Sonys nya Vaio – nu med "Boot Failure"

Permalänk
Medlem

vad är det för en märklig upplösning skärmen har? 1600*900? aldrig sett tidigare. och 16,4"-skärm?

:S

Permalänk
Medlem

Varför har de tagit bort det från deras hemsida då? och vi nördar vill stationära eller bärbara med krut i. Vi tycker bara att bilden är "pinsam".

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd

Vad kan man säga, han eller hon som fick uppdraget att fota datorn helt enkelt inte kunde datorer mer än normal användare.

Vanligt viss så hyr reklamfirman någons möblerade lägenhet under dagen, dit kommer bara fotografen, andra behövs inte om det inte krävs.. så shit happens och datorn inte boota, tar bilden ändå och jobb färdigt.
Har haft praktik på en mindre reklamfirma och inte var det någon av fotograferna som kunde mer än att starta datorn och fixa lite med bilderna, retuschering fixa andra bla bla.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Muahaha...

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Väldigt stort *vill ha* begär, med eller utan bootdisk failure.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Avstängd

PR-trick eller okunnig fotograf? Bara att välja

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ture72
Har de ändrat Sony ändrat bilden? Skärmen är svart om man titta på Sonys sida..

Javisst har de ändrat den. Man kan tom se det blurrade området där texten har funnits.

För övrigt är det lite lustigt att datorn är påslagen (man ser det gröna ljuset på höger sida), men skärmen är svart.

Permalänk
Medlem

Precis min första tanke, då bilder alltid blir fotoshoppade innan de publiceras.
Å andra sidan.. den blir mer märklig för varje gång jag tittar på den. Motevet ska ju vara Vaion, men även BR-skivorna har en del fokus och de är inte mycket, om alls, till synes PSade. Man förstår ju annars varför BR. Och varför den där DOSgrejen på väggen och inte en jucka palm? Följer den inte RoHS?
Kanske reklambyrån fick för lite betalt så de tänkte "Äh vafan!"? Eller att de satte en pryo på uppgiften?

Men visst, i lite mindre nördiga nördkretsar funkar det.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

nog fick man ett leende på läpparna iaf

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Inaktiv

Smart marknadsföring som Oskar00 säger....

Permalänk
Medlem

haha, det var roligt.

Permalänk
Medlem

Jag skulle kalla det ett lyckat misslyckande

Permalänk
Medlem

Man kanske inte ska skylla så hårt på fotografen som kan kanske borde skylla på Sonys PR-avdelning som inte lyckades fixa fram en dator med ett OS på till fotografstackarn

Men troligen PR dock. Som alla märkliga "spionbilder" på nya bilar som "läcker ut" lite då och då.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Klart det är ett PR trick inte fan har de missat det.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Gjord för underhållning, tja, det märker man redan i reklamen!

Nintendo skickade ju ut bilder på ett onlineschack-spel, där det på några bilder stod ngt i stil med "internet connect failure". ^^

Permalänk
Citat:

Det är nu upp till dig, släktingen till personen som köpt datorn, att fixa problemet.

Haha nu är de på mitt territorium.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Avstängd

Tror nog att det var någon på marknadsföringsavdelningen som ville vara lustig, annars är det en jävla sopa till fotograf.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miff0
vad är det för en märklig upplösning skärmen har? 1600*900? aldrig sett tidigare. och 16,4"-skärm?

:S

Precis samma sak reagerade jag med på har alldrig hört talas om upplösningen 1600x900 därimot har min dell en 15,3" på 1680x1050 troligtvis borde denna
sony ha samma "native" upplösning...

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

haha asg Riktigt bra skrivit!

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

Klockrent om dom lagt dit det med flit

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hagis2k
Precis samma sak reagerade jag med på har alldrig hört talas om upplösningen 1600x900 därimot har min dell en 15,3" på 1680x1050 troligtvis borde denna
sony ha samma "native" upplösning...

Det är en 16:9 skärm, har skrivit om att 16:10 är på väg att försvinna flera gånger nu.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

När jag var i branschen så togs det *mycket* ofta produktbilder innan produkten var klar. Att den här var tillräckligt klar för att kunna visa "boot failure" får jag säga är ett stort framsteg jämfört med då.

Permalänk

Skulle säkert kunna vara okunniga reklamare som inte fattar bättre!

Är det någon mer än jag som stör mig på TREO reklamen där en unge rycker ut SKÄRMsladden!?
Hallå, hur mycket huvudvärk behöver man få för att sätta tillbaka den igen?

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Skulle säkert kunna vara okunniga reklamare som inte fattar bättre!

Är det någon mer än jag som stör mig på TREO reklamen där en unge rycker ut SKÄRMsladden!?
Hallå, hur mycket huvudvärk behöver man få för att sätta tillbaka den igen?

Det beror på hur mycket man kan om datorer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Det beror på hur mycket man kan om datorer.

Iaf om man är reklamare eller inte.

Permalänk
Citat:

Det är nu upp till dig, släktingen till personen som köpt datorn, att fixa problemet.

HAHA! Det fick mig att tänka på denna artikel.
http://www.sweclockers.com/recension/5443-datornordens_forban...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Sony? haha! Något värre konsumentföraktande företag finns inte och då tänker jag på rootkitet som installerades av ovetande ägare av CD-skivor från iofs Sony-BMG men icke att förglömma Sony som vad jag vet huvudägare så en tidig fredagsspya läggs här!

Nä ska jag köpa något som kommer ifrån Sony och som är nytt så är det under pistolhot vilket är sorgligt då man kommer ihåg när Freestylens urmoder släpptes och fick se det på jobbet men men gamla idoler förfaller och nya kommer och så även när det gäller företag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Det är en 16:9 skärm, har skrivit om att 16:10 är på väg att försvinna flera gånger nu.

aha, på så sätt. det förklarar ju saken.

Permalänk
Medlem

sony är bara ett varumärke idag ser jag

Permalänk

Såg ju onekligen rätt roligt ut

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.