP bättre i allt. Fördelen är bara DX10 effekterna. Tom klockning verkar ge bättre resultat i XP.

Som flera redan sagt är det med all sannolikhet indexeringstjänsten som gör att hårddisken står och tuggar. Dock tycker jag det låter konstigt att datorn blir trög därför att jag har aldrig upplevt något sådant (vad jag vet och kommer ihåg iaf).

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
SP1 gjorde enorm prestandaskillnad i Vista och kolla igen på när det där andra testet gjordes. Ca 6 månader innan SP1 kom ut till Vista. Vad har dina kompisare för specs på datorn? Jag har själv prövat och jag tappar ingenting i Vista jämfört med XP men det kan ju bero väldigt mycket på att jag har 4gb ram. Sedan så råder jag dig att läsa genom det testet som jag länkade till.

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
SP1 gjorde enorm prestandaskillnad i Vista och kolla igen på när det där andra testet gjordes. Ca 6 månader innan SP1 kom ut till Vista. Vad har dina kompisare för specs på datorn? Jag har själv prövat och jag tappar ingenting i Vista jämfört med XP men det kan ju bero väldigt mycket på att jag har 4gb ram. Sedan så råder jag dig att läsa genom det testet som jag länkade till.

varför ska jag läsa testet för?
vet inte exakt vad alla har men jag har:
amd x2 3.2ghz
4g ram 700mhz(ca)
8800gt(klockat)
2x 250g hdd

jag vet att jag och många fler tapar prestanda oavset vad ett elr 2 test visar

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

om du har över 3gb Ram så vista, annars XP

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Avstängd

http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=869

en annan fördel med att köra Vista är att systemet skalar bättre under Vista med crossfire.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Som sagts tidigare, indexeringen.
Nu tuggar min hårddisk typ aldrig
Och jag har superfetch på, vad jag vet

Gött då! Det ska jag fixa när jag kommer till min kära dator. Såg inlägget innan med, tänkte på att testa det.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
varför ska jag läsa testet för?
vet inte exakt vad alla har men jag har:
amd x2 3.2ghz
4g ram 700mhz(ca)
8800gt(klockat)
2x 250g hdd

jag vet att jag och många fler tapar prestanda oavset vad ett elr 2 test visar

För att där testar de XP SP2 mot XP SP3 mot Vista Vanilla mot Vista SP1 och Vista SP1 har bäst fps i DX9 läge. Extremetech brukar ha väldigt bra tester, så läs genom det. SP1 har dragit upp Vista i samma och i de flesta fall bättre prestanda än XP.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990