Permalänk

[QUOTE="Krasharen;14988841"]

Bästa aktien är Deltaco som stigit med drygt 30%. Synd bara att det var en liten post jag köpte.

Nån som vet vad det blir för utdelning på denna aktie i år eller när det bestäms?

Funderar även på lite amerikanska högavkastare inom olja/energi. Dom som har en yiield 15 +.

Kanske inte är så vettigt nu med hög dollar, men i alla fall får man nåt tillbaka.

Visa signatur

__________________
| Intel i5 3350P| MSI Geforce GTX 1050 TI X | Asus Z77| WIN 10 Home -64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Någon som vet om det går att tareda på vad en fond hade för kurs en specifik dag?
Är framförallt intresserad av att veta vad Swedbank Robur Ethica Sverige stod i den 29/12 -14.

Har kollat lite på min portfölj rapport på nordnet för det specifika datumet, kan 6 750,83 stämma?

Det ser ut att stämma bra.
Du kan ladda ner en lista på Swedbank med NAV många år bakåt i tiden.

Förresten, byt bort den fonden om du kan då den är mycket dyr, rent ocker.
Vill du bestämt ha en etisk fond finns t.ex den här som är mycket billigare:
https://www.avanza.se/fonder/om-fonden.html/24328/ohman-etisk...

På 10 år har Öhman gett 130% och Swedbank 90% ökning.
Med andra ord, av 100 000 kr satsade år 2005 har Swedbank behållit 40 000 kr av vinsten mer än Öhman har gjort

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Det ser ut att stämma bra.
Du kan ladda ner en lista på Swedbank med NAV många år bakåt i tiden.

Förresten, byt bort den fonden om du kan då den är mycket dyr, rent ocker.
Vill du bestämt ha en etisk fond finns t.ex den här som är mycket billigare:
https://www.avanza.se/fonder/om-fonden.html/24328/ohman-etisk...

På 10 år har Öhman gett 130% och Swedbank 90% ökning.
Med andra ord, av 100 000 kr satsade år 2005 har Swedbank behållit 40 000 kr av vinsten mer än Öhman har gjort

Sparar 500kr/månaden via HSB Bospar och utbudet för fonder är Swedbank Robur Ethica Sverige eller Swedbank Robur Ethica Global vilket är extremt kast men bättre än vanlig sparränta som de hade innan dess. Hade först pengarna i Swedbank Robur Ethica Sverige men tror mer på den globala vilket var det registrerade bytet, var dock osäker på kursen den dagen så var lite nyfiken. Det ända jag kan glädja mig med är att det är en väldigt liten del av mitt sparande som går hit.

Permalänk
Avstängd

Har en blandad portfölj som ligger runt 0 förutom mitt guldkorn Sensys Gatso Traffic.

Min ser ut som följer
Sensys Gatso Traffic - köpte för 25 öre, nu ligger den runt 4 kr. Mina 25 000 är nu 400 000 kr.
Lundin Mining - Köpte för 25 kr och ligger nu runt 26-27 kr så ingen stor vinst att prata om.
Pricer - Köpte för 10 kr och de ligger nu runt 8,30 kr så liten förlust.

Har ett par småposter i andra mindre företag som förmodligen aldrig kommer ge några stora pengar om de nu inte skulle bli uppköpta. Men i det stora hela så är jag nöjd och då framförallt med Sensys. Tror de har en bra bit kvar till toppen då fartkameror aldrig kommer att sluta sälja.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har en blandad portfölj som ligger runt 0 förutom mitt guldkorn Sensys Gatso Traffic.

Min ser ut som följer
Sensys Gatso Traffic - köpte för 25 öre, nu ligger den runt 4 kr. Mina 25 000 är nu 400 000 kr.
Lundin Mining - Köpte för 25 kr och ligger nu runt 26-27 kr så ingen stor vinst att prata om.
Pricer - Köpte för 10 kr och de ligger nu runt 8,30 kr så liten förlust.

Har ett par småposter i andra mindre företag som förmodligen aldrig kommer ge några stora pengar om de nu inte skulle bli uppköpta. Men i det stora hela så är jag nöjd och då framförallt med Sensys. Tror de har en bra bit kvar till toppen då fartkameror aldrig kommer att sluta sälja.

kan du realisera den vinsten, är det hög omsättning i Senso? Nackdelen med snabbt vändning brukar vara att det är svårt att bli av med ibland.
Jag ligger back 10% i min portfölj. Har bara traditionella "tråkiga aktier" Telia, H&M och Cloetta.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid_83:

kan du realisera den vinsten, är det hög omsättning i Senso? Nackdelen med snabbt vändning brukar vara att det är svårt att bli av med ibland.
Jag ligger back 10% i min portfölj. Har bara traditionella "tråkiga aktier" Telia, H&M och Cloetta.

Senaste tiden då de köpt upp Gatso för ett par månader sen så ska det absokut inte vara några problem att bli av med. Snurrar mellan 10 - 18 milj/dag iallafall så mina 100 000 st kommer nog snurra in där när det blir dax.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Senaste tiden då de köpt upp Gatso för ett par månader sen så ska det absokut inte vara några problem att bli av med. Snurrar mellan 10 - 18 milj/dag iallafall så mina 100 000 st kommer nog snurra in där när det blir dax.

Oj, ja då är det inga problem. Kul att du gjort ett sådant klipp.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid_83:

Oj, ja då är det inga problem. Kul att du gjort ett sådant klipp.

Tyvärr så är det för sällan man gör sånna klipp. Nu i efterhand så ångrar man förståss att man inte satsade mer men är svårt att gå till baka i tiden.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10