Permalänk
Medlem

Kan jag skadat processorn?

Hej!

Jag hålle på att bygga min första dator och är sjukt nervös.

Undrar iaf att när jag laggt processorn rätt (Sock. 775) så när jag skulle trycka ner "armen" så gick det ganska segt, ganska mycket motstånd men det gick iallafall att få dit den.

Är det nått på tok eller kan nått ha hänt?

Processorn är E7200.

Visa signatur

E7200 @ 3.16Ghz | Antec Three Hundred | Fractal Design Newton 500W | Samsung Spinpoint 320GB | Leadtek GTX 260 896MB | 2x2GB (Tot. 4GB) A-Data DDR2 800Mhz | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Windows Vista Ultimate 64-bit |

Permalänk
Inaktiv

Det ska nog inte vara nåt, har för mig om att den är ganska seg.

Permalänk
Medlem

Okej, men kollade på youtube, där verkade det vara jätte lätt att få ner den!

Visa signatur

E7200 @ 3.16Ghz | Antec Three Hundred | Fractal Design Newton 500W | Samsung Spinpoint 320GB | Leadtek GTX 260 896MB | 2x2GB (Tot. 4GB) A-Data DDR2 800Mhz | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Windows Vista Ultimate 64-bit |

Permalänk

Kolla med hörnen så att allt stämmer? annars är det ok:)

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

ja placera en CPU i sin sockel borde vara omöjligt sålänge man inte använder 10tons press eller hoppar på den, men man borde ju fatta själv..

finns bara ett sätt att placera cpun så det ska nog vara lugnt

ja det går rätt segt faktiskt, men den måste pressas ner för att cpun ska få kontakt, märkte det själv i skolan när nån grupp skitit i å använda den...

Permalänk

När jag tänker på det reagerade jag nog likadant som du men pressade bara så att den satt. Sen fungerade allt bra:D

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
När jag tänker på det reagerade jag nog likadant som du men pressade bara så att den satt. Sen fungerade allt bra:D

TACK

Visa signatur

E7200 @ 3.16Ghz | Antec Three Hundred | Fractal Design Newton 500W | Samsung Spinpoint 320GB | Leadtek GTX 260 896MB | 2x2GB (Tot. 4GB) A-Data DDR2 800Mhz | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Windows Vista Ultimate 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b^eF
TACK

hur har det gott? ladda upp lite bilder, hur gick det för klockningen etc vill veta hur bra din rigg är XD

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk

Från hans sign "Byggs och klockas på lördag! ;)"

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Japp allt byggs idag, kanske vid runt 1 eller så!

Citat:

hur har det gott? ladda upp lite bilder, hur gick det för klockningen etc vill veta hur bra din rigg är XD

Förstår att du är ivrig, JAG MED!

Ska självklart berätta för dig

Visa signatur

E7200 @ 3.16Ghz | Antec Three Hundred | Fractal Design Newton 500W | Samsung Spinpoint 320GB | Leadtek GTX 260 896MB | 2x2GB (Tot. 4GB) A-Data DDR2 800Mhz | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Windows Vista Ultimate 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b^eF
Japp allt byggs idag, kanske vid runt 1 eller så!

Förstår att du är ivrig, JAG MED!

Ska självklart berätta för dig

tack, märkte inte att det stod lördag

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cholkadkaka
tack, märkte inte att det stod lördag

Datorn är ihopbyggd och går skit fint nu!

3.16Ghz ligger processorn på, fick dock höja volten till kanske 1.34 eftersom vi fick bluescreen i orthos ganska direkt, men fixat nu!

Grafikkortet är som en gud, lätt med drivisar och låter inte alls, inte vad jag märkt!

Chassit är sååååå skönt! Flätkarna är riktigt nice, låter knappt nått i LOW och acceptabelt i MEDIUM, dock ganska mkt i HIGH men lär inte behövas endå så

Hårddisken låter lite knastrigt, vet inte vad jag ska jämföra med, men bryr mig inte direkt. Dock är det ju en spinpoint!

Uhm, fråga om det är nått mer xD

Visa signatur

E7200 @ 3.16Ghz | Antec Three Hundred | Fractal Design Newton 500W | Samsung Spinpoint 320GB | Leadtek GTX 260 896MB | 2x2GB (Tot. 4GB) A-Data DDR2 800Mhz | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Windows Vista Ultimate 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b^eF
Datorn är ihopbyggd och går skit fint nu!

3.16Ghz ligger processorn på, fick dock höja volten till kanske 1.34 eftersom vi fick bluescreen i orthos ganska direkt, men fixat nu!

Grafikkortet är som en gud, lätt med drivisar och låter inte alls, inte vad jag märkt!

Chassit är sååååå skönt! Flätkarna är riktigt nice, låter knappt nått i LOW och acceptabelt i MEDIUM, dock ganska mkt i HIGH men lär inte behövas endå så

Hårddisken låter lite knastrigt, vet inte vad jag ska jämföra med, men bryr mig inte direkt. Dock är det ju en spinpoint!

Uhm, fråga om det är nått mer xD

Tack för ditt svar, men vad för fläktar använder du där fram på chassiet och hur tycker du cpun får datorn att flyta i windows och annat.
och var e bilderna

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cholkadkaka
Tack för ditt svar, men vad för fläktar använder du där fram på chassiet och hur tycker du cpun får datorn att flyta i windows och annat.
och var e bilderna

Använder just nu inga fläktar där framme men kommer köpa 2st https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/revol...

Kommer bli riktigt snyggt där fram på chassit

Jag tycker processorn är jätte bra, flyter på hur mkt som hellst.

I Prestanda klacifiseringen där 5.9 är max så får min processor: 5.4, men den är ju lite klockad nu så den är nu 5.7.

Processor: 5.7
Minne (RAM): 5.9
Grafik: 5.9
Spelgrafik: 5.9
Primär hårddisk: 5.7

Ligger på 98% av Crysis demot så ska prova hur det fungerar

Juste, en kompis tog korten, så länkar när han laggt up dem!

Visa signatur

E7200 @ 3.16Ghz | Antec Three Hundred | Fractal Design Newton 500W | Samsung Spinpoint 320GB | Leadtek GTX 260 896MB | 2x2GB (Tot. 4GB) A-Data DDR2 800Mhz | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Windows Vista Ultimate 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b^eF
Använder just nu inga fläktar där framme men kommer köpa 2st https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/revol...

Kommer bli riktigt snyggt där fram på chassit

Jag tycker processorn är jätte bra, flyter på hur mkt som hellst.

I Prestanda klacifiseringen där 5.9 är max så får min processor: 5.4, men den är ju lite klockad nu så den är nu 5.7.

Processor: 5.7
Minne (RAM): 5.9
Grafik: 5.9
Spelgrafik: 5.9
Primär hårddisk: 5.7

Ligger på 98% av Crysis demot så ska prova hur det fungerar

Juste, en kompis tog korten, så länkar när han laggt up dem!

sitter här helt sprattlig vill se bilderna vad har din kompis gjort med bilderna tills nu XD
kanske sitter han där med sin dator och klipper in några 4870or i din dator
edit: märker kanske att min tålamod ibland ger upp och står jag här och tjatar

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------