Dell bekämpar AIDS med motivlackade datorer

Permalänk
Melding Plague

Dell bekämpar AIDS med motivlackade datorer

Med två motivlackade bärbara datorer samlar Dell in pengar till AIDS-bekämpning i Afrika.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Kanske inte dom vackraste motiven; men jag respekterar verkligen deras framhållning. Go go Dell! <3

Permalänk
Avstängd

fula som fan

för många väger nog designen upp välgörenheten
köp en vanlig och skänk en slant till nån välgörenhet istället

Permalänk
Medlem

Jag tycker den sista var riktigt fint faktiskt :=)

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Mitten datorn var lätt snyggast. den sista var lite tråkiga färger på =/
och den första var ju bara ful

Permalänk
Medlem

Den första var läcker, de andra två föll mig inte i smaken.

Visa signatur

System: R5 5600X, GTX 1080 TI

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle absolut kunna tänka mig att ha ett sådant motiv på min laptop. Hoppas på att netbooks får detta som alternativ också, då denna marknad exploderar just nu. Målgruppen är lite mindre till dessa vanlig laptops känns det som.

(sykes90 är lika positiv som vanligt ser jag)

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Synd att de glömde bort att ha ett snyggt motiv.

Permalänk
Medlem

Fint med Clipart.... Bra initiativ annars!

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem

Både den i mitten och längst ner var ju rätt snygga.

Permalänk
Medlem

Håller med sykes.

Köp en vanlig och ge bort lite pengar istället. Detta är ju så klart ett PR-trick precis som allt annat. men visst det är ju för en bra sak. Men absolut inte någon anledning till att jag skulle köpa det^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Inaktiv

PR-trick eller inte; det är fint gjort av företaget att tänka på andra än sig själv. Hur många andra gör sånt här?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Den sista datorn hde jävligt snyggt lack

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
PR-trick eller inte; det är fint gjort av företaget att tänka på andra än sig själv. Hur många andra gör sånt här?

Det förstår du väl att man inte får göra sånt här om man har ett vinstintresse *himlar med ögonen*

Hur man tycka att något sådant här är negativt är för mig rent obegripligt. Tyvärr är jag inte på jakt efter en ny laptop annars skulle det helt klart kunnat vara ett alternativ, specarna såg rätt lämpliga ut

Tummen upp för Dell.

Permalänk

Den sista var ju rätt het. fast kändes som det bara saknades något litet.
Den i metten hade jäkligt skönt ' savann'

Den första såg ju totalt fel ut. borde inte ens lämnat arkivskåpet

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Det finns ett fåtal människor som faktiskt är immuna mot HIV/AIDS.

HIV använder sig utav ett protein i CCR5 genen.

Nyligen så har det skett ett fall då en person i Tyskland blivit botad från HIV/AIDS. Detta genom en benmärgstransplation från en person som är immun.

* http://en.wikipedia.org/wiki/CCR5
* http://en.wikipedia.org/wiki/TRIM22
* http://science.slashdot.org/article.pl?sid=08/11/09/1558241

Det finns bromsmediciner för HIV för att bromsa ner att det utvecklas till AIDS. Men det är ett stort läkemedelsföretag som äger patentet för medicinen, så det är bara de som får tillverkare HIV/AIDS medicin. Om någon annan gör det, så blir de stämda för patent intrång. De är de ända som säljer AIDS medicin, och de säljer den dyrt, medan massvis av fattiga personer i Afrika dör...

Permalänk
Medlem

Inte speciellt snygga, men motiv till trots ett steg upp.
Har faktiskt tröttnat rätt hårt på bärbara som antingen svarta eller grå/vita klumpar på skrivbordet. Känns ungefär lika uppfriskande som de där smala tornmodellerna av stereobänkar med glasdörr på nedre halvan och tillhörande, precis passande, stereo från början av 90-talet.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Vilken form av aids-bekämpningen gäller det ?
Information ? mediciner? förtydliga gärna det tack!
Vet från säker källa att dom aids-sjuka på en ort i gambia spärras in..varför? bra fråga..på samma ort har dom ett jogginglopp som dom aids-sjuka får springa (hur smart är det) och vad jag förstår få dra in sina egna pengar till vård.
Enl mej så behöver dom i afrika information/upplysning vilket kan göras idiellt av Bono mfl, att dell blandar sej i har bara med PR att göra..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Päronsaft
Vilken form av aids-bekämpningen gäller det ?
Information ? mediciner? förtydliga gärna det tack!
Vet från säker källa att dom aids-sjuka på en ort i gambia spärras in..varför? bra fråga..på samma ort har dom ett jogginglopp som dom aids-sjuka får springa (hur smart är det) och vad jag förstår få dra in sina egna pengar till vård.
Enl mej så behöver dom i afrika information/upplysning vilket kan göras idiellt av Bono mfl, att dell blandar sej i har bara med PR att göra..

Tror aldrig vi får veta det, men tro för guds skull inte att pengarna går oavkortat till behövande/propaganda/medicin osv.

Mycket av pengarna stannar i olika organisatioers fickor osv.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Bra mål och tanke bakom får man väl säga, dock var det bara den nedersta datorn som var någorlunda snygg, de andra skulle jag inte titta två gånger på i en affär om man säger så...

Får se om andra laptop-tillverkare kan få lite inspiration härifrån och försöka få in lite mer färg och mönster på laptops, nu är de flesta gråa/svarta eller vita vilket man lessnar lite på i längden...

Visa signatur

System 1: Antec 900 -- C2D 2.66 GHz -- Asus p5k Pro -- 8800 gts 512 -- WD 500 GB -- Corsair 750 w -- 2gb BallistiX 8500

System:2 Antec P182 -- C2D 3.00 GHz(45nm) -- Gigabyte EP45-DS3R -- Radeon 4850 -- Samsung Spinpoint 500 GB -- Antec 650 w -- 4GB Corsair 6400

Permalänk
Medlem

Jag är emot det. Vet inte hur jag ska formulera det mer än att jag inte gillar personer som köper smått prishöjda produkter för att på något sätt kunna säga att dom stöder mindre lyckligt lottade.

Hade jag varit intresserad i att donera pengar så hade jag gjort det.

Gör som Noctua istället, ge konsumenten något billigt "godis" som faktiskt gör att man blir lite glad.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Avstängd

Bara jag som tänker MGS2 på den sista? Fan va snygg den hade vart med svart istället för rosa

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Håller med sykes.

Köp en vanlig och ge bort lite pengar istället. Detta är ju så klart ett PR-trick precis som allt annat. men visst det är ju för en bra sak. Men absolut inte någon anledning till att jag skulle köpa det^^

en del av poängen med detta är ju även att belysa frågan, datorn i sig är en del av reklamen. "en röd iPod? den måste jag kolla in!" och de djärva mönstren på dessa är troligen samma sak, vad man än tycker om dem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Päronsaft

Vet från säker källa att dom aids-sjuka på en ort i gambia spärras in..varför? bra fråga..

på samma ort har dom ett jogginglopp som dom aids-sjuka får springa (hur smart är det) och vad jag förstår få dra in sina egna pengar till vård.

Enl mej så behöver dom i afrika information/upplysning vilket kan göras idiellt av Bono mfl, att dell blandar sej i har bara med PR att göra..

är iof inget konstigt med det, har hänt även längre norrut (här i Sverige närmare bestämt) när man ansett sig ha en farlig epidemi på halsen.

beror ju på vilket stadie dom är i, (tvivlar på att de som verkligen har AIDS springer där mannen...) men ett bra imunförsvar kan skjuta upp utvecklingen av de senare. (vilket alltså hälsa och motion ger)

Bono gör nog sitt, men inte ens rockvärldens näst största kassako kan göra vad som helst ensam. dessutom kämpar många vettiga informatörer i motvind då det finns informatörer *host, katoliknazister* från andra håll som närmast underminerar allt de gör.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Det finns ett fåtal människor som faktiskt är immuna mot HIV/AIDS.

HIV använder sig utav ett protein i CCR5 genen.

Nyligen så har det skett ett fall då en person i Tyskland blivit botad från HIV/AIDS. Detta genom en benmärgstransplation från en person som är immun.

* http://en.wikipedia.org/wiki/CCR5
* http://en.wikipedia.org/wiki/TRIM22
* http://science.slashdot.org/article.pl?sid=08/11/09/1558241

Det finns bromsmediciner för HIV för att bromsa ner att det utvecklas till AIDS. Men det är ett stort läkemedelsföretag som äger patentet för medicinen, så det är bara de som får tillverkare HIV/AIDS medicin. Om någon annan gör det, så blir de stämda för patent intrång. De är de ända som säljer AIDS medicin, och de säljer den dyrt, medan massvis av fattiga personer i Afrika dör...

Kan inte nån typ "piratkopiera" det och sen ta på sig smällen? Han lär ju komma in i himlen

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Kan inte nån typ "piratkopiera" det och sen ta på sig smällen? Han lär ju komma in i himlen

det görs redan i delar av Sydamerika bla, säkert i Kina med.

hursomhelst är det fortfarande ingen universalbot, och fortfarande relativt dyrt och komplext.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Sånt trick för att lura människor! det är inte dell som skänker pengar det är du!
Fast själv är jag nästan imot alla slags pengainsamling. Aids och många andra sjukdomar finns av en anledning. Jorden är överbefolkad och de svaga överlever inte, precis som bland många andra varelser finns det ingen plats för de svaga. Det är ödets vilja :).
PS. Använd kondom och kör inte oralsex om du inte är säker på vad du gör...

Permalänk
Medlem

Den första var asläcker! Inte för jag skulle köpa någon men ändå. ^_^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Sånt trick för att lura människor! det är inte dell som skänker pengar det är du!
Fast själv är jag nästan imot alla slags pengainsamling. Aids och många andra sjukdomar finns av en anledning. Jorden är överbefolkad och de svaga överlever inte, precis som bland många andra varelser finns det ingen plats för de svaga. Det är ödets vilja :).
PS. Använd kondom och kör inte oralsex om du inte är säker på vad du gör...

Det va ju en bra inställning: "låt dem dö bara vi är för många ändå". Undra om du hade tyckt lika om det handlade om dig och ingen ville hjälpa till.
Och sedan så är du ju faktiskt så att dem "svaga" är dem som försörjer dig och resten av jorden med billig mat och produkter. För skulle dem ha samma krav på standard så skulle en banan kosta 500 kr i Sverige.

Permalänk
Avstängd

Nej då, inte alls ett försäljningsknep.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Det finns ett fåtal människor som faktiskt är immuna mot HIV/AIDS

Tydligen ska människor med nordiskt blod/ras/etnicitet (kalla det vad ni vill) vara mer immuna än annat folk. Gick ett program på SVT om det för ett tag sedan.

Dock så sa de att dessa människor inte var immuna mot HIV/AIDS om det smittas via sexuella kontakter, bara via blod. Hur mycket det stämmer vet jag dock inte.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Skänk pengar direkt istället... Fast jag personligen tycker det räcker med de 3.9% av skatten som går till bistånd. Det är typ lika mycket som hela rättsväsendet.