Permalänk
Medlem

Vilken otrohet är värst?

Låt mig förklara närmare, i punktform för att vi ska förstå.

* Otrohet definierar du, utefter valen i pollen. Om du har en "udda" eller ingen definition av otrohet kan du ju alltid skriva en essä om det om du känner för det, vi är idel öra.

* Gränsen för otrohet är i denna poll koncentrerat till otrohet mellan partners, som är officiela partners, alltså att vänner och bekanta vet att ni är par samt att ni själva kan kalla er för par utan att titta frågandes på varandra. Självklart ska vi späda lite och luften är fri att vädra sina åsikter om allt från vad ett par är till om man kan vara otrogen singel.

* O/trohet har här inget med religiös övertygelse att göra och låt oss slippa några sådana disskussioner tack då tråden isf kan bli hundra meter gammal. Starta egen poll om det om du nu tvunget måste undersöka detta.

Detta är närmare förklaringar på vad _jag_ menar med alternativen i pollen:

Det är värst med otrohet som innefattar..
1. Sex utan känslor = hen har sex med, utan att vara kär i den andra.
2. Känslor utan sex = hen är kär och gör saker för att visa det, utan att ha en sexuell kontakt (kan innefatta kyssar och smek, du definierar).
3. Något annat. Som inte har med sex eller känslor att göra. (t.ex. ragga och vika ut sig).

* Definition av kär är här att ha varma, pirriga känslor för en annan och acceptera detta.

Vi har inte med alternativt sex och känslor, då jag starkt misstänker att de allra flesta skulle rösta på detta och det skulel bli svårt se vilken faktor som mest spelar in.

FAQ
"Vad vill du?"
Inget speciellt, är nyfiken bara. Är inte du? Dessutom kan det vara ett hett samtalsämne, såtillvida vi inte är allt för eniga (= boooring!).

"Behöver jag en öl till för att kunna skriva i den här tråden? Jag har lite problem med att tala om otrohet just nu."
Ja, det behöver du. Minst en till.

"Kommer detta ta lång tid?"
Otrohet händer troligtvis hela tiden, så detta kommer troligen ta resten av ditt liv, om du nu hade något vill säga. Vad tror du själv?

"Jag har just haft ihjäl min fru/man närjag ertappade hen med att vara otrogen, bör jag skriva här?"
Nej, du ska fly till Brasilien och försöka på ny kalkonkula.

"Varför en FAQ?"
Bl.a. beroende på denna fråga. Sen kan det absolut finnas fler stressade, frågvisa alkoholiserade mördare på detta forum.

EDIT: Förtydligade.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Har svårt att förstå alternativen, så jag säger såhär, - den värsta otroheten är ifall min flickvän skulle ljuga för mig om att hon är kär i mig eller/och ha sex med någon annan. Detta skulle leda till en deprimerad, ilsken och en väldigt farlig Silverwulf.

Vilket ska jag rösta på?

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Har svårt att förstå alternativen, så jag säger såhär, - den värsta otroheten är ifall min flickvän skulle ljuga för mig om att hon är kär i mig eller/och ha sex med någon annan. Detta skulle leda till en deprimerad, ilsken och en väldigt farlig Silverwulf.

Vilket ska jag rösta på?

Det låter som en sex utan känslor, om jag förstått dig rätt.
Alltså, om hon säger att hon är kär i dig men har sex med någon mer än dig, sammanfattningsvis? Att hon samtidigt skulle sakna känslor för dig?

Jag tog inte alternativet "sex med känslor" ioma alla skulle rösta på det ^^
Möjligt du var ute efter den
Jag vill veta om det är värst med deta ena eller det andra, lättast då åtskilja dem. Men om du vill specifiera dig så finns inga hinder.

And btw, jag röstar på känslor utan sex. Sex går inte an, men det är mycket mildare än att hen får sin pirrdos på annat håll, då förlorar jag ju kontrollen helt och det vill vi inte.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Ok blev "något annat" för min del då.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Problematiken ligger ju i att det inte finns någon otrohet som innefattar "sex utan känslor" i min mening, för om min partner skulle ha sex med någon annan "bara för att" så blir ju jag hur som helst sårad, och där kom känslorna in i bilden, har man känslor för någon så knullar man inte andra, om man nu inte har den typen av liberalt förhållande dvs...

Fast visst, om jag nu måste välja så är ju sex utan känslor det värsta, då man verkligen sviker sin partner.
Känslor går ju inte precis att styra, och om dom nu ändrats så har man väl förhoppningsvis vett nog att bryta upp innan det går så långt att man börjar träffa andra...

Permalänk

Kvinnlig.

Permalänk
Medlem

Sex utan känslor tror jag, känns så meningslöst

Känslor skulle såklart också såra en men det skulle vara mer förståeligt/acceptabelt än Sex utan känslor.

Mvh

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Sex är sex, kärlek är kärlek, sex är inte kärlek och kärlek är inte bara sex.

Jag anser att man kan ha sex utan att kärlek är inblandat och ser och anser att alt.2 är ett lämpligt val från mitt perspektiv.
Givetvis är inte "sex utan känslor" något som bör utövas utan en gemensam överenskommelse från båda parter, men det är ju tämligen självklart om man älskar sin partner.

Anser för övrigt att all otrohet är lika illa, det sårar den andra oavsett vilken form den uttrycker sig i, men jag skulle bli mer sårad utav alternativ två.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Då jag, precis som Crazy Ferret verkar göra, skiljer på känslor och fysiskt handlande så är jag av åsikten att sex i sig inte behöver innebära någonting speciellt. Alltså går det ha sex utan känslor, i alla fall utan de känslor som utgör banden i ett förhållande. Likaså går det att ha ett förhållande utan sex.

Så ja, vore jag i ett förhållande och fick höra att min tjej haft sex med någon annan så skulle jag komma över det. Jag skulle inte vara glad, men det skulle gå över. Att få höra att hon har känslor för någon annan, seriösa sådana menar jag då, skulle dock vara betydligt värre. Min röst hamnade därför på "känslor utan sex". Sex kan vara någonting väldigt intimt både fysiskt och känslomässigt eller bara en skön grej så sex i sig behöver i mitt tycke inte betyda otrohet.

Så länge jag kan vakna brevid henne på morgonen och känna att jag litar på att hon älskar mig så kommer inte skeppet att sjunka i första taget.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Som jag känner så vore det över om en tjej var otrogen mot mig. Och attraktion är åxå en känsla. Och så stark attraktion att hon skulle riskera sitt förhållande för det... Nej det är mer än "bara" sex. Det är fruktansvärt respektlöst och vidrigt. Jaja jag må vara en drama queen ... Och aldrig haft ett seriöst förh. så jag vet ju inte riktigt heller egentligen. Men TROR att jag knappt skulle klara av att ens se henne efter nått sånt.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Jag köper inte alternativet "Sex utan känslor" i det här sammanhanget. Javisst går det att ha sex utan känslor, men är man redan i en relation med någon annan så blir det en helt annan sak. Det finns alltid känslor bakom ett sådant steg.

Såvida jag inte ligger i koma efter en bilolycka eller nåt så kan tjejen högst troligt få sex av mig, så länge hon faktiskt är intresserad av det själv. Ser mig heller inte som totalt inkompetent på området. Hon har därför ingen anledning att gå till någon annan för "bara sex" utan att det ligger något annat bakom. Några alternativ:

- Hon gör det för att söka en väg ut ur förhållandet, som en slags ursäkt
- Hon har mer känslor för den andre killen än för mig och kan inte stå emot längre
- Hon gör det för att såra mig, hämnd eller liknande

"Misstag på fyllan" tror jag inte ett skit på, anledningen är fortfarande något av ovanstående, bara att det kanske hände lite lättare. Oavsett alternativet så får man ta sig en rejäl funderare på förhållandet med tjejen. Kan bli knepigt om tjejen är i övrigt är den bästa man nånsin träffat, men det ser mörkt ut.

Jag ser alltså alternativen som likvärdiga. Inget av dem händer om inte tjejen har starka tvivel på förhållandet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
...

hur får du ihop "Javisst går det att ha sex utan känslor" och "Hon har mer känslor för den andre killen än för mig och kan inte stå emot längre"?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
hur får du ihop "Javisst går det att ha sex utan känslor" och "Hon har mer känslor för den andre killen än för mig och kan inte stå emot längre"?

Han gav ju några alternativ det passar inte ihop med det nej, men med dom andra alternativen?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
hur får du ihop "Javisst går det att ha sex utan känslor" och "Hon har mer känslor för den andre killen än för mig och kan inte stå emot längre"?

Det var ju flera olika alternativ, inte alla samtidigt. Kan ju iofs vara alla alternativ samtidigt, men då är det nog hög tid att göra slut.

Permalänk

Känslor utan sex, helt klart.

Varför skulle jag öht. bli upprörd av sex utan känslor, om vi inte i förväg bestämt oss för att enbart ha sex med varandra?
Det är ju känslorna som är det viktiga i en tvåsamhet (som är den vanligaste formen som bland annat jag är mest intresserad av), sexet är separat.

Frux - menar du att du själv kan motsvara all världens människor i sexväg? Om hon vill testa något nytt, hur vet du att du alltid är redo på det? Jag tycker det låter som en ganska konstig attityd att din flickvän måste gå till just DIG, när det säkerligen finns miljontals människor som är bättre på vissa former av sex än vad du är på just de formerna.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

det värsta är när partnern ej berättar.
det är det som avgör om jag någonsin kommer att kunna förlåta tjejen.
om tjejen har ryggrad/mod/vett nog att berätta för mej vad hon har gjort(inte dagen efter,inte när hon känner för det,utan DIREKT),så KANSKE jag med tiden då det mest har lugnat sej en aning,kunna förlåta henne.
väljer tjejen den fega och ynkliga vägen att helt enkelt inte tala om i hopp om att det aldrig ska komma fram(vilket det gör,på det ena eller andra sättet),så finns det ingen som helst chans att hon någonsin kommer att förlåtas.

sex utan känslor=otrohet
känslor utan sex(kyssar,smekningar)=otrohet
same shit,lika illa enligt mej.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Frux - menar du att du själv kan motsvara all världens människor i sexväg? Om hon vill testa något nytt, hur vet du att du alltid är redo på det? Jag tycker det låter som en ganska konstig attityd att din flickvän måste gå till just DIG, när det säkerligen finns miljontals människor som är bättre på vissa former av sex än vad du är på just de formerna.

Om hon nu skulle tycka att jag var otillräcklig även efter att vi snackat om det, så är det ju en brist i förhållandet för hennes del. Antingen accepterar hon det eller gör slut. Det är ju snarare du som har en ovanlig attityd om du inte tycker att din flickvän behöver gå till dig för sex.

För båda parter så finns det ju ALLTID andra som är snyggare/smartare/roligare/bättre. Så vart vill du komma? Är otrohet plötsligt ok ifall snubben Dexter står och svingar sin jättekuk vid mjölkdisken på Konsum? Kan jag sätta på alla tjejer som har snyggare kroppar än min flickvän?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Det är ju snarare du som har en ovanlig attityd om du inte tycker att din flickvän behöver gå till dig för sex.

För båda parter så finns det ju ALLTID andra som är snyggare/smartare/roligare/bättre. Så vart vill du komma? Är otrohet plötsligt ok ifall snubben Dexter står och svingar sin jättekuk vid mjölkdisken på Konsum?

Word. Precis som Frux så förstår jag inte riktigt dig dära... Låter ganska skumt ju

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Jag vet att jag är lite skadad här, men jag lyckas verkligen inte riktigt greppa vad som skulle vara så illa med just sex i sig.

Jag menar, det är ju absurt skönt att få massage, att bli kliad på ryggen när det kliar eller bara få en kram när det behövs, men det räknas inte som otrohet? Vad gör sex så annorlunda? Det är ju också någonting man gör för att det är skönt. Varför skulle sex på något sätt vara automatiskt knutet till romantiska känslor? Det är ju i dessa känslor som ett förhållande faktiskt ligger.

Visst, har man lovar sin partner något och sedan bryter detta löfte så är ju det ett slag mot tilliten i ett förhållande, vilket kan svida rätt hårt och den biten förstår jag ju, men då är det ju det faktum att man brutit läftet som är poängen, inte just sex-biten.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag vet att jag är lite skadad här, men jag lyckas verkligen inte riktigt greppa vad som skulle vara så illa med just sex i sig.

Jag menar, det är ju absurt skönt att få massage, att bli kliad på ryggen när det kliar eller bara få en kram när det behövs, men det räknas inte som otrohet? Vad gör sex så annorlunda? Det är ju också någonting man gör för att det är skönt. Varför skulle sex på något sätt vara automatiskt knutet till romantiska känslor? Det är ju i dessa känslor som ett förhållande faktiskt ligger.

Visst, har man lovar sin partner något och sedan bryter detta löfte så är ju det ett slag mot tilliten i ett förhållande, vilket kan svida rätt hårt och den biten förstår jag ju, men då är det ju det faktum att man brutit läftet som är poängen, inte just sex-biten.

Skulle väl gissa att den emotionella reaktionen de flesta får kommer ifrån att, ja... att man söker partner kommer ju ifrån början ifrån viljan att man vill föröka sig (och innan någon slänger på mig nått "men homosexuella då?" så är jag bisexuell, så tyst nu ).

Och tja... hur förökar man sig? Man gör det via sex. Därför blir det så liksom att sex blir något väldigt speciellt, som man då vill hålla bara mellan sig själv och den man vill dela DNA till sina barn med, vilket då alltså råkar bli ens pojk/flickvän.

Det är väl den enda förklaringen jag kan komma med som är värd nått - en vetenskaplig förklaring jag inte har något känslomässigt band till - för känslorna mina säger bara "men... men... det ska vara så!" och det är den sämsta förklaringen någonsin

Permalänk
Medlem

Så, är det otrohet att dra en runk? Ska man dra saker till sin extrem så är det ju trots allt "sex utan 'känslor'" som det handlar om...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crazy Ferret
Så, är det otrohet att dra en runk? Ska man dra saker till sin extrem så är det ju trots allt "sex utan 'känslor'" som det handlar om...

Jag har hört talas om en Tjej som gjorde slut med sin kille, på grund av att han porrsurfade (och onanerade) för mycket. Så extrem fallen finns...

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Fan vad många intressanta och klart olika svar och synpunkter och shit..

Och vilken överaskning för mig att det nu verkar som att fler tycker det är värst med sexet än med känslorna.. Jag tror jag är i minoritet minsan
Kan man komma fram till att vi fortfarande tycker att sex är något förknippat med par-relationer eller vise versa?
Och att det blev så många "Något annat".. är det jag som är otydlig eller finns det något etter värre än otrohet inv känslor som jag har missat?
Är det den fia definitionen av otrohet som ger denna spridning?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Kom på igår medans jag kollade på Jerry Springer, att om min flickvän hade varit otrogen med nån kille så hade jag löpt amok. Hade det däremot varit med en tjej så hade jag blivit arg över att jag inte var medverkande.

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Kom på igår medans jag kollade på Jerry Springer, att om min flickvän hade varit otrogen med nån kille så hade jag löpt amok. Hade det däremot varit med en tjej så hade jag blivit arg över att jag inte var medverkande.

"It's so funny because it's true!"

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
"It's so funny because it's true!"

Jag skulle aldrig ljuga för er, ni är mina vänner

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Jag vet faktiskt inte, eftersom både han och jag är polyamourösa... Sex skiter jag i om han har med nån annan, men om han har känslor för nån annan så vill jag att han berättar det för mig. Det enda sättet han skulle kunna vara "otrogen" skulle vara om han inledde ett förhållande med någon annan, utan att jag fick veta. Det skulle dock inte vara särskillt farligt...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Inaktiv

enkelt ALL!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai

Kan man komma fram till att vi fortfarande tycker att sex är något förknippat med par-relationer eller vise versa?

Tror att de flesta tycker begreppet parrelation kan, bör och oftast så, innefattar sex, medan sex inte nödvändigtvis behöver innebära en parrelation... Sålänge det inte handlar om en parrelation där man själv inte är en del utav sexet.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crazy Ferret
Tror att de flesta tycker begreppet parrelation kan, bör och oftast så, innefattar sex, medan sex inte nödvändigtvis behöver innebära en parrelation... Sålänge det inte handlar om en parrelation där man själv inte är en del utav sexet.

Jag tror du slog pannan på spiken, flera gånger

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.