Komplett, felaktiga specifikationer

Permalänk

Komplett, felaktiga specifikationer

Beställde en ASUS X50RL: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=351878
När den var på kampanj förra veckan.
När jag beställde den så stod det att det skulle vara ett Intel GMA X3100 som grafik. Men nu när jag fick hem den så var det ett ATI Radeon Xpress 1100, det har dom också ändrat på hemsidan nu. undrar om det är någon ide att skicka iväg ett mail till dom å klaga?
Tror ni att man kan få något för det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freislacker
Beställde en ASUS X50RL: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=351878
När den var på kampanj förra veckan.
När jag beställde den så stod det att det skulle vara ett Intel GMA X3100 som grafik. Men nu när jag fick hem den så var det ett ATI Radeon Xpress 1100, det har dom också ändrat på hemsidan nu. undrar om det är någon ide att skicka iväg ett mail till dom å klaga?
Tror ni att man kan få något för det?

Du får nog inget för det. Men det är nog helt klart en anledning för att få häva köpet. Du kan ju ha haft ett helt projekt baserat på X3100.

Maila och fråga om du är intresserad.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Du bör ju få returnera den utan kostnad att få betala frakten.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vilket som är bäst, men är det inte så att ATI-kretsen lär vara bättre än intels integrerade?

Om så är fallet, skulle ni klaga om ni fått 4GB ram istället för 3GB om det stått fel?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Intels krets är bättre än Ati's, ska ta å skicka iväg ett mail å se vad dom säger. Har inte tid eller ork att skicka tillbaka och så. Men man kanske kan få nån kompensation ändå

Permalänk
Komplett.se

Freislacker:

Det är beklagligt att du drabbats av en felspecifikation på vår hemsida. Felet rättades till så snart det uppmärksammades. Jag rekommenderar dig att ta kontakt med oss på 031-7102000 för att hitta en lösning på problemet.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Teamleader Reklamationsavdelning
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram