Permalänk
Medlem

Vore mkt bra om du övertalade dem! Stort tack

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Medlem

jag har desvärre inte hunnit testa dom två adresser som jag fick av microsoft ... att efterfråga CD till 64bit av mitt oem premium vista
ska se om jag hinner när jag kommer hem ...

Men våran lisens säger att vi har: oem vista premium osv sen om det är 32 eller 64 ska inte spela någon roll enligt microsoft ,,.lisensen är på vilken version av vista det är..
basic , premium, business eller ultimate etc.

jag ska ringa Acer igen om microsoft inte kan ge mig en 64bit skiva för det vista jag har lisens för som jag betalat för, oem eller inte..
och om jag ska vara ärlig så tror jag det handlar om att företagen inte har koll på vad som faktiskt gäller, sen är det microsoft som kanske har otydlig info osv.. men då är det upp till alla tillverkare av laps osv att ta reda på fakta.

jag informerar er så fort jag har något nytt..

Edit 21/1-09
snackat med acer och microsoft igen nu och jag tror desvärre det är kört.. en oem licens täcker antingen en 32bit eller 64bit på en förinstallerad dator alltså inte som retail som täcker både 32&64 bit... blir till att vänta till juni/juli eller pynta för en retail.. )=
edit: 22/01-09
fortfarande oklart .. tröttsamt detta . men jag tror det går att kirra en 64bit skiva av vilken version vista man har och bara byta med samma nyckel.. funkar det inte så är det bara köra om installationen , sen så skulle man nog kunne öppna ett ärende mot Acer.. eftersom man inte kan beställa en cd på windows hemsida... som man ska enligt lisensen..

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sdaniel1
för övrigt så är det inte kört men det kostar hela 1900kr orka pynta det
eller vänta tills win7 juni/juli för att dom ska göra båda 32/64 på oem gratis för dom som köpt dator som har det ena eller andra..

Så om man har vista så får man win 7 gratis, för att man köpt en dator? Win 7 64? Jag har hört något liknande förut, men det låter ju verkligen inte troligt med tanke på att Microsoft vill tjäna pengar....

Permalänk
Medlem

Tråkigt att ingen av dom Acer eller Microsoft kan vill lösa detta åt oss .. Fråga är om det på något sätt finns at läsa att Tillverkaren måste handhålla en skiva till datorn ... förr var de väl så att följde int en skiva med datorn så var det olagligt att sälja de då...

Kan tillägga att nyt Bios ute nu till 6935 V 1.10

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Permit
Så om man har vista så får man win 7 gratis, för att man köpt en dator? Win 7 64? Jag har hört något liknande förut, men det låter ju verkligen inte troligt med tanke på att Microsoft vill tjäna pengar....

nej nej.. Men dom som köper vista retail eller dator med förinstallerad kanske får möjlighet att få köpa win7 till rabaterat pris om vista är inhandlat när in på releasen av win7.. men så behöver det inte heller alls vara.. skulle det vara så dock kommer processen vara seg så folk inte kommer orka göra det säkert.. ett bra marknadsförings knep med andra ord..

hoppas dom inte göra samma tabbe i win7 med 32/64bit lisenser osv.. räcker med den vista idioti som finns nu..

eom32bit till 64bit
btw nu har jag satt en kille på acer i arbete han ska kolla upp allt och maila och han är medveten att jag kollat runt en jävla massa så jag tror han kommer ta ärendet seriöst...

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Jaha, så det gäller inte ALLA som köpt vista förinstallerat som jag trodde att du menade:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Permit
Jaha, så det gäller inte ALLA som köpt vista förinstallerat som jag trodde att du menade:)

i wish

Jag ska testa en 64bit pirat och se om det funkar vid tillfälle men jag har inte behovet atm att köra 64bit.. men enligt många så ska det vara stabilt nu om man har lite koll på vad man håller på med, drivisar osv... men först ska tänkte jag ge acer supporten en chans att svara på min förfrågan om 64bit cd..

Så drygt att vi "FÅ" som försöker vara pirat fria ska behöva ta all skit medans piraterna inte har några som helst problem..
att det ska vara mer lönsamt och mindre tidskrävande att vara olaglig tycker jag är helt sjukt.. vi ska väl gynnas inte fastna i denna djungel av okunskap ifrån våra återförsäljare och programvara utvecklare..

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Det är så ledsamt att man måste installera dessa onödiga program som vad ja förstått krånglar med en del lagg på spel... bland annat .. och man inte ens kan få en ren 32 bitars vista skiva utan blir påtvingad att installera dessa program som ligger med....om de iallafall hade gått att läsa av vilken recovery dvd som vista ligger på och sortera ut det så ...

Har en dryg vecka på mig att bestämma mig om ja ska behålla denna lite surt då den passade mig som de var tängt förutom att detta med skivan ..

är ju inte direkt sugen att offra 2000 spänn till på en licene till

Precis som det står tidigare här i tråden så kyller acer å microsoft på varann... måste ju finns något ställe man kan vända sig ... vad som gäller

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande svar från Acer .. Om dom inte hört av sig till på onsdag blir det tele terror igen.. Men det är Acer vi ska vända oss till .. Microsoft är kanske boven men det är acer som äger lisensen som dom ger ut..

btw för er som haft problem med lagg i spel osv . Jag hitta något intressant . Kanske inte är alls samma fel dock ,, jag har inte problem så något är skumt dock men värt att testa iallfall :

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=881...

läs sista posten hur ni stänger av audio enhancements om det nu är det som felar för er ..

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sdaniel1
Väntar fortfarande svar från Acer .. Om dom inte hört av sig till på onsdag blir det tele terror igen.. Men det är Acer vi ska vända oss till .. Microsoft är kanske boven men det är acer som äger lisensen som dom ger ut..

btw för er som haft problem med lagg i spel osv . Jag hitta något intressant . Kanske inte är alls samma fel dock ,, jag har inte problem så något är skumt dock men värt att testa iallfall :

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=881...

läs sista posten hur ni stänger av audio enhancements om det nu är det som felar för er ..

Låter bra .. ja ska oxå ligga p dom .. blir lite samtal härifån med

ju fler vi blir som ringer desto bättre

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

Micke och sdaniel, det är ingen av er som har hört hur det går med att skaka loss 64-bit Vista från Acer?
Väntar med spänning på resultatet....

Permalänk
Medlem

Har inte fått något mail "svar" än. men kommer ringa dom på idag om jag har tid..

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Väntar ivrigt på svar. 64-bit är helt nödvändigt ibland. (T.ex. om man behöver mer än 4 GB RAM)

Permalänk
Medlem

sorry .. inte hunnit .. ringer dom fredag morgon eftersom jag inte fått svart än ... inte oväntat att han inte svarat .. suck

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Tänkte på det, finns det drivisar till fingerprint-läsaren så den funkar även om man avinstallerar Acer bio protection? Börjar störa mig rejält på den sk*ten, kör man med stängd laptop och extern skärm bryter den in hela tiden...

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rquired
Tänkte på det, finns det drivisar till fingerprint-läsaren så den funkar även om man avinstallerar Acer bio protection? Börjar störa mig rejält på den sk*ten, kör man med stängd laptop och extern skärm bryter den in hela tiden...

testat avaktiver password banken ? den borde inte hålla på då .. har inte testat själv men borde funka.. så har du "sk*ten" på när du använder den

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Nu har jag pratat med Daniel på Acer support och tråkigare nejsägare får man ju fan leta efter...

Det verkar vara kört att få 64bit-oem av den vista versionen man köpt.. Dom orkar inte ens kolla up ärendet. Och upprepar bara samma sak.
vi har bara köpt home premium 32bit och det är det som är förinstallerat på datorn.. så det är det vi har... om och om igen..

Acer kanske blivit bättre i sin kvalitet av datorer och i andra länder kanske supporten har blivit bättre men i sverige är det som att prata med en vägg

jag har även pratat med Microsoft och lagt upp ett missnöjes ärende om Acer support på oem licenser..

jag har inga problem att pynta 1300 för en 64bit version av samma vista som jag redan har. Men när jag redan ska ha tillgång det känns det som lite dumt att kasta bort 1300 för att acer support inte har koll eller vet hur det igentligen ligger till..

Skulle dom haft något i deras avtal som avsäger dom ifrån detta så hade jag varit mer förstående. Avtal är avtal inte så mycket att göra. men synd att ni inte fått tagit del av detta så ni har en grund att stå på när kunder ringer för att få support istället för vara monotona och inte riktigt säkra..
skulle ni nu hitta något så fortfarande tacksam för svar.

vem vet kanske läser dom sweclockers

Nu ger jag upp ingen verkar ha någon kolla på hur det igentligen ligger till och jag hoppas jag slipper ha något med Acer support att göra på ett långt tag

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Bra, då vet jag! }-)

Jag ska köpa en laptop i helgen, och det lär inte bli en Acer. Om någon ber mig om råd kommer jag be dem att undvika Acer pga (bristen på) Acers support.

Tack ändå, sdaniel!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sdaniel1
testat avaktiver password banken ? den borde inte hålla på då .. har inte testat själv men borde funka.. så har du "sk*ten" på när du använder den

Har letat som satan, men inte hittat nån sån inställning, vad ska man egentligen med den till är frågan
Började fundera, kan laggen ha ett samband med att den går igång, måste testas

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rquired
Har letat som satan, men inte hittat nån sån inställning, vad ska man egentligen med den till är frågan
Började fundera, kan laggen ha ett samband med att den går igång, måste testas

vilka i-lands problem vi har asså

jag använder den alla miljoner inlogningar olika forum, mail och starta olika processer i datorn. t ex när jag drar min vänstra tumme så kopplar datan om till expanderat skrivbord .. och pekfingret är mailen... och lillfingret sweclockers... den startar en browser och loggar in etc. så man får passa sig så ingen skär av ens fingrar .. kör en demolition man !! ouch !!

du kan avaktivera genom msconfig , eller enhetshanteraren eller i programet beroende på hur du vill,, står avaktivera blablabanken något..

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

ok, ska kolla efter det. Föredrar nog att skriva in mina lösenord än så länge iaf Men smidigt är det

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Medlem

Hejsan

Hur har de gått med dessa laggproblem någon som har löst detta eller är de bara att ringa supporten och få denna maskin (6935G) utbytt för vad man läser verkar detta problem bara finnas hos en del vad ja förstått ... efter man spelat 15-20 min så börjar de toklagga .. så trist .. snälla någon som har en lösning

har testat orginal drivrutiner från acer samt även testa drivrutiner från nvidia.. ingen skillnad

Mikael

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är fel på datorn, utan snarare GTA som är helt sjukt dåligt. Visst en helt underbart spel, om man sitter på NASAs datorkraft

Men jag har fått riktigt bra fart på min nu, även om det inte är helt perfekt. I alla fall så kan man spela numera med bara nått litet lagg då och då, men när datorn blir varm laggar det lite mer och lite längre förstås. Men det är tillräckligt bra för att jag ska behålla och spela igenom spelet istället för att lämna tillbaka det iaf.
Lösningen? Sänk kraven Ställ ner de inställningar där det står "denna inställning påverkar CPU prestandan"

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk

Ingen som provat med någon form av laptop-kylning? Finns ju alla möjliga sorter att testa på den fronten. Kanske skulle lösa ett par bekymmer?
Kör HWMonitor i bakgrunden också så får man ju en del svar där med.

Permalänk
Medlem

Era 32 licenser funkar lika bra på ett 64 så försök fixa fram en installations skiva med 64, det är licensen som är det viktiga,

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S, Asus Maximus II, E8600 XFX 280 GTX ,H5O , G-Skill pc 8800 4GB,

Cooler Master Cosmos 1000,Asus Maximus III,I7 860, Rip Jaw PC 1600,XFX 260 Black E, H5O

Permalänk
Medlem

Hejsan

Tängte kolla med er som äger 6935G vad ni har för betäckning på tv turnen i enhetshanteran ... försöker installera drivrutinen a310 från acers sida men det fukar inte ... får upp att det inte är kompatibelt med min hårdvara

på min står det a309 i enhetshanteraren

vore väldigt tacksam om ni har lust å kolla på det

samt att mitt batteri sitter löst ... glappar några millimiter

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

Gneter: På min 6935a står det AVerMedia A310 (Minicard, DVB-T)
Och även Batteriet glappar, irriterande men inte mer än vad man kan leva med i mitt fall.

För övrigt har Touchpanelen till vänster om tangentbordet gett upp;
Funkar ibland, ibland inte alls, ibland låser den sig på "sänk" (dvs ljudet går ner på noll hela tiden även om man höjer upp det i aktivitetsfältet manuellt) och ibland blir den tvärt om, dvs drar man uppåt så sänks ljudet...
Det är mer än vad man kan leva med, men att skicka iväg den på rep i ett par månader är inte aktuellt.

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rquired
Gneter: På min 6935a står det AVerMedia A310 (Minicard, DVB-T)
Och även Batteriet glappar, irriterande men inte mer än vad man kan leva med i mitt fall.

För övrigt har Touchpanelen till vänster om tangentbordet gett upp;
Funkar ibland, ibland inte alls, ibland låser den sig på "sänk" (dvs ljudet går ner på noll hela tiden även om man höjer upp det i aktivitetsfältet manuellt) och ibland blir den tvärt om, dvs drar man uppåt så sänks ljudet...
Det är mer än vad man kan leva med, men att skicka iväg den på rep i ett par månader är inte aktuellt.

Stort tack för du ville kolla ,, jag hr försökt att installera drivrutinen a310 med det funkar inte ,, men a309 går bra ,,, verkar som det sitter fel tv kort i denna då ..

batteriet glappar när ja har den i knät fast de verkar ju iallafall normalt ...
då ditt glappar lte med ...

min tog en vecka att få tillbaka när ja skickade in den .. UPS som hämtar upp den ...

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

Jaså? Får man fråga vad som hade hänt då?

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rquired
Jaså? Får man fråga vad som hade hänt då?

Kan inte bränna dual skivor samt detta med tv kortet .... undar hur man kan kolla om man har den här typ tuba bas eller va de heter testar jag med windows så visar den att det finns två högtalare inbyggd ,, borde visa 3 st ... dom skulle kolla på det med .. skickar den på måndag igen

micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s