Permalänk
Medlem

Köpråd jacka!

Ohoj.
Inför den stundande piss årstid som nalkas är jag i behov av en ny jacka.
Har dock några krav.. Den ska vara väl fodrad så man slipper frysa om man skulle vara ute kl 0300 en lördag morgon. Den ska även vara vattenavvisande(?) för dom dagarna himlen öppnar sig och det öser ner.
Har en budget på cirkus 1500.- kan sträcka mig till 2k men då ska de va en himla zusig jacka

Tack på förhud.

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Avstängd

Vart bor du? Är ju viss skillnad på Skåne och Umeå vädermässigt

Permalänk
Medlem

Västerås så det är lite mittimellan

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Vart bor du? Är ju viss skillnad på Skåne och Umeå vädermässigt

Ja, skånevintrar är värre...

The North Face gör rätt bra saker. Kom ihåg, det är inte jackans tjocklek som är av betydelse, utan hur du klär dig överhuvudtaget. Har tex en polare som här i Umeå kör med t-shirt, tunn långärmad tröja, flecetröja och sen en vind- och vattenavvisadande ytterskal.
Detta då det är tex -23- -30 grader då.

Layers is the shit.

Eller borde det heta are?

http://www.thenorthface.com/webapp/wcs/stores/servlet/TNFLoca...

Permalänk
Medlem

Jag är med varm förespråkare för skaljackor. Känns betydligt smartare att ha en jacka som fungerar året om och bara byta ut vad man har under alltefter det att vädret ändrar sig.

Layers are the shit.

Eller borde det heta is?

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

Okey
Får ta en tur på stan o kolla utbudet men håller ögonen öppna efter en skaljacka och skippar tankarna på en "vinterjacka"..

Som om de ens kommer fler vintrar

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Hedersmedlem

Fjällräven har en del trevliga jackor, men man kanske ser ut lite som en fågelskådare.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Är också ute efter en ny jacka så fortsätt gärna komma med tips! North Face och Fjällräven är verkligen inte min stil.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Är också ute efter en ny jacka så fortsätt gärna komma med tips! North Face och Fjällräven är verkligen inte min stil.

Vilken är din stil?

Om man tittar på jackor som inte faller under funktionsplaggsmodet tycker jag Peak Performance har en hel del riktigt snyggt.

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

Mmm, Peak är helnice.

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Under de senare åren har jag nyttjat mycket från Filippa K och Tiger of Sweden. Relativt dyra saker men de har mycket slimmade saker som jag gillar. Ta en titt på dem om du är intresserade av lite mer dressade plagg och sedan köp något snarlikt på typ Brothers

Permalänk

en skinnjacka ;). snart säsong för dom....

Permalänk
Medlem

Blev ingen tur på stan idag. Blev för upptagen med min htpc

Skinnjacka är inte min melodi, inte heller dressade plagg tyvär

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Avstängd

okay då, vad har du för stil eller vad för typ är du ute efter då?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
okay då, vad har du för stil eller vad för typ är du ute efter då?

Typ North Face Peak osv..
Vindtätt, vattenavvisande o hela den baletten:p

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Typ North Face Peak osv..
Vindtätt, vattenavvisande o hela den baletten:p

Ska du ha en jacka från de märkena,som är vind och vattentät, får du nog öka budgeten.

Själv har jag en North Face Pantheon jacket som jag är väldigt nöjd med. Tror jag betalade 2700kr på rea.

http://www2.thenorthface.com/opencms/opencms/tnf/gear.jsp?sit...

Här finns den för 2500kr: http://www.skistore.se/catalog/product_info.php?manufacturers... .

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Behöver ju naturligtvis inte vara just dom märkena men mer istil med dom märkena snarare än t.ex en skinnjacka om jag uttrycker mig så

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Uppfattat. Du kan också kolla Everests jackor på stadium,den jackan jag tänker på ligger i din prisklass. Hade en själv i något år. Fungerade bra ända tills den började läcka som ett såll.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Aah gillar stadium faktiskt, får ta det i helgen innan lönen är slut

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

okej eftersom denna tråd dog så känner jag att jag kan återanvända den.

Kan jag få tips på jackor som är riktigt varma, men som inte är Canada Goose jackor?

Jag vill bara ha en jacka att slänga på mig. Vill inte köra på "lager på lager"-metoden.

Permalänk
Medlem

Rockport-jackorna är varma. Fast jag tror inte dom säljs längre tyvärr. Dom ser ut så här:
http://195.149.144.149/images/11/1195306229.jpg

Snyggare än på bilden när man har den på sig, röd är också fel färg kanske. Har du tur kan du komma över en på kanske barkarby outlets rockportbutik!

Permalänk

Det får bli en Canada Goose Nomad 3-in-1
Just för att den är diskret och för att den är den enda jackan tillsammans med snow mantran(den absolut varmaste) som är fylld med gåsdun. Resten är fyllda med ankdun, eller blandningar med fjädrar och dun.