Mediaspelare/hddkabinett - Hårddisken paj? Panik!

Permalänk
Medlem

Mediaspelare/hddkabinett - Hårddisken paj? Panik!

Hej där, nu är det kris. För ca en månad sen köpte jag en Mvix 780 HD mediaspelare/hårddiskkabinett med en 500 gigs hdd. Igår när jag satt vid datorn och småpysslade lite så hängde sig plötsligt allting, musiken i winamp stoppades och allt som använde någon fil från den hårddisken hängde sig. Det kom också konstiga ljud ur hårddisken som jag inte hört förut, lät som att den stog och tuggade.

Var tvungen att dra ur sladden till kabinetten och nu när jag stoppar i den så står den bara och tuggar hela tiden, och datorn känner inte av nån hårddisk.

När jag kopplar den till tv'n så får jag upp menyn och den startar som den ska, fast hårddisken står fortfarande och hackar. Om jag väljer t.ex. Movie i menyn så är ju nästa menysteg att välja källa, om man vill öppna en filmfil från hårddisken eller t.ex. ett usb-minne. Men där finns inte hårddisken ens med som alternativ längre.

Vad ska jag ta mig till? Det verkar ju som att det är hårddisken som är paj på något vis, men allt jag har på den disken är extremt viktigt, det får absolut inte försvinna, vilket jag är rädd för att det gör om jag nyttjar garantin och skickar in hela skiten till webbshoppen.

Snälla, finns det någon som kan hjälpa mig?

edit: Kom på att detta nog är fel forumdel för detta, så jag har lagt den i Lagring istället men kan ej radera denna, någon snäll admin kan kanske ta bort denna tråd?

Visa signatur

denna signatur är inte vettig, den är inte heller tänkt att ha någon djup filosofisk mening som man kan tro. allt jag vill säga med denna signatur är att jag inte har nånting att skriva.

Permalänk

Jaså, du köpt dig en såndan grej: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=300411

Kan tyvärr inte hjälpa dig med ditt problem. Men hur tycker du att spelaren verkar? (förutom att din disk har havererat) Är nyfiken på en sån, du vet kanske dess fördelar och nackdelar.

Dela gärna med dig. Har annars tänkt köpa en Popcorn Hour 110

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Jaså, du köpt dig en såndan grej: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=300411

Kan tyvärr inte hjälpa dig med ditt problem. Men hur tycker du att spelaren verkar? (förutom att din disk har havererat) Är nyfiken på en sån, du vet kanske dess fördelar och nackdelar.

Dela gärna med dig. Har annars tänkt köpa en Popcorn Hour 110

Mvix'en har ju till att börja med inget h264 stöd.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Ursäckta min okunnighet men är "h264" ett videokodningsformat för uppspelning av HD matrial? Trodde att man kunde spela upp HD film genom Mvix.
För det kan man iaf med en Popcorn Hour eller en senare version av Tvix.

Men Mvix är ju en billig. Men inte allt för dum media streamer väl?

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Ursäckta min okunnighet men är "h264" ett videokodningsformat för uppspelning av HD matrial? Trodde att man kunde spela upp HD film genom Mvix.
För det kan man iaf med en Popcorn Hour eller en senare version av Tvix.

Men Mvix är ju en billig. Men inte allt för dum media streamer väl?

Chipet som Mvix 780HD använder sig utav stödjer inte H264.
Senaste bios ger stöd för MKV men ej H264 MKV

Annars är det en ok media center, liknande problem som med alla andra hänger sig o så ibland

/Apilas