Permalänk
Medlem

Re: Lenovo Ideapad S10

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonny Malmlöf
Det som skiljer vår modell gentemot "de andras" är 6-cellsbatteriet som klarar 5,5 timmar, istället för 3 timmar. Jag vill beklaga att vi har skrivit ut fel information på hemsidan, det ska genast åtgärdas. Det är som ni så uppmärksamt påpekade bara 2 usb-portar på S10:an.

Angående leverans till butik så går datorerna ut från vårt huvudlager idag, det brukar ta 2-3 dagar innan den finns i alla butiker, alltså mot slutet av veckan.

Jonny Malmöf/ The Phone House

Kan ni inte skriva ut Lenovos Part Number (SKU) och/eller Model Number+Machine Type på den modell ni säljer så man kan kontrollera de exakta specifikationerna själv på Lenovos sida?

(Part Number är på formen NS95Pxx, där xx står för lands/språkversion och Model Number+Machine Type är på formen 4187-5PG se ex http://www5.pc.ibm.com/europe/products.nsf/$wwwPartNumLookup/... ). Eller om någon som köpt den från PhoneHouse har lust att upplysa om denna info?

Permalänk

Re: Re: Lenovo Ideapad S10

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jsl_80
Kan ni inte skriva ut Lenovos Part Number (SKU) och/eller Model Number+Machine Type på den modell ni säljer så man kan kontrollera de exakta specifikationerna själv på Lenovos sida?

(Part Number är på formen NS95Pxx, där xx står för lands/språkversion och Model Number+Machine Type är på formen 4187-5PG se ex http://www5.pc.ibm.com/europe/products.nsf/$wwwPartNumLookup/... ). Eller om någon som köpt den från PhoneHouse har lust att upplysa om denna info?

Type 4068-4WG

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Lenovo Ideapad S10

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Type 4068-4WG

Tack! Här är Lenovos sida för den aktuella modellen ifall någon mer var intresserad.

Permalänk
Inaktiv

Är det nån S10-ägare som kan kolla om S10:an har "always on USB" som "storebröderna" i thinkpad-serien? Detta innebär att man kan ladda mobilen och MP3-spelaren i USB-porten även om datorn är avslagen då USB-portarna har ström (men bara när du har sladden i väggen). På paddorna ställer man in detta i power managern, kan nån titta hur de står till i S10:ans power inställningar så vore jag mycket tacksam!

Permalänk
Medlem

Phonehouse har väl bara ensamrätt på denna i Sverige året ut nu? Då borde det hända lite på priset? Eller vad tror ni andra?

Jag menar Phonehouse är ju knappast ett lågprisvaruhus...

Permalänk
Medlem

händer nog inte mkt mer en hundring med tanke på att standard priset är 4000 :- för netboksen i denna klass just nu verkar det som.

Permalänk

Lyckas inte hitta hur man stänger av ljudet när man drar ut strömsladden till den. annars är jag väldigt nöjd. blir endel stavfel bara

Visa signatur

älskar stora hål!! (inte bara fläkt hål=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snake_ice
Lyckas inte hitta hur man stänger av ljudet när man drar ut strömsladden till den. annars är jag väldigt nöjd. blir endel stavfel bara

Högerklicka på Ljudikonen, välj Öppna volymkontrollen. Ändra ljudvolym eller stäng av längst till höger vid PC Beep.

Permalänk
Medlem

t-bord

Verkar finnas flera bilder på S10 men undrar: Hur ser "enter" tangenten ut?
Är det en stor som på ett vanligt tangentbord eller som "shift" knappen?

.raja

Permalänk

som shift.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

nää så trist, jag slår alltid fel på den lilla knappen.
God Jul!

Permalänk
Medlem

Nån som har fått det svenska tangentbordet att funka i linux (quick start). Eller vet om det går att justera pekarhastigheten när man kör qs?

Annars är jag kanonnöjd med denna lilla maskin. Använder den oftare än min 6 ggr dyrare vaio.

Permalänk
Medlem

Nu är de på väg in till DustinHome:

"Dessa kommer om cirka 8-10 veckor. De är på gång från Asien med båt just nu."

Permalänk
Medlem

Var nyligen inne på PhoneHouse i Nacka och skulle köpa denna burk. Där sa de dock att den har 3-cellsbatteriet, och att de hade haft fel förut.

Man undrar vad det är som gäller egentligen? Har olika PhoneHouse-butiker olika versioner, eller är tidigare uppgifter om 6-cellsbatteri felaktig?

Om Jonnys uppgifter är riktiga, i vilken butik jobbar du, så jag vet var jag kan åka och köpa den med stora batteriet?

Permalänk
Medlem

Kan svara mig själv nu. Var inne i butiken i Sickla, och där hade de 6-cellsbatteriet, så nu är den beställd.

Skumt i alla fall. I Kistas båda butiker hade de inte en aning om vad de sålde. Kanske läge för PhoneHouse att gå ut med rätt info till sina butiker?

Permalänk
Medlem

Ett tips om någon vill ha öka grafikminnet från 64 till 128 så skall man välja "Load default settings" i bios:en.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem

Var förbi Phonehouse igår o köpte en Svart Ideapad S10e.

Vad finns det för smidiga tillbehör till den i form av väska o bluetooth möss?

Permalänk

Någon som kan svara på om touchpadknapparna är av metall eller silverfärgad plast?

Visa signatur

Q(^_^Q)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sideshow bob
Någon som kan svara på om touchpadknapparna är av metall eller silverfärgad plast?

Plast

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter233
Plast

Någon som kan bekräfta detta? Var nere på phone house men det var svårt att bestämma om det var plast eller ej. Detta är p.g.a av olika anledningar avgörande för mitt köp.

Visa signatur

Q(^_^Q)

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kan få ner en S10e med 6-cells batteri i denna väskan?

http://www.dustinhome.se/pd_5010223951.aspx

När jag mäter är det på håret med 6-cells batteriet.

Permalänk

Hur lägger man in ett annat OS på de här?
Bara att kopiera över en bootbar CD/DVD till en usbhårddisk eller usbminne och boota upp?

Permalänk
Medlem

Hmm.. har lagt in Windows 7 på min S10e. Allt fungerar kanon förutom hemmanätverket (!). Jag kan ansluta till grannens öppna nät men inte till mitt eget med WPA2, det blir bara ett utropstecken på anslutningen.

Någon som vet hur man kan åtgärda detta? Har uppdaterat drivrutinerna till de senaste från Lenovo.