Dagens laptopsäljare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megano
3 månader och det tickar \o/
Underbart nu när terminen börjar...

Är väl bara gå till butiken och kräva tillbaka dina pengar alt. en ny laptop.
Håll vid det bara, vägra gå därifrån innan något händer

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Är väl bara gå till butiken och kräva tillbaka dina pengar alt. en ny laptop.
Håll vid det bara, vägra gå därifrån innan något händer

Jag har fått min dator kreditiserad för mer än en månad sen från LG (ska ha mina pengar tillbaka!!!!) men Inet vet inte hur mkt det gäller om så dom väntar på kreditiseringen från sina leverantörer elr nåt. Talade med dom för en stund sedan
Väntar nu på snubben ja snackade med innan nyår på konsumentverket att ringa mej så får vi se vad han säger.
Så jävla trött på att behöva ringa hela tiden så de är inte sant.

3 månader och det tickar \o/
Underbart nu när terminen börjar...

Edit: Talade med Konsumentverket nyss och dom fann Inet komisk då Inet talade om för mig att dom kommer dra en nyttoavdrag på 30% av summan då jag har använt datorn i 2 månader.
Detta fann konsumentverket komiskt då man kan dra av 10-15% nyttoavdrag PER ÅR!!!!!!!!!
Ifall Inet drar ett nyttoavdrag kommer summan vara ungefär 150:-
Inet sa att nyttoavdraget kommer vara mkt högre än stilleståndsersättningen.
Stilleståndsersättningen kommer ligga på nära 1800:-
Synd att Inet aldrig nämnde lånedator eller liknande då jag har haft rätt till det.

Så synd att företag som Inet som är trevliga inte bryr sig om sina konsumenter. Bra priser och trevliga men allt annat?
Ja du bestäm själv.
Måste verkligen säga att det är underbart att konsumentverket finns!

Visa signatur

Acer 5930g/C2D P7350/3Gb/250GB/9600m GT GDDR3

Permalänk
Medlem

Vore jag dig skulle jag fysiskt bege mig till säljaren och kräva en lösning på detta problem i en vänlig ton till att börja med för 3 mån är icke acceptabelt och det är rent ut sagt skitsnack som Inet kör med typ "nyttoavdrag" och "väntar på besked ifrån LG ang summan på krediteringen" vilket är väldigt löjligt.

Säg du till Inet att "antingen ger ni mig hela summan tillbaks nu idag eller så levererar ni en minst lika bra dator till mig nu idag för jag går inte här ifrån utan en snabb lösning iom att ni har haft 3 mån på er att fixa detta och ert problem med LG är inget jag ens ska behöva bry mig om så det är bara svepskäl för att fördröja detta ärrende".

Posta även på http://www.fairshopping.se om detta ärende och om du gör det nu eller efter du varit till butiken är ditt val men åk dit och stå för din rätt för nu har dom på Inet enligt mig tjaffsat färdigt!

Ditt ärende visar ju på att Inet inte är pålitliga när det kommer till reklamationer och det är där man ser vilka säljare som är nått att ha och vilka som inte är det och där hör Inet till den senare kategorin så låga priser till trots så handlar jag inte där ifrån när dom inte kan sköta sina garantiärenden enligt konsumentlagstiftning och praxis och t o m hänvisar till ARN med ett hånflin som jag uppfattar det ang kommentaren om att det tar lång tid hos dom.

Permalänk

Jag gillar HPs bussinses maskiner skarpt, köper alltid dessa.
Går någonting sönder ringar man bara så skickar dom en ny del eller kommer och byter den nästa dag. Men jag föredrar att byta moderkort och dylikt själv då man slipper passa teknikern.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Vore jag dig skulle jag fysiskt bege mig till säljaren och kräva en lösning på detta problem i en vänlig ton till att börja med för 3 mån är icke acceptabelt och det är rent ut sagt skitsnack som Inet kör med typ "nyttoavdrag" och "väntar på besked ifrån LG ang summan på krediteringen" vilket är väldigt löjligt.

Säg du till Inet att "antingen ger ni mig hela summan tillbaks nu idag eller så levererar ni en minst lika bra dator till mig nu idag för jag går inte här ifrån utan en snabb lösning iom att ni har haft 3 mån på er att fixa detta och ert problem med LG är inget jag ens ska behöva bry mig om så det är bara svepskäl för att fördröja detta ärrende".

Posta även på http://www.fairshopping.se om detta ärende och om du gör det nu eller efter du varit till butiken är ditt val men åk dit och stå för din rätt för nu har dom på Inet enligt mig tjaffsat färdigt!

Ditt ärende visar ju på att Inet inte är pålitliga när det kommer till reklamationer och det är där man ser vilka säljare som är nått att ha och vilka som inte är det och där hör Inet till den senare kategorin så låga priser till trots så handlar jag inte där ifrån när dom inte kan sköta sina garantiärenden enligt konsumentlagstiftning och praxis och t o m hänvisar till ARN med ett hånflin som jag uppfattar det ang kommentaren om att det tar lång tid hos dom.

Om inte ja haft fullt upp med studierna skulle jag ha begett mig dit
Efter att ha läst ditt sköna inlägg skrev jag till http://www.fairshopping.se/viewopinion.asp?opinionid=2983
Men jag vet inte om det var innan eller efter så fick jag mail från Inet att skriva RMA,konto o clear nummer så kommer ja få pengarna tillbaka.
Jag får tacka för hjälpen Olric

EDIT:
Inet har kontaktat mig och vi har löst situationen till slut. Pengarna tillbaka inkl. stilleståndsersättning inom några dagar.
Det händer ibland att nåt går snett och förhoppningsvis lär man sig av det så att det inte händer igen. För Inet är ett bra företag.
Vill också tacka Olirc och konsumentverket för hjälpen.

Visa signatur

Acer 5930g/C2D P7350/3Gb/250GB/9600m GT GDDR3