Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ahlen
WTF! @ Xbox spelen :O|

- Agree men vad jag har kommit fram till så har han en lillebror som ska dela på spelandet

Rätta mig om jag har fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Vart fan vill du komma? Alla dina argument verkar vara totalt baserade på dina antagelser, och trots att killen förklarar för dig att han jobbat/tjänat in pengarna så står du fast vid att han är en bortskämd unge med rika föräldrar. Dessutom klagar du på att "nybörjare" inte borde ha en dyr dator, och slänger in en värdelös liknelse där du jämför en nybliven bilförare som kör sportbil med en som är nybörjare på datorer.

Håller med dig dålig gämförelse varför kan inte the man swe 90 köpa en ny dator för ? samma sak som att säga att du inte borde får köpa ny dator bara för att du inte kännat i hop pengarna.

the man swe 90 grym dator du har där gillade inte schassit men annars var den grym dock ingen stylling så du får bara 7 dom övriga 3 poängen spara jag till stylingen. Och ja jag tror dig det är inte så svårt att känna pengar i vårt av långa land.

Visa signatur

MIN DATOR ÄR SNABBARE ÄN DIN

Permalänk

Nej pontus jag har ingen bror men jag har en lilla syster, som tycker om att spela spel som singstar och Halo, rainbow six vegas.

Testat spelat Age of Conan nu på min min level 32 gubbe och får riktigt fina fps tycker jag. Ligger på över 50 fps i snitt med allt på högsta view distance och allt var det heter. Blev riktigt nöjd då, fått crysis att funka nu så nu ligger det på över 30 fps i med 2 gånger AA. Spelade nyss andra isbanan ganska roligt spel, men gillar mest av allt Company of heroes och Bad Company till 360 just nu.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The man swe 90
Nej pontus jag har ingen bror men jag har en lilla syster

- Fan va lame...

Nejdå, ^_*

Permalänk
Medlem

Fan va patetiska alla är som är avundsjuka på snubben för att han köpt en dyr dator. Skaffa ett liv, det kommer alltid finnas folk som har mer pengar än er och hur de fått sina pengar ska väl ni skita i. Trodde folk var lite mognare än så här på swec...

Sen att han ska flasha alla sina dyra prylar är väl lite omoget i sig också, men det är väl ingen som köper en armanikostym för att den så otroligt bekväm eller en lamborghini för att den går så fort upp till 70 km/h...

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Fan va patetiska alla är som är avundsjuka på snubben för att han köpt en dyr dator. Skaffa ett liv, det kommer alltid finnas folk som har mer pengar än er och hur de fått sina pengar ska väl ni skita i. Trodde folk var lite mognare än så här på swec...

Sen att han ska flasha alla sina dyra prylar är väl lite omoget i sig också, men det är väl ingen som köper en armanikostym för att den så otroligt bekväm eller en lamborghini för att den går så fort upp till 70 km/h...

True True! Men man kanske köper kostym o bil för att de är fina och för att man gillar dem. Om han nu vill lägga sina pengar på en fläskig jäkla dator så varför skall han inte få göra det utan att folk skall kaxa sig? Det här är väll ett datorforum? han har gjort en byggblogg? Är det inte meningen? Bättre än mycket av skäpdatorerna som ligger här med lite röda o gröna fläktar som folk tycker de har "moddat" dit?

Fläskigt system, hade jag haft cash hade jag köpt ett likadant. Iofs hade jag nog slängt bort ett 4870x2 o köpt en odentligt RAIDkort och ett par feta diskar istället. Fått lite fart på saker o ting. Jag gillar iofs diskar, "diskmänniska".

Den där systern måste jag helt ha missat dessutom. Damn... ; )

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Ingen svar på vettig frågan om den Nexus PWM fläkt

En till fråga om hur värmt bli därinne i Cosmos burken när allt är uppskruven till max. (bara undrar)

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

ska svara på dina frågor , min cpu går nu i 3,8 enligt asus egna program i load ligger tempen på ca 37 grader. I chassit när dator inte är i load och grafikkorts fläkten är på 50% så ligger tempen inne i chassit på ca 26-28 grader. I load ca 30 grader

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk

förstår inte gnället/avundsjukan som kommer krypande. innan jag tröck på "kommentarer" förstod jag att varannan skulle klanka ner på någonting av ren avundsjuka!

Ontopic: Riktigt skysst burk! Nu får du sitta och configurera så du tar dig över 20000 i vantage bör gå med lite finlir på prollen!
2st 4870x2 har vandrat i huvet ett par gånger, tänk bara om man var lite impulsiv!
Grattis till en schysst rig!

Visa signatur

Antec Nine Hundred | Cooler Master M700w | Intel Core 2 Duo E8400(Zalman CNPS9700LED) | Asus Rampage Formula x48 | Kingston HyperX 4x1gb | WD 250gb x2 (Raid0) | 2 x Gigabyte Radeon HD4870 CrossfireX @ stock | Audigy 2 ZS | Zalman MFC-M1 controller | 3dmark06: 20151 Vantage: P12912
|

Permalänk
Medlem

Riktigt nice, du lär ju inte behöva uppgradera nåt i den lådan på ett tag.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Riktigt nice, du lär ju inte behöva uppgradera nåt i den lådan på ett tag.

Håller med, riktigt cool rigg!

Permalänk

upptagte nu innan jag stängde av att jag hade höjt många mätare i catalyst som tex aa istallningar på max kan det ha på verkat minna 3dmark resultat för jag hade inte dom installningar i när jag tog bilden på vantage poängen . Testade idag med klockar prollen klockar till 3,8da fick jag 4000 mer i cpu poäng men gpun våra 2500 och mer poäng mindre ska testa ändra till orginal installungar i catalyst. Och se om det blir någon skillnad

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Prova annars att ställa ner allt på low i catalyst, och ställ sen ner allt i windows på low, bara det gör ett par hundra poäng.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

grym rigg mannen, bry dig inte om va de andra säger, till er som är avundsjuka, sug min kuk (ta det inte seriöst, mer som håll käften fast lite grövre) hehe.

btw, när du ändå höll på köpa grymma grejer, varför kasta du inte in en VelociRaptor eller en QX prolle?

snubben får lätt en 10p

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Nice komponenter du har införskaffat, den datorn lär ju inte ge vika i första taget

OT: Ser ut som Andreas behöver lite näring.

MvH Jesper

Visa signatur

Die toten hosen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menigen
Och har du någon aning om hur jävla svårt det är att hitta ett jobb när man är 17? Över 18 går det, men vid 17 är det helt jävla omöjligt om man inte har kontakter.

Tänk att det trodde jag också, tills jag gick ut i verkligheten och försökte. Det visade sig att jag hade fel, vilket jag visserligen inte tycker om att erkänna, men så var det. Bara att bita i det sura äpplet och vara glad för pengarna man tjänar istället.
Skriv ihop ett CV, förklara vad du är bra på och vilka meriter du har samt varför just du skulle passa så himla bra till just den tjänsten. Sen GÅR du ut och PRESENTERAR dig, första felet många gör är att skicka eller maila in sitt CV, alt. ringa och fråga. Det enda du visar människan i andra änden då är att du är för ointresserad för att lägga tid på att åka dit och visa upp dig..

Lycka till!

Permalänk
Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Jag som tycker att min dator med AM2 4400+ @ 2.7 Ghz med HD3870 presterar bra...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

ska vänta på nya intel's nya processor men kommer att bygga att liknande system. Undrar bara vilka grafikkort jag ska välja?

2x Nvidia GTX280 eller 2x Ati HD4870X2?

Permalänk

ett 4870x2 presterar nästan som 2st 280gtx, om du bara vill spela crysis tex så hade man valt 2st 280gtx om du vill apela många andra spel på grafik mwdchog gps så väljer man 2st 4870x2

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The man swe 90
ett 4870x2 presterar nästan som 2st 280gtx, om du bara vill spela crysis tex så hade man valt 2st 280gtx om du vill apela många andra spel på grafik mwdchog gps så väljer man 2st 4870x2

- Det är ganska roligt att du verkligen inte vet vad du talar om när du själv äger bygget, datorentusiast? - Knappast!

Permalänk

Jag skrev det som många andra har sakt till mig. Du som ahr så hög iq så kan du väll svara han bättre då?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The man swe 90
Jag skrev det som många andra har sakt till mig. Du som ahr så hög iq så kan du väll svara han bättre då?

- Okej, varför börjar du inte tänka lite själv då? Nej, det är nog alltför komplicerat. 280GTX i SLI ger mer "ren" prestanda overall, men sedan kostar det mer och blir utklassas i dem spelen som 4870X2 har Crossfire-stöd.

Permalänk

Efter jag har lagt upp den här byggloggen och att min åsikter kan vara fel så har jag bestämt mig för att inte skriva mer i ett sweclockers forum. Sen så verkar de vara fel att äga en bra dator utan att man kan allt ?

Tack för mig

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The man swe 90
Sen så verkar de vara fel att äga en bra dator utan att man kan allt

- Dubbelmoral kallas det

Permalänk
Medlem

Du med alla dina spel ^^. Vad gör du igentligen förutom att spela.

Permalänk
Medlem

Är det samma frontplåtar på ditt chassie som på C1000? Isåfall, kan jag få en som du har över? (Jag fattas en.)

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Okej, varför börjar du inte tänka lite själv då? Nej, det är nog alltför komplicerat. 280GTX i SLI ger mer "ren" prestanda overall, men sedan kostar det mer och blir utklassas i dem spelen som 4870X2 har Crossfire-stöd.

280GTX skalar bättre än vad två HD4870X2 gör men de kommer ändå inte i närheten av den prestandan som två HD4870X2 erbjuder. Oavsett skalning så är HD4870X2 CFX den klara multi-gpu lösningen också i dagsläget då HD4870X2 är så bra ensamt. I vissa fall så tar 3 stycken GTX280 dubbla HD4870X2 men då är det i spel som Crossfire skalar dåligt efter 2 GPU:er. Att sammanfatta: dubbla HD4870X2 är ett betydligt bättre köp än vad dubbla GTX280 är oavestt vad man tycker om skalningen då ett enda HD4870X2 oftar presterar som två GTX280 i högre upplösningar.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk

pontus ser du någon mer som tycker som jag, men jag utryckte mig inte så. Och det kanske var felet av mig.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Kudos till din burk, ännu mer för att du tjänat ihop till den själv!
En sju h*lvetes spelmaskin om inte annat, och om man tittar på dina
bilder verkar det som att du gillar spel

Helt klart en tia.

Och till er andra i tråden som klagar på killen:
Varför? Jag menar... varför?

Som någon annan redan skrivit, detta är ett datorforum och killen
har skapat en bygglogg. Alla är vi olika och alla väljer vi själva vad vi ska
lägga ut våra pengar på, vissa väljer bilar andra frimärken och dom flesta
av oss i detta forum - våra datorer. Sluta klaga på honom, han har helt klart byggt en grym spelmaskin och det går inte att missa att del är spel han gillar. Självklart kan ni kommentera hans bygge, men inte hans val att lägga ut mycket pengar på sin rigg.

All cred till dig The man swe 90.

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...