Permalänk
Robot

Ny dator 2st 4870x2 och lite ann

Fick hjälp av min kompis andreas att bygga ihop datorn, vi började runt 19.00 sen såg vi på en film 21.30. Sen fortsatte vi efter filmen runt 23.00 så var vi klara halv 2 på kvällen.

Allt i datorn

Cooler Master Cosmos S
2st Sapphire Radeon HD4870 X2
1000GB Samsung Spinpoint F1
92mm Nexus fläkt PVM
3st Scythe 120mm Slip Stream Fan, 800rpm
Asus Rampage Formula X48,
1000W Corsair
Intel Core 2 Quad Q9550
Thermalright Ultima-90i
Scythe Kaze Master 5.25" Svart
LG GGC-H20L Blu-Ray läsare & DVD-brännare, Svart

Samsung T240 24 tum
Samsung 40 tum till Ps3
Saitek Tangentbord
Habu mus
Steel 5L

Besök albumet: Ny dator 2st 4870x2 och lite ann av The man swe 90

Permalänk
Hedersmedlem

nice Lite benshmarks pls:) Btw kan du inte göra den som bygglogg så du kan lägga upp fler bilder.

EDIT:räcker det inte med ett galleri

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

Känns som att du är liten bortskämmd fjortis?
Aja sjyssta grafikkort iaf lite info om övriga datorn och benshmarks ! Så bygglogg please?

Permalänk
Medlem

DU får en 7a om du tar bort klistermärken.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk

Allt har jag köpt för egna pengar efter att ha sommar jobbat har lite mer än hälften av lönen kvar. Sålde min förra dator så då fick jag lite pengar där ifrån också

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

skit i datorn, ge mig systern.. 10p

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Skulle lagt en slant på en bättre kamera/fotograf? kanske

Men annars trevlig hårdvara och kul att se lite bench också. Vad gick hela kalaset på?

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk

Använda mobilen eftersom den andra nya kameran inte har kommit =P

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
skit i datorn, ge mig systern.. 10p

Haha word, 10p åt henne.

Permalänk

Mysigt val av både grafikkort och moderkort får man väl ändå säga :P. Skulle själv inte köpt 2 X2 i dagsläget men det är jävligt maffigt. Det kan ingen säga något om. Lagom kul att hålla handen på baksidan av datorn

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Avstängd

Grymt!

Du ska självklart instalera Wc3 först.

10pts,

Permalänk
Medlem

10p för 2st 4870x2

Permalänk
Medlem

10p för datorn (lite väl kryddad kanske iof...)

12p för syrran mahaha!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Ja, finns inte mycket att säga egentligen. Grymma datordelar. Är nätagget modulärt? Annars hade väl ett Corsair HX620 Watt fungerat?

Jag tänker iaf. inte säga något om din syster, har lite mer respekt än så

Men hoppas du är nöjd med burken iaf. Släng in Linux på den också

/Mvh sedde.

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpa lite finare möbler o så istället. Just nu ser din hörna ut som skabbigaste skiten, med den fina teknologin runt om

Permalänk
Avstängd

fusk att lägga upp bilder på Freshteens borde va permban isnta.


mummelbrf

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Soft med TVÅ x2;or fy fan

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Nya bdb eller vad? Har blivit lite av en trend för fjortisar att lägga upp bilder här? Lätt att köpa dyra grejer när mamma och pappa betalar. Ge oss lite mer snask istället för bilder på din syrra! Eller går hon på batteri kanske? Bench i Crysis och allt annat man kan komma på vore mer uppskattat.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Trevligt system! Men presterar det inte dåligt i 3dmark? En e8400 med bra klock och ett 9800gx2 får ju högre poäng...

Visa signatur

i5 750|Asus P7P55D Pro|12Gb1600Mhz|HD5870

Permalänk

Antingen eller.. Inte både galleri och bygglogg

HAR DIN SYRRA MSN?

Visa signatur

Jag har också en dator, eller sju..

Permalänk
Medlem

tycker nästan att de verkar som att han bara fick poäng för ena gaffet... elle?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Fatta att det är jag som har betalat allt, och angående möbler att dom är ful så kommer det att göras om. Över p över våningen och ny soffa ska komma hit senare. Trodde att det skulle vara mindre på hopp på en sån här sida som sweclockers men jag ahde tydligen fel.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

8p. Älskar när alla kartonger ligger framme sådära.. Får en att vilja skaffa en ny dator.. hehe.. och angående påhoppen så håller jag med.. Man kan tro att man inte ska det. Men på senare tid så har sånt hära blivit mycket mera. Men till deras försvar så har det vart väldigt mycket "dåliga" gallerior. Och tydligen så fattar folk inte när man ska sluta..

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The man swe 90
Fatta att det är jag som har betalat allt, och angående möbler att dom är ful så kommer det att göras om. Över p över våningen och ny soffa ska komma hit senare. Trodde att det skulle vara mindre på hopp på en sån här sida som sweclockers men jag ahde tydligen fel.

Ok. Så du är 90a och har betalt allt själv? Farsan som hooka upp dej med ett sommarjobb då eller? Eller har du hoppat av skolan för att börja jobba? Vem har hoppat på dej föresten? Alla "WOW kolla snubbens e-penis, 2st 4870x2"? Om du menar det jag skrev så var det kritik och inte ett påhopp. Menar bara att vissa av bilderna var väldigt överflödiga.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Grym dator! Skit i vad 3Dmark visar.. de kan ju inte stämma iaf..

Dåligt av forums medlemmarna och göra påhopp.. håller fullständigt med The man swe 90..

menigen: om du lär dig läsa lite så kan du se att han har jobbat ihop pengarna själv..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Najs, najs, najs.

Permalänk

Kanske över drev lite men nu ska jag säga som det är.
När jag gick i 9an så fick jag mitt första sommarjobb fick då ca 10k då köpte jag en xbox 360. när jag hade sommar lov i 1an på gymnasiet så fick jag sommarjobba på järnvägen i orsa. Då jobbade jag några veckor och fick lite över 25k, sen fick jag 10k av mamma och pappa för att min syster fick en språkresa. Då köpte jag en dator, så sparade jag undan mycket av pengarna. Sen nu i år igen så fick jag jobba igen fast då fick jag åka ner till danmark och jobba så nu fick jag 27,5k i lön, får en till lön dena månad. Så jag sålde datorn jag köpte förra året till en kompis. Och nu har jag satt undan helften av dom pengar jag fick i år.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Grym dator! Skit i vad 3Dmark visar.. de kan ju inte stämma iaf..

Dåligt av forums medlemmarna och göra påhopp.. håller fullständigt med The man swe 90..

menigen: om du lär dig läsa lite så kan du se att han har jobbat ihop pengarna själv..

"om du lär dig att läsa" - inget påhopp där inte...

Citat:

Kanske över drev lite men nu ska jag säga som det är.
När jag gick i 9an så fick jag mitt första sommarjobb fick då ca 10k då köpte jag en xbox 360. när jag hade sommar lov i 1an på gymnasiet så fick jag sommarjobba på järnvägen i orsa. Då jobbade jag några veckor och fick lite över 25k, sen fick jag 10k av mamma och pappa för att min syster fick en språkresa. Då köpte jag en dator, så sparade jag undan mycket av pengarna. Sen nu i år igen så fick jag jobba igen fast då fick jag åka ner till danmark och jobba så nu fick jag 27,5k i lön, får en till lön dena månad. Så jag sålde datorn jag köpte förra året till en kompis. Och nu har jag satt undan helften av dom pengar jag fick i år.

Lär dig att stava, det kallar jag påhopp. Men seriöst, vad var det jag sa?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Är det bara jag eller är det inte lite väl stereotypiskt att så fort det kommer upp en bild som det finns en tjej på så ska det finnas en massa personer som håller på o skriver oanständiga saker.

FFS det är hans syrra visa lite respekt!

BTW schysst setup du har även om ja inte är så inne på cosmos chassit.

Läder_mannen in and out

Permalänk

Jag har alltid haft svårt att stava sedans jag var liten så du behöver inte på peka att jag är dålig att stava vet mycket väl om det.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65