intergrerat grafikkort geforce go 7300 hjälp!

Permalänk

intergrerat grafikkort geforce go 7300 hjälp!

har en acer aspire 9411 laptop och har som sagt ett geforce go 7300 kort i, funderar på om man ställer in mb till grafikkortet eller sköts allt automatiskt, står på datorn att det är upp till 256mb, tänkte prova spela lite på den och behöver veta om man skall ställa in nått innan eller om det bara är att prova så använder datorn så mycket minne som den behöver upp till 256mb, har en annan laptop med delat minne och på kontrollpanelen/system kan jag avläsa att datorn har tjuvat mb men på den med geforce go 7300 kortet i står fullt ram minne i datorn, altså saknas inga mb i den??? hoppas någon förstod min krångliga förklarning och hjälper mig att få klarhet i detta.

Fredrik

Permalänk
Medlem

Då har nog ditt 7300go dedikerat minne och behöver inte låna ram minnet:)

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk

men det står ju en innehållsförteckning på gatorn och där står det

"up to 256mb NVIDIA GeForce Go 7300 w/TurboCache tecknology"

eftersom det står upp till 256 så bör det vara delat minne väll, åter till frågan, om det är delat, finns det inställningar eller använder datorn minnet automatiskt?

Fredrik

Permalänk
Medlem

Kolla i BIOS, i min Acer kan jag reglera hur mycket minne grafikkortet ska ha...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

oki får kolla bios om jag hittar någon möjlighet att ändra nån inställning där.

nee tyvärr ingen framgång där heller, stod att jag hade 128mb video minne men det fanns ingen möjlighet att ändra något