Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spawnbadboy
Gta4 är buggat och kräver en värstingspc så ne ingen vanlig laptop klarar det

Fasen, jag som längtat till detta spel...
Nåja, knäppt när de sätter systemkrav som är för låga

EDIT:

Känner mig dum, men uppenbarligen så går datorn inte fullt ut trots att man sätter den i vad Acer kallar performance läge. Letade upp dessa inställningar och drog dom till max och GTA IV flyter på hur fint som helst om man inte sätter alla inställningar till max...

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Medlem

Skulle var kul om ni som har 6935g o 8930g datorerna kunde ge en liten recension på dom

Visa signatur

Acer 5930g/C2D P7350/3Gb/250GB/9600m GT GDDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megano
Skulle var kul om ni som har 6935g o 8930g datorerna kunde ge en liten recension på dom

säg vad du skulle vilja veta så kanske jag kan styra upp något jag har en 8930, 2.26ghz, 4gig ddr3 minne, geforce 9700m gt, 320gig hdd 7200rpm
kör visseligen bara oem vista32 atm så den är inte pressad till max..

sen är jag lite konfunderad på vad du menar Rquired när du säger: går datorn inte fullt ut trots att man sätter den i vad Acer kallar performance läge. Letade upp dessa inställningar och drog dom till max och GTA IV flyter på hur fint som helst om man inte sätter alla inställningar till max...

vilka är dessa inställningar du letade up ?
jag har senaste beta drivisarna från nvidia och lirar cod på typ max och left for dead på meduim high utan större problem, wow som iofs är mer minnes krävande när jag väl spelar dvs , xbox ftw , skulle säkert kunna dra på lite till om jag konfa lite och fixa vista64 men har inge behov av det än dock

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Bra kylning när man lirar?
Hur är den med fläkt och hdd ljud?
Bra prestanda då den har 7200rmp hdd o ddr3 minnen?
Hur är det att se filmer på monsterskärmen?
Kvalitet på monstret?
hehe finns säkert mer man kan fråga men dom verkar hur fina som helst gemstone datorerna

Visa signatur

Acer 5930g/C2D P7350/3Gb/250GB/9600m GT GDDR3

Permalänk

Tänkte höra. Finns ju lite missnöje med 6935g eftersom den har 32-bitars vista förinstallerat. Har i allafall läst lite om det. Har någon som äger denna dator fått upprättelse mot acer? Det är ju otroligt puckat att maxa en dator och falla på målsnöret när man installerar 32-bitars vista. Ska tydliggöra mig lite:

Har någon fått upprättelse från acer då de fört fram klagomål angående vista?
Har acer insett deras fel och skickar numera ut 64-bitars förinstallerat?

Sedan har jag en sista fråga:
Om man nu köper en 6935g med 32-bitars vista, kan man då köpa en 64-bitars oem licens och installera om windows helt? Kommer oem-versionen bli galen om den upptäcker att det redan ligger en vista-version på datorn? Saxar in lite information:

* Du som kund få endast installera OEM-licensen på en ny dator.
T.ex. så får du alltså INTE installera en OEM-licens för ett operativsystem på en dator som har ett tidigare operativsystem.

* Klisterlappen som medföljer OEM-licensen där bl.a. licensnyckeln står skriven måste klistras på den nya datorn vid installationen.

* OEM-licensen är bunden till den specifika datorn som den installeras på enligt systembyggaravtalet.

Samtliga ovanstående villkor går du som kund med på och godkänner avtalet när du bryter förpackningen.

--
Alltså, går det bra att fuska sig lite och installera en oem-licens när det redan finns ett vista installerat?

Permalänk

Har läst igenom tråden nu och tänkte höra lite med det lärda folket om dels varför 8930G finns med en uppsättning specar (som hos t.ex Inet) och en helt annan här: http://www.laptopmag.com/review/laptops/acer-aspire-8930g-644...
?
Den sistnämda versionen är ju betydligt mer attraktiv (åtminstonde i mina ögon) så jag satte mig och letade efter den men hittade ingenting här hemma i Sverige?
Vart får man tag på en sådan dator? Jag vill gärna att "å" "ä" och "ö" ska finnas med på tangentbordet...
Det i princip enda stället som säljer den här datorn verkar vara newegg.com??

//MVH

Robban

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sdaniel1
säg vad du skulle vilja veta så kanske jag kan styra upp något jag har en 8930, 2.26ghz, 4gig ddr3 minne, geforce 9700m gt, 320gig hdd 7200rpm
kör visseligen bara oem vista32 atm så den är inte pressad till max..

sen är jag lite konfunderad på vad du menar Rquired när du säger: går datorn inte fullt ut trots att man sätter den i vad Acer kallar performance läge. Letade upp dessa inställningar och drog dom till max och GTA IV flyter på hur fint som helst om man inte sätter alla inställningar till max...

vilka är dessa inställningar du letade up ?
jag har senaste beta drivisarna från nvidia och lirar cod på typ max och left for dead på meduim high utan större problem, wow som iofs är mer minnes krävande när jag väl spelar dvs , xbox ftw , skulle säkert kunna dra på lite till om jag konfa lite och fixa vista64 men har inge behov av det än dock

Hoppsan, väldigt otydligt det där ja ^^

Om du trycker på den "empowering-nonting" knappen (uppe till höger på laptopen) så du får upp en liten meny i ovankant av bildskärmen, sen trycker du på batteriet. Där finns olika nivåer av prestanda/hur energisnålt den går.

Där ser du att (i alla fall på min från fabrik) tex cpu-hastighet och grafik-nånting inte är maxade, trots att den stod på "performance". Maxade dessa och den gick betydligt bättre.

Med "-och GTA IV flyter på hur fint som helst om man inte sätter alla inställningar till max..." Menar jag spelets egna inställnngar, med 1920*1080 och detail etc på max går det segt.

*Tyvärr funkar inte fanskapet ändå, flyter på fint ena stunden för att lagga som tusan i nästa. Oavsett vad man ställer grafiken på. Är precis som den trots allt går ner i nått energisparläge efter ett tag...*

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Medlem

Har också det problemet i flera spel.. det laggar till i några minuter
Verkar som grafikkortets hastighet sänks när det blir för varmt

Man kan stänga av den funktionen när man har strömsladden i men vet fan om jag vågar och datorn överhettas och dör

Permalänk
Medlem

Till er som har problem med "lagg" i gpu och hdd:

1. Har ni formatterat och installerat ren vista? Ta o gör det.
2. Efter att ha gjort det behöver EMPOWERING TECHNOLOGY TOOLS öka allt till max.
3. Ta reda på om ni verkligen har 64-bitars vista för många får med 32-bitars.
4. Öka "video performance setting" till max.
4. Bakgrundstjänster kan skapa lite drops

"The drops are caused by background processes, like downloading but also indexing, virus scanners and other services." Försök stoppa det mesta.

"Disable Indexing, auto defrag, superfetch also every other program if you want a clear result."

5. Använd Rivatuner eller Ntols o ha koll på temperaturerna!.
6. Köp en laptop kylare
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v1156

Mer info: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=337227
God fortsättning

Visa signatur

Acer 5930g/C2D P7350/3Gb/250GB/9600m GT GDDR3

Permalänk
Medlem

Är kanske fel på det hela, men i och med att datorn beter sig så här oavsett "läge" på grafiken borde väl GPUn va oskyldig till det hela?

Att installera om installera ett rent 64-bitars (32 idag) Vista hade inte varit helt fel, men jag förstår inte vad du menar i steg 2 Megano? Hittar inte "video performance setting" heller...

Btw, tillhandahåller Acer ett 64-bitars OS om man ber om det som tex Dell gör?

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Medlem

Om ni har om installerat och datorn överhettas kan ePower Managment vara till hjälp för överhettningen.
Länk till problemet med nerladdningslänk för ACer Epower tools:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=316232&highl...

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=314806&highl...

Video performance setting är bara vad jag läste. Måste vara nån egenskap i vista nånstans.

Jag har själv inte datorn (polarn har) men funderar på att köpa den så jag går igenom allting innan köpet

Jag vet inte hur man ska lösa det med vilken bit av Vista man får och om man har rätt till vista 64-bit då den kommer med 4gig.

Sen är det så att vissa drivrutiner med CUDA överhettar GPUn.

Visa signatur

Acer 5930g/C2D P7350/3Gb/250GB/9600m GT GDDR3

Permalänk
Medlem

Har nu försökt spela en del, upplever det så här:

I början glider det på utmärkt med schysst grafik och bra prestanda, men inom en kvart så märker man att den börjar med smålagg vid tunga sekvenser och att grafiken blivit märkbart sämre jämfört med utgångsläget. Efter ca 20-25 min börjar den lagga stenhårt och det är i princip bara att lagga tillbaka till safehouse och spara.

Kände även på datorn då, och visst var den varm. Men jämfört med andra laptops jag haft och andras laptops är den sval. Tänker speciellt på en jag hade som var fullständigt olidlig att ha i knät eller hålla i, men den funkade utmärkt.

Min 6935a är inte i närheten av att vara så varm med ändå jävlas den...

Har även spelat andra spel som tex Red alert 3, funkar utmärkt med är ifs inte lika krävande om man säger så...

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Medlem

jag brukar inte spela längre en 1timma i sträck men har väl hänt att det blivit 2 men jag har inte märkt något konstigt än iallfall, som ni beskriver..
cod4, doom3, prey, cs , wow, kotor 2, är några ut av dom spelen jag kört utan några som helst problem ..

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Hur är de spelen i förhållande til GTA IV? 4an är ju rätt krävande och även kraftiga stationära datorer har lite problem med det

Vad jag stör mig på är att det funkar utan anmärkning i 15-20 min, sen börjar det bli opålitligt. Precis som om den blir varm, men när man känner vid fläktutblåsen och runt om datorn är den sånär som sval. Många laptops är varmare än såhär vid vanligt surfande :/

Kör tex RA3 utan några som helst problem med höga settings och AA2x. Funkar klockrent, men det motsvarar å andra sidan inte GTA IV

Knepigt värre...

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Medlem

Hur får man tag i 64bitars vista, om det inte följer med? Går det snacka med Acer så att de tillhandahåller 64bitars, som någon föreslog tidigare i tråden?

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske men ni som kör gta4 har ni testat med dom nya driviarna från Nvidia ? 179.28 ..

jag lirar inte så pass krävande spel så jag märker allt för stor skillnad men ni som lirar tyngre fps osv kanske märkt något , dom sägs ju vara mycket bättre osv men upp till bevis ?
kanske också löser det där med att era laps fuckas up efter ett tag, annars är det som kanske tidigare nämnt ett värme problem vad vet jag..

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Kan ju alltid försöka med de nya drivisarna, förra gången jag testade med nvidias drivisar sjönk dock windows experience indexet med drygt 1 enhet (från 5.4 till 4.2) Märkbar prestandaförlust också men värt att testa iaf.

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Medlem

fan flax man har .. datorn har stigit från 13.800kr till 16.500kr ... bra timing där ... hur går det med nya drivisarna Rquired ?

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Jaså? Alltid roligt att man gjort ett klipp ^^

Några nya drivisar har det inte blivit då man vart sjuk, men får väl titta på det imorrn. Funderar dock lite på versionen;

Har 7.15.11.7626 idag, du skriver 179.28. Är mina nuvarande 176.26 då eller? Blev lite fundersam

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rquired
Jaså? Alltid roligt att man gjort ett klipp ^^

Några nya drivisar har det inte blivit då man vart sjuk, men får väl titta på det imorrn. Funderar dock lite på versionen;

Har 7.15.11.7626 idag, du skriver 179.28. Är mina nuvarande 176.26 då eller? Blev lite fundersam

gamla 176.26 -> nya 179.28
Det stämmer bra..
Sjukt =( dock ett bra tillfälla att pula med "skit" som drivisar och viruscheck samt spyware checks och
annat så när man blir frisk har en frisk dator att få virus på tills nästa ggn man blir sjuk , haha

http://www.nvidia.com/object/notebook_drivers.html Direktlänk
Glöm inte att ta för rätt vista/xp 32bit/64bit . vilket du nu kör..
din prestandaklassificering ska inte ändras om du tar rätt.
och varför den gjorde det förra ggn kan jag inte svara på .. säker på att du inte körde utan AC ...
annars kan det blivit någon konflikt med drivisarna som spökade ..
jag kör med dom nya och upplever skillnad

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Jag upplever oxå dessa problem med att det börjar lagga efter ett tag då ja spelar ,,, läste tidigare i tråden om att installera en ren vista... frågan är om man kan på något sätt göra det då man har gjort recocery dvd där allt ligger inbakat.. .. känns ju rätt bittert att köpa en ny vista då man en gång redan betalat för det ...

kan man på något sätt få en ren vista istallation av dessa recovery skivor ..

kör med senaste nvidia drivisarna ,, och får en maxtemp på grafikkortet på 58-60 grader ..

Micke

Acer 6935G

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sdaniel1
gamla 176.26 -> nya 179.28
Det stämmer bra..
Sjukt =( dock ett bra tillfälla att pula med "skit" som drivisar och viruscheck samt spyware checks och
annat så när man blir frisk har en frisk dator att få virus på tills nästa ggn man blir sjuk , haha

http://www.nvidia.com/object/notebook_drivers.html Direktlänk
Glöm inte att ta för rätt vista/xp 32bit/64bit . vilket du nu kör..
din prestandaklassificering ska inte ändras om du tar rätt.
och varför den gjorde det förra ggn kan jag inte svara på .. säker på att du inte körde utan AC ...
annars kan det blivit någon konflikt med drivisarna som spökade ..
jag kör med dom nya och upplever skillnad

Hehe precis vad jag gjort, datorn helt virusfi iaf
Är 100% på att jag körde med AC i, men nått fel blev det förmodligen. Kanske en konflikt som du säger. Är inte helt säker på att det var 179.28 heller utan kanske en annan version.

Nya drivisar på väg ner, så snart får vi se hur det blir!

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Medlem

Pratade med Acer försökte att få köpa en uppgradring till Vista 64 men det var rätt kört .. men kunde få köpa recovery skivor .. samma som ja har för 300 kr .. så går skivorna sönder blir det dyrt ... och då får man ändå bara 32 Bit + alla dessa inbakade program...på .. ...Microsoft hänvisade till tillverkaren ,,, så vill man ha en ren vista installation i sin dator får man helt enkelt köpa en ny licens ..

Verkar som det bara är dell som skickar rena -Vistaskivor ....

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gneter
Pratade med Acer försökte att få köpa en uppgradring till Vista 64 men det var rätt kört .. men kunde få köpa recovery skivor .. samma som ja har för 300 kr .. så går skivorna sönder blir det dyrt ... och då får man ändå bara 32 Bit + alla dessa inbakade program...på .. ...Microsoft hänvisade till tillverkaren ,,, så vill man ha en ren vista installation i sin dator får man helt enkelt köpa en ny licens ..

Verkar som det bara är dell som skickar rena -Vistaskivor ....

Micke

Vad tråkigt.. Läste dock på Microsoft att man kan beställa en uppdatering från 32 till 64, men jag vet inte om det bara gäller om man köpt Vista fristående (och inte förinstallerat). Microsofts sida. Det står något där längst ner om en "retail, packaged product".

Det borde ju iaf gå testa att skriva in produktnyckeln till sin licens och se om det kommer en skiva!

Permalänk
Medlem

Testade med Nvidias 179.28 drivisar, en liten förbättring men den börjar fortfarande lagga efter ett tag. Tycker trots allt att en dator som klarar både minimi och de rekommenderade systemkraven ska gå att spela i annat än lägsta setting i en kvart-20min ^^

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Permit
Vad tråkigt.. Läste dock på Microsoft att man kan beställa en uppdatering från 32 till 64, men jag vet inte om det bara gäller om man köpt Vista fristående (och inte förinstallerat). Microsofts sida. Det står något där längst ner om en "retail, packaged product".

Det borde ju iaf gå testa att skriva in produktnyckeln till sin licens och se om det kommer en skiva!

Ha pratat med Microsoft med ... jag gjorde en beställning genom nätet men det gick inte igenom när det gällde min produktkey .. då ringde jag men det vart boväggen dom hänvisar till leveantören ... finns ingen support via Microsoft... eftersom dom(leverantören) har ett avtal med Microsoft...

Ja frågade Acer om det gick bra att ta t.e.x en vista home premium ome av en kompis å installera en ren vista med min licence å de skulle funka sa han... är det lagligt igentligen .......

Angående lagget som uppkommer känns det som något mjukvarefel ... för när det börjar lagga å jag stänger ner så är tempen helt ok samt sätter ja på spelet Zuma direkt så laggar även det ... men ite annars för då kan ja spela det i timmar ... säkert nåt inbakat i dessa skivor som ställer till det...

Micke

Bästa hade vart om man kunnat läsa av en av skivorna å få ut en vista skiva av dom recoveryskivorna... men det är väl ösketänkande å på nåt sätt omöjligt

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

Jo, tror du har rätt Micke och det är nått av all den skiten som hängde med datorn som ställer till det. En ren Vista 64 hade varit en dröm

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Medlem

Har kollat runt på b.l.a prisjakt efter Vista Premium 64bit ... men det ända ja kan köpa vad ja kan se är ome licence å det lär ju inte gå att installera på denna samt att man inte får göra det .. hittar inte nån reitail eller vad det heter .. är man då helt körd så man inte ens kan köpa det själv ,,, om någon vet var man kan köpa det kan ni väl länka dit man kan köpa det ...

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

fan jag älskar att tjaffsa .. ska ringa acer på kul imorn om jag har tid . wish me luck

för övrigt så är det inte kört men det kostar hela 1900kr orka pynta det
eller vänta tills win7 juni/juli för att dom ska göra båda 32/64 på oem gratis för dom som köpt dator som har det ena eller andra..

som att sälja skidor med ett par tofflor till .. suck
aja får se vad dom säger när jag ringer

och till er som ville ha en fresh installation av vista utan allt skit från era retailers, borde ju vara lagligt eftersom det är eran nyckel

http://www.davescomputertips.com/newsletters/20070715.php#2"http://www.davescomputertips.com/newsletters/20070715.php#2

sen hur man ska tolka det här är ju en annan 5:a

I successfully installed Vista x64 on my laptop using my (32-bit) OEM key on the bottom of the unit, and an x64 DVD I had from another install. It will, however require a full reinstall, there is no upgrade method. I had to call the activation robot to get it to activate, but that was because I had reinstalled previously, so I probably went over the reactivate limit or something.

A friend of mine did the same to his laptop (same as my sig machine) and didn't even have to call the activation line.

You will, however, have to get a hold of an x64 DVD with the same version as the original key. I had one laying around from another machine I set up from scratch.

och eftersom det är så grymt dålig koll hoss både återförsäljarna och microsoft så.. inte undra på att folk testar.
fråga är dock om dom hade aktiverat sin eom lisens innan alls men som jag fattar det verkar det så.. men att den inte finns någon updatera här utan man får om installera allt eftersom 32bit och 64bit är helt olika upbyggda även om dom ser identiska ut osv ah ni fattar

SÅ nu har jag pratat med acer och microsoft och det nu ska vi se vem som har rätt..

Acer sa .. nix dom kan inte , vet inte , ska inte osv..säger att det är microsoft grej att göra något åt.

Mircrosoft sa: dom ska ge mig 2 länkar att testa och om det inte funkar så "HAR" acer 64bit att skicka till oss eftersom dom har lisensen säger microsoft.. och det ska vara med samma nyckel.

så vi får se vad som händer .. ska testa länkarna och om det inte funkar så ska jag mobba acer igen. och då kommer jag inte vara lika trevlig .. vi ska ha tillgång till 64bit så är det bara..

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sdaniel1
fan jag älskar att tjaffsa .. ska ringa acer på kul imorn om jag har tid . wish me luck

för övrigt så är det inte kört men det kostar hela 1900kr orka pynta det
eller vänta tills win7 juni/juli för att dom ska göra båda 32/64 på oem gratis för dom som köpt dator som har det ena eller andra..

som att sälja skidor med ett par tofflor till .. suck
aja får se vad dom säger när jag ringer

och till er som ville ha en fresh installation av vista utan allt skit från era retailers, borde ju vara lagligt eftersom det är eran nyckel

http://www.davescomputertips.com/newsletters/20070715.php#2"http://www.davescomputertips.com/newsletters/20070715.php#2

sen hur man ska tolka det här är ju en annan 5:a

I successfully installed Vista x64 on my laptop using my (32-bit) OEM key on the bottom of the unit, and an x64 DVD I had from another install. It will, however require a full reinstall, there is no upgrade method. I had to call the activation robot to get it to activate, but that was because I had reinstalled previously, so I probably went over the reactivate limit or something.

A friend of mine did the same to his laptop (same as my sig machine) and didn't even have to call the activation line.

You will, however, have to get a hold of an x64 DVD with the same version as the original key. I had one laying around from another machine I set up from scratch.

och eftersom det är så grymt dålig koll hoss både återförsäljarna och microsoft så.. inte undra på att folk testar.
fråga är dock om dom hade aktiverat sin eom lisens innan alls men som jag fattar det verkar det så.. men att den inte finns någon updatera här utan man får om installera allt eftersom 32bit och 64bit är helt olika upbyggda även om dom ser identiska ut osv ah ni fattar

SÅ nu har jag pratat med acer och microsoft och det nu ska vi se vem som har rätt..

Acer sa .. nix dom kan inte , vet inte , ska inte osv..säger att det är microsoft grej att göra något åt.

Mircrosoft sa: dom ska ge mig 2 länkar att testa och om det inte funkar så "HAR" acer 64bit att skicka till oss eftersom dom har lisensen säger microsoft.. och det ska vara med samma nyckel.

så vi får se vad som händer .. ska testa länkarna och om det inte funkar så ska jag mobba acer igen. och då kommer jag inte vara lika trevlig .. vi ska ha tillgång till 64bit så är det bara..

Stort tack att du vill ta dig tid til detta ... ja ringgde oxå .. dock har ja inte gett upp ... ska på dom igen .. hoppas det löser sig...

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s