Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaxxor
Tycker det är konstigt att det ska behövas. Men men, får ge det ett försök

Har två frågor (kommer säkert fler)

1. Hur ser man sin originala produktkod så man kan byta tillbaka sen.
2. När man installerar NSS så får man fråga ang USB. Vilken ska man ta ?
Virtual USB Drive
F1 USB Drive
Nemesis
Diamond
Prodigy

Tack på förhand

Mvh Stellan

Svar 1: Du ser den nuvarande produkt koden på samma ställe som du byter produktkod i nemesis.

Här har du en liten guide om nemesis

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
Svar 1: Du ser den nuvarande produkt koden på samma ställe som du byter produktkod i nemesis.

Här har du en liten guide om nemesis

Nu var min uppdaterad också tack för hjälpen. Hoppas den känns bättre nu än vid förra uppgraderingen.

Mvh Stellan

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk

Har uppdaterat nu. När jag håller inne den vita knappen i mitten o kör igång applikationslistan pågående program, så står det nått som heter "Installerare". Vad är det? Går ej att få bort. Förstår inte hur startskärmen ska se ut som 5530, min ser precis likadan ut som tidigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punkarn89
Har uppdaterat nu. När jag håller inne den vita knappen i mitten o kör igång applikationslistan pågående program, så står det nått som heter "Installerare". Vad är det? Går ej att få bort. Förstår inte hur startskärmen ska se ut som 5530, min ser precis likadan ut som tidigare.

Installeraren bör försvinna efter ett tag. Gör den inte det så kan du alltid slå av och slå på telefonen.

För att du ska få 5530s homescreen så krävs det att du byter startsida. Gör så här: Meny-->Inställningar-->Personligt-->Startsida-->Startsidans Tema-->Välj kontaktfält.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk

Nu funka det!! Ja, nu börjar luren faktiskt kännas mer mogen. Kan man ta bort operatörs fältet under kontaktfältet på startsidan?

Permalänk
Medlem

Shit vilken trevlig överraskning med v40, funkar finfint =).

Någon som vet om man kan styra datorn via blåtand med något program? Funktionerna jag behöver är en mediakontroll samt kunna stänga av datorn.

Permalänk
Medlem

Innebär det någon risk att byta produktkod? Kommer det att släppas officiellt inom en snar framtid för de skandinaviska modellerna?

Visa signatur

._.

Permalänk
Medlem

Byta av produktkod äventyrar INTE garantin. Har läst någonstans på nätet där en kille skrev en bra text gällande detta. Tror jag kopierat delar av den texten och lagt in den någonstans i den här 5800 tråden. ORkar tyvärr inte leta igenom alla sidor för att hitta detta ;).

Jag tror tyvärr inte vi kommer få se v40 på ett bra tag till de svensksålda 5800 telefonerna. V30 tog ett flertal månader extra innan den gick att ladda ner (jämfört med bla de produktkoderna jag nämnt). Byta av produktkod är enkelt och går fort. Finns inga vad jag vet nackdelar heller.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Jag får ett felmeddelande när jag pluggar in min mobil i PC Suite-läget.
Den säger att MTP USB Device inte fungerar.

I programmet NNS så får jag error när jag försöker läsa av telefoninfo...

Så jag får väl antagligen vänta tills skiten går att uppdatera så som det är tänkt att man ska uppdatera telefonen

Om inte någon har tips på vad jag kan göra?

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem

När jag tar ut minnes kortet så får jag ett meddelande med:
Det är inte säkert att ta ut minneskortet utan att välja "ta ut minneskort" först.

Någon som vet vart man hittar "ta ut minneskort" och vad risken kan vara med att ta ut minneskortet när telefonen är påslagen? Annat än att kunna förlora det som är på minneskortet.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Shit vilken trevlig överraskning med v40, funkar finfint =).

Någon som vet om man kan styra datorn via blåtand med något program? Funktionerna jag behöver är en mediakontroll samt kunna stänga av datorn.

Det finns ett som nokia gjort själva, sök på google tror de heter presentatören / presenter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memon
När jag tar ut minnes kortet så får jag ett meddelande med:
Det är inte säkert att ta ut minneskortet utan att välja "ta ut minneskort" först.

Någon som vet vart man hittar "ta ut minneskort" och vad risken kan vara med att ta ut minneskortet när telefonen är påslagen? Annat än att kunna förlora det som är på minneskortet.

Om du ger power-knappen en kort tryckning får du upp en meny, längst ned på denna finns "Ta ut E: Minneskort"

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davil_79
Jag får ett felmeddelande när jag pluggar in min mobil i PC Suite-läget.
Den säger att MTP USB Device inte fungerar.

I programmet NNS så får jag error när jag försöker läsa av telefoninfo...

Så jag får väl antagligen vänta tills skiten går att uppdatera så som det är tänkt att man ska uppdatera telefonen

Om inte någon har tips på vad jag kan göra?

Har för mig att jag hade liknande problem tidigare. Tror att jag då endast avinstallerade alla nokia program jag hade på datorn (i mitt fall NSU och PC suite) och därefter installerade om dessa. När jag försökte igen så fungerade det. Testa detta först. Fungerar det inte så vet jag inte vad du kan göra för att lösa det :/.

Edit: Finns någon som hade liknande problem som dig "här". Han verkar endast ha tagit bort en mapp i minneskortet så löste sig problemet. Läs mer på sidan jag länkade till.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
Jag tror tyvärr inte vi kommer få se v40 på ett bra tag till de svensksålda 5800 telefonerna. V30 tog ett flertal månader extra innan den gick att ladda ner (jämfört med bla de produktkoderna jag nämnt). Byta av produktkod är enkelt och går fort. Finns inga vad jag vet nackdelar heller.

V40 till svensksålda telefoner finns. Jag uppdaterade min igår, utan att ändra några produktkoder. Fast jag fick gå via Ovi Suite på PCn, telefonens uppdateringsfunktion hittade inget...

Min telefon är en svart Navigation Edition ifall det spelar nån roll.

Permalänk
Medlem

Undrar nu om denna uppdatering blir den sista eller inte. Hoppas på kinetic scrolling i huvudmenyn också Samt uppdaterad webläsare.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GarmFighter
Det finns ett som nokia gjort själva, sök på google tror de heter presentatören / presenter

Leta på google men hitta inget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isengrim
Om du ger power-knappen en kort tryckning får du upp en meny, längst ned på denna finns "Ta ut E: Minneskort"

Tackar!

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
Har för mig att jag hade liknande problem tidigare. Tror att jag då endast avinstallerade alla nokia program jag hade på datorn (i mitt fall NSU och PC suite) och därefter installerade om dessa. När jag försökte igen så fungerade det. Testa detta först. Fungerar det inte så vet jag inte vad du kan göra för att lösa det :/.

Edit: Finns någon som hade liknande problem som dig "här". Han verkar endast ha tagit bort en mapp i minneskortet så löste sig problemet. Läs mer på sidan jag länkade till.

Tack så mkt för ditt svar !!

Felmeddelandet ang MTP USB Device försvann efter att jag gjorde enligt länken du angav

Men jag har fortfarande problem med NSS
Jag trycker på fliken Phone Info och där trycker jag på Read.
Då får jag bara fram : "Reading values... Error!"

Kan det vara så att NSS inte fungerar till Windows 7 64bit kanske?

mvh.

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaxxor
Tycker det är konstigt att det ska behövas. Men men, får ge det ett försök

Har två frågor (kommer säkert fler)

1. Hur ser man sin originala produktkod så man kan byta tillbaka sen.

Tack på förhand

Mvh Stellan

Lyft på batteriet och ta en titt

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aure
Lyft på batteriet och ta en titt

Vad är det för mening med att byta tillbaka?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
Vad är det för mening med att byta tillbaka?

Egentligen ingenting! Men man kanske vill veta vilken kod man har om t.ex den gamla koden får uppdateringarna tidigare än den du bytt till (spekulation)

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Helt underbar uppdatering detta, blev som en ny telefon!!
Det bästa var ju "homescreen" som fick en välbehövlig förbättring, det nya kontakfältet är helt underbart!!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Medlem

Nån som vet varför OVI store tog bort MSN (live messenger) för nokia 5800?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Nån som vet varför OVI store tog bort MSN (live messenger) för nokia 5800?

Ingen aning, dock så skulle jag aldrig installera det igen, sist jag försökte slutade det i att jag var tvungen att flasha om telefonen. sjukt dåligt programmerad klient.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davil_79
Tack så mkt för ditt svar !!

Felmeddelandet ang MTP USB Device försvann efter att jag gjorde enligt länken du angav

Men jag har fortfarande problem med NSS
Jag trycker på fliken Phone Info och där trycker jag på Read.
Då får jag bara fram : "Reading values... Error!"

Kan det vara så att NSS inte fungerar till Windows 7 64bit kanske?

mvh.

Kör Windows 7 64bit och det fungerade för mig.

Jag bytte till nya och uppdaterade firmwaren och bytte sen tillbaka till min originala produktkod. Rätt ska vara rätt

Tycker telefonen funkar mycket bättre nu efter uppdateringen. Och så försvann buggen med att alarmet ringer vid fel tid.

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GarmFighter
Det finns ett som nokia gjort själva, sök på google tror de heter presentatören / presenter

Tack för tipset, det fungerade riktigt bra!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memon
Leta på google men hitta inget.

http://lovewisher.blogspot.com/2009/05/nokia-wireless-present...

Ingen annan som fick damp imorse på alarmet som "inte gick att stänga av"? Märkte nu på dan att man skulle dra åt sidan för att stänga av det, är man trött så är man ^^.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Tack för tipset, det fungerade riktigt bra!

http://lovewisher.blogspot.com/2009/05/nokia-wireless-present...

Ingen annan som fick damp imorse på alarmet som "inte gick att stänga av"? Märkte nu på dan att man skulle dra åt sidan för att stänga av det, är man trött så är man ^^.

Eller så vänder man telefonen uppochner så snoozar den automatiskt Underbart på morgonen

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

söker man så finner man.. eller bläddrar bara högst upp i tråden

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Tack för tipset, det fungerade riktigt bra!

http://lovewisher.blogspot.com/2009/05/nokia-wireless-present...

Men denna är ju för S60v3? Funkar de för 5800?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaxxor
Kör Windows 7 64bit och det fungerade för mig.

Jag bytte till nya och uppdaterade firmwaren och bytte sen tillbaka till min originala produktkod. Rätt ska vara rätt

Tycker telefonen funkar mycket bättre nu efter uppdateringen. Och så försvann buggen med att alarmet ringer vid fel tid.

Jag använder w7 x64 jag med och nss fungerar fin fint. Testa köra nss i kompatibilitetsläge för xp/vista och se om samma fel återkommer.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk

Min telefon har börjat kännats seg och 3,5 uttaget har börjat glappa. Har tagit god hand om den så jag vet inte om detta är något globalt proglem?

Det är som att när det kommer lite tryck mot kontakten från sidan så försvinner ljudet helt från vänster lur.

Jag är också så briljant att jag inte hittar kvittot så vad kostar det att få mobilen reparerad?

Visa signatur

Lev länge och prospera.