får inte autostart att funka!

Permalänk

får inte autostart att funka!

Hej, vet inte om jag lägger denna tråden fel nu,

Men till mitt problem.

har en bärbar data som vägrar starta, jag felsökte den och kom fram till att det var fel å hdd, ja drog och köpte en omkopplare och kopplade in den i min stationära dator men USB. detta fungerade bra, jag kom dock inte in i hårdisken, men den visades i "den här datorn" med beteckning F:, jag körde en CHKDSK F: /R och den hittade en del fel och rearerade, jag blev då överlycklig att hårdisken inte va helt paj så ja kopplade ut den från min stationära och skulle koppla tillbaka den i min bärbara, då stod det i bios att IDE disk unknown. där fassna jag tills jag kom på den briljanta idén att jag kunde koppla tillbaka hdd i min stationära, gå in på den och rädda all information och sen koppla tillbaka den i den bärbara och installera om windows, men nu till problemet.

När jag skall koppla in den i den stationära datorn igen så kommer den inte upp automatiskt, jag har provat att söka efter ny maskinvara utan resultat, jag har även provat att gå in i diskhanteraren och uppdatera men den kommer inte fram, har nån någon idé om hur man kan göra för att få upp den ? den är som sagt kopplad till USB!

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

8800 GT SLI, Asus P5N-D 750i, 2048 MB PC6400 CorsairXMS2, E8400 @ 3.8Ghz, Noctua NH-U9B CPU Cooler, Ipower Extreme 600w, 500 Gb Samsung Spinpoint, 300Gb Samsung Spinpoint, 320 Gb Toshiba? 500 GB WD Caviar. Massa Noctua Fläktar