Senast köpta spel?

Permalänk
Medlem

Köpte just cause 2 på steam idag för 6 Euro, Typ 56 kr.

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Fel fel fel... det är STEAM man ska beundra. Det är verkligen en bra mjölkko för pengar.

Jag köpte ett STEAM-spel 2004... Half-Life 2... första och sista gången jag köpte ett STEAM-spel.

Tycker det verkar vara samma sak som att sätta på en torrent o tanka ut av bara helvete. Bara att detta kostar.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Blev Just Cause 2 för mig med, 6.25€

Permalänk
Medlem

Fördelen med steam är väl att man slipper alla dessa skivor =P

Permalänk
Medlem

DCS A10 Warthog är det senaste jag inhandlat. Tanks beware!

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Överpriser... men javisst finns det en massa olika erbjudanden hela tiden som är helt ok, men det hjälper ju knappast när de inte sänker priserna på det man vill köpa.

Sedan så är jag verkligen inte så speciellt förtjust över att låsa spelen till ett konto som man hur enkelt som helst kan bli av med... helt oavsett hur överdrivet försiktig man än är.

Köper jag någon gång något spel så gör jag det i spelbutiker där de har vettiga priser.

Tycker faktiskt inte att det är så pass extrema överpriser, jag menar: Nämn en butik där du kan köpa cirka 50 spel för under 2000kr?

*edit: Köpte f.ö Magicka, sjukt underhållande!

Visa signatur

Intel Core i7 875K 2.93Ghz (O.C 3.12Ghz) + Corsair H70.
Asus P7P55D-E PRO - Corsair 8GB (4x2048mb) 1600mhz
Gigabyte GF470 SoC
Fractal Design R3 Black - Corsair AX 850W.
M-Audio Delta 1010LT

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Överpriser... men javisst finns det en massa olika erbjudanden hela tiden som är helt ok, men det hjälper ju knappast när de inte sänker priserna på det man vill köpa.

Sedan så är jag verkligen inte så speciellt förtjust över att låsa spelen till ett konto som man hur enkelt som helst kan bli av med... helt oavsett hur överdrivet försiktig man än är.

Köper jag någon gång något spel så gör jag det i spelbutiker där de har vettiga priser.

Kan med tycka de är dyra på en del spel.

Man tycker de borde kunna ha relativt låga priser då de är downloads och ingen distrubition av skivor/manualer osv.

Men som typ Just cause 2 för 50 spänn e riktigt bra. Men Blackops kosta lika mycke som på onoff eller dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

Fördelen med steam är väl att man slipper alla dessa skivor =P

Kartonger, manualer och skivor är ju samlingsmaterial! Har allt mitt sparat och kan aldrig tänka mig slänga det

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Underhållskostnaden för servrar är högre än tillverkningskostnaden för skivor, fodral och manualer.

Är du säker på det? Vet du hur mycket t.ex. manualer kostar? Jobbar sj på ett tryckeri o det är inte billigt. De har folk som får packa ner allt detta det kostar en del med. Samt transporter och tull. Massa saker som kostar som man inte tänker på.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Köpt och köpt, bokat iaf - Killzone 3.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

The Witcher 2 (vann)
Dragon Age 2
Battlefield 3
Garry's mod

Permalänk
Medlem

The Settlers IV - Gold Edition

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

La till Hitman Blood Money till steam bibleoteket för bara några minuter sedan. 2,49 € är inte så mycket så hoppas bara man gillar spelet nu då.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Supreme Commnader 2
Clutch
Amnesia: The Dark Descent
Breach

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Company of Heroes på steam, rekommenderas starkt om du gillar RTS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Efter att ha gått på kurs i projekt & företagande den här veckan så har man fått lära sig en hel del nyttigt. Speciellt om sådana här saker...

Då fick du säkert lära dig om lager-, personal- och transportkostnader också va?
Det är ju knappast återförsäljarna som betalar för tillverkningen av skivfodralen och skivorna.

För övrigt förbokade jag Witcher 2 och Dragon Age 2 precis =).

Permalänk
Medlem

Bioshock 2 Special Editon från webhallen för 99kr

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A Gpu: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: FD Power Supply Integra M 650WHd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Inhandling utav magicka nyligen, inte lirat så mycket än men småtrevligt spel antar jag.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Japp, stämmer bra det.

Så du menar att kostnaden för underhåll av servrar överstiger kostnaden att ha butiker med personal i en så pass stor utsträckning att tillgängligheten för kunderna (om steam övergick till fysiska butiker) inte skulle påverkas signifikant?

Du förstår väl själv att en nätbutik, som säljer digitala versioner av spel, har lägre fasta kostnader än en stor butikskedja (om butikskedjan ska ha samma täckning kundmässigt).

Idag köpte jag Red Dead Redemption! Har hittills varit riktigt skojj

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Sper:

Fördelen med steam är väl att man slipper alla dessa skivor =P

Slipper? De är ju det som är halva nöjet

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lizbet:

Så du menar att kostnaden för underhåll av servrar överstiger kostnaden att ha butiker med personal i en så pass stor utsträckning att tillgängligheten för kunderna (om steam övergick till fysiska butiker) inte skulle påverkas signifikant?

Du förstår väl själv att en nätbutik, som säljer digitala versioner av spel, har lägre fasta kostnader än en stor butikskedja (om butikskedjan ska ha samma täckning kundmässigt).

Idag köpte jag Red Dead Redemption! Har hittills varit riktigt skojj

Ett mycket skönt spel, spelar du på PS3 eller 360? Om 360 så kanske du skulle någon gång vara upp för lite banditos pangande online?

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk

Jag vet inte vilket spel jag köpte senast men jag köpte Mafia II och alla dlc:s för ca 140 kr för inte så länge sen

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Fel fel fel... det är STEAM man ska beundra. Det är verkligen en bra mjölkko för pengar.

Jag köpte ett STEAM-spel 2004... Half-Life 2... första och sista gången jag köpte ett STEAM-spel.

Jag fattar inte vad du menar

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

Ett mycket skönt spel, spelar du på PS3 eller 360? Om 360 så kanske du skulle någon gång vara upp för lite banditos pangande online?

Spelar det på PS3 tyvärr.

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Anno 1404 Collectors Edition för 149 kronor.

Off topic: Beundrar er som köper spel på Steam. Fan, är alldeles för snål för det själv.

Mitt senaste Mass Effect 2 Collectors Edition.

Off topic: Har Anno Collectors också, visst är den riktigt jävla cool? Har kistan stående i mitt rum.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem

Förköpte Dragon Age 2 på Steam.

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk

Köpte nyss dead space och supreme commander forged alliance. Köpte dead space för att jag vill spela tvåan, gillar inte skräckspel alls men tänkte att om jag köper det så måste jag faktiskt spela igenom det

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem

Hmm World Of Warcraft Cataclysm: Collectors Edition

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Va ett tag sen jag handlade, men det vart Dirt 2. Väntar på Crysis 2 nu. Tyvärr arbetslös för stunden så shopping får vänta. Annars så tycker jag att Steam är helt ok. Har ju hela HF 2 där och lite till tex.

Visa signatur

HTPC Tt Mozart, Asus P8P67 Deluxe B3, i7 2600K@4,4Ghz med Tt vbl, MSI GTX 580 med EK vbl, SSD Intel X25 80Gb system, SSD Plextor M3 Pro 128 Gb för spel, 2x WD 320Gb Raptor, WD 500Gb extern, 4x2Gb OCZ DDR3 1800 Mhz,Tt Bigwater 745 cirkulation, Zalman 850W, Win7 x64 HP, Sharp 46" 100Hz 1080p, Denon AVR-2106 7.1, komplett Dali Concept hgt 7 kanals surround med Concept 8 som frontar, Dantax 12" sub, Xbox 360.

Permalänk
Medlem

Vart en kopia utav Half Life 2 Episode Two till tjejens brorsa, bara 1.7€ på steam just nu, han fyller år om nästan en vecka med så vafan, när man är 14 måste man ha lite att driva tiden med om dagarna, speciellt när plånboken gapar tomt i den åldern!

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||